kendi arızanı kendin tespit et

Aracınıza kendi yaptığınız bakım, tamirat ve modifiyeyi diğer kullanıcılarımızla burada paylaşabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

kendi arızanı kendin tespit et

İleti replasatnu » 13 Tem 2011, 21:06

arkadaşlar bir sitede bulduğum bazı bilgiler hoşuma gitti ,paylaşmak istedim..
bazı sorunların sebeplerinin ne olabileceğini yazmışlar..faydası olabilir..

sitemizin adresi şu; http://www.lovatotr.com/gpage.html2.html

siteyi açmaya üşenenler için; yazı şöyle;



MUHTEMEL ARIZALAR VE NEDENLERİ

1) Motor her iki yakıtla da çalışmıyorsa (Motor ne gaz ne de benzinde çalışmıyorsa)

* Elektrik devresindeki sigortayı, voltajın 12 Volt olup olmadığını ve topraklama kablo bağlantılarını kontrol ediniz.Güç 12 V olmalı ve bağlantısı tam olmalı
* Aracın içindeki gaz-benzin geçişini sağlayan düğmedeki tüm ışıklar tamamen sönmüş ise ve de devredeki sigorta (akü ve bobine bağlı olan) atmamış ise gaz-benzin geçişini sağlayan düğme işlevini yitirmiş olabilir. Bu durumda benzin kesicideki vida bulunduğu konumdan aksi istikamet doğru sonuna kadar kapatılarak, sanki araca hiç gaz bağlanmamış gibi yola devam edilebilinir.
* Gaz ve benzin kesicilerinin çalışıp-çalışmadığını kontrol ediniz. Benzin valfi çalışmıyor ise sigorta kontrol edilir

2) Motor tam güçle çalışmıyor ise (Motor gaz (LPG) ile çalışır ama tam gücüne ulaşamaz)

* Regülatör (buharlaştırıcı) sıcak su hortumları giriş ve çıkışlarını motorun termostatını ve devrede hava olup olmadığının kontrol edilmesi gerekir.
* Hava-gaz karışımını kontrol ediniz, gerekirse hava girişini kısınız.
* Miksere bağlantılı LPG hortumlarının ezik ya da hasarlı olup olmadığını kontrol ediniz.
* Miksere gelen gaz çok fazla veya az olabilir. Mikserden önceki ayar vidası kısılıp-açılarak gaz giriş miktarı ayarlanır.
*Yukarıdaki (e) kontrollerini yapınız.

3) Motor gaz (lpg) ile çalışır fakat yüksek gaz tüketimi var ise

* Hava filitresi kontrol edilir.Gerekiyorsa temizlenir veya değiştirilir.
* Rölanti ayarlar çok fazla ise kontrol edip, düzenleyiniz.
* Ateşleme avansını kontrol ediniz. LPG avansı benzine göre biraz daha yüksek olması gerekir.
* Karbüratörden geçirme işlemi minumum ve maksimumda kontrol edin
* Aracınız hava filitresinin 3000 km ‘de bir temizlenmesinin ,en geç 10.000 km ‘de bir de değiştirilmesinin gerekliliği unutulmamalıdır.

4) Lpg ile çalışma normal benzinle çalışmıyorsa (Motor LPG de çalışıyor benzinde çalışmıyor ise)

* Gaz kesicinin kapalı, benzin kesicinin açık olduğunu kontrol ediniz.
* Elektrik bağlantılarını ve kabloları kontrol ediniz.
* Herhangi bir pisliğin benzin valfini engelleyip engellemediğini kontrol et.Araç LPG ile çalışmış ise benzin valfinin pislikte tıkanmadığı kontrol edilir
Benzin valfini tıkayan pisliği kontrol ediniz.
* Benzin pompasının çalışıp çalışmadığı kontrol edilir,karbüratörü,memeleri ve şamandra devresini kontrol edin .Benzin pompasının düzenli çalışmasını sağlayınız.
* Karbüratörü, memeleri ve şamandıra devresini kontrol ediniz.


5) Benzinle çalışıyor lpg ile çalışmıyor ise( Motor benzinde çalışıyor LPG de çalışmıyorsa )

* Multivalf çıkışındaki vananın açık olup olmadığını kontrol et.
* Yüksek basınç (OTOGAZ TANKI) INDAN beyne ve düşük basınçlı (LPG beyninden miksere) hortumların ezilmediğini kontrol edin . LPG hortum ve bağlantılarında ezilme ve tıkanma olup olmadığını kontrol et. LPG borularında bir ezilme, tıkanma olup olmadığını kontrol ediniz.
* Benzin valfinin kapalı ,gaz valfinin de açık olduğunu kontrol edin.Kontak anahtarı “LPG”pozisyonunda çalıştırıldığında gaz basınç düşürücü beyinden çıkmalıdır.

* Arabanın kontağını açarak karbüratör üzerindeki miksere gaz gelip gelmediğini kontrol ediniz.
* Gaz valfindeki pislik durumunu kontrol ediniz.
* Solenoid valf çalışmıyor ise elektrik bağlantıları kontrol edilir.Araç LPG ile önceden çalışmış ise gaz valfinde pislik tıkaması olup olmadığı kontrol edilir.

6) Rölanti düzensiz durumda ise (Motor gazda çalışırken rölanti düzensiz ise (Araç gaz ile düzensiz çalışıyorsa))

* Gaz kesici içindeki kağıt filtresinin kirli olup olmadığını kontrol ediniz. Filtre kirli ise en kısa sürede değiştirilmelidir.
* Karbüratör hava ayarını yeniden yap. Bu ayarı yaparken benzinle çalışmayı etkilemeyecek şekilde olmasına dikkat et.
* Benzindeki rölanti, gazın rölantisinden daha düşüktür. Bu sebeple araçtaki rölanti ayarı gaza göre yapılmalıdır.
* LPG borularının ezik olup olmadığını kontrol ediniz.
* LPG regülatörü üzerindeki vida ile rölanti ayarını yap.
* Karbüratör kelebek valf vidasını kontrol edin

* Yukarıdaki (c) deki kontrolleri yapın .


7) Araba çalışırken tekliyor ve boşa alındığında tekliyorsa;

* Mikser herhangi bir sebepten bir yerden hava alıyor demektir. Bu durumda en yakın servisimize başvurunuz.

8) Motor rölantide çalışıyor fakat gaz yemiyorsa (Motor gaz ile çalışır ,fakat iyi hızlanma olmaz ise )

* Basınç düşürücü ile karıştırıcı bağlantısı gaz hortumunun ezilme-kırılma olup olmadığı kontrol edilir.
* Karbürasyon ve karıştırıcı parçanın uygun olup olmadığı kontrol edilir.
* Regülatörden miksere giden LPG hortumlarının hasarlı veya ezik olup olmadığını kontrol et.Yüksek basınçlı LPG hortumunun ezilmediğine dikkat edin.
* Hava gaz karışımını kontrol et.

9) LPG ve benzin sisteminde kullanılan hortumların 1 yıl veya 10.000 km ‘de bir değişmesi gerektiğini

10) Basınç düşürücü beynin (gaz beyni) alt kısmındaki yağ temizleme tapalarının 5000 km de bir açılıp ,LPG’den kaynaklanabilecek tortu vs’nin temizlenerek beyin içinde birikmesi engellenmelidir.

11) Motorun buji kabloları ve bujilerinin 10.000 km ‘de bir kontrol edilip lüzumu halinde değiştirilmesi gerektiğini unutmayınız.

12) Araç her iki yakıtlada çalışmıyorsa sigorta ve elektrik sistemini kontrol et,valfler üzerindeki fişlerden çıkan olup olmadığı kontrol edilir

13) Benzin ile çalışmıyor ise depoda benzin olup olmadığını ,benzin valfi fişlerini,gaz-benzin geçiş anahtarı konumunu kotrol et

14) LPG ile çalışmıyorsa tanktaki LPG miktarını kontrol et,valfler üzerindeki fişlere bak,gaz-benzin geçiş anahtar konumunu kontrol et

15) Motor çalışırken patlama yaparak egzozdan duman çıkıyorsa LPG ile benzin karışıyor demektir.Bu durumda gaz-benzin geçiş anahtarı orta konuma alınır ve motor stop edene kadar çalıştırılır.Yeniden pozisyon seçilip araç tekrar çalıştırılır.Çalışma düzelmemiş ise solenoid valfler kontrol edilir.

16) LPG ile çalışmada motora ani gaz verildiğinde patlama oluyorsa ateşleme sistemini kontrol et (buji,kablo,platin,distribütör kapağı vs)

17) Gaz pozisyonunda çalışırken araç gaz yemiyorsa cihazın gaz valfindeki gaz filitresini temizle
 
Kullanıcı avatarı
replasatnu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 08 Oca 2011, 01:06
Konum: balıkesir
Nereden: Balıkesir
Arabanız: forman lx 93 model

İleti skodahastası » 13 Tem 2011, 22:33

Bu faydalı bilgiler için sağolun teşekkürler
FABİA RS SEVGİSİ-SKODA HASTASI-ELEGANCE HAYRANI

2012 SKODA YETİ 1.2 TSI DSG KONFOR PAKET+SİWİNG+YOL BİLGİSAYARI+ SİYAH TAVAN+GÜMÜŞ TAVAN ÇITASI+YOL BİLGİSAYARI
2004 SKODA OCTAVİA 1.6 AMİBANTE PLUS(ESP FALAN HERŞEY VAR):(satıldı)
Kullanıcı avatarı
skodahastası
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1199
Kayıt: 11 Haz 2011, 18:29
Ad Soyad: KERİM
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2012 Skoda Yeti Konfor paket +siwing+siyah tavan

İleti murat11h1 » 13 Tem 2011, 22:55

10binde benzin ve gaz hortumları değişir meselesini yapan ya da yaptıran var mı acaba?
Kullanıcı avatarı
murat11h1
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1034
Kayıt: 20 Arl 2009, 16:21
Ad Soyad: Murat
Nereden: Çorum
Arabanız: Fabia 2005 101Hp Special

İleti skodacı_71 » 13 Tem 2011, 23:39

Bilgiler için teşekkürler içinden birkaç tanesi işime yarakacaktır mutlaka :)
Kullanıcı avatarı
skodacı_71
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 274
Kayıt: 21 Tem 2010, 22:51
Ad Soyad: Süleyman Çelik
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Favorit 135L

İleti replasatnu » 22 Tem 2011, 19:56

murat11h1 yazdı:10binde benzin ve gaz hortumları değişir meselesini yapan ya da yaptıran var mı acaba?

ben değiştiriyorum,
özellikle benzin boruları çatlıyor, aracı fazla lpg de kullanmaktan..
bu da ilk aldığın benzinde sana yangın olarak geri dönebilir.. o yüzden benzin borularına dikkat..

zaten lpg ciye her gittiğimde bi ayar ve gaz kaçağı kontrolü yaptırıyorum..
malum bakımı yapılmayan; lpg li araç , yürüyen tehlike...
Kullanıcı avatarı
replasatnu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 08 Oca 2011, 01:06
Konum: balıkesir
Nereden: Balıkesir
Arabanız: forman lx 93 model


Kendin Yap



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir