Distributor Teklemesı Sorunu Çozuldu (RESİMLİ)

Aracınıza kendi yaptığınız bakım, tamirat ve modifiyeyi diğer kullanıcılarımızla burada paylaşabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Distributor Teklemesı Sorunu Çozuldu (RESİMLİ)

İleti ozantavsan » 12 Eyl 2011, 23:38

hep soğuk motor emme 0,20 - egzos 0,20 yapıyordum.1,5 yıldır.
En son emme 0,20 -egzos 0,25 ayarladım.2 - 3 haftadır.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 12 Eyl 2011, 23:42

abı ben ıkısnıde 25 25 ayarladım soğukken bıraz seslı ama ısınınca kaymak gıbı oluyo :)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti forman37 » 19 Eyl 2011, 19:10

aracı devamlı lpg de kullandığım ıcın subab yağlama olayını denıcem burak kardesımızde var dun gordum ınceledım aracını bızzat..mantıklı bısey aslında arac devamlı kuru calışıyo sıvıya ıhtıyac duyuyo aracın bırazda olsa sesını keser.
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti sainz » 20 Eyl 2011, 09:09

forman37 yazdı:aracı devamlı lpg de kullandığım ıcın subab yağlama olayını denıcem burak kardesımızde var dun gordum ınceledım aracını bızzat..mantıklı bısey aslında arac devamlı kuru calışıyo sıvıya ıhtıyac duyuyo aracın bırazda olsa sesını keser.

Nedir o "supap yağlama"?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti forman37 » 20 Eyl 2011, 09:55

arac devamlı kuru çalıştığı ıcın karburatorun ordakı ınce sıyah hortumlara ek yapıp bağlanmıs bı sıstem sadece bı adet bıdon ve ıcınde yağ var baska bısey yok karburator arada bı o yağı vakumluyo motora verıyo hem subabların tepesı yağlanmıs oluyo hemde bı anlık bı çekıs artısı sağlıyo.
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti sainz » 20 Eyl 2011, 12:03

Enteresan.
Bir fotoğrafı falan yok mu elinde? Varsa ekler misin?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti forman37 » 20 Eyl 2011, 12:12

_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti AhmetH » 20 Eyl 2011, 12:43

aracın yağlama sistemi gereken neresi varsa yağlar.

Bu gibi ürünler akıllı adamların yaptıkları para kazanma kandırmacaları

benzinle çalışsa bile bunların bahsettikleri yerde yağlama olmaz.

sıvı teması da olmaz. Tam gaz altında benzin buharı geçmesi olur anca oda yağlamaya fayda sağlamaz bir nebze soğumaya yardımcı olabilir.

LPG de sıvı değil gaz halindedir biliyorsunuz. LPG ninde ordan geçmesi durumunda bir nebze soğuma olacaktır.

ancak biliyorsunuz bir supapın soğuması için gereken ana etmen supapın yuvasına sorunsuz oturmasıdır

supap ayarı bozuk olduğunda tam kapanmayan supap ısısını silindir kapağına iletemediğinden soğuyamaz yanar.

ayrıca supap saplarında sodyum var ısındığında eriyor ve çalkalanıyor sapın içinde oda soğumaya yardımcıdır.

özetle LPG kuru yakıttır gibi söylemlerle paramıza göz dikmiş düşünürlere inanmaya gerek yok derim ben.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti efsane6681 » 03 Nis 2014, 23:03

ben bugun denedim tekleme kalmadı arabada çekişini azda olsa fark ettim sanırım benim sorunumda kalmadı tşk ederim bilgi veren herkese
efsane6681
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 10 Mar 2014, 00:16
Ad Soyad: şükrüyorulmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit

İleti SKDFORMAN » 04 Nis 2014, 00:32

efsane6681 yazdı:ben bugun denedim tekleme kalmadı arabada çekişini azda olsa fark ettim sanırım benim sorunumda kalmadı tşk ederim bilgi veren herkese


Kardeşim bu konu ilgimi çekti. Sen nasıl bir uygulama yaptın. Paylaşırsan seviniriz.
Merakla bekliyoruz.
Foruma geçmişte yazan arkadaşların foruma katılımı şu an çok az. Belki araçlarını değiştirmişlerdir. Konu diil forum ölüyo resmen :)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti MadloveR » 04 Nis 2014, 13:10

kkkk945 yazdı:
efsane6681 yazdı:ben bugun denedim tekleme kalmadı arabada çekişini azda olsa fark ettim sanırım benim sorunumda kalmadı tşk ederim bilgi veren herkese


Kardeşim bu konu ilgimi çekti. Sen nasıl bir uygulama yaptın. Paylaşırsan seviniriz.
Merakla bekliyoruz.
Foruma geçmişte yazan arkadaşların foruma katılımı şu an çok az. Belki araçlarını değiştirmişlerdir. Konu diil forum ölüyo resmen :)


Denemenizi tavsiye ederim. Gözle görülür bir iyileşme oluyor araçta. Uygulaması da oldukça basit. Gösterilen yeri söküyorsunuz, içinden bir yay çıkıyor. Yapmanız gereken o yayla aynı boyda daha yumuşak bir yay takmak.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti SKDFORMAN » 04 Nis 2014, 17:31

Arkadaşlar benim distribütörün yanındaki parçada boru çıkıktı. Yani 1. resimdeli gibi boştu. Kalbiratörün arkasından gelen boru uzun zamandır aşağıya doğru ucu boş şekilde duruyormuş. Neyse bulup taktım yerine. Araçta hiçbir değişiklik olmadı. Sanırım yukarda yorum yapan arkadaş biraz abartmış. yolu kazıya kazaıya gitme, çekişte ve yakıtta çok olumlu sonuçlar felan ?
Ayrıca kalbiratörden gelen boruda cok az bir vakum mevcut. O yaylı mekanizmanın tam olarak neye yaradığını çözemedim ben. Yayı söküp daha dirençsiz bir yay takmak ne kadar mantıklı. İçindeki yay zaten zamanla direncini yitirmiş ve yumuşamıştır diye düşünüyorum. Yoksa aracı üretirken bu yayı nie taksınlar diye düşünüyorum. daha yumuşak bir yay takarlardı dimi. ?

2. sorum: Distribütör kapağını söktüm 1-2 damla yağ damlatmak için. Fakat tam nereye damlatacağıma emin olamadığım için damlatmadım. 2. resimde tam nereye damlatmamız gerektiğini işaretlerse bile bir arkadaş çok seviniriz.
Eklentiler
28082011012.jpg
28082011005w.jpg
28082011005w.jpg (70.98 KiB) 6426 defa görüntülendi
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti blauzahn » 04 Nis 2014, 17:52

kkkk945 yazdı:Arkadaşlar benim distribütörün yanındaki parçada boru çıkıktı. Yani 1. resimdeli gibi boştu. Kalbiratörün arkasından gelen boru uzun zamandır aşağıya doğru ucu boş şekilde duruyormuş. Neyse bulup taktım yerine. Araçta hiçbir değişiklik olmadı. Sanırım yukarda yorum yapan arkadaş biraz abartmış. yolu kazıya kazaıya gitme, çekişte ve yakıtta çok olumlu sonuçlar felan ?
Ayrıca kalbiratörden gelen boruda cok az bir vakum mevcut. O yaylı mekanizmanın tam olarak neye yaradığını çözemedim ben. Yayı söküp daha dirençsiz bir yay takmak ne kadar mantıklı. İçindeki yay zaten zamanla direncini yitirmiş ve yumuşamıştır diye düşünüyorum. Yoksa aracı üretirken bu yayı nie taksınlar diye düşünüyorum. daha yumuşak bir yay takarlardı dimi. ?

2. sorum: Distribütör kapağını söktüm 1-2 damla yağ damlatmak için. Fakat tam nereye damlatacağıma emin olamadığım için damlatmadım. 2. resimde tam nereye damlatmamız gerektiğini işaretlerse bile bir arkadaş çok seviniriz.



Kardeşim yağı tevzi makarasını çıkarınca altında sünger gibi bir madde var ona damlatıyorsun iki üç damla. Altta bilezik var orayada bir iki damla damlatsan yeter :) Ben iki ayda bir filan yapıyorum bunu ;)
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti SKDFORMAN » 04 Nis 2014, 17:59

Kürşad kardeş. Ben daha önce bu distribütörü hiç açmadım. Hiç işim olmadı. O nedenden tevzi makarası dediğin parçayı nası sökeceğimizi bilmiyorum.
Ayrıca bilezik dediğin yer resimde gözüküomu
Vala hiç işim olmadı bu distribütörle. Bu konu dün ilgimi çekti söktüm kurcaladım biraz ama bu konuda bilgi sıfır bende :)
Tevzi makarası dediğin yer galiba turuncu plastik
bi aydınlat ltfen
şimdiden tşkler.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti blauzahn » 04 Nis 2014, 18:04

kkkk945 yazdı:Kürşad kardeş. Ben daha önce bu distribütörü hiç açmadım. Hiç işim olmadı. O nedenden tevzi makarası dediğin parçayı nası sökeceğimizi bilmiyorum.
Ayrıca bilezik dediğin yer resimde gözüküomu
Vala hiç işim olmadı bu distribütörle. Bu konu dün ilgimi çekti söktüm kurcaladım biraz ama bu konuda bilgi sıfır bende :)
Tevzi makarası dediğin yer galiba turuncu plastik
bi aydınlat ltfen
şimdiden tşkler.



Evet kardeşim turuncu plastik yukarı doğru çekersen gelir. Ters takman zaten mümkün değil yerine oturması için geçmeli. Turuncuyu çektiğinde altta çıkan yuvada sünger gibi görünen hatta muslukçuların kullandığı kendirede benzeyen bir madde gözüne çarpar. Oraya 3-5 damla yağ damlatabilirsin. Motor yağı diyor ama ben elime ne yağı geçerse damlatıyorum :) En altta yüzeyde bilezik var. Kapıların kolunun tutmasına yarayan bileziğe benzer bişey ona da iki damla kadar damlatırsan kafi gelir. Başka yerlere damlatılıyor mu bilmiyorum açıkçası.. Resim çekerdim lakin biraz üşengeçim bugün :P

Bir sonraki yağlamada resimli yaparım foto koyarım siteye :)
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti SKDFORMAN » 04 Nis 2014, 18:21

Hmm tamam kardeş. O halde acelesi yok. Resim eklediğinde daha iyi anlar o zaman yaparım bende.
Vala yaşlandım galiba 15-16 yaşlarda iken bu distribütörü komple söker, o zaman arabalarda platin vardı. Platinini değiştirirdim. Şimdiki araçlar otomatik ateşleme olduğu için hiç işim olmuyo. Ya benim şansımdan yada kolay kolay arıza yapmıyor.
Üşengeçliğe gelince o bende de var son günlerde. Geldi üstüme yapıştı. sanki bi hastalık. Kolumu kaldırmaya üşeniyorum bazen. Hayattan soğuttu işlerin kötülüğü beni. :) İnş. düzeliriz yaw. iş olsa ayrı dert olmasa ayrı dert. Hayatmı zor bizmi zoruz anlamadım gitti bu işi :)
Sokağa çıkıp İSYANNN die bağırmak gelio bazen içimden :)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti blauzahn » 04 Nis 2014, 19:58

kkkk945 yazdı:Hmm tamam kardeş. O halde acelesi yok. Resim eklediğinde daha iyi anlar o zaman yaparım bende.
Vala yaşlandım galiba 15-16 yaşlarda iken bu distribütörü komple söker, o zaman arabalarda platin vardı. Platinini değiştirirdim. Şimdiki araçlar otomatik ateşleme olduğu için hiç işim olmuyo. Ya benim şansımdan yada kolay kolay arıza yapmıyor.
Üşengeçliğe gelince o bende de var son günlerde. Geldi üstüme yapıştı. sanki bi hastalık. Kolumu kaldırmaya üşeniyorum bazen. Hayattan soğuttu işlerin kötülüğü beni. :) İnş. düzeliriz yaw. iş olsa ayrı dert olmasa ayrı dert. Hayatmı zor bizmi zoruz anlamadım gitti bu işi :)
Sokağa çıkıp İSYANNN die bağırmak gelio bazen içimden :)



Bu anlattığım tarif ile çok rahat yaparsın yaa üşengeçliğin pençesine düşme :D Ben bile daha kötü tarifler ile yaptıysam...
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti MadloveR » 05 Nis 2014, 07:35

O taktığınız hortum ve yayın faydasını rampa çıkarken görürsünüz. Düz yolda çok bir etkisi yoktur. Distribitör için de alın elinize WD 40 ı tevzi makarasını söküp hafiften sıkın yeterlidir.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

ÖncekiSonraki

Kendin Yap



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir