Yakıt tasarruf cihazı yapımı

Aracınıza kendi yaptığınız bakım, tamirat ve modifiyeyi diğer kullanıcılarımızla burada paylaşabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yakıt tasarruf cihazı yapımı

İleti Favocu » 08 Nis 2012, 07:03

Az önce forumda gezerken fuel shark diye bir yakıt tasarrufu cihazı reklemı gördüm merak edip tıkladım. İddialarına göre elektrik sisteminin daha düzgün çalışmasını sağlayarak yakıt tasarrufu sağlıyorlarmış. Fiyatlarıda oldukça yüksek nedir içindeki diye azıcık internette araştırınca içindekinin 2200 mf 16 v bir kondansatör ve ve ucuna direnç bağlanmış bir lambadan ibaret olduğunu gördüm.


2200 mf 16 v bir kondansatörün fiyatı internette 0,3 tl civarında görünüyor :) Aslında amacım yakıt tasarrufu değil bunu görünce aklıma yazın sık sık fan açtığından ve fan motorum büyük olduğundan arabanın devrinin fan açtıkça normalin altına düşmesi geldi. Elektronikten anlayan arkadaşlara sorum gidip elektrikçiden bir kondansatör alıp elektrik sistemine eklesem bu problemimden kurtulurmuyum ve gerçekten yakıt tasarrufu sağlama ihtimali var mı kondansatörün? Yakıt tasarrufu sağlasa koca otomobili yapan kişiler otomobil daha az yaksın diye üç kuruşluk kondansatörü elektrik sistemine ilave etmeyi akıl edemezler miydi?

Diğer bir sorum ise kapı kapandıktan sonra araba içi aydınlatmanın bir süre daha yanıp kapanması konusu ile ilgili favoritin içindeki küçük aydınlatmanın kapıyı kapattıktan sonra 10 - 15 sn daha yanmasını sağlamak için ampüle kaçlık kondansatör takmak gerekir?
 
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 08 Nis 2012, 07:53

Günaydın , Onur

Tek kondansatör ile koskocaman aracın elektirik sistemini dengelemeye çalışmak çocuk kandırmak gibi birşey.
Gerçekten işimi görsün diyorsan yapman gerekn işlem aslında basit.Tek kondansatör yerine birçok farklı değerde kondansatör gurubu kullanmalısın.Hepsi birbirine paralel bağlı olmalı.

Örnek her kondansatörden 5 adet olacak şekilde

1mf /25v - 10mf 25v - 470 mf/25v - 1000 mf/25v - 2200 mf/25v - 4700mf/25v - 6800 mf /25v - 10000 mf/25v

Kondansatörlerin işlemini yapabilmesi için şarj olmaları dolmaları gerek.Kontak açıldığında kondansatörlere güç gitmeli , kapatınca kesilmeli.
Kontak açıldığında 1 -100 -100 -470 mf gibi küçük değerli kondansatörler hızla şarj olurlar ve voltaj dalgalanmalrında iyi görev yaparlar.Büyük kondansatörlerin dolması daha uzun sürer ve bu süre zarfında fan , far gibi elektirik sisteminden yük çeken gereçlerde takviye yapamaz.Bu nedenle küçük değerli kondansatör sayısı fazla tutulmalı.Büyükler bir nevi akü görevi görecek ve ani güç istendiğinde boşalmaya başlarken takviye yapacaklardır.

yukarıdaki kondansatörün herbirinden 5 adet kullanırsak ve paralel bağlarsak toplamda kaç kapasitede kondansatörümün olacak hesaplayalım.

Formül C= C1+C2+C3+C4+..............

5x1mf=5mf 5x10mf=50mf 5x470mf=2350 5x1000mf=5000mf 5x2200mf=11000mf

5x 4700mf=23500mf 5x6800mf=34000mf 5x10000=50000mf

C=5+50+2350+5000+11000+23500+34000+50000
C=125905mf

Büyük değerli kondansatörler biraz pahalıdır.Bunların yerine çok büyük değerde tek bir kondansatör kullansak olmazmıydı.Güçlü anfi kullananların kullandığı kondansatörler gibi.

Olmazdı.Çünkü dolması uzun süre alır ve güç iniş çıkışlarında (fan açıldığında ,far açıldığında) şarj ve deşarj süresi uzun olacağından güç değişikliğini telafi edemezdi.Bu sebeple küçük kondansatörler görevini iyi yapar.Büyüklerde toplam güç gereksinimi karşılamada görev üstlenir.Bu sistemi çakmalığa değil aküye bağlamak gerekir.+ ve - kablo kalın olmalı.

İç aydınlatma lambasına gelince , öncelikle lambanı led olanlarla değiştir.Veya kendin yapabilirsin.Ben kendim yaptım.4 adet ultra parlak beyaz led +2 dirençten oluşuyor. 2 led seri bağlı - diğer ikiside seri bağlı. 2 grup birbirine paralel bağlı.ledler üzerine 3,15 volt düşüyor.Ve gayet iyi aydınlatıyor.Eğer lede çevirirsen 12v + ve - ucuna kondansatör bağlarsan lamba devreden çıktığında dahi ışık verecektir.Ta ki kondansatör deşarj olana dek yanacak.Burada kondansatör değeri önemli.16 volt veya 25volt olmalı.ilk önce 4700mf deneyebilirsin.+ ucunu artıya - ucu eksiye bağlamak şartıyla.Kondansatörün yan tarafında + veya - ibaresi bulunur.
4700 sana sönme süresi olarak kısa gelirse değeri yükseltirsin.Ama değer büyüdükçe kondansatörde büyür.

Bir kaç link veriyorum incelersin.Benimde yapmayı düşünüp araştırdığım bir konu olduğundan bu kadar uzun yazdım.

(ayrı bir konu yakıt borusuna , lpg borusuna bağlanan manyetik sistemler.İçlerinde mıknatıs var ama kaç gauss olduğu belli değil.Şu an karbüratör hava haznesi içine 7 adet harddiskten söktüğüm ve çok kuvvetli neodium mıknatısları kullanıyorum.LPG borusunun miksere bağlandığı kısma yakın hortumun sağına 7adet üstüste ve soluna 7 adet üstüste ve birbirlerini çeker vaziyette sabitledim.Zaten iki tanesi birbirini çekip yapışınca ayırmak işkence.Çok zorluyor.7 tane üstüate olunca siz düşünün.Üsttüste koyarak gauss cinsinden manyetik gücünü çekme ve itme gücünü arttırmış oluyoruz.Bakalım fayda sağlayacakmı)

Bu vidyolardaki sitem yukarıdaki ile aynı olup içinde devre ve gösterge mevcuttur.

http://www.youtube.com/watch?v=hN-2yxM7 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=xM3BQD77yJI

Yapılışı: http://www.singaporebikes.com/forums/sh ... stabilizer

http://tsikot.com/forums/electricals-ga ... ano-40212/

http://www.zerotohundred.com/newforums/ ... lizer.html
Eklentiler
05032009021.jpg
100_0005.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 08 Nis 2012, 08:06

Günaydın, Ozan bey. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler, oldukça ayrıntılı anlatmışsınız. Küçük bir kondansatörün dediğiniz gibi bir işe yarayacağını pek sanmamıştım ancak sizin dediğiniz gibi bir çok sayıda farklı büyüklükte kondansatörlü aküye bağlanan tip sizin anlattığınız şekliyle mantıklı gibi görünüyor, o da sanırım beni aşar, ancak iç aydınlatma lambası ile ilgili verdiğiniz bilgiler işime yarayacak boş bir zamanımda kapıyı kapattıktan sonra bir süre daha yanan lambayı uygulamayı düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 08 Nis 2012, 08:17

kondansatör grubunu yapmak hiç zor değil.Elektronikçiden kondansatörleri alırsın , bunları takıp lehimleyeceğin delikli pertenaks alırsın.tüm kondansatölerin + uçları birbiriyle - uçlar birbiriylr bağlanacak.Kalın kablo ile + uç akünün artısında , - uç eksisine bağlanacak.Lehim yapabilen birine rahatlıkla yaptırabilirsin 5-10 dakika ya sürer ya sürmez.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 08 Nis 2012, 08:25

Ozan bey kendiniz denediniz mi biraz araştırdım internette ses sistemi kullananlar benzerini yapmışlar sanırsam. Birde arabanın diğer elektronik elemanlarına bir zararı olma olasılığı var mı? Aynı zamanda kondansatörün doğru akımda direnç oluşturduğunu yazmışlar. Aracın normal voltajını düşürme olasılığı var mı, akünün daha az şarj olmasına neden olmaz mı? Aküye direk baağlanması gerekecek fakat araba çalışmadığı zaman devreden de çıkması gerekiyor. Bu yüzden iş gözümde biraz daha karmaşık hale geldi. Belki daha küçük birşey deneyebilirim örneğin 2-3 tane 10000 mf lik gibi.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 08 Nis 2012, 08:32

Zararı yok.Ama kontak kapatıldığına otomatik olarak akü ile bağlantısını kesmek gerek.Röle kullanılırsa sorun olmaz.Geçen yıl 1 tane yapmıştım.Onu çakmaklığa bağlamıştım.çıkışına bağladığım voltmetre ilede fan açtığında voltaj düşemsini filan takip ediyordum.Takmayla takmama arasında fark vardı.Sonra rafa kaldırdım.
Yenisini yapmayı istiyorum.Biraz titiz olduğumdan oldumu en iyisi olsun mantığım nedeniyle geciktim.
Kondansatör grubu + picli bir devre olacak yapacağım.Voltaj sınırlamasıda olacak.Voltaj düşümlerinde uyaracak.Akü zayıfladığında uyaracak.Devresi bile mevcut ama el atıpta başlayamadım.
Geçen pazar elektirik sitemini gözden geçirdim.Sigorta panelindeki röleleri temizledim.4 saat rüzgar ve güneş atında anlamadan geçmiş.Sonrası hastalık , 3gün evde yatış , işe gidememe.Bu nenenle bu pazar hiçbirşey yapmıyorum.Evden bile çıkmayacağım.Böyle biraz araştırma biraz uygulama modunda günü geçireceğim.
Yapmayı düşündüğüm devre youtube'ta linklerini verdiğimle aynı.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 08 Nis 2012, 08:40

Sizin yapmaya çalıştığınız oldukça karmaşık anladığım kadarıyla. Umarım istediğiniz gibi olur. Yakıt tasarruf cihazı diye sattıkları üç kuruşluk kondansatörlü uyduruk alete 50-100 tl dediklerine göre sizin bahsettiğiniz kadar uğraşıp yapsalardı 1000 tl filan isterlerdi heralde :)
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 08 Nis 2012, 09:28

Elektirikler kesildi ve yeni geldi.

Kondansatörler tutsun tutsun en fazlasından 20-30 TL
pic 6,5 tl
diğer devre elemanları para sayılmaz.

Ben diyeyim 30 tl ile maximum 50 tl arası.Piyasada herşey pahalı.Kendim yapınca boşuna para vermiyorum.
Çünkü devre elemanlarını fiyatlarını biliyorum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 08 Nis 2012, 11:31

onurcelikors yazdı:Az önce forumda gezerken fuel shark diye bir yakıt tasarrufu cihazı reklemı gördüm merak edip tıkladım. İddialarına göre elektrik sisteminin daha düzgün çalışmasını sağlayarak yakıt tasarrufu sağlıyorlarmış. Fiyatlarıda oldukça yüksek nedir içindeki diye azıcık internette araştırınca içindekinin 2200 mf 16 v bir kondansatör ve ve ucuna direnç bağlanmış bir lambadan ibaret olduğunu gördüm.


2200 mf 16 v bir kondansatörün fiyatı internette 0,3 tl civarında görünüyor :) Aslında amacım yakıt tasarrufu değil bunu görünce aklıma yazın sık sık fan açtığından ve fan motorum büyük olduğundan arabanın devrinin fan açtıkça normalin altına düşmesi geldi. Elektronikten anlayan arkadaşlara sorum gidip elektrikçiden bir kondansatör alıp elektrik sistemine eklesem bu problemimden kurtulurmuyum ve gerçekten yakıt tasarrufu sağlama ihtimali var mı kondansatörün? Yakıt tasarrufu sağlasa koca otomobili yapan kişiler otomobil daha az yaksın diye üç kuruşluk kondansatörü elektrik sistemine ilave etmeyi akıl edemezler miydi?

Diğer bir sorum ise kapı kapandıktan sonra araba içi aydınlatmanın bir süre daha yanıp kapanması konusu ile ilgili favoritin içindeki küçük aydınlatmanın kapıyı kapattıktan sonra 10 - 15 sn daha yanmasını sağlamak için ampüle kaçlık kondansatör takmak gerekir?

bu araç içini çakmak vasıtasıyla pardon zex ortamı yapmak için yapılmış saçma sapan bir lamba
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti Favocu » 08 Nis 2012, 12:52

Aslında işin doğruluk payı var, eğer elektrik otomobile yeterli gelmiyorsa aracın çekişi olumsuz etkileniyor. Ve bu durum otomobilin daha fazla yakmasına neden olabiliyor, eğer yeterli büyüklükte kondansatör bulunursa bu problem ortadan kalkıyor bunu daha çok arabasında güçlü ses sistemi vs. bulunanlar kullanıyorlar. Ancak bizim gibi fan açtıkça bu sorunu yaşayanlar için çok fazla yakıt tasarrufu sağlaması çok mümkün görünmüyor. Aslında bu aletin gerçek ismi de yakıt tasarruf cihazı değil "voltaj stabilizatörü" olmalıydı, ki onuda gerçekleştirebilecek güce kesinlikle sahip değil. Çünkü bahsedilen alette 2200mf 16 v bir kondansatör bulunmakta, gerçekten ses sistemi vs kullananların kullandıkları voltaj stabilizatöreri ise ortalama 1-1,5 farat yani 1000000 - 1500000 mf 25 v gücünde, bu ilgili aletin işe yaraması için yaklaşık 600 kat daha yüksek güçte olması gerektiğini gösteriyor. :) Bu açıdan bakınca dediğiniz gibi reklamdaki alet ancak çakmaktan lamba yakmaya yarar :)
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti DEDİM » 08 Nis 2012, 22:40

yıllardır elektronık sektöründeyim hem elektronık hem elektrık konusunda oldukcada tecrübeliyim.bir aralar bu monofaze sayaclar için enerji tasarruf cihazı cıkardılar.bir ara iyi kafayı takmıstım.buldugum her devrenın her tasarruf cihazının içini actım.inceledim bu konulara aldanmayın arkadaslar.evlerde de bulunuyor bu tür cihazlardan icinde bir adet kondansatör var ac gerilimle calısan 25uf lık birde neon lamba baskada bir sey yok.kaldıki aracınızda ki sistemlerin tamamını kapsayacak bir devre geliştirmiş olsalar bunu arac üreten firmalar neden yapmasın ki?????tasarruf denilince insanların aklına neler geliyor.

1:elektrık tasarrufu
2:gaz tasarrufu
3:araclar için lpg tasarrufu

bu saydıgım maddelerden bizi 3.madde ilgilendiriyor.bu nasıl oluyorda aracdaki elektrık sistemını düzeltecegim diye kıytırık bir kondansatör ve bir led lamba yardımı ile araçdaki komple elektrık sistemını nasıl olacak ta düzeltecek.sadece anlık olarak kondansatör sarj olacak.onun dısında sistem kendini nereye nasıl desarj edecek.bu konunun yeri degil biliyorum ama kanmayalım arkadaslar tutturmuslar bir yol gidiyorlar.vurgunu vuruyorlar ispatlasınlar o zaman tv lerde acıklasınlar yaptık oldu desinler.ben o mıknatıs olayınada inanmıyorum yok arac gaz hortumlarında molekülleri düzenliyormus da vay efendim akısını hızlandırıyormusda musda musss....kanmayın arkadaslar
DEDİM
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 26 Kas 2011, 20:59
Ad Soyad: HASAN KIRAÇ
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 L

İleti murat26 » 10 Nis 2012, 16:27

ya arkadaslar pek anladıgım bişey deil ama bu artı uctan iceri bi anahtar ceksek arabayı calıştırdıktan sonra acsak duruncada kapatsak olmazmı bide burdaki amacımız aküye takviye güç aktarmak yani diilmi dogrumu anladım bide borddan cıkan artı uca sigortamı koymomız lasım koyacaksak kaclık bi sigorta koycas beni bi aydınlatsanız
murat26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 05 Ekm 2008, 22:11
Ad Soyad: murat tıkız
Nereden: Eskişehir
Arabanız: polo 6n2 2000

İleti Favocu » 11 Nis 2012, 05:25

http://www.peony888.com/VS/sobogus.htm bu sayfada oldukça ayrıntılı görüntüleri var. Hatta sanırım ozan beyin bahsettiği PIC li versiyonuda var, firmvaresinide koymuşlar, şahsen iyi anladığım bir mevzu değil fakat anlayan arkadaşlara yardımcı olabilir. Sigorta konusu yapacağınız kapasitörün büyüklüğüne göre değişecektir diye dünüyorum, yanıltmış olmak istemem Örneğin alttaki örnekte gördüğüm kadarıyla 15 amperlik sigorta kullanmışlar.

Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti Favocu » 11 Nis 2012, 06:00

Benim asıl merak ettiğim husus bu kondansatörlerin sürekli olarak aküye paralel bağlı olmasının yarattığı sorun nedir, niçin stop ettikten sonra sistemden çıkması gerekiyor, aküye bir zararımı var yada kondansatörlerde ısınma vs. gibi bir problem mi oluyor.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti hetepe » 11 Nis 2012, 08:49

tüketim devam ediyor da o yüzden...kondansatör de olsa sonuçta tüketiyor.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti bozkurt_51 » 15 Nis 2012, 00:48

valla ben elektronikçiyim.burda gösterilen şemalardan birini kendim yapıp 90 model favritime takıp deneyecem.sonuçta birşey kaybetmeyiz.
Her lafa verilecek bir cevabım vardır.Lakin ; bir lafa bakarım ,laf mı diye? Birde adama bakarım , adam mı diye ?
Kullanıcı avatarı
bozkurt_51
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 107
Kayıt: 27 Mar 2010, 21:39
Ad Soyad: alpaslan baba
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit 136L

İleti damarci02 » 01 Tem 2012, 18:15

arkadaslar ben bu şemayı harfıyen uyguladım yenı bitti nasıl tamolarak kulanacagımı acıklarsanız sevınırım
damarci02
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 01 Tem 2012, 18:13
Nereden: Adıyaman

İleti mksar77 » 25 Oca 2014, 16:52

selam arkadaşlar.. ozantavşan kardeş bu devre elemanlarını yeniliycem demişsin baya bi eski link şuan ki durum nedir yenileye bildinmii. bize de tavsiye edermisinn.. bunları aynen yapıp role koyulabilir dediğin kısmı bize açıklaya bilirmisinn. role nasıl koyulur.. yani araç çalışınca devrede kontak kapatınca devreden çıkan .. resim yada şablon varmı bu resimdeki devre elemanına rolenin bağlanma şekli montajı gibi. birde benim merakım bu teyiplerin hafıza sı benim aküyü erken yiyebilirr dedi elekrikçi.. kontağa bağlanması lazım dedi bu seferde her açma kapamada şarkılar gidiyorr başa dönüyor vs.. bu devre elemanı da aynı şeyi yaparmı tamamen felç edermi daha iyisi güçlenirmi nazlanmadan çalışırmı.. . aküyü yeni aldım 2 gün çalıştırmayım komple boşalmaya yakın bir durumla araçç gıvvvvv gıvvv gıv diye espiriyle nazlanarak çalışıyorr. Teyip bağlantısı için yardım edecek beyin aküyü yemesin diye yardım cı olabilecek bir tavsiye varmıdırr yani doğrumudurr.. aküyle beraber konjektörüde değiştirdimm ölçümler gayet iyi fakatt 2 gün araca binmeyimm mortingenne yakkınn... teyib bağlantı ve şemasıyla ilgili bir link varmıdırr comosonic m65 kızaklı kafa çıkmalı.. usb girişli .mp3 çalar... bu elektrikçiler bi giriyorr teyip meyip derkenn koparıp koparıp başka yerlerdenn bişeylerr oluyorr düzensizlik ilgisizlikk montajj berbatt ayar oluyorumm.. bu konularda yardımcı olacak daha öncedenn başından geçmiş çözüm bulmuş arkadaşlarr varmıdırr... şema ve link konusunda montaj ve uygulama yapmış kardeşlerimdenn rica ediyorumm... biraz karışık oldu kusura bakmayınn..
Kullanıcı avatarı
mksar77
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 17 Arl 2013, 22:34
Ad Soyad: yeşil şimşek
Nereden: Kocaeli
Arabanız: skoda favorit 135 L


Kendin Yap



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir