LPG Sistemi Bakım ve Onarımı

Aracınıza kendi yaptığınız bakım, tamirat ve modifiyeyi diğer kullanıcılarımızla burada paylaşabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG Sistemi Bakım ve Onarımı

İleti ozantavsan » 02 Haz 2013, 00:48

 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti eks3ntirik » 02 Haz 2013, 13:16

Güzel bi paylaşım. Orada sadece regülatörün sökülüşü var. Birde araçtan nasıl söküleceğine dair video bulamadım. Ben aracımdaki regülatörü sökmeyi düşünüyorum. Temizleme amaçlı. Ama bulamadım
eks3ntirik
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 28 May 2013, 17:39
Ad Soyad: Yavuz-
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit GLX 94

İleti ozantavsan » 02 Haz 2013, 14:21

bende söküp temizlemek istiyorum.2006 yılında takılmış lpg.

Aracımda BRC var.Benimkinin sökülmesi ile diğerleri aynıdır.

Öncelikle Su giriş ve çıkış hortumlarını lpg regülatörden söküyorsun.Motor suyu akabilir bir kova bulundur akan suyu kovaya tutar sonra iş bitince koyarsın.

LPG deposundan gelen bakır gaz borusu var.En önemlisi o dikkatli sökmek ve geri takmak lazım.Diş yerdirtmemek gerek.
Depoda gaz yokken yapmak daha güvenli olur sanırım.Veya depodaki vana tam kapatılabilir.İş birince gaz borusu takılırken elle sıkılıp sonra anhtarla sıkılmalıymış.

Her ihtimale karşı akü kutup başları sökülebilir.

LPg valfi ilk etapta sökülmese olursanırım.Sadece elektririk kablolarını çıkarmak yeter.

En son regülatörü tutan vidayı sökmek kaldı.Metal bir aparatla kaportaya tutturulmuşsa vidasını söküp regülatör ele alınabilir.
Veya benim ki gibi kaportaya tutturulmuş ve vida başı teker tarafınan çıkarılmışsa.Önce teker (şöför tarafı) sola çevirliip.Somun vida sökülmeli.Sonra regülatör alınabilir.

Evde alyan anahtar ile regülatörr sökülür dağıtılıp temizlenebilir.

LPG su giriş ve çıkış hortumları sökülecek.
LPG bakır gaz boru regülatörden sökülecek.
LPG valf kabloları sökülecek.
Regülatörü kapaortaya sabirtleyen vida somun sökülecek.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti eks3ntirik » 02 Haz 2013, 15:44

yazdıkların için teşekkür ederim. Adım adım uygulayacağım. Tek çekindiğim o gaz borusunun sökülmesiydi. gaz kaçırma tehlikesi var sonuçta. depo'dan kesildiğini bilmiyordum. oradan kapatarak sökme işlemini gerçeklştiririm.her ihtimale karşı kutup başlarınıda sökerek yaparım. aracı çalıştıramıyorum her ihtimali ortadan kaldırarak kendimce yapmak istiyorum.Maddi sıkıntılar araya engel :)
eks3ntirik
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 28 May 2013, 17:39
Ad Soyad: Yavuz-
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit GLX 94

İleti ozantavsan » 04 Haz 2013, 18:24

LPG regülatörü acaba söksem mi ?
Söksem Toplayınca gaz kaçırır mı ? Su kaçırır mı derken , dün akşam sökmeye karar verdim.

Bu sabah bir işe başlamak bitirmenin yarısıdır diyerek sökmeye giriştim.

Malzemeler
-------------
13'lük anahtar veya su tesisat anahtarı
Alyan anahtar
Yıldız Tornavida
Kontak sprey veya balata spreyi. ( Yağ çözücüğ )
Bez


Sökmek biraz vaktimi aldı.LPG regülatörü kaportaya tutturulmuş.Somun başı sağ telker tarafında amartisörün üst noktalarında.El zor giriyor.Anahtarda zor.

Motor soğukken yapın.LPG deposu boşken yapabilirsiniz.Veya depoda gaz varsa depodaki vanayı iyice sıkın.

Su giriş ve çıkış hortumlarını söküyoruz.Çok fazla su akmıyor korkmayın.

LPG valfinin + ve kablosunu söküyoruz. Şase kablosunu söküyoruz.

Bakır Gaz borususunu 13'lük anahtala fazla zorlamadan yavaşça söküyoruz.Somunu söktükten sonra dikkatlice bakır boruyu geri çekip regülatörden çıkarıyoruz.

LPG borusunu (karbüratöre giden) regülatörden söküyoruz.

Regülatörü kaportaya bağlayan somunu söküyoruz.

Ve regülatör elimizde. Sonra eve alıyoruz , yıkayıp paklamak için.
Eklentiler
Image(233).jpg
LPG hortumu KArbüratöre GİDEN
Image(232).jpg
LPG Valf Kabloları
Image(232).jpg (27.82 KiB) 2185 defa görüntülendi
Image(231).jpg
BAKIR LPG BORUSU Depodan GELEN
Image(230).jpg
BAKIR GAZ BORUSU
Image(230).jpg (31.97 KiB) 2185 defa görüntülendi
Image(229).jpg
SU GİRİŞ ÇIKIŞ HORTUMLARI
Image(228).jpg
SU GİRİŞ ÇIKIŞ HORTUMLARI
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 04 Haz 2013, 18:33

Şİmdi regülatör boşta ve sökmeye başlıyoruz.

Image(235).jpg
Sökülmüş Regülatör



Önce SU HAZNESİNİ temizliyoruz.
Alyan anahtar ile kapağı dikkatlice söküyoruz.Vidaları aldıktan sonra kapağı açamayabilirsiniz.

Image(240).jpg
Image(240).jpg (23.25 KiB) 2183 defa görüntülendi



Contaya zarar vermeden kapağı bir kenarından tornavida ile kaldırın.
Sonra yavaş yavaş kaldırın.Contaya zarar vermemeye aşırı özen gösterin.

Image(241).jpg
Su haznesinin içi komple küf.......


SU Hazne içi küf

Image(242).jpg
SU hazne içi


SÖktüğümüz kapağın arkasıda KÜF...

Image(243).jpg
Söktüğümüz kapağın arkası.O da KÜF


KONTak Spreyimizi ve Yağ çözücümüzü kullanacağız temizlik için.Yağ çözücüde uyarı ver dikkate alalım.
Aliminyum yüzeyler için 5te 1 sulandırarak kullanın.Ve 10 dakikadan fazla yüzeyde bakletmeyin.

Image(245).jpg


Image(247).jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 04 Haz 2013, 18:56

Ben diş fırçası biraz ımpara kullandım.Zımpara 0 zımpara.Siz sert bir fırça kullanabilirsiniz.Kılları dökülmesin.
En güzeli tel fırça kullanmak.

Kontak sprey veya yağ çöz püskürtüp az bekliyoruz.Sonra fırçalıyoruz.

Image(246).jpg


Image(252).jpg


Arka kapağıda temizlemeye başlıyoruz.
Image(250).jpg


Image(252).jpg


Temizleme bitince güzelce su hazne içindeki atık pis sıvıyı boşaltıyoruz.ufa tefek parça küf varsa alıyoruz.Tekrar speyle temizleyip siliyoruz.Ara contayıda temizliyoruz.Contanın oturduğu kanalı temizliyoruz.
Sonra contayı dikkatlice yerleştirip , üst kapağı takıp vidalarımızı sıkıyoruz.Contayı kaydırmayın ,parçalamayın.

Image(251).jpg


Vidaları sıktıktan sonra conta dışarı fazla taşıyormu bakıyoruz.Taşmışsa tekrar söküp düzgünce takıyoruz.

Su hazne temizliği bitti..
Şimdi su çıkış ucunu parmakla kapatıp ,su girişten su verin.Su doldurmayı bırakıp su koyduğunuz uçtan içeri ağzınızla hava verin.Diğer uç parmakla kapalı olacak yine.Ağızla hava verdimi su veya hava kaçırma olmamalı contadan.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 04 Haz 2013, 19:05

Sıra gaz bölmesinde.

Bu bölmede bir adet ana diyafram , ayar vidaları.(rolanti , debi ,fabrika test vidası)

Bir adet basınç odamız var.Onunda içinde ufak diyafram ,1 yay ve yay üstü 2 parça var.


ANA DİYAFRAM
Image(253).jpg
Image(253).jpg (29.14 KiB) 2175 defa görüntülendi


Gaz Haznesi içi Diyafram sökültükten sonra.Diyafram oynar metal aparatın ucuna takılıyor.
Image(256).jpg
Image(256).jpg (30.46 KiB) 2175 defa görüntülendi


Drain Tapası.Gazdan oluşan atık sıvıyı boşaltma vanasınıda söküp temizliyoruz.
Image(239).jpg
Image(239).jpg (29.2 KiB) 2175 defa görüntülendi


Drain Tapasının geçtiği yer.
Image(257).jpg
Image(257).jpg (25.04 KiB) 2175 defa görüntülendi


Rolanti Vidasını söktüm spreyle temizledim.
Image(259).jpg
Image(259).jpg (19.77 KiB) 2175 defa görüntülendi


Rolanti vidasını söktüğüm yer boşta olan delik
Image(260).jpg
Image(260).jpg (19.66 KiB) 2175 defa görüntülendi



ANA Diyaframın geçtiği metal aparat ve onun milini söküp temizliyoruz.Aparat ve mil 2 vidası sökülerek ele alınıyor
Image(262).jpg
Image(262).jpg (24.51 KiB) 2175 defa görüntülendi
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 04 Haz 2013, 19:21

Rolanti ayar vidasından sonra ,debi ayar vidasınıda söküyoruz.
Bu vida diyaframın takılı olduğu metal aparatla bağlantılı.Vidayı sıktıkça diyaframın hareketi zorlaşıyor.Gevşelttikçe diyafram hareketi daha rahat oluyor.Yakıta etkisi oluyor sanırım.Benim BRC kit 100 KW , ama aracım 52KW.

Diyafram ve aparat ve mili sökükken gaz haznesi temizlenmiş durumda.
Image(265).jpg
Image(265).jpg (19.1 KiB) 2174 defa görüntülendi


Temizlenmiş ..
Image(264).jpg
Image(264).jpg (28.84 KiB) 2174 defa görüntülendi


KArbüratöre giden gaz hortumunun ağzı İçten görünüş.
Image(266).jpg
Image(266).jpg (20.53 KiB) 2174 defa görüntülendi


Ayar vidakarının kısmı.Fabrika test vidası sökmüyoruz bunu.
Rolanti ve diyafram hareket vidası sökülmüş halde
Image(268).jpg
Image(268).jpg (18.61 KiB) 2174 defa görüntülendi



Gaz Basınç Odası . 4 vida ile sökülüyor.Sökünce zor açılıyor.Tornavida ile dikkatlice aralamak gerekli.Ortada yazy var.Sökerken eliniz orda olsun yoksa fırlıyor kapak.
Image(267).jpg
Image(267).jpg (25.21 KiB) 2174 defa görüntülendi


Kapağı sökünce yay ve üst aparatı ve contayı alıyoruz.Conta aşağısında metal aparata geçik.Çıkarmak için çekmeye çalışmayın.Kenarını aralayıp az ileri geri oynatın yuvasından boşanınca alın.
Image(276).jpg
Image(276).jpg (22.02 KiB) 2174 defa görüntülendi



Gaz basınç diyaframını alınca odanın görünüşü.İsli kirli.
Image(269).jpg
Image(269).jpg (24.33 KiB) 2174 defa görüntülendi


Diyaframı tutan metal aparatın 2 vidasını söküyoruz.Aparat ve milini alıyoruz.Spreyle temizliyoruz.Basınç odasını temizliyoruz.Siliyoruz.
Image(273).jpg
Image(273).jpg (26.98 KiB) 2174 defa görüntülendi


Regülatör arka kapağıda temizliyoruz.
Image(274).jpg
Image(274).jpg (28.28 KiB) 2174 defa görüntülendi


NOT : ANA diyafram kenarları alimintuma yapışmış oluyor.Maket bıçağının ucu ile vidanın geçtiği bölümün birini hafif kaldırıyoruz.Maket bıçağının ucunu çok az sokarak conta boyunca yavaşca diyaframı yırmadan ,kenarlarını kopartmadan ilerliyoruz.Sonra contayı dikkatlice alıyoruz.

Diyaframları , metalleri ,milleri ,ayar vidalarını ,basınç odasını temizleyip siliyoruz.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 04 Haz 2013, 19:32

LPG valfini temizlemeyi anlatymayı unuttum.Valfin üstündeki plastik kapak alınır.Valf yukarı çekilinde yerinden çıkar.Ortası delik vaziyette elinizde olur.Spreyle temizlenir.Regülatör üzerişnde geçtiği milde temizlenir.Sonra yerine takılır.

Temizlik bittikten sonra her parçayı sırasıyla yerine takıp vidalarını sıkıyoruz.Aşırı sıkmayın.
Regülatörü parça arttırmadan , birşeyini unutmadan topluyoruz.Ayar cidalarını mümkünse eski konumlarına ayarlıyoruz.

Sonra araca monte ediyoruz.Su giriş ve çıkış hortumlarını bağlıyoruz.
Karbüratöre giden gaz hortumunu takıyoruz.
Depodan gelen bakır lpg borusunu regülatöre geçiriyoruz.Somununu elimizle diş kaptırmadan yavaş yavaş sıkıyoruz.Elle sıkılmaz konuma gelince 13 anahtar ile yavaş yavaş sıkıyoruz.
Belli bir noktada sıkma zorlanıyor bu noktada bırakıyoruz.
LPf valf kablolarını ve şase kablosunu takmayı unutmuyoruz.

Depodaki vanayı kapatmışsak açıyoruz.
Aracı çalıştırmadan köpüklü su ile gaz kaçağı varmı diye kontrol ediyoruz.Bunun için kontağı açıyoruz ama marşa basmıyoruz.LPG seçici kutudan tık geldimi köpük ile kontrol ediyoruz.
Sonra marşa basıp aracı çalıştırıyoruz.Su kaçağı ve gaz kaçak kontrolü yapıyoruz.

Sorun yoksa araç çalışıyorsa , rolanti normalse sorun yok.
Çalışmada sıkıntı varsa ayar vidalarını ayarlıyoruz.Araç normal çalıştığında bir gazcıya ayarlatabilirsiniz.

Bende depo boştu.Depodaki az gazla çalıştı 1-2 dakika sonra gaz bitti.Diyafram hareket ayar vidasını 2 tur kıstım.Yarın gaz alıp ayarlayacağım.

Bu işlem öncesi 12,7 litre lpg almıştım şehiriçi 85 km yol alabildim.35 kuruş sarfiyat.
100 kmde 125 litre lpg şehiriçi.... Sizce çokmu. Ondan önce 10 litre lpg ile 55 km yol alabilmiştim.45 kuruş sarfiyat.20-22 litre 100kmde şehiriçi.Sonra lpg pompacı komşu elle yarlkayınce 15 litreye düşmüştü.

Regülatör temizlik ve diyafram hareket ayar sonrası bakalım düşecekmi.
Eklentiler
Image(285).jpg
Image(284).jpg
Image(282).jpg
Image(281).jpg
Image(281).jpg (31.7 KiB) 2174 defa görüntülendi
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli


Kendin Yap



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir