KAPORTADAKI CURUKLERIN ONARIMI

Aracınıza kendi yaptığınız bakım, tamirat ve modifiyeyi diğer kullanıcılarımızla burada paylaşabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

KAPORTADAKI CURUKLERIN ONARIMI

İleti bkatomant » 17 Haz 2013, 12:22

Arkadaslar merhaba,

Resimlerde gorulecegi uzere arka bagajimin ustunde bulunan curuklerin onarimi icin sanayiye gittigimde anormal rakamlar cikardilar. Bende kendim yapma karari aldim, ve yaptim. Onarim safhasinda fotograf cekme sansim olmadi, lakin oncesi ve sonrasi tam bitmemis haliyle resimleri sizlerle paylasip yorum almak istedim.
 
Eklentiler
Fotoğraf0019.jpg
Su an ki hali.
Fotoğraf0019.jpg (111.39 KiB) 9606 defa görüntülendi
Fotoğraf0018.jpg
Macunlandiktan sonra zimparalanmis hali.
Fotoğraf0018.jpg (121.97 KiB) 9606 defa görüntülendi
Fotoğraf0010.jpg
Ilk hali...
Fotoğraf0010.jpg (88.85 KiB) 9606 defa görüntülendi
Kullanıcı avatarı
bkatomant
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 98
Kayıt: 21 Eyl 2012, 08:34
Nereden: Mersin
Arabanız: SKODA FAVORIT 1994 GLX

İleti MadloveR » 17 Haz 2013, 13:53

Elinize sağlık. Gayet güzel olmuş. Bir kaportacı yapsa daha mı güzel olacaktı? Olabileceği en güzel şekilde olmuş bence.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti kispest » 17 Haz 2013, 14:02

Eline sağlık kardeş. Yıkadın mı bari arabayı? :D
Kullanıcı avatarı
kispest
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 849
Kayıt: 20 Mar 2012, 15:42
Ad Soyad: Enes
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia (2005) 1.4 Special 101 HP

İleti bkatomant » 17 Haz 2013, 14:34

MAdlover, tskler. Iltifat ettin. Elden geldikce yaptim iste...
Kispest, daha yikamadim :) boya kurusun iyi ce sertlessin istiyorum.
Kullanıcı avatarı
bkatomant
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 98
Kayıt: 21 Eyl 2012, 08:34
Nereden: Mersin
Arabanız: SKODA FAVORIT 1994 GLX

İleti tarık » 17 Haz 2013, 19:58

Elinize sağlık güzel olmuş.Aynı yerde benim favomdada çürük var demek raslantı değil o bölgede var bişey.
tarık
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 150
Kayıt: 15 Mar 2012, 11:17
Ad Soyad: koymatlı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: favorid 135 lx

İleti forman37 » 18 Haz 2013, 00:34

elıne saglık ustam fena olmamıs :) benım sılver lıne dada aynı yerde var suan ama bunların bagajında sıyah fılm kaplı oldugu ıcın orjınalınde pekte gorunmuyo :)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti bkatomant » 18 Haz 2013, 10:10

Ilgi alakaya tesekkur ederim. Dun selulozik tinerle fitillerde kalan artiklari, boyali vs. temizleyeyim derken bezin kenarını boyaya degdirdim nazara geldik :P
Altaki astar, zimarali alanlar ciktimi piyasa... :)
Simdi pasta cila alip sagli sollu o bolume yedirmeye calissam kapanır mı acaba.
Kullanıcı avatarı
bkatomant
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 98
Kayıt: 21 Eyl 2012, 08:34
Nereden: Mersin
Arabanız: SKODA FAVORIT 1994 GLX

İleti sainz » 18 Haz 2013, 12:25

tarık yazdı:Elinize sağlık güzel olmuş.Aynı yerde benim favomdada çürük var demek raslantı değil o bölgede var bişey.

Kroniktir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti MadloveR » 18 Haz 2013, 14:09

sainz yazdı:
tarık yazdı:Elinize sağlık güzel olmuş.Aynı yerde benim favomdada çürük var demek raslantı değil o bölgede var bişey.

Kroniktir.


Ayrıca arka çamurluk üstlerinde oluşan boya çatlakları ve çürümeler de kroniktir. Hemen hemen gördüğüm bütün favoların arka cam altları ve arka çamurluk üstleri ya çürük ya da boyası çatlak.


bkatomant yazdı:Ilgi alakaya tesekkur ederim. Dun selulozik tinerle fitillerde kalan artiklari, boyali vs. temizleyeyim derken bezin kenarını boyaya degdirdim nazara geldik :P
Altaki astar, zimarali alanlar ciktimi piyasa... :)
Simdi pasta cila alip sagli sollu o bolume yedirmeye calissam kapanır mı acaba.


boya çok açılmamışsa pasta kurtarabilir. Siz de benim düştüğüm hataya düşmüşsünüz. Bende pencere altlarını boyarken maskeleme yapmamıştım sonra kalan boya artıklarını temizlemek isterken sağ arka kapının boyasını komple bozmuştum :)
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti bkatomant » 18 Haz 2013, 14:29

MadloveR yazdı:
sainz yazdı:
tarık yazdı:Elinize sağlık güzel olmuş.Aynı yerde benim favomdada çürük var demek raslantı değil o bölgede var bişey.

Kroniktir.


Ayrıca arka çamurluk üstlerinde oluşan boya çatlakları ve çürümeler de kroniktir. Hemen hemen gördüğüm bütün favoların arka cam altları ve arka çamurluk üstleri ya çürük ya da boyası çatlak.


bkatomant yazdı:Ilgi alakaya tesekkur ederim. Dun selulozik tinerle fitillerde kalan artiklari, boyali vs. temizleyeyim derken bezin kenarını boyaya degdirdim nazara geldik :P
Altaki astar, zimarali alanlar ciktimi piyasa... :)
Simdi pasta cila alip sagli sollu o bolume yedirmeye calissam kapanır mı acaba.


boya çok açılmamışsa pasta kurtarabilir. Siz de benim düştüğüm hataya düşmüşsünüz. Bende pencere altlarını boyarken maskeleme yapmamıştım sonra kalan boya artıklarını temizlemek isterken sağ arka kapının boyasını komple bozmuştum :)
aslın bakarsan maskeleme yaptım, ama havada sansıma ruzgarlıydı ve gazeteler ıstedıgım formda kalmadılar, birde ufak tefek kacarlar olmus. acemilik. ılk deneme olunca boyle oluyor. tecrube edinmis olduk. On camurlukların uzerınde bulunan minik sinyal lerin dipleride curuk/sisme yapmısti. onlarıda onardım ama resim cekemedim.
Kullanıcı avatarı
bkatomant
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 98
Kayıt: 21 Eyl 2012, 08:34
Nereden: Mersin
Arabanız: SKODA FAVORIT 1994 GLX

İleti feliş » 18 Haz 2013, 15:23

bende bizim felişin arka sağ çamurluk ağzını yapayım diyecem ama orasını 2 kilo macun dahi örtmez kesilip yeniden parça eklenmesi lazımmış hem böylesi daha iyi olur diye düşünüyorum.:)
Kullanıcı avatarı
feliş
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 575
Kayıt: 28 Haz 2011, 13:28
Ad Soyad: yunus KÖKSAL
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: SKODA FELİCİA 1.3MPİ COMBİ GLXİ

İleti bkatomant » 18 Haz 2013, 15:35

Vallahi yarim cm delikte bile macun durmuyor. Dusuyor. O yuzden cok zorlandim, soylemeden gecemeyecegim. Arka taraftan bant koydum delige, surdugum macun bosluga dusmesin diye. Nihayetinde kurudu kaldi...
Kullanıcı avatarı
bkatomant
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 98
Kayıt: 21 Eyl 2012, 08:34
Nereden: Mersin
Arabanız: SKODA FAVORIT 1994 GLX

İleti feliş » 18 Haz 2013, 15:40

Doğrudur abi bazen kabortacılara kızıyoruz ama belki onlarında elinden geleni o kadardır
Kullanıcı avatarı
feliş
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 575
Kayıt: 28 Haz 2011, 13:28
Ad Soyad: yunus KÖKSAL
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: SKODA FELİCİA 1.3MPİ COMBİ GLXİ

İleti volg » 18 Haz 2013, 23:30

nasıl yaptın,boyayı nereden aldın,nasıl başladın aşama aşama anlatırmısın rica etsem :D
volg
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 15 Şub 2012, 00:40
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit 135 LX

İleti bkatomant » 19 Haz 2013, 09:25

ASagidaki malzemeleri aldim,

3 kilo kaporta macunu (yaninda sertlestirici tupunude veriyorlar)
400 ml sprey boya (sanayide gelismis boya satan firmalar arabanın rengine gore spreyli kuruya boya basiyorlar)
2 tane spatula
3 adet zimpara (numaralari ezberimde degil, sorun verirler)


Kabaran boyali spatulanın ucuyla kaldırdım, sonra zımpara cektim, ustune wd 40 vardı bende onu sıktım.
paslar iyie aktı. tekrar zımparaladım. ardından macuna sertlestırıcısınden kattım. (her avuc ici macuna 1 mercimek buyuklugunde sertlestırıcı kattım) sertlestırıcıyı ne kadar cok katarsan o kadar cabuk donuyor. Bu benim bahsettigim ayarla 2 dk sonra macun hizla donmaya baslıyor. Zamanı iyi kullanmak lazım. Macunu surdulten sonra yarım saate bekledım ve yıne zımparalamaya basladım. Kaba artıkları kalın zımparayla aldım. macunlu bolum kaportanın formuna uymaya baslayınca ınce zımparaya gectım. Zımparalama ısı bıtınce alanı bezle temızledım. sonrasında boyanın dıger alanlara gelmesını engelleme ıcın maskeleme yaptım. burada gazte kagıdı ve bant kullandım. arkasından esıt dagılım yapacak sekılde astar nıtelıgını tasıması ıcın bıraz alana boya puskurttum. 10dk bekledım. 2. kat boyayı aynı esıtlıkte puskurttum...
Kullanıcı avatarı
bkatomant
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 98
Kayıt: 21 Eyl 2012, 08:34
Nereden: Mersin
Arabanız: SKODA FAVORIT 1994 GLX

İleti furunotr » 19 Haz 2013, 20:37

Station ya da hatch back araçlarda genellikle öncelikle oralarda boya kabarması ve paslanma yaşanıyor... Aslında bu kronik denilen problem kullanıcıdan kaynaklanıyor; cam fitillerinde ve fitil altlarında belirli yerlerde olan tahliyeler zamanla toz v.s. ile tıkanıp kalınca fitil aralarında kalan su bilhassa o kısımlarda paslanma ve süreç içinde boya kabarmaları v.s. oluşturuyor...

Sorun yıllardır bende de mevcut ve bildiğim halde o kanalları açmadığım ve müdahale etmediğim için sol taraf büyüdü; sağ tarafta da peyda oldu nihayet...

Kronik dediğimiz problemi öncelikle kendimizde aramamız gerekiyor sanırım...
furunotr
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 198
Kayıt: 02 Eyl 2010, 17:05
Ad Soyad: Haluk Pirinç
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Combi GLXİ

İleti feliş » 20 Haz 2013, 13:56

furunotr yazdı:Station ya da hatch back araçlarda genellikle öncelikle oralarda boya kabarması ve paslanma yaşanıyor... Aslında bu kronik denilen problem kullanıcıdan kaynaklanıyor; cam fitillerinde ve fitil altlarında belirli yerlerde olan tahliyeler zamanla toz v.s. ile tıkanıp kalınca fitil aralarında kalan su bilhassa o kısımlarda paslanma ve süreç içinde boya kabarmaları v.s. oluşturuyor...

Sorun yıllardır bende de mevcut ve bildiğim halde o kanalları açmadığım ve müdahale etmediğim için sol taraf büyüdü; sağ tarafta da peyda oldu nihayet...

Kronik dediğimiz problemi öncelikle kendimizde aramamız gerekiyor sanırım...

Merhaba abi bizim felicianın ön sol tarafta kaputun açma mandalının orada sünger var orası yağmurda çok ıslanıyor ve paspasa damlıyor ön camın tahliye yerini buldum ama arka bagaj camının tahliye kanalını bulamadım fotoğraf ile gösterme şansınız varmı arka çürüğü yaptırdık yeniden kabarmaya başladı şimdiden cevabınız için teşekkürler.
Kullanıcı avatarı
feliş
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 575
Kayıt: 28 Haz 2011, 13:28
Ad Soyad: yunus KÖKSAL
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: SKODA FELİCİA 1.3MPİ COMBİ GLXİ


Kendin Yap



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir