Pierburg 2E3 ( Jikov ) Karbüratör Bakım ve Temizliği

Aracınıza kendi yaptığınız bakım, tamirat ve modifiyeyi diğer kullanıcılarımızla burada paylaşabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Pierburg 2E3 ( Jikov ) Karbüratör Bakım ve Temizliği

İleti ozantavsan » 13 Tem 2013, 00:14

Uzun bir düşünme ve döküman inceleme sonrası karbüratörü söküp temizlemeye karar verdim.

Fotoğraf ve vidyolarla paylaşmak istiyorum.

Vidyolar
------------

1. Bölüm : https://www.youtube.com/watch?v=C2vyHHkBIfk

2. Bölüm : https://www.youtube.com/watch?v=yH1oPQvzijA

Elektroliz ile Temizleme : https://www.youtube.com/watch?v=8c7YAK-U8hE


Karbüratörü sökmeden önce dikkat edilecek hususlar.

1) Elinizden geliyorsa ve güveniniz varsa bu işleme başlayın.

2) Motor soğuk olacak.Sıcakken sökerseniz geri takarken sorun olabilir.

3) Sökmeye başlamadan önce karbüratör alt takoz ve orta conta satın alın.Sökerken orta conta zaten
deformeyse elinizde kalacaktır.Alt takozuda değiştirmekte fayda var.Sorunlarınıza göre değişecek parça olduğunu düşünüyorsanız onlarıda alın.

4) Gerekli malzemeler hazır olsun.

Neler gerekli ?

Orta conta (4 TL) , alt takoz (Metal 17 TL )demiştik .
Karbüratör temizleme spreyi ( Balata spreyi) ( 10 YL)
Biraz benzin bulunmasıda fena olmaz.
Alyan anahtar , yıldız tornavida , düz tornavida
Isıya Dayanıklı Sıvı conta
Temizlik için bez , Peçete , fırça




imm_2013_07_11_16_38_06_685.JPG (23.21 KiB) 77 defa görüntülendi
imm_2013_07_11_16_37_41_148.JPG (21.17 KiB) 77 defa görüntülendi
imm_2013_07_11_16_44_45_99.JPG (25.02 KiB) 75 defa görüntülendi


i
5 ) Olmazsa olmaz karbüratörün Manual'i.Teknik dökümanı.Nereyi söküp takacağınızı rahatça görebilirsiniz.

https://hotfile.com/dl/232365941/49190c ... e.pdf.html

Aşağıdaki şema en önemli kısmı .Tüm parçalar ve yerleri belirtilmiş.Dosya tam teşekküllü anlatıyor.




Benim sökme nedenlerim ?

1) Son zamanlarda rolantide problem.Benzin + lpg her ikisindede.
2) Aracın performansının bundan biraz daha iyi olması gerektiği düşüncem.
3) Aşırı yakıt tüketimi

SÖKME İŞLEMİNE BAŞLIYORUZ.

1) Karbüratör hava haznesi üst kapağı söküyoruz
2) Hava filitresini alıyoruz.
3) Araç lpgliyse lpg mikserini söküyoruz.
4) LPG hortumunu , lpg ayar vana kısmından söküyoruz.
5) Karbüratör hava haznesini motor bloğuna bağlayan vidayı söküp hava haznesini komple alıyoruz.
6) Otomatik jikle zembereğindeki su hortumlarını çıkarıyoruz.Korkmayın su akmıyor.
7) Karbüratörün arkasındaki tek elektirik bağlantı kablosunu söküyoruz.
8) KArbüratörün ön sol kımında alt takoz kısmında bağlı kablonun ucunu söküyoruz.
9) Karbüratör arka sağ taraftaki benzin hortumunu söküyoruz.
10) Karbüratör arka orta kısmdaki avans tertibatına giden vakum hortumunu söküyoruz.
11) Benzin dinlerndirme kabını karbüratörle sökmek istemiyorsak sağ tarafında iki vidası var.Vidaları sökünce karbüratöre bağlı metalden kurtulup boşta kalıyor.
12) Bunların hepsini yaptıktan sonra karbüratörün üstündeki 3 adet alyan vidayı söküyoruz.
13) 3 vidayı sökünce karbüratörü yukarı doğru çekiyoruz.Karbüratör artık elimizde.
14 ) Alt takozu değiştireceksek eskisini söküyoruz.4 adet alyan vida ile tutturulmuştur.
15 ) Emme manifolt ağzı açıkta kaldı.Toz vesaire girmesin diye birşeyle örtün.

ŞİMDİ KARBÜRATÖRÜ EVE ALIYORUZ.
Temizliği biraz aman alıyor.İtina ile çalışmak lazım.

Dıştan temiz görünse bile içi o kadar temiz olmuyor.

Ameliyat masasına yatırıyoruz hastamızı.
imm_2013_07_11_18_49_15_123.JPG
imm_2013_07_11_18_49_15_123.JPG (27.53 KiB) 31207 defa görüntülendi


imm_2013_07_11_18_49_30_866.JPG
imm_2013_07_11_18_49_30_866.JPG (25.95 KiB) 31207 defa görüntülendi


Karbüratörü şöyle çevirince şunlar var.

Yakıt arttırma diyaframı
imm_2013_07_12_07_34_40_97.JPG


Kapış Diyaframı
imm_2013_07_12_07_35_00_34.JPG



Rolanti Memesi ( Sarı Silindirik Metal Olan)
imm_2013_07_12_07_37_14_347.JPG



Sağlam olup olmadığını anlamak için sökebilirsiniz.Dikkatli sökün içinde contalar var.Sökerken yırtmayın.
Sökmek için vidalarını sökmeniz yeterli.Sonra sırası ile içindeki malzemeleri çıkarın.
Çıkardığınız her malzemeyi ayrı yerlere koyun karışmasın.

Ben köpük strafor üzerine koydum.Etraını kalemle çizip örneğin: Kapış diyaframı dedim.

imm_2013_07_11_22_14_52_396.JPG
imm_2013_07_11_22_14_52_396.JPG (21.77 KiB) 31207 defa görüntülendi



Sökülmüş Halleri
-----------------------
Yakıt Arttırma Diyaframı
imm_2013_07_11_22_46_34_383.JPG
imm_2013_07_11_22_46_34_383.JPG (25.2 KiB) 31207 defa görüntülendi


Kapış Diyaframı
imm_2013_07_11_22_47_07_823.JPG
imm_2013_07_11_22_47_07_823.JPG (24.63 KiB) 31207 defa görüntülendi


Rolanti Memesi (sökerken kablonun girdiği kısmı elinizle zorlamadn çevirin , döndürün çıkıyor.
Ben rolanti memesini depiştirdim. 20 YL
https://www.youtube.com/watch?v=8c7YAK-U8hE

Bu kısımlar speyle temizleyin.Delikleri ince tel ile temizleyin.
 
Eklentiler
imm_2013_07_11_22_47_12_751.JPG
imm_2013_07_11_22_47_12_751.JPG (23.87 KiB) 31207 defa görüntülendi
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 13 Tem 2013, 00:54

Karbüratörün üstünde ana jet var.Düz tornavida ile zorlamadan ,ağzını bozmadan çevirerek sökün.
Etrafında delikler var.İç dış spreyleyin.Tel ile içini temizleyin.Uç kısmı dardır.Ağzınıla hava verin.T
emizleyin

imm_2013_07_11_22_44_39_785.JPG
imm_2013_07_11_22_44_39_785.JPG (27.67 KiB) 31181 defa görüntülendi


Sökülmüş Hali
imm_2013_07_11_22_45_02_187.JPG
imm_2013_07_11_22_45_02_187.JPG (25.98 KiB) 31181 defa görüntülendi


Ana yakıt jeti
imm_2013_07_11_22_45_41_356.JPG
imm_2013_07_11_22_45_41_356.JPG (19.08 KiB) 31181 defa görüntülendi


KARBÜRATÖRÜ İKİYE AYIRMAK

Orta conta değişim ve karbüratörü temizlemek için iki parçaya ayırmak gerek.Bunun için karbüratör üstündeki 4 vidayı sökün.Üst kısmı tutun ve yavaşça yukarı kaldırın.

Karbüratör oldu 2 parça.
1 tanesi şandıralı kısım.
Yakıt jetleri.Yakıt havuzu var.
Diğer kısım Boğazların olduğu bölüm.

imm_2013_07_12_00_04_09_170.JPG
imm_2013_07_12_00_04_09_170.JPG (31.3 KiB) 31181 defa görüntülendi


imm_2013_07_12_00_04_30_835.JPG
imm_2013_07_12_00_04_30_835.JPG (26.08 KiB) 31181 defa görüntülendi


Karbüratörün teknik dökümanında belirtilen yakıt jetleri , yollar , tüm parçaları , boğaz iç duvarlarını , boğaz kelebeğini , 1 .boğazı , 2. boğazı temizleyin.

Yağlanacak yerleri yağlayın.



Orta contayı değiştirin.

KArbüratörü birleştiriken sorun olacak.İki parça aralıklı kalacak.NEDENi?
Gaz teli mekanizmasını gaza basar gibi çekmezseniz aralık kalır.Gaz telini geçtiği aparatı sonuna kadar çekin.
Mümkünse birşeyle sabitleyin.Sonra alt ve üst karbüratör parçalarını contasını değiştirerek birleştirin.Sıvı conta kullanırsanız küçük delik ve yolları kapatmayacak şekilde kullanın.

karbüratör üste daha önce söktüğümüz vidaları takın.Çapraz şekilde orantı sıkın.Sabitleyin.

BENİMKİNİN İÇİ

Kirliii Pisss
imm_2013_07_11_18_50_50_549.JPG
imm_2013_07_11_18_50_50_549.JPG (26.19 KiB) 31181 defa görüntülendi


Temizlenmiş Hali. Temiz Pakkkk
imm_2013_07_12_07_36_34_589.JPG


Yetmedi birde elektroliz ile temizledim.

Daha önce yapmadıysanız yapmayın bu işlemi.

MAlzemeler.

Karbüratörün sığacağı ebatta kap
Saf su.KArbüratörün üstüne çıkacak miktarda
Yemek sodası (Karbonat)
12 volt 10 amper akü veya güç kaynağı
ÇElik çubuk veya levha ,yoksa demir bir parça.

KAba saf suyu koyuyoruz.(çeşme suyu olmaz , kirletir karbüratörü)
KArbüratörü suya koyuyoruz.
Temas etmeyecek şekilde çelik levhayı karbüratörün az uzağına koyuyoruz.
Karbüratöre - ucu , çelik levha veya demire + ucu bağlıyoruz.
KArbonatı bir bardakta iyice suyla karıştırıyoruz.Zerre kalmasın.
KArbonati saf suya boşaltın.
Güç kaynağını açın.
Kabarcıklar çıkmaya başlayacak.
1-2 saat çalıştırılırsa güzel bir temizlik olur.Yağ , küf pas çıkar.
İşlemi hava alan yerde yapın.Balkon gibi.Çünkü elektroliz esnasında hidrojen gazı ve ek gazlar çıkar.
Sigara ve ateşle yaklaşmayın patlar.
İşlem bitince karbüratörü çıkarın.
Balata speyi ile tekrar temizleyin.Üzerindeki kalıntılar aksın.
Sonra benzinle temizleyin.
Sudan dolayı yolların kapanmadığını kontrol edin.

imm_2013_07_12_00_47_33_727.JPG
imm_2013_07_12_00_47_33_727.JPG (27.64 KiB) 31181 defa görüntülendi




Gaz pedal yayını temizlemem rağmen yağ kalıntısı gitmiyordu.Bakın elektroliz ile nasıl oldu.

Elektroliz Öncesi
imm_2013_07_11_18_51_21_845.JPG
imm_2013_07_11_18_51_21_845.JPG (25.96 KiB) 31181 defa görüntülendi


Sonrası
imm_2013_07_12_07_36_34_589.JPG


-------------------

Temizlik sonrası kuruması için biraz zaman tanıyın.
Sonra araca monte edin.
Alt takozu değiştirin.Sıvı conta ile işi sağlama alın.
KArbüratörü sökerken yaptığımız işlemleri tersten yapın.Tüm bağlantıları yapın.

---------------
Aracıma monte ettim.

Benzinde araç 2000 devirde çalıştı.Rolantiyi 1000 devre kadar indirdim.
Aracımın sesi bile değişik çıkıyor.Gaz pedalına tepki eskiye göre müthiş.

GAza aldım.O da Marşa basar bamaz kibrit gibi çaktı.
Son 1 yıldır görmediğim bir tepki.

GAzda rolanti 1500. Beyin üzerinden rolanti vidasıyla 900-1000 arasına çektim.Gaza basınca ses bile mükemmel.Son zamanlarda beyin üzerinden rolantiyi ayarlayamiyordum.Ayarlasamda 1. vites kalış ve geri viteste az gaz verirken silkelenip stop edecek gibi oluyordu.

Bu sorunda kalmadı.

Gaza yüklendim.Ayağı debriyajdan kaldırdım.PAti çeker gibi oldu.Aracı aldığımdan bu yana 1 defa bile pati yapmamıştı.

Gaza dokunuyorum ,eskiden böyle toparlamıyordu.Böyle hızlanmıyordu.
Birde ses veriyor ki tadından yenmez.Sanki açık filitre var.Gaz ayarına filan dokunmadım.Karbüratörü sökmeden önceki ayarla.Bir tek temizlik bu kladrmı farkeder.

Motor ısınınca rolanti biraz düşüyordu.Gram değişmedi.

Hanımı almaya gittim.Misafirliğe gidelim dedik.Yavaş git diye diye bir kaldı.
Beğendinmi arabayı dedim.Çok iyi olmuş ,değişmiş dedi.

EE 1 gece hiç uyumadım.Hakkını verdi doğrusu.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 13 Tem 2013, 00:57

NOT: Elektrolizle temizleme anlatımımda fotoğrafta karbüratör parçasına bağlı artı (kırmızı) kutup görünmekte.
- Kutup bağlı olacak.Fotoğraf sizi aldatmasın.. Eksi kutup karbüratöre , + kutup demir veya çeliğe

Siz siz olun ustaların şu sözlerine kulak asmayın.

Abi fazla yakıyorsa karbüratörün etkisi yok.
Gazda kullanıyorsan karbüratörün fonksiyonu yok.Temizliğe gerek yok.
Temizlerim ama sorun çıkabilir.
Temizlerim ama hiç fark olmaz.

Ben ilk defa karbüratör dağıttım.Her bir yerini söktüm ,temizledim ,toparladım.Hiç sorun olmadı.
Valla süper oldu.Beyin ayarı bile tutuyor.Demekki beyin halaen sağlam.
Yakıt düşüşü bekliyorum.

Bugüne kadar hep temizletmek istedim.Ustalardan hep yukarıdaki malum sözleri duydum.
Demekki elinden gelen herkes söküp temizleyebilir.Karbüratör temiz olunca bu kadar fark oluyormuş.
3 yıldır boşuna oyalamış ustalar beni..

Bu da bana kapak olsun.
imm_2013_03_23_16_47_31_150.JPG


Tertemiz hali
imm_2013_07_12_07_35_00_34.JPG


imm_2013_07_12_07_34_40_97.JPG


imm_2013_07_12_07_38_03_44.JPG
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti hakanerdogan » 13 Tem 2013, 01:05

Elinize sağlık, dün de ben o işe giriştim ustayla beraber daldık ellerimiz benzin olduğundan hiç fotoğraf çekemedim, bi tek karbüratörleri indirdiğimizde çekebildim, en ince yerine kadar dağıttık, iğnesinden memesinden her bi yerine kadar yüzlerce parça vardı, içinden epey kir çıktı, toplayıp taktık makine hızar gibi oldu, hani abartmıyorum alt devirler özellikle korkunç değişti. Sizdeki de çok farklı değil hemen hemen prensip aynı :)

Karbüratörlerin alt kartellerinin içinde şamandıralar var, oralar epey kirliydi.

hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ozantavsan » 13 Tem 2013, 01:13

Hakan bey ,bu kadar değişeceğini bilsem aracın 3 yıldır 1 saniye beklemeden yapardım.
Gerçekten dediğiniz gibi hızar gibi oldu.İlk marşta aracın sesini duyunca birşeylerin yolunda gittiğini ilk kez farkettim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti hakanerdogan » 13 Tem 2013, 01:19

Hatta şunu söleyim, usta araca bindi dolandı geldi, karbüratörü sökecem dedi, dedim yahu ne değişecek, hani biz de güya bilinçli kullanıcıyız ya, istop etmiyorsa benzin gidiyordur sorun başka yerdedir kafasındayım, usta dedi sökmeden bırakmam, hatta gel beraber sökelim o kadar biliyorsan, bi fark yok dersen sana üste para verecem dedi, saate baktım, 4 saatim var dedim, iyi hadi dedi, daldık bi usta bi müşteri-çırak, dağıttık...

Ama ben hala la yok ne farkedecek kafasındayım, geri topladık, hadi bi dolan gel dedi, yolda tutamıyorum.......

Döndüm sınamadan, abi dedim gaz telini gevşet boşluğu arttır, hani motor sürerken hapşırsan el azıcık çekse gazı güp ya tekere gelecek ya da atacak beni... :)
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti Kutay ALBAYRAK » 13 Tem 2013, 01:32

Ozan Bey ellerinize sağlık daha da bir şey diyemiyorum. Nutkum tutuldu.

Gerçekten öyle farklı bir çalışma olmuş ki; farkındaysanız Jikov karbüratörün temizliği ile ilgili en açıklayıcı Youtube videosu sizinkisi... Youtube 'da bile tek oldunuz bu çalışma ile...

Gerçekten öncelikle takdirlerimi sunarım. Ki sizin bu videoyu adım adım seyrederek bir günde baştan aşağı temizlemek ve takmak geçiyor içimden karbüratörü... Yalnız sizin şu elektroliz yöntemi ile birkaç deneme yaptıktan sonra karbüratör düşünürüm sanırım. Son yazınızdan sonra biraz araştırma yaptım ve sağlam sardım ben bu konuya. Elde o kadar malzeme var ki temizlenince kullanabileceğim.

Umarım yakıt düşüşü sağlarsınız. En az, kendi aracımın sorunu çözülmüş kadar sevineceğim bu işe. Bu kadar emek bunu hak ediyor...

TEBRİKLER...

Önemli Bir Rica: Lütfen Sayın Admin, bu konuyu forumumuzda sabit bir yere yerleştirelim. Hak edecek bir çalışma...
Kutay ALBAYRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 09 May 2011, 13:06
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kutay ALBAYRAK
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Favorit

İleti AhmetH » 13 Tem 2013, 01:43

Gerçekten 10 numara olmuş bunu yapınca fark edeceğini biliyordum

şimdi düzen tutacağındn eminim.

sırada distribütör var onuda dağıtıp temizleyip toplarsanız mis ötesi olur.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 13 Tem 2013, 10:22

Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkür ederim.

Elektroliz yönteminde korkulacak birşey yok.Yeterki temizleyeceğiniz şeyde elektronik veya sudan zarar görecek bir kısım olmasın.

Çeşme suyu kullanmamazın sebebi , elektroliz esnasındaki sudaki maddelerin kirlilik yapmasını istemememiz.
Saf su kullanınca içinde çeşitli maddeler bulunmadığından temiz bir işlem yapıyor.

Karbonat kullanmamızın sebebi : Saf suya 12 volt verdiğinizde lektiriği iletmez ve elektroliz gerçekleşmez.
karbonat kattığımızda suyun iletkenliği artar ve elektroliz gerçekleşir.

Karbonat dışında farklı maddelerlede iletkenlik arttırılır.Fakat alimünyum olan karbüratörümüzü aşındırabilir.
Uzun süre bekletmede metali yemeye , çözmeye başlar.

Bu yüzden bu işlemde sadece karbonat kullanın.Suda iyice eritin zerresi kalmasın.Karbüratör yol ve deliklerini kapamasın.

(not : bunu balkonda bir deneyin ki karbonat dışında niye kullanmayın dediğimi anlarsınız.
cam bir şişe içine biraz çeşme suyu koyun.Bir miktar lavabo açıcı koyun.Çok koymanıza gerek yok.
1 su bardağı suya 2-3 kapak.Şişeyi çalkalayın.Isısı 60 derecelere çıkmaya başlayacaktır.Şimdi şişe içine
bir miktar aliminyum folyo atın.Folyoyu elinizle ufak yuvarlayıp içine atabilirsiniz.Veya aliminyum bir parça atın.Şişenin ağzından dumanlar çıkmaya başlayacaktır.BU dumanı solumayın.Bu dumanı ateşlemeyin.Çıkan gaz hidrojendir.Yanında kirli zehirli gazlarda çıkar.Aliminyumu yerken etkileşmeye girip hidrojen çıkar.Bu gaz arabanın motoruna verildiğinde motoruda aşındırır.Bir süre sonra aliminyumdan eser kalmaz.Reaksiyon çok hızlanırsa şişenin dışına volkan gibi sıçrama yapar.Lavabo açıcı cilde zarar verir.Su değirdiğinizde daha çok yanar ,suyla reaksiyon verir.En son dudakları haşat ettim.2 gün alev alev gezdim.Bu nedenle karbonat kullanıyoruz.Hidrojen sisteminde lavabo açıcı (NAOH) kullanıyoruz.Aliminyum parça olmadığından ve gazı temizleyip motora verdiğimizden sorun olmuyor.)

Temizlenecek parçaya - ucu bağlıyoruz. Diğer metale +.
Elektroliz başlayınca - uçtan oksijen çıkarken kirler ,paslarda koparak su yüzeyine çıkıyor.Bie nevi pis bir çorbaya dönüyor su.Kir pas + uca doğru hareket ediyor.Hatta metal kaplamadada aynı işlemle yapılıyor.

İşlemi uzun tutun iyice kabarsın kirleri.işlemi sonlandırdığınızda parça siyah kirli bir görünümde olacaktır.elinizi sürttüğünüzde bile alttaki temiz yüzey çıkar.PArçayı güzelce silin temizleyin.Yeni halini tanıyamayacaksınız.

Bazı küflü paslı parçaları zımpara vesaire ile temizlemek mümkün değil.Elektroliz ile çocuk oyuncağı.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 13 Tem 2013, 21:08

hakanerdogan yazdı:Elinize sağlık, dün de ben o işe giriştim ustayla beraber daldık ellerimiz benzin olduğundan hiç fotoğraf çekemedim, bi tek karbüratörleri indirdiğimizde çekebildim, en ince yerine kadar dağıttık, iğnesinden memesinden her bi yerine kadar yüzlerce parça vardı, içinden epey kir çıktı, toplayıp taktık makine hızar gibi oldu, hani abartmıyorum alt devirler özellikle korkunç değişti. Sizdeki de çok farklı değil hemen hemen prensip aynı :)

Karbüratörlerin alt kartellerinin içinde şamandıralar var, oralar epey kirliydi.


Biz bir taneyi zor bulduk vatandaşta para ve huzur ileri ikilisi olduğu için dört tane bir arada var. :D
ozantavsan yazdı:Hakan bey ,bu kadar değişeceğini bilsem aracın 3 yıldır 1 saniye beklemeden yapardım.
Gerçekten dediğiniz gibi hızar gibi oldu.İlk marşta aracın sesini duyunca birşeylerin yolunda gittiğini ilk kez farkettim.

hakanerdogan yazdı:Hatta şunu söleyim, usta araca bindi dolandı geldi, karbüratörü sökecem dedi, dedim yahu ne değişecek, hani biz de güya bilinçli kullanıcıyız ya, istop etmiyorsa benzin gidiyordur sorun başka yerdedir kafasındayım, usta dedi sökmeden bırakmam, hatta gel beraber sökelim o kadar biliyorsan, bi fark yok dersen sana üste para verecem dedi, saate baktım, 4 saatim var dedim, iyi hadi dedi, daldık bi usta bi müşteri-çırak, dağıttık...

Ama ben hala la yok ne farkedecek kafasındayım, geri topladık, hadi bi dolan gel dedi, yolda tutamıyorum.......

Döndüm sınamadan, abi dedim gaz telini gevşet boşluğu arttır, hani motor sürerken hapşırsan el azıcık çekse gazı güp ya tekere gelecek ya da atacak beni... :)

Geçtiğimiz cumartesi de biz ustayla dağıttık karbüratör ve distribütörü. Kalkışı, gidişi, toparlayışı tüketimi her şeyi değişti. Bugün de ufak bir ayar işi vardı. O arada yağı da kontrol ettik. Adam gibi yandığı için benzin yağ kirlenmemişti ki hafta içi de kısa mesafe kullandım aracı. ;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 13 Tem 2013, 23:54

Bugün aracı kullandım.Benim eski favom değil bu.Uzun yolda 4. vites ilk defa 90 km'yi gördü.
Şaştım kaldım.Benzinde ve lpgde çok farkı yoktu.Bugün lpgde roket gibiydi.
Benzinde denemedim.Yokuş yukarı yollarda 2. vites tırmanıyordum eskiden ,anca çekiyordu.Bazen 1'e atasım geliyordu.Bugün yokuş başı özellikle 2. vites kalktım rahat tırmanırken 3e attım baymadı.

Motorun çalışması kesinlikle değişti.
Şimdi distiribütör için meraklandırdınız beni.Onadamı bir el atsam acaba ?
Önce araştırma ,döküman yapıp inceleyip kalkışmam lazım.
Bir ara egzosuda kontrol ettireceğim sanayide.Egzosta fazla yakmada etken olabilir.
Şu an yapılmadık işlem distiribütör bakımı ve zincir kaldı.

Ama favom artık gazı verince şahlanıyor.Bugün motor sesi ve kaçışı nedeniyle hızlı kullanmaya başladığımı farkettim.Hatta öndeki araç yavaşlayınca frene yüklenmişim cayırtı koptu.HAva sıcak , lastikler yumuşak.
Biraz sakin dedim kendime.Yeni araca alışmak biraz vakit alacak.Ekisen basınca gaza tepki az olur ,ona göre toparlardı.Şimdi gaza hemen tepkili ,atik.Hani motorun ciğerinden bir ses gelir derler.Kulağa hoş gelir.Bastıkça basasın gelir.İşte öyle bir sesi var artık.

MArşa basınca 500 devir civarı , 10 saniye gaz veriyorum 900 devirde sabit.
Artık motor ısınınca rolanti düşmüyor.Işıklarda beklerken rolanti biraz düşüyordu.Az gaz verinde 900 devre dönüyordu.Biraz daha beklersen yine düşüyordu.

Rolantide Fren pedalını pompalayınca devir düşmeye başlıyor.Bazen stop edecek gibi yapıyordu.Dün akşam fazla fazla pompa yaptım devir sabit kalmaya devam etti.Bugün lpg ayarıda yaptırdım.Lpg beyni ile oynayınca tepki vermiyordu.Karbüratör temizlik sonrası en ufak ayar değişikliği motorun çalışmasına etki ediyor.Lpg beyni 8 yıllık değiştirmeyi düşünüyordum.Rolanti problemi başlamıştı.Meğersem onun suçu yokmuş.Yakıt düşerse değiştirmeyeceğim beyni.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 14 Tem 2013, 03:28

distribütöre davranmadan sanayide avans tabancası olan bir tamircide distribütör avans alıyor diye baktırırsan abi faydalı olur.

distribütörde bir dava yok. söküp dağıtsan bir mil milin ucunda bir yıldız şeklide halka milin üzerinde de merkezkaç kuuvvetiyle açılan ağırlıklardan başka olayı yok.

söküp dağıtıp temizleyip yağlayıp toplayınca distribütör normalse pek değişim olmayacaktır.

ama avansı aldırtmıyorsa vakum diyaframı çekmiyorsa falan temizlikten sonra rahatlarsa düşk devirlerde gaza yüklenince devir alırken rahatlığı hissedeceksindir.

BRC iyi mal. ayar tutuyorsa hiç elleme ben çok araştırdım. Tartarini G79 ve BRC AT90E alabilinecek en randımanlı kaliteli ömürlük kafalar.
2006 da LPG taktık 2 defa kafa 1 defa diyafram değiştirdim markası VOLTRAN dı şimdi Vogas mı ne olmuş... ucuz etin yahnisi ayağından işler yani...

söküldüğünde yan yana iken BRC nin farkını net anlıyorsun.

bikere diyafram büyük olmalı ki en ufak manifold basıncı değişimine net tepki verebilsin.
yoksa malum gaz teli yok hiçbir kafada nerden biliyor gaza basıldığını :)

hem küçük hem ayar kaçınca saç baş yoldurabilir ucuz beyinler. Ama ilk anları efsane güzeldir bişey diyemem.
Atikerin yeni kafasını çok tavsiye etmişlerdi. peşin hüküm vermemek lazım bu işlerde ama BRC ve Tartarini karbüratör olayında çok iyiler. OMVL de kral beyin ama bir an korktum.

özetle LPG işine biraz müsade tanımakta fayda var. BRC ye kıymaya gerçekten değmez hele ayar tutuyormuş daha ne olsun.. bizimkinin 2 kafa ve 1 diyafram değişiminde çatal ayarı tutmuyordu bitmişti döndürme payı..
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 14 Tem 2013, 11:57

Karbüratör bakımı sonrası BRC beyin diyafram hareket ayarı milim değişime tepki vermeye başladı.
Rolanti sapması çok saçma çalışıyordu.Şimdi kapatsam bile motor rahat çalışabiliyor.
2 - 2,5 tur kadar açık.

KArbüratöden kaynaklanıyormuş.Ama değiştirirsemde yine BRC alacağım.

Dün depoyu doldurdum.Bakalım yakıt nasıl olacak.Temizlik sonrası farka bakınca bu sefer gerçekten düşeceğine çok eminim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Ömer Fatin » 14 Tem 2013, 12:32

Ozan merhaba, Eline emeğine sağlık. Kışa girmeden önce aynı bakım ve temizliği yapmıştım. Hatta distribütörüde söküp temizlemiştim. Sadece jikle tertibatında sıkıntı yaşamıştım ama onuda Uğur Akar beyin konusundan yardım alarak çözmüştüm. Temizlik sonrası herşey stabil çalışmaya başlamıştı. Jikle bile tam performanslı çalışıyor.

Bende bir acemilik korkusuyla sökmüştüm ama korkulacak birşey olmadığını anlamıştım. Ama sen resimlemişsin ve anlatmışsın ki mükemmel olmuş. Eline emeğine sağlık. Yakıtına da muhakkak etki edeceğini tahmin ediyorum.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti ozantavsan » 14 Tem 2013, 12:37

Teşekkürler..
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti jawacı » 14 Tem 2013, 12:53

ozan müthişsin, valla kutlarım. süper çalışma olmuş. emeğine sağlık.
inşallah bu sefer bu araba şahlanacak. hayırlı haberlerini bekliyorum. selamlar
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti ozantavsan » 14 Tem 2013, 13:07

teşekkürler Murat Abi ,

Şahlandı bile , alışmak süre alacak.Sanada tavsiye ederim.Uzun süredir temizlenmemişse muhakkak yapmak lazım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 15 Tem 2013, 16:46

Evet , temizlikten sonra araca binmek daha güzel bir zevk olmaya başladı.

Otomatik jiklem artık çalışmaya başlamış.Dün akşam farkettim.1200 devir civarı 1 km sonra 900 devre düşüyor.
Otomatik jikle diyaframını temizlik sırasında incelemiştim.Arka kapağını söktüm içine baktım.İçi bomboş.Hiç birşey yok.

hortumlardan birinin ağzı kapağın geçtiği yivli kısmın içine açılıyor.Kapağı fazla sıkınca üflediğiniz hava geçmiyor veya ememiyorsunuz.Diğer kısımda içte bir yerlere açılıyor ama görünmüyor.Ben birşey anlamadım diyaframdan.Adı diyafram sanırım.Kapağı hortum değliğini geçemeyecek şekilde sıkıp bırakmıştım.

Jikle tertibatını takıp bıraktım.

Şimdi anlıyorumki altta görülmeyen deformeler olmuş.Vakum kaçağı varmış.Ben hava filitre hortumunu sıkınca motor stop edecek olup stop ettiğinden kaçak yok diyordum.Değilmiş.

Böyle olunca distiribütörden çekilen avansta düşük
Külbürtör kapağından emilen vakum düşük.Ayrıca burası yağ buğarı nedeniyle karbüratör vakum hattında dmar tıkanıklığı yapmış.Simsiyah akmıştı.

Vakum tam olmayınca westinghouse devreye girince ,yani freni pompalayınca rolanti düşüyordu ,biraz devam edince stop edecek gibi oluyordu.Dün akşam pompa pompa pompa devam ettim baktım rolanti düşmüyor.

Motor sesi zehir gibi , rolantide ses yumuşak sessiz kadifemsi :)
Arkadaşın favorit lx'i rolantide çalışırken gaz telini çekince motordan öyle bir ses geliyordu ki arabayı dağıtacaksın.Bende böyle ses çıkmıyor diyordum.
Şimdi gaz telini çektiğimde bendende aynı ses geliyor.Arkadaşın viteslerde hızlanmasını görünce şok olmuştum.
3. viteste 100 görmüştük.Benimkide yine onun kadar olmasada eskiye göre 2 kat fark far hızlanmada.

Bugün rampa tırmandım sıfr denemek için toparlayıp gidiyor.Gazada abanmıyorum ,nazikçe basıyorum.

LPG ayarıda yaptırdım. LAmbda 1,04 - 1,1 arası AFR en son 16 gördüm.

En mutlu haber yakıt düşüşüne kaldı.İnşallah müjdeyi veririm.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

Sonraki

Kendin Yap



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir