karbiratör lpg icin delme

Aracınıza kendi yaptığınız bakım, tamirat ve modifiyeyi diğer kullanıcılarımızla burada paylaşabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

karbiratör lpg icin delme

İleti favosam » 14 Oca 2014, 16:15

Karbüratör 1. boğaz ile 2. boğaz altından deldiğiniz uzunluklar aynı değil. Yani biri daha üstte duruyor. Bunu bilerek mi yaptınız yoksa karburatörün yapısından dolayı yer mi yoktu? Benim samaramın karburatöründe arka ve ön aynı hizada ve alttan açılmışlar. Bu arada sizin boru bakır renginde benimkisi grimsi gibi. Hangi metal olabilir bilmiyorum. Yada bakır üstü zamanla grileşmiş
Rölantide dalgalanmalar yok. İlk çalıştırmalar gayet güzel
 
favosam
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 10 Ekm 2013, 22:24
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Balıkesir
Arabanız: Favorit

İleti 16 ONDER » 14 Oca 2014, 22:34

Tarik arkadaşim tek delecektim sonra düşün düm tekrar araştırdım tek bogaz açıkken sorun olmaz ama 3000 devri gecip 2. Bogaz acildigında hava cok alcagindan araba yigilma yapabilir orantısiz hava gececegi icin bende 2 sini deldim ama 1 bogaz yukarıdan oldu çünku delecek başka kısım yoktu 2. Bogaz da uygun yer var tam yerinde o yuzden öyle oldu orantısiz oldu ama bir problem olacagıni zannetmiyorum ama araba ilk calişma mükembel rolanti sabit gaza dokunma ile cevap veriyor kalkışlada daha iyi gibi çalışma degişti daha tok calısiyor benim arabada gazdan benzine geçis problemsiz şu anki degerlendirmelerim bu şekilde yakit konusunu daha bilgiye sahip degilim ama benim için ilk kalkişlarda onemli idi şu anda kalkişta pati bile çekiyor arkamdan arabalar selektor yapmiyor en azindan hizlanmada :idea:
16 ONDER
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 27 Ekm 2012, 21:30
Ad Soyad: önder KAPUCU
Nereden: Bursa
Arabanız: favorit 135LX

İleti 16 ONDER » 26 Oca 2014, 21:45

Arkadaşlar 25 lira gaz litre fiyatı 2.90 dan aldım petrolofisinden her zamanki aldigim pompadan 91.6 km gittim 2 kez ayni sekilde aldim 25 liralik 2 side hemen hemen ayni km bitti gaz 92 km simdi km ne yaktim nasil tam olarak hesaplaniyor ?
16 ONDER
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 27 Ekm 2012, 21:30
Ad Soyad: önder KAPUCU
Nereden: Bursa
Arabanız: favorit 135LX

İleti SKDFORMAN » 26 Oca 2014, 22:15

25 / 92 : 271.7 yani 271 kuruş yakmış. Şehir içinde iyi bir rakam bu. Fakat benim formanimde hemen hemen aynı yakıtı yakıyor. Üstten mikserli. O zaman kalbiratörü delmeye gerek yok diye anladım ben. Ama üst boğazdan jigle kelebeğine zarar vermeden boru sallama işini deniycem ben.
Eğer dediğin gibiyse yaptığın işlemin artıları:
-Rolantideki sapmayı gidermişsin.
-Çekişi kalkışta patinaj çekecek kadar arttırmıssın.
-Yakıtta çok büyük bir değişiklik olmamış.
Yani kısaca kalbiratörü delme yerine boğazdan boru salma tekniği denenebilir gibi düşünüyorum.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti 16 ONDER » 26 Oca 2014, 22:37

kkkk945 yazdı:25 / 92 : 271.7 yani 271 kuruş yakmış. Şehir içinde iyi bir rakam bu. Fakat benim formanimde hemen hemen aynı yakıtı yakıyor. Üstten mikserli. O zaman kalbiratörü delmeye gerek yok diye anladım ben. Ama üst boğazdan jigle kelebeğine zarar vermeden boru sallama işini deniycem ben.
Eğer dediğin gibiyse yaptığın işlemin artıları:
-Rolantideki sapmayı gidermişsin.
-Çekişi kalkışta patinaj çekecek kadar arttırmıssın.
-Yakıtta çok büyük bir değişiklik olmamış.
Yani kısaca kalbiratörü delme yerine boğazdan boru salma tekniği denenebilir gibi düşünüyorum.



Evet ama bu hafta sonu 2 gun bursa trafigi cok yogundu hep dur kalk dur kalk gittim ama ben bunu sadece yakit tasarufu icin yapmadim rolati bi düsüyor yukseliyo sabit degil fan ve farlar acik oldugunda rolanti düsüyor stop ediyormuş gibi oluyordu bogaza boru sokunca jikle gorevi görmüyor kisin sorun oluyo araci 1hafta 3 gunkadar calistirmadim mars tik diye aliyor zaten hafta ici calistigimdan yogunluk olarak hafta sonları kullaniyorum bide motor tok calisiyor 800 devir rolanti sarsilmiyor tam istedigim gibi
16 ONDER
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 27 Ekm 2012, 21:30
Ad Soyad: önder KAPUCU
Nereden: Bursa
Arabanız: favorit 135LX

İleti SKDFORMAN » 27 Oca 2014, 12:52

Önder kardeşim sen çok güzel bir sistem yapmışsın. Ama bu sistemi herkez yapamaz. sanayideki ustalarda böyle bir işle uğraşmazlar. Kendimiz yapmalıyız, onuda herkez yapamaz. Kalbiratörü sök dekik aç, diş aç vs. zor iş bilmeyene. Jigleyi fazla dert etmeyenler için yine en pratik yol boru salmak olarak düşünüyorum. Ama senin yaptığın iş tam çözüm.
Ben sana başka bi fikiri söylüyüm. Sence olurmu. Kalbiratör benzin girişine bi çatal taksak, gaz ve benzini ordan versek, olmaz mı? Sanki olabilir gibi geldi bana. hemde kalbiratörü delme işinden kurtuluruz. Ne dersin ?
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti felicia_3437 » 28 Oca 2014, 22:47

kkkk945 yazdı:Önder kardeşim sen çok güzel bir sistem yapmışsın. Ama bu sistemi herkez yapamaz. sanayideki ustalarda böyle bir işle uğraşmazlar. Kendimiz yapmalıyız, onuda herkez yapamaz. Kalbiratörü sök dekik aç, diş aç vs. zor iş bilmeyene. Jigleyi fazla dert etmeyenler için yine en pratik yol boru salmak olarak düşünüyorum. Ama senin yaptığın iş tam çözüm.
Ben sana başka bi fikiri söylüyüm. Sence olurmu. Kalbiratör benzin girişine bi çatal taksak, gaz ve benzini ordan versek, olmaz mı? Sanki olabilir gibi geldi bana. hemde kalbiratörü delme işinden kurtuluruz. Ne dersin ?





düşünün ce mantıklı gibi geldi bende bir ara ustamla eme monuvoltuna 4 delik acıp gazı oradan vermeyı düşünmüştümde sonra fırsat bulamadımsıralısizs tem gibi yapacaktık yanı aracı silindire yakın olan yerden bırde karburötörü delmeye gerek yok diye bılıyorum 3 4 tane feliciyada görmüştüm kendı yerı var dıye hatırlıyorum ben de ustalar ordan yapmışlar şünkü 4 de aynı yerden dı
Eklentiler
skoda.jpg
resi,mdeki işraretlkediğim yerden yapmışlar işlemi
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti 16 ONDER » 28 Oca 2014, 23:24

Selim arkadaşım ben resimde işaretldigin yerden delmeyi düşündüm ama orda herhangi bir delik parca vardır diye cesaret edemedim cunkü karbiratörün icinde boş kanallar var orada da bir parca yada kanal olacagini düşundum o yuzden oradan delmedim ben birde karbiratör alt takozdan vermeyi düşündüm boruyu yaprak mikser gibi ama bu sekilde yaptım emme monifoltu delsek olabilr ben bunu bu sekilde yapmam sebebi eger olmaz ise aleminyum kaynakla kapatma şansim vardi o yuzden bu sekilde yaptım ama favoritler icin yaprak mikser yapilsa cok guzel olur hani karbiratörun benzin girişine catal yapsak oda capi dar olacagı için randiman vermez gibi geliyor boru çapı 10 mm olmasi gerekir diye düşünuyorum
16 ONDER
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 27 Ekm 2012, 21:30
Ad Soyad: önder KAPUCU
Nereden: Bursa
Arabanız: favorit 135LX

İleti SKDFORMAN » 28 Oca 2014, 23:35

Haklı olabilirsin. Karbiratörün benzin girişine lpg borusunu bağlarsak belki randimansız olabilir. Ama yinede denenebilir. Bakarsın kurtarır. Eğer kurtarırsa da. En pratik ve en ekonomik çözüm olur. Bu yorumu okuyup denemeyi düşünen bir arkadaş varsa sonucu paylaşsın ltfen. Hava şartlarından dolayı ben anca yaza deneyebilirim.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

Önceki

Kendin Yap



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir