komple Jikov karbüratör bakımı & temizliği

Aracınıza kendi yaptığınız bakım, tamirat ve modifiyeyi diğer kullanıcılarımızla burada paylaşabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

komple Jikov karbüratör bakımı & temizliği

İleti melodizm » 03 Tem 2008, 13:04

eline emeğine sağlık dostum  ama bi usta yapsa daha ii kanımca..Wink
 
melodizm
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 May 2008, 10:43

İleti mtokat85 » 13 Nis 2009, 15:12

Valla bana üste para verseler yine yapmam. O ne abi o kadar parça geri yerine nasıl takılacak hem ben onu tekrar taksam araçta hiç hız yapamam sürekli aklımda kalır ya biri gevşek oldu ise ya yanlış yere taktım ise vs..
mtokat85
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 18 Mar 2009, 14:36

İleti HASSAN » 13 Nis 2009, 18:07

tebrikler ve teşekkürler verdiğiniz bilgiler için, bu arada izmirde ustanız nerde bilgilendirirseniz belki bizde faydalanırız
RENORENORENORENO
Kullanıcı avatarı
HASSAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 207
Kayıt: 23 May 2007, 04:26
Ad Soyad: hasan
Nereden: İzmir
Arabanız: 1998 GLX FELİCİA

İleti ozantavsan » 03 Oca 2011, 00:18

Şu karbüratörü sökmeye cesaret edemiyorum.Anlayan usta bulabileceğimede inanmıyorum.

İlk başta jikle ayarının bozulmasından korkuyorum.
Söktüğüm parçaların yerini unutmaktan veya takmayı unutmaktan parça arttırmaktan korkuyorum.

Bu karbüratör temizliği , subap ayarını yaptığım gibi kafama yatsa yaparım.

Burada güzelce anlatılmış ama , ben bu bilgilerle aklımda bir değerlendirme yapıp.
Taşları yerine oturtup tamam bu işi yaparım deyipte başlayamıyorum.
Bunun bir dökümanı yokmu ,detaylı teknik anlatım ,şema.

Hadi bunada bir el atalım , kapı kapı usta arayıpta , sonra arabımızın ayarını bozdurup , bir de üzerine para ödemeyelim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 03 Oca 2011, 16:53

vallahi bende bir ton ıvır zıvır döküman var ama şu sıralar final dönemi malum bu ayın 3. haftasına kadar doluyum

bizim ufaklığında ihtiyacı var ince ayara rölantisi düzgün değil.

siz yine iyisiniz yakıt tüketimini hesaplıyabiliyorsunuz bizimkinin km sayacı gene gitti üşeniyorum artık açmaya 4. yü açacam açarsam her açtığımda göstergenin elektronik kartına tarih atıp adımı yazıyorum 2007 de açmışım ilk kez..

Loctite lazım her seferinde olursa olmuştur diyorum 6-7 ay gidip yeniden duruyor...

sonra neler neler ;

debriyaj %40 lara inmiş tahminin bu sene içinde sıyırmaya başlar
iç akslarda boşluk olmuş gazı verince balansı bozuk araba gibi sallıyor..
zincir ha keza şır şır
ön amortisörler ve tablaları ölü değişmek istiyor bariz.
ön balatalar ve diskler %10 da bitik..(parçaları aldım değiştirmeye vakit yok)
orta egzoz dağılmış sözde... götürdüm komple değiştirttiğim yere bunu biz takmış olamayız bizim ürün değil diyorlar hay kökünüze turup suyu
şanzımanı açsak en az 2 vitesin senkromeci değişmek ister.. conta takımı bulunur mu açıp toplayabilecek biri varmıdır...
rölantide yağ lambası yanıp yanıp sönüyor sanırım yağ pompası dişlileri yada kendisi ömrünü bitirmek üzere..
her seferinde rölanti yükseltmek canımı sıkıyor zincir değiştirirken baktırmam lazım...

kafamda bin türlü tilki.. bunları hep önem sırasına göre diziyorum en sonunda şeytan yağı değiştir devam et abicim diyor


tek net bildiğim bu yazın uzunda km de 13.5 kuruş civarı yakıyordu şimdi zamlarla ne oldu bilmiyorum...
ayrıca 1000 tl civarı masraf kapıda
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sainz » 03 Oca 2011, 17:16

AhmetH yazdı:...rölantide yağ lambası yanıp yanıp sönüyor sanırım yağ pompası dişlileri yada kendisi ömrünü bitirmek üzere...

Eğer yağ lambası göz kırparak yanıyorsa, yağ müşirini değiştirince çözülüyor problem.;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti canfezzz » 16 Şub 2011, 12:11

sainz yazdı:
AhmetH yazdı:...rölantide yağ lambası yanıp yanıp sönüyor sanırım yağ pompası dişlileri yada kendisi ömrünü bitirmek üzere...

Eğer yağ lambası göz kırparak yanıyorsa, yağ müşirini değiştirince çözülüyor problem.;)

Valla bendede böle bi sorun vardı önceden zincir değiştirirken motor yataklarınıda değiştirdik sorun kalmadı lakin şimdi gine tekrarladı yokuş aşşağıya inerken bazen bi yanma sönme oluyo bu nedendir anlayamdım...Hep olmuyo ama bazen oluyo...Yağı sürekli kontrol altında tutuyorum. Yağ kaçağı yok arabamda lakin yağ yakıyo hele ince oldumu daha güzel yakıyo:D Mesala zincir değiştirdiğimde kış girişiydi...15/40 koyduk şuana kadar 2 defa 1 lt yağ ekledim...20/50 fazla yağ yakma olmuyo ...dediğiniz yağ müşiri tam nerde bide bunu değiştirelim...:?:
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti sainz » 16 Şub 2011, 12:21

canfezzz yazdı:yağ müşiri tam nerde

İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti canfezzz » 16 Şub 2011, 13:08

Teşekkürler kardeşim yağ değişiminde bu olayı halledeyim...Haliyle yağ geliyordur...bunu değiştirirken.. :?:
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti sainz » 16 Şub 2011, 14:48

canfezzz yazdı:...Haliyle yağ geliyordur...bunu değiştirirken.. :?:

Sabah marş basmadan değiştirebilirsen veya uzun süre park halinde kaldıktan sonra değiştirisen, çok fazla bir ziyan olmuyor yağda. Ha yağı zaten değiştireceğim diyorsan, en güzeli de o olur.

Yalnız bu müşirin dip kısmı kalın ve ince olanları var. Uygun olanını al mutlaka.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 08 Haz 2011, 10:50

Güncel :D

Ben tekrar söktüm karbüratörü müthiş ötesi pislik birikmiş.
yakıtından, jiklesinden, rölantisinden şikayetçi olanlar hiç çekinmesin söksün temizlesin.
yeni resimleri ilk fırsatta ekleyeceğim, ayarlar içinde bir iki tecrübem oldu onları anlatacağım.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 08 Haz 2011, 11:01

Rölanti
CO
Jikle devrinden düşme
jikle kelebeği açıklığı ayarlarını iyice sindirdim

CO ' yu ve avansı ölçtüreceğim onun dışında birde vakum saatine ihtiyaç var vakum değeri okunarak yapılan ayar var , 2. boğaz ve bütün vakum hattınızın hortumlarının aşınmış olacağını düşünüyorum. benimkiler çatlak dolu, alt tablayıda inceledim sertleşmesi muhtemel yinede sıvı conta ile güzelce izole ettim hava alması mümkün değil.

özetle daha düşük yakıt için elimizden geleni yapıyoruz :) malum benzinde düzgün çalışmıyorsa hiç verim alamayız.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti efsanea_06 » 08 Haz 2011, 15:39

bu konulara bende meraklıyım geçen hafta 93 forman ın karbüratörünün üst kısımlarını söküp balata spreyiyle temizledim tertemiz oldu ama alt kısımları hala pistir yalnız geçen karbüratörcü karbüratör hava alıyor dedi bende baktım alt takozdan hava alıyor takozu değiştirmem lazım değişimi basit midir??takozu değiştirdikten sonra kırmızı conta sürecek miyim?
efsanea_06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 25
Kayıt: 20 Şub 2009, 21:25

İleti AhmetH » 09 Haz 2011, 11:30

kırmızı sıvı conta bence iyi bir malzeme. hem ucuz hem baya yerde iş görüyor, kullansanız fena olmaz. Sista marka almıştım ben.

Bu arada LPG den kaynaklanıyor sanırım bu pislik yada biyerden hava giriyormuş filitre kabına böyle çamursu yapışkan pislik olamaz :mrgreen:

kabaca tekrar ele alırsam Metrik 10, allen 5 ve 2.5 yıldız ve düz tornavidalar sökmek için yeterli. bir şeyi düşürürüm yalnış bağlarım diye korkmayın.

ben rölantiyi ayarlamak için öylesine vidayı açmışımki teması kesilmiş boştaymış :D onu eski haline getirince haliyle rölanti çok yüksek kaldı onuda CO ile kıstım.

rölanti, CO ve Avansı bilgisayarlı bir mekan bulsam tekrar yaptıracağım. bir bilgisayar fişi buldum araba yeni sayılırken CO değeri falan yazıyor o değerlere yakın ayarlatsam randıman alırım diye düşünüyorum.
Ayrıca tüm Vakum hattının hortumlarını değiştirmem lazım hepsi sıkıntılı.

Jikle ayarı korkulacak birşey değil, bunu gördüm tırtıklı bir plaka var sökenler görecektir en üst çıkıntının bir altından jiklenin düşmesi gerekiyor jikle devri ayar vidası işte bu sıkılığı ayarlıyor. yay hep geri çağırırken bu vida az daha dur kardeş diyor. vida ne kadar gevşek olursa jikleden o kadar kolay düşer.

Kelebeğin ayarı için ise 2.5 allen yeterli. aynı zamanda 2.5 alleni kelebek ile boğazının arasına koyunca olması gereken açıklığıda veriyor. 2.5 luk matkap ucuda iş görür.

2. boğazın açılması zurnanın zırt dediği yer. Bende şu anda sıkıntı orda. 2. boğaz açılmıyor vakum hattında bir sorun var sanırım bakacağım ona.
LPG de sorun yok keyfi çok yerine geldi ancak benzinde 3000 e kadar uçarken resmen durup kalıyor

bir kısım resim daha var ama sonra yüklemeyi düşünüyorum, şu anda sizinkilerinde çalışması muhtemel pisliği göstermek adında bu resim yeterli diye düşünüyorum



Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Ömer Fatin » 02 Arl 2012, 23:18

Arkadaşlar merhaba,

Konuyu yeniden hortlatmış gibi olacağım kusura bakmayın ama yeni konu açmak istemedim bu başlık varken.
Bugün pazar olduğu için aracıma bakım yaparak vaktimi değerlendirmek istedim. Dikkatle karbüratörü söktüm ve tamamını sökerek güzelce temizledim. Herhangi bir sorun çıkadı. Tahminim 65.000 deki aracımın ilk defa karbüratörü süküldü. Ciddi manada kötü durumdaydı. LPG takılalı henüz 10.000 kmolmuştu ama LPG takılırken temizlenmemiş.

Hasılı temizlik sonrası topladım ve çalıştırdım. Herhangi bir sorun görünmüyordu. Hatta vites geçişlerindeki avansı bile daha düzgün bir hal almıştı. Araçtaki küçük sarsıntılarda kesilmişti. Karbüratörle işim bitmiş ve başka bir konuya geçmeye karar vermiştim.

Son 1 aydır aracın termostadı sürekli açık kalmış gibi soğutma yapıyordu ve son 10 gündür bi tıkırtı geliyordu termostad kısmından. Yeni bir 88 c lik termostadım vardı takayım dedim. Söktüğümde gördüm ki termostat kapağının yan tırnaklarından 1 tanesi kırılmış. Hatta termostat ilk defa gördüğüm kapak ile bütünleşik tek parça plastik bir termostadmış. Bende (o an resim çekme şansım yoktu başka bir resimde açıklayacağım) resimde gördüğünüz çıkıntıyı maket bıçağıyla keserek zımparalama sonrası sıvı conta ile normal termostadı bağladım. Antifrizi koyduktan sonra sızdırma olmadığından emin olmamın akabinde fark ettim ki aracın devri olması gerekenden yüksek. Yaklaşık 1500 devirlerde. Otomatik jikle takılımı kaldıki diyerek gaz verdim ama herhangi bir düşme olmadı. Hararet 88e geldiğinde termostat açtı ve su devirdaim yaptı. Yani termostadla ilgili sorunda yok. Neyse dedim araç bi soğusun sonra bakarım.

Yaklaşık 4 saat sonra aracı açıştırdım. Araç 1000 devir ile çalıştı. Git gidede yükselmeye başladı. 1500 deviri bulduğunda gaz verip bıraktım (4000-4500 devir civarı) otomatik jikle attı ve 1000 devire geri geldi. Yanlız araç ısındıkça devir yine yükseldi ve araç sıcakken 1500 devrin altına düşmüyor.

Aracın çekisinde sorun yok, vites geçişlerindeki avans eskisinden daha iyi. Hararet sorunuda yok. Peki problemim nedir acaba?

Birde otomatik jiklenin sağlıklı çalışıp çalışmadığını nasıl testedebilirim?
Eklentiler
aciktermostat.jpg
termostat örneği
aciktermostat.jpg (76.36 KiB) 3044 defa görüntülendi
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti AhmetH » 03 Arl 2012, 01:37

Ömer Hocam selamlar olsun,

Termostatınız iyi durumda görünmüyor.

Servis kampanyları zamanında işçilik dahil 120 lira civarına yenilemiştim hararet müşürü falan üzerinde geliyor komple set.

Öğrendiğime göre termostatın iş yapar kalitede yan sanayisi yok. Ya orijinal komple alacaksınız yada çin malına kalıyorsunuz.

komple olduğunda dediğim gibi müşür falan kendinden geldiğinden kafanız rahat tavsiye ederim bulursanız yenileyin pişman olmazsınız..


Rölanti yükselmesi ve jikleye gelince ;

araç LPG li ayarı değişmiştir. Temiz yeni bir hava filitresi ile çok hoş sağlıklı bir ayar yapıp kışı sorunsuz geçirebilirsiniz.
Benzinli isede ayarı değişmiştir. Ayarları adam akıllı bulduracak birini bulmak ayarı yapmaktan daha zor

Jikle ise aracın km si göz önüne alındığında ellenmediyse bozulmuş diyemeyeceğim.
Karbüratörde yağlancak gres sürülecek bir iki yay çalışan yer falan falan var bunlara dikkat ederseniz fazla işiniz kalacağını zannetmem..
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Ömer Fatin » 03 Arl 2012, 17:17

AhmetH yazdı:Jikle ise aracın km si göz önüne alındığında ellenmediyse bozulmuş diyemeyeceğim.
Karbüratörde yağlancak gres sürülecek bir iki yay çalışan yer falan falan var bunlara dikkat ederseniz fazla işiniz kalacağını zannetmem..


İlginize teşekkür ederim.

Jikle kısmında tahminim montaj esnasında bi hata yaptım. Jiklenin içini sökmedim ama takarken zemberek kısmınıda hiç gerdirmeden taktım. Tekrar bidaha söküp inceleyeceğim.

Uğur bey'in(sainz) viewtopic.php?f=4&t=806&p=8144" rel="nofollow linkindeki yazılarınıda okudum. Bu defa doğru yapmayı umut ediyorum.

Bu arada karbüratörde yağlanacak bölgelerden bahsetmişsiniz. Ben böyle bir yağlama yapmadım. Hangi bölgeleri yağlamamız lazım detaylandırma şansınız varmı?
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti AhmetH » 03 Arl 2012, 20:23

Gaza basriracak birini bulursaniz siz motorda çalışırken daha rahat görürsünüz. Ben garip bir hata yaparak gaz telinde boşluk bırakmışım gaza nerdyse bir çeyrek basmadan karbüratör oynamıyordu. O yüzden gaz telini söküp takarken özen gösterin. Bu bisiklet fren tellerinde boşluk almak için yerler olur tam onun gibi olmasada yarım ay gibir segmanın turtuğu bir boşluk alma yeri var teli çıplak gördüğünüz yerde gözünüze çarpar.
Bunu neden anlattım ben karbüratörde elle gaz verirken bu segmanı kaydırmışım o yüzden 2 kişi şart olmasa bile iyidir.
İşte bu gaz vermeler esnasında çalışan yerleri birbirine dokunan ittiren yerleri görürsünüz buralara azck gres hiç fena olmaz.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

ÖncekiSonraki

Kendin Yap



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir