Fren Kaliperi Nasıl Boyanır? (Resimli anlatım)

Aracınıza kendi yaptığınız bakım, tamirat ve modifiyeyi diğer kullanıcılarımızla burada paylaşabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Fren Kaliperi Nasıl Boyanır? (Resimli anlatım)

İleti serdar89 » 11 Mar 2008, 22:04

Merhaba Arkadaşlar,

Bu gün sizlerle araçlarımızın fren kaliperlerinin nasıl boyanabileceğini, boyarken nelere dikkat etmemiz gerektiğini, bu işlem için gerekli malzemeleri hem anlatmaya, hem de resimlerle gözler önüne sermeye çalışacağım.

Öncelikle gerekli malzemeleri yazmakla başlayalım :

- Yağ - Pas çözücü sprey (WD-40 veya benzeri)
- Isıya dayanıklı sprey boya
- Tel Fırça
- Gazete kağıdı
- Kağıt bant

Ewet, gelelim işlemimize. Öncelikle aracımızın kaliperlerine rahatça ulaşabilmemiz için, aracımızı krikoya kaldırıyor ve tekerimizi söküyoruz. Kendi emniyetimiz için, ayak ve ellerimizin fren disklerinin hızasında, aracın altında tutmamaya ve vücudumuzun hiç bir yerini, özellikle başımızı çamurluğun iç kısmına doğru tutmamaya özen gösteriyoruz.

Lastiğimizi söktükten sonra, önümüzde duran kaliperimizi yağ ve pas gibi kirlerden arındırmamız gerekiyor. Aksi taktirde yaptığımız boyama işlemi başarısız olacaktır. Bunun için, WD-40 veya benzeri bir yağ-pas çözücü kullanmamızda fayda var.
Resimde de görebileceğimiz gibi, ben, o esnada elimde WD-40 bulunmadığı için PHILIPS'in ürünü olan bir yağ-pas çözücü kullandım. Bu spreyimizi, fren kaliperinin üstüne, arabanın muhtelif başka yerlerine çok sıçramayacak şekilde, 20 - 30 cm. mesafeden püskürtüyoruz.



Bu işlemi yaptıktan sonra, çok aşırı sert olmayan bir tel fırça ile, fazla baskı uygulamadan (derin çizikler oluştırmadan) kaliperimizin yüzeyini temizliyoruz.
Bu işmeli gerçekleştirirken dikkat edilmesi gereken bir husus, fırça ile temizlenirken ortaya çıkacak olan tozun, kesinlikle solunmaması gerektiğidir. Bunun için bu işlem ya açık havada yapılmalı, şayet kapalı garajda yapılıyorsa dahi, fırçalama esnasında bir de elektrik süpürgesi tutularak ortaya çıkan tozun anında makina tafından çekilmesini sağlamak gerekir.


Kaliperlerin üzerinde balata tozları birikmiştir ve bu tozlar, balata yapımında kullanılan ve kanserojen olan "asbest" maddesini içermektedir.

Bu işlemden sonra sıra geldi arabamızı korumaya. Kaliperleri boyama işlemini de sprey boyayla yapacağımız için, rüzgarın etkisiyle havada uçuşan boya partiküllerinin aracımızın kaportasına temas edip küçük küçük noktalar halinde izler bırakmasını istemeyiz tabiiki. Buna karşı bir önlem olarak, çamurluk ve çevresini gazete kağıdıyla kapatmamızda fayda var.

Gazete kağıtlarını arabamızın kaportası üzerine kağıt bantla yapıştırırsak, daha sonradan aracımızın üzerinde hiç iz bırakmadan kolayca sökebiliriz. Yukarıdaki resimde görüldüğü gibi, aracımızın sağını solunu kapattıktan sonra, boyama işlemi için son hazırlığa geçebiliriz.

Son hazırlığımız, fren kaliperimizi disk aynası üzerinden sökmeden boyayacağımızı için gerekli bir işlem. Boyama esnasında, kaliper diskin üzerinde duracağından dolayı, diskin ve kaliper 2 önemli noktası da boyaya maruz kalmayacak şekilde gazete ve bant vasıtasıyla kapatılmalıdır.


 

Resimde de görüldüğü üzere, diskin tamamı, gazete kağıdı ile kapatılmalı ve çepeçevre bantlanarak her tarafının iyice kapatıldığından emin olunmalıdır. Bunun haricinde, 1. önemli nokta, araçtan araca farklılık gösterebilir ama, hemen hemen bütün araçlarda, kaliperin üzerinde, balataların sırtını açıkta bırakan bir boşluk vardır. Bu boşluğun da bantla kapatılması, balatalara boya gelmemesi için yapılması gereken bir işlemdir. 2. önemli nokta ise, kaliperin dar yüzeyinde (aracın önüne doğru
 
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti AhmetH » 11 Mar 2008, 22:34

Eline sağlık..
 

 

ama  tavsiye  etmiyorum  , bende  vectra  kaliperi  boyadım..    temizliği  vs  si  dert..

 

jantı  söküp  takarken  dikkat  etmiyorlar  köşe  yerlerinden  soyduruyorlar..

 

Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ünsal » 11 Mar 2008, 23:07

paylaşım için teşekkürler ...
(benim konunun altına devam edebilirdiniz veya ön kaliper diye ayırsakmı acaba)
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti mygokhan » 12 Mar 2008, 00:15

teşekkürler......
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti by wodoo » 12 Mar 2008, 00:16

paylaşım için teşekkürler...

resimli anlatım gibisi var mı LOL
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti PİCK-UP » 12 Mar 2008, 01:34

paylaşımın için tşk.
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti BlueVRS » 12 Mar 2008, 12:18

WD-40 ın yağlayıcı özelliği nedeni ile boyanacak yüzeyde kaygan ve boyanın tutunmasını önleyici bir yüzey oluşturacağını düşünüyorum,temizlik balata ve disk temizleme spreyi diye adlandırılan ve daha uçucu olup sıkıldığı yüzeyi temizleyen ve herhangi bir tabaka oluşturmayan sprey ile yapılabilir..
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti 10TOPRAK » 12 Mar 2008, 12:40

Ellerine sağlık dostum;tebrikler..!
10TOPRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 23 May 2006, 13:41

İleti serdar89 » 12 Mar 2008, 14:40

[quote="98Pickup"]WD-40 ın yağlayıcı özelliği nedeni ile boyanacak yüzeyde kaygan ve boyanın tutunmasını önleyici bir yüzey oluşturacağını düşünüyorum,temizlik balata ve disk temizleme spreyi diye adlandırılan ve daha uçucu olup sıkıldığı yüzeyi temizleyen ve herhangi bir tabaka oluşturmayan sprey ile yapılabilir..[/QUOTE]
 

WD40 yağ ve kir sökücüdür.Yani hareket eden ve yağlanan bölgelere sıkılmaması gerekir.
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti Misafir » 12 Mar 2008, 17:09

güzelmiş sağolasın ben boyamıştım boyayı geri atmıştı kiri pası sökmediğim için pas sökücüyle güzel bi sildim ondan sonra tekrar boyadım bu sefer iyi oldu tşkrler
Misafir
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Ekm 2003, 17:24


Kendin Yap



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir