3 sayfadan 1. sayfa

boğaz kelebeği temizliği

İletiTarih: 26 Kas 2006, 01:25
ünsal
ilk önce kapağı sökün arkadaşalar alyans anahtar takımı kullamanızı tavsiye ederim ..
bağlantı noktalarını kontrol ederek kabloları dikkatlice sökün
üst kapağı söktükten sonra karşını boğaz denilen parça çıkacak boğazın vidalarınıda söktüğünüz zaman (gaztelini sükmeyi unutmayın ) parçayı sükmüş olacaksınız ..


gördüğünüz üzere bu benim aracımın durumu soba bacası gibi olmuş parçayı söktükten sonra tiner veya benzinle bir güzel yıkayıp iyice temizleyip hava ile kurulamamız gerekmektedir (her hangi bir ıslaklık kalmaması için eğer ıslak kalırsa kapak takılı kalır )


bu alt kısmı

 

ve temizledikten sonra ki hali .



aradaki fark açıkça belli oluyor her halde

ELİMDEN GELDİĞİNCE AÇIKLAYICI OLMAYA ÇALIŞTIM AMA SAYIN EMİR TAKTIR SİZLERİN BİR ADIM ATMAK İSTEDİM BU YÖNDE BU YAPTIĞIM ÇALIŞMANIN EKSİK YÖNLERİ OLABİLİR KESİN BÖYLE ANLAMAYIN SİZİ YANLIŞ YÖNLENDİRMEK İSTEMEM ..

İletiTarih: 26 Kas 2006, 01:48
ünsal
ÖNEMLİ NOT:ARKADAŞLAR BU İŞLEMİ YAPTIKSAN SONRA ARAÇ BİR KAÇ GÜN YOL YAPMASI GEREKİYO BOĞAZIN İÇİNDEKİ KELEBEK ÇALIŞTIĞI ESNADA NEMDEN DOLAYI TAKILI KALIYO DEVİR YÜKSEK ÇALIŞIYO ARAÇ GAZA YÜKLENİP BIRAKTIĞINIZDA TEKRAR NORMALA DÖNER..

İletiTarih: 26 Kas 2006, 01:52
erenim
vay minik güzel çalışma tebrikler

İletiTarih: 26 Kas 2006, 02:07
ünsal
elimden geldiğince yaptım bişeyler taktır sizin   erenim Smile

İletiTarih: 26 Kas 2006, 03:19
yonetici
Gayet iyi bir çalışma olmuş teşekkürler. Diğer arkadaşlarıda katılıma davet ediyorum. Ufak tefek herkes kendin yap bölümüne birşeyler koyabilmeli.

İletiTarih: 26 Kas 2006, 14:10
skodacı
boğaz kelebeğinin temizliğini benzin veya tinerin yerine würt ün parça temizleyici sprey ile yapmanızı tavsiye ederim...ayrıca minik kardeşime bu paylaşımı için teşekkür ederim...

İletiTarih: 26 Kas 2006, 14:36
ünsal
[quote="skodacı"]boğaz kelebeğinin temizliğini benzin veya tinerin yerine würt ün parça temizleyici sprey ile yapmanızı tavsiye ederim...ayrıca minik kardeşime bu paylaşımı için teşekkür ederim...[/QUOTE]
aynen hatırlatma için teşekkür ederim ben unutmuştum ...Smile...

İletiTarih: 26 Kas 2006, 19:54
cdforce
Huggüzel bir paylaşım örneği ellerine sağlık minik kardeş

İletiTarih: 26 Kas 2006, 22:50
ünsal
TEŞEKKÜR EDERİM FAYDASI OLDUYSA NE MUTLU Smile

İletiTarih: 27 Kas 2006, 09:34
Trex
[quote="skodacı"]boğaz kelebeğinin temizliğini benzin veya tinerin yerine würt ün parça temizleyici sprey ile yapmanızı tavsiye ederim...ayrıca minik kardeşime bu paylaşımı için teşekkür ederim...[/QUOTE]
 

+1907

 

minik kardesim paylasımın için saol. gecen aracımı bakıma soktum ve sadece temizleyici sprey sıkıp bıraktılar ve rolentim normale döndü.

İletiTarih: 30 Kas 2006, 01:03
ünsal
terx : minik kardesim paylasımın için saol. gecen aracımı bakıma soktum ve sadece temizleyici sprey sıkıp bıraktılar ve rolentim normale döndü.

 

benim aracın rolantisi sapıttı bi ara baktırayım Tongue

İletiTarih: 03 Arl 2006, 14:29
ünsal
arkadaşlar temizledikten sonra aracın rolantisi sapıtmıştı ve anormal çalışmaya başladı sanayide adaptasyon yaptırdım düzeldi aklınızda olsun gerekebiliyo ...

İletiTarih: 03 Mar 2007, 00:03
ressam
arkadaşlar geçen servise bu konuda danıştım.
(spreyle  temizleme konusunu.)68hp lerde çok fazla söküldüğünde sıkıntı yaşadıklarını söylediler.101hp lerde sorun olmadı dediler.söküldüğünde makineye bağlayıp adaptasyon yapmak gerekiyor.spreyi çalışma esnasında çok sıkarsanız motor ışığı yakıyor tecrübe ile sabit.söküp sprey le temizlerseniz işte en iyisi bence o.parça yenimi dedirtecek kadar iyi oluyor würt ün temizleme spreyini tavsiye ederim.(ek bilgi servislerin alış fiyatı14 ytl )

İletiTarih: 30 Mar 2007, 00:33
firarim19
Arkadaşlar bu parça pis olursa ne olur? favoritlerde nerededir? mekanizma aynı mıdır? şimdiden sagolun :D

İletiTarih: 30 Mar 2007, 01:58
isnilgiz
arkadaşım otomatik jikle tarafını da söksen iyi olurdu. o tarafta da yağ birikebiliyor. Hemen yan taraftaki kapalı alan, onun içinde elktronik jikle devresi var. ortasındaki mil boğaz kelebeğinin ortasındaki mille aynı parça. yani kelebeği tutan ortadaki çubuğun uzantısı jikle devresinin de merkezini olşturuyor.jikle tarafındaki kirden kaynaklanan algılama gecikmesi kelebeğin de geç devreye girmesine neden oluyor. Zaten soğuk havalarda bu kelebek, sen gaza basmasanda jikle tarafındaki çubuk uzantısıyla hareket ettiriliyor onu da temizlemek gerekeibilir.

İletiTarih: 30 Mar 2007, 03:01
reis54
inanın hiç uğraşamam doğrusu.. motor ustaları fayanslarımı söküp yesinler.. zaten sanayinin durumu malum..

İletiTarih: 09 Tem 2007, 23:20
ünsal
olsun yinede meraklı olan arakadaşlar olabilir aramızda paylaşmak adına güzel şeyler bunlar Smile

İletiTarih: 09 Tem 2007, 23:33
AV-2006
Gerçekten paylaşım çok güzel.Eli yatkın olan herkes yapabilir.Bence biraz dikkat ve el becerisi yeterli.Smile