boğaz kelebeği temizliği

Aracınıza kendi yaptığınız bakım, tamirat ve modifiyeyi diğer kullanıcılarımızla burada paylaşabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

boğaz kelebeği temizliği

İleti ünsal » 28 Ekm 2007, 03:19

[quote="AV-2006"]Gerçekten paylaşım çok güzel.Eli yatkın olan herkes yapabilir.Bence biraz dikkat ve el becerisi yeterli.Smile[/QUOTE]
 

bazen çok basit işlere servis fazla fiyat söylüyo bu iş en azından yapılabilecek gibi

 

 

 dediğiniz gibi eli yatkın olan arkadaşlar yapabilir...Smile
 
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti aytekin041 » 28 Ekm 2007, 03:38

[quote="minik"]ÖNEMLİ NOT:ARKADAŞLAR BU İŞLEMİ YAPTIKSAN SONRA ARAÇ BİR KAÇ GÜN YOL YAPMASI GEREKİYO BOĞAZIN İÇİNDEKİ KELEBEK ÇALIŞTIĞI ESNADA NEMDEN DOLAYI TAKILI KALIYO DEVİR YÜKSEK ÇALIŞIYO ARAÇ GAZA YÜKLENİP BIRAKTIĞINIZDA TEKRAR NORMALA DÖNER..
[/QUOTE]
 size bir sorum  olacak

1 - benim aracım lpg li ve çoğu zaman 2 defa marşa basmam  gerekio sorun ve çözüm nedir?

2- bazen  ilk çalıştırdığımda kendi stop ediyor. rolanti çok düşük biraz yol yapınca sanki normala dönüyor.

3- bazende ilk çalıştırdığımda rolanti  yüksek  oluo gaza basıom sonra yine düşüo ...

saygılar
aytekin041
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 28 Tem 2007, 07:59

İleti ünsal » 28 Ekm 2007, 03:52

enjeksiyonlu ise bu temizliği 30 000 km de bir yapmak gerekiyormuş ... diye duydum ustanın yalancısıyım...LOL 
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti ilk aşk » 28 Ekm 2007, 05:30

minik izmirin gururusun
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti harbi » 05 Arl 2007, 19:23

arkadaşim  ellerine  sağlık  bende merak  ediyordum   saygılar
harbi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 03 Arl 2007, 16:51

İleti ZAMBOĞLU » 11 Oca 2008, 16:51

AYTEKİN ARKADAŞIMIN SORUSUNA CEVAP VERİLMEMİŞ, BENDE DE AYNI SORUN VAR,CEVAPLAYACAK ARDAŞLARA TEŞEKKÜRLER.
ZAMBOĞLU
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Oca 2007, 12:16

İleti ünsal » 11 Oca 2008, 21:48

[quote="aytekin041"][quote="minik"]ÖNEMLİ NOT:ARKADAŞLAR BU İŞLEMİ YAPTIKSAN SONRA ARAÇ BİR KAÇ GÜN YOL YAPMASI GEREKİYO BOĞAZIN İÇİNDEKİ KELEBEK ÇALIŞTIĞI ESNADA NEMDEN DOLAYI TAKILI KALIYO DEVİR YÜKSEK ÇALIŞIYO ARAÇ GAZA YÜKLENİP BIRAKTIĞINIZDA TEKRAR NORMALA DÖNER..
[/QUOTE]
 size bir sorum  olacak

1 - benim aracım lpg li ve çoğu zaman 2 defa marşa basmam  gerekio sorun ve çözüm nedir?

2- bazen  ilk çalıştırdığımda kendi stop ediyor. rolanti çok düşük biraz yol yapınca sanki normala dönüyor.

3- bazende ilk çalıştırdığımda rolanti  yüksek  oluo gaza basıom sonra yine düşüo ...

saygılar
[/QUOTE]
 

1 - boğaz kelebeğini temizlet bujılere baktır ve araca adabtasyon yaptır

2 - termostadı kontrol ettir (termostad arızası çoğu zaman bu soruna sebeb oluyor)

3 - bu daha çok kelebeğe benziyor (temizletip adaptasyondan sonra bu sorun çözülür)

 

kendi düşüncelerim benim aracımdada yakın sorunlar olmuştu siz yinede iyi bir ustaya göstermekte fayda var zaten enjeksiyonluysa adaptasyonda çıkar arızası)
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti delidolu » 07 Ağu 2009, 12:39

Araç performansı açısından yüksek öncelikli, kaliteli bir paylaşım. Çok teşekkürler.
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti esri » 17 Eyl 2009, 01:36

bu temizlik gaz yağıyla dayapılabilir mi? ayrıca adaptasyon yaptırmazsak ne gibi sorunlarla karşılaşabilriz? oturduğum yerde adaptasyonu yapacak güvenebildiğim bir yer olmadığını düşünüyorum da!!
esri
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 31 Oca 2008, 01:46
Nereden: Çanakkale
Arabanız: ford focus (2008) 1.6i + still paket

İleti ndamkaya » 17 Eyl 2009, 10:59

kelebeği temizlettim 3 defa adaptasyon yaptırdım hala olmuyo hala olmuyor 3 hafta oldu hala arızalı 350 km yaptım düzelmedi
izmirde bu işi yapcak adam yokmu

canskoda yapamadı, özdaş oto yapamadı

en sonunda arabayı ateşe vericem o olacak

bir fikri olan varmı?? bayrama kadar yaptırmam lazım
ndamkaya
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 22:03

İleti sonerx » 27 Mar 2010, 00:08

resimler neden çıkmıyor bende..
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti crazyboy3506 » 27 Mar 2010, 10:47

selamlar
resimleri tekrar yükleyebilir misin ünsal ?

selamlar
Kullanıcı avatarı
crazyboy3506
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 30 Oca 2010, 08:28
Ad Soyad: ibrahim
Nereden: Ankara

İleti boranbey42 » 09 Nis 2010, 14:52

arkadaşlar mrb.konyadan bahadır.bende 2000 model skoda felicia var.geçenlerde bakım için servise götürdüm.bakım yapıldıktan 1 hafta sonra aracımın çalışmasında bir problem oluştu.rolanti ve gaz ayarları anormal bir biçimde çalışıyordu.vites değiştirme esnasında devir saati 3000 den aşağı düşmüyordu yani debriyaja ayağımı bassaamda devir 3000 den aşağı düşmüyordu.aracımı sabah çalıştırıyorum çalışıyor ama stop ettğimde ise imkanı yok çalıştıramıyordum.tamircime götürdüm tamircim kelebek boğazı değişecek dedi.bi kelebek boğazı 500 tl.çıkması bulsan 250 tl.aracım tüplü olduğu için tüpcüye bir göster denildi ve onada sordum.servistekiler ise gaz ile benzin beraber çalıştığında motoru boğdunu ve kelebek boğazına gres sürdüğünü geçeceğini söyledi.bu arada ben 500 tl ye yakın ona buna para verdim ve nereye gittiysem bi arıza buldu ama hala ne devir saati düzeldi,nede gaz kelebeği.arabam hala düzelmedi.artık bütün ustaları bir araya getirip ağzını burnunu kırasım var.lütfen bana yardımcı olun...

bu süre zarfında değişen parçalar:
enjektör memeleri
bujiler
tüp beyni
akis uç bağlantı noktaları:::d
daha parasını ödeyipte bilmediğim birçok parça
yemin ederim bıktım artık
yardımcı olursanız sevinirim
boranbey42
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 09 Nis 2010, 14:29
Ad Soyad: mustafa koçak
Nereden: Konya
Arabanız: skoda felicia

İleti esri » 09 Nis 2010, 15:14


şu siyah dikdörtgen içine aldığım kısımın içinde boğaz kelebeğine kuamanda eden dişli ve devre var.. o dişlilerin arasına zamanla toz birikiyor.. benim de başımdan aynı sorun geçmişti.. (forumda arama yaparsanız bulabilirsiniz.)
yapmanız gereken:
eli iyi iş tutan bir usta bulup. bahsettiğim yeri açtırıp temizlettirmeniz (dikkat ettiyseniz, dediğim yer perçinli, vidalı değil). ve sadece okla gösterilen yeri temizletmek; "rölantisi takılma sorununu gösteren" arabalar için bir çözüm değildir.. o devlerin ve özellikle küçük dişlilerin olduğu yerün açılıp temizlenmesi gerekir..
saygılar.
esri
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 31 Oca 2008, 01:46
Nereden: Çanakkale
Arabanız: ford focus (2008) 1.6i + still paket

İleti kiyakfeli » 22 Ekm 2012, 10:15

Boğaz kelebeğini temizlemeyi düşünüyorum. Ona göre hazırlık yapacağım. Boğaz kelebeğinin contası var mı? Muhtemelen yok gibi değinen olmamış.
Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi
Deniz Mavisi
Kullanıcı avatarı
kiyakfeli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 188
Kayıt: 30 Ağu 2009, 23:02
Nereden: Antalya
Arabanız: Felicia 2000 Glxi 1.3 mpi

İleti fencolic » 12 Kas 2012, 21:53

Bu adaptasyon tam olarak nedir arkadaşlar, nerede ve nasıl yapılır? Kısaca bilgi verir misiniz?

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti hakangemini » 20 Kas 2012, 13:19

Alıntıdır:

Boğaz kelebeği adaptasyonu ,aracın boğaz kelebeğine pozisyonlarını tekrar kontrol ettirip bu verileri motor kontrol ünitesine(ECU) ya göndermesi işlemidir...

Bunun sayesinde ECU boğaz kelebeğinin pozisyonu hakkında bilgi sahibi olmuş olur.

Peki neden adaptasyon yapılır: Soket veya akü söküldüğünde (herzaman değil, genelde) boğaz kelebeği voltajdan düştüğü için pozisyonunu kaybeder ve hep söylendiği gibi "aptal aptal" çalışmaya başlar. Bizde verdiğimiz komut ile ona deriz ki hareket et ve tüm (genelde 5 pozisyonu vardır set edilen) her pozisyonunu ecuya bildir. Oda ecuya bildirir ve açı konum bildisi ecu tarafından net bilindiğinden daha kararlı çalışır.

Boğaz kelebeği neden bu kadar önemli : Bizim araçlarda rolanti ayarlamasında (otomatik jikle dediğimiz iş) işlevi boğaz kelebeği yapmaktadır. Yani sıcaklık müşürü ecuya derki motor sıcaklığı şu derece, ona göre ecu boğaz kelebeğini açar ve hava-benzin oranını ayarlayarak arabaya ısınması için devir çevirir. Araç normal çalışma sıcaklığına ulaştığı anda ECU boğaz kelebeğinin açısını düşürür ve normal çalışma durumuna geçer.

Piyasada bilinenin aksine rölanti haricinde yüksek devirlerde boğaz kelebeğinin pek bir etkisi yoktur ,çünkü onun işlev açısı o devirlerde çok düşüktür.


Peki temizlikten sonra neden adaptasyon yapmamız gerekir: Çünkü pislikler temizledikten sonra kelebek rahatlar ve hava geçiş oranı değişir.Bizde bu yeni değerleri tekrardan bildirmek etmek için adaptasyon yaparız.
Kullanıcı avatarı
hakangemini
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 314
Kayıt: 25 Arl 2011, 19:17
Ad Soyad: HB
Nereden: Düzce
Arabanız: 2003 Octavia Business

Önceki

Kendin Yap



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir