Chip Takılması

Otomobillerin performans ve görsel modifiyesine ilişkin konular.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Chip Takılması

İleti sinnex » 26 Eyl 2008, 02:03

[quote="AhmetH"]Onno usta  artık  pek  uğraşmıyor  benim  bildiğim bu tarz  işlerle  daha  profesyonel  çalışmaları var diye  biliyorum..
 

araca  göre  map  yazabilen  bir  iki  kişi  daha  var  istanbulda.
[/QUOTE]
 

Kendisi yapmıyor zaten, yüzünü görebilirsek ne mutlu, onun yönlendireceği ustası yapacak...
 
sinnex
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Ekm 2007, 01:19

İleti AhmetH » 26 Eyl 2008, 02:04

Mehmet gazihan yapar herhalde..
oda  dizelci ama iyi map  yazıyor.

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti 34SCU59 » 26 Eyl 2008, 02:06

[quote="sinnex"][quote="34 SCU 59"][quote="sinnex"][quote="34 SCU 59"]yazılımı neye attıracagın onemlı yakıt içinmi yoksa performans içinmi ona gorede işlemlerı var hakan arkadasımızın dediği gibi 110 hpden 125 e sadece birden dizelleri çıkarta bilir benzinlı aracı çıkartamaz helekı toyotayı çok zor...[/QUOTE]
 

Ustamın yalancısı olurum o halde, ama dediği aynen şu: en az 125hp olucak der kendileri, ayrıca aracımın performansından çok memnunum şuana kadar yüzümü kızartmadı :) İki sefer kadran kapattım bu araçla..:)
[/QUOTE]
 

toyota cevirir eminnim rahat ol....ama chiple (yazılım)ile o kadar performans zor...he km 1 ytl yakarsan olur...onemli olan hersey normalken o gücü yakalamak..
[/QUOTE]
 

Barbaros gözümü kararattım iyice, ne yapılabiliyorsa yapıcam motorda. Motor bittikten sonra çok fazla oynamadan body olayına bakıcam. Yakıt sarfiyatına gelince bu aracı hafta içi kullanmayacağım haftada 1 gün yani ayda 4 kez onuda yakarsa yaksın napim...
[/QUOTE]
 

valla abi bir japon aracında pahalıya patlar.....benden soylemesi....basın çok ağrır....madem motora kadar girecen git bi dizel corsa al yada baska dizel istedigin gibi oyna....benzinliyle ugrasması zordur....devamlı takıldıgın bir mekan ister....kocası birtane olmak zorundadır.....bir benzinlinin motora girmesi nerden baksan pistonlar kollar filan derken bir tofasta 1000 ytlyi buluyorsa bir yaponda ne eder ben tahmın edemiyorum...o yuzden benzinlı ile ugrasma derim..
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti sinnex » 26 Eyl 2008, 02:08

[quote="AhmetH"]Mehmet gazihan yapar herhalde..
oda  dizelci ama iyi map  yazıyor.

 

 
[/QUOTE]
 

Sen tanıyorsun sanırım... Bu map falan da ne oluyor, benim pek bilgim yok açarmısın biraz...
sinnex
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Ekm 2007, 01:19

İleti 34SCU59 » 26 Eyl 2008, 02:08

sana resim atıyorum tum yazan parçaları kafanda hesapla....

NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti 34SCU59 » 26 Eyl 2008, 02:08


TOYOTA VVT-I SİSTEM


(DEĞİŞKEN SUPAP ZAMANLAMA SİSTEMİ)


 


Bu sistem emme eksantrik mili supap zamanlamasını kontrol ederek motor çıkış gücü yakıt sarfiyatı ve emisyon kontrol performansı arasında denge sağlar. Olması gereken supap zamanlamasının sabit kontrolü için, gerçek emme supap zamanlaması, eksantrik mili konum müşiri vasıtasıyla geri besleme yapar.




 


 


 


 


 YAPISI:


1-) VVT-I Kumandası


Bu kumanda, zamanlama zincirinden tahrik edilen yuva ve emme eksantriğine sabitlenmiş vanadan oluşur.


VVT-I kumandası yağ basıncı emme eksantrik milinin avans veya rotar yan odasına gönderir. Emme supaplarının zamanlamasını sürekli değiştirmek için VVT_I kumandasındaki vananın dairesel yönde dönmesine neden olur.


Motor stop etmiş iken, çalıştırmayı kontrol etmek için emme eksantrik mili en fazla rötar konumuna alır. Motor çalıştırıldıktan hemen sonra VVT-I kumandasına hidrolik basınç uygulanmadığı zaman, vuruntu sesini önlemek için kilitleme pimi kilitlenerek VVT-I  kumandasının hareketini engeller.


 


 


 




 


 


 


 


<

NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti 34SCU59 » 26 Eyl 2008, 02:10

madem bu kadar kafaya koydun fabia rs bakalım sana
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti sinnex » 26 Eyl 2008, 02:12

Valla bişey anlamadım :) ama saol paylaşımın için...
sinnex
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Ekm 2007, 01:19

İleti sinnex » 26 Eyl 2008, 02:13

[quote="34 SCU 59"]madem bu kadar kafaya koydun fabia rs bakalım sana [/QUOTE]
 

Ne kadardır ki piyasası, yoksa neden olmasın, seve seve...
sinnex
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Ekm 2007, 01:19

İleti AhmetH » 26 Eyl 2008, 02:15

Yazılım işlerini map  işlerini  anlatmak  cidden  uzun.
 

Mehmet Gazihanı  tanırım  başarılı  çalışmaları var.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti 34SCU59 » 26 Eyl 2008, 02:17

anlamana gerek yok senin motorin çalısma prensibi nasıl çalıstıgı ne yaptıgı işte butun bunlar değişecek ornek olarak hız arttıkca daha düşük yakıt ekonomisinde maksimum persormans oluyor su an ama benzinlide motora işlem yaptıgın zamn maksimum harcama maxsimum hız maksımum aşınma da eklenecektir dizel oldumu turbo ile yaktıgını ykabiliyorsun yakamadınmı tekrar yanmaya geri donuyor yakıt anlatmak istedigim bu....benzinlide uff olup ucuyorr
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti AhmetH » 26 Eyl 2008, 02:21

[quote="34 SCU 59"]anlamana gerek yok senin motorin çalısma prensibi nasıl çalıstıgı ne yaptıgı işte butun bunlar değişecek ornek olarak hız arttıkca daha düşük yakıt ekonomisinde maksimum persormans oluyor su an ama benzinlide motora işlem yaptıgın zamn maksimum harcama maxsimum hız maksımum aşınma da eklenecektir dizel oldumu turbo ile yaktıgını ykabiliyorsun yakamadınmı tekrar yanmaya geri donuyor yakıt anlatmak istedigim bu....benzinlide uff olup ucuyorr[/QUOTE]
 

bu kısım  yanlış..

 

dizelde  de  uff olup uçuyor (genelde siyah  duman  uff  olup  uçan  motorin dir Big%20smile)

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti 34SCU59 » 26 Eyl 2008, 02:29

bu araç umraniyede garege tuningde bizim yn dükkan buraya gelince benide sorabilirsin modif ozelliklerine birde motora ne kadar girmiş bakabilirsin yada cumartesi saat 23:30 da drit var sanayide konbuda açmıstım gel bir gor istersen
 

NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti power_octavia » 26 Eyl 2008, 03:02

biz tüm 1.8 T ler BESTSERVİS izmir Muzaffer beye yaptırıyoruz ALLCAR veya superchips uygulamalarını en profesyonelce yapan nadir kişilerden biridir.. aracın yazılımına bilgisayardan müdahale edip yapabiliyor (aractan araca değişiyor)
 veya araç beyni sökülerek eprom sökülür ve yeniden programlanır.

benim 1.8 T ye ilk yaptığı yazılımda hardtop yazılım ile yüksek basınçta 40-45hp arası güç aldım.

 

detaylar

 

power_octavia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Mar 2008, 02:42

İleti kadir_ » 26 Eyl 2008, 12:25

İstanbulda Erad tuning var yanılmıyorsam bölge bayisi onlarda kaliteli iş yapıyorlar tavsiye ederim arkadaşlarım yaptımıştı bu arada bizim 1.8 T ler

test verisi chipli hali

http://www.superchips.co.uk/curves/vag18t.pdf
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

Önceki

Modifiye



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir