Turbodan Anlayan?

Otomobillerin performans ve görsel modifiyesine ilişkin konular.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Turbodan Anlayan?

İleti kadir_ » 04 Nis 2009, 00:11

Biraz araştırma yaptım sanırım turbonun trübinlerinin balansı bozulmuş bu yüzden vites geçişlerinde hafif hoh lama yapıyor.Tamir takımı değişirse 650 tl alırız dediler vede o kadar uzun ömürlü olmadığını okudum.Sıfır turboda 1200-1250 tl civarında turbomun modeli kkk K03 müş bu arada bunun yerine başka turbo takabilirmiyiz fazla masraf olmadan anlayan arkadaşları bekliyorum buraya.
 

Birde istanbulda tavisye edebiliceğiniz benim güvenebiliceğim kazıkçı olmayan bi turbocu varmıdır?Smile
 
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti hakanerdogan » 04 Nis 2009, 00:21

tabiki yenisini takmak en tatlı ve tuzlu çözüm :) ama farklı bir turbo takınca arabanın sensörleri sapıtabilir, lamba yakabilir. bütün yazılım o turbonun o basıncına göre ayarlı. re-map yapmak gerekebilir. buda para tutar, hatta işe girmişken turbo+intercooler+yeni yazılım ile girersen 200+ beygirle çıkabilir o canavar. gerçi sizde işi LPG bozuyor ya neyse. Smile

kazalı araçlardan turbosu sağlam kalmış bir çıkma bulsanız çok kıral olur.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti mxengine » 04 Nis 2009, 00:26

perfornması etkilemiyorsa hiç turbonu elletme derim patlayana kadar devam et

mxengine
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Şub 2008, 21:20

İleti kadir_ » 04 Nis 2009, 00:46

[quote="mxengine"]

perfornması etkilemiyorsa hiç turbonu elletme derim patlayana kadar devam et

[/QUOTE]

 
was gate denen bir parçadan olma ihtimali varmış daha ileri gidersede basınctan sıkışır patlar diyorlar sonrada motor yağsız kalırmış.

 

Şu an 2 ihtimal var ya türibinlerin balansı bozuldu yada was gate denen parçadan kaynaklanan bir sorun var.

 

hazır vermişken 1200 değil 1500 olsun sağlam bişey olsun diyorum

 

 
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti kadir_ » 04 Nis 2009, 00:47

[quote="hakanerdogan"]tabiki yenisini takmak en tatlı ve tuzlu çözüm :) ama farklı bir turbo takınca arabanın sensörleri sapıtabilir, lamba yakabilir. bütün yazılım o turbonun o basıncına göre ayarlı. re-map yapmak gerekebilir. buda para tutar, hatta işe girmişken turbo+intercooler+yeni yazılım ile girersen 200+ beygirle çıkabilir o canavar. gerçi sizde işi LPG bozuyor ya neyse. Smile

kazalı araçlardan turbosu sağlam kalmış bir çıkma bulsanız çok kıral olur.
[/QUOTE]

 
Yazılım işine girmem bi vag bağlandımı sapıtıyormuş ayarlar duyduğuma göre
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti RoadFighter » 04 Nis 2009, 02:11

Turbo ve modifikasyon işinden pek anladığım söylenemez gerçi ;

 

Mustafa bey siz aracınızın turbosunu değiştirdiğiniz söylemiştiniz evvelden.

 

Ya aracınızın motorunda,turbo ekipmanlarında bir sıkıntı var ve turbo o nedenle eskiyor(çalışma,yağlama düzeninde) ya da aracınızı özen göstererek kullanmıyorsunuz :)

 

Aracını 160.000 km kullanıp turbosuna el sürdürmeyen Passat sahibi arkadaşım vardı.

 

Westgate, turbonun basıncını ayarlayan zımbırtıdır. Onda da sıkıntı olması turbonun ömrüne etki eder şüphesiz.

 

1.8 T'lerin orjinal turbosu KKK 03'tür belirttiğiniz gibi. KKK 03'leri modifikasyon amaçlı KKK 04'e çevirmektedir bazı otomobil kullanıcıları.

 

KKK 04 yanılmıyorsam Audi S3 gibi araçlarda yer alan turbo.

 

Bence turbonuzu ve bağlı bulundukları ekipmanları işinin ehli bir yere gösterin. İcabında çıkma(temiz,az kullanılmış) parçalar tedarik edin.

 

Turbo patlayana kadar kullanın fikrine ise katılmıyorum :)

 

 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 04 Nis 2009, 02:14

LPG li araçta turbo kucaklamak daha kolay bir hal alıyor. LPG kitleri bile ayrı daha pahalı. daha hassas. bence LPG yüzündendir. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti kadir_ » 04 Nis 2009, 03:41

aracın motoru sorunsuz suyuna tuzuna dıkkat ederım.Artık kulagım o kadar alısmıs kı ufak bıseyden anlıyo ınsan servıste yok bısey deyıp sallıyo basından.

Turboda tek dıkkat etmedıgım stoptan once rolantıde calıstırma,turbonun omru zaten 60 bin ıle 90 bın arasında degısıyor o arkadasın ılla bırsey yapmıstır degısmese bıle tamir takımı elden gecmıstır onun zamanında banada dedıler ama pek verımlı olmuyormus bu ıs

lpg bence etkılıyor bunu benzınde araba daha az dewır ıstıyor cabuk dusmuyo ama gazda oyle degıl
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti AhmetH » 04 Nis 2009, 04:54

diverter valve vardır basınç yolunda,  ona baktırmak lazım benim görüşüm.

Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti bugra1945 » 25 Şub 2011, 21:44

istanbul değil de konya eski sanayi de FARUK TURBO tek geçerim.. arkadaşımın şahin i turbolamıştık bi ara :D
Kullanıcı avatarı
bugra1945
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 82
Kayıt: 18 Arl 2010, 23:12
Ad Soyad: Buğra Önal
Nereden: Konya
Arabanız: Fabia 1.4 MPI 68 Hp


Modifiye



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir