V-CHARGER

Otomobillerin performans ve görsel modifiyesine ilişkin konular.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

V-CHARGER

İleti hakanerdogan » 14 Nis 2007, 15:23

Arkadaslar TRT de bir programda v-charger diye bir sey duydum hosuma gitti paylasmak istedim,
 

Bu v-charger denen olay yakit tuketimini azaltiyormus, performans artiriyormus, emisyonu cok aza indirgiyormus cekis gucu falan artiriyormus.

Tabi beygir gucunude.... Fiyatida 390 YTL 6 Taksitmis. Madem butun bu sayilan ozellikleri gerceklestirecek 390 YTL deger bence.Dizel, benzinli, LPG farketmeden uygulaniyormus. Nasil calistiginida asagiya kopyaliyorum.

 

Sistemin özü şu: Her aracın bir vakumu vardır, yani her piston yuvasının(silindir) içerisine (-)negatif basınç altında hava vakumlar yani hava emer. Bu hava, hava filtresinden girer.Ancak bu hava belli bir miktardadır ve silindire dolana kadar da basınç özelliğini kaybeder. "V-Charger" işte bu eksikliği gidermek amacı ile tasarlandı. Sistem emme manifolduna paralel bağlanır ve V-Charger içeri normalde motorun çektiği havanın daha fazlasını sıkıştırılmış ve soğutulmuş olarak girmesini sağlar. Bu da yakıtın daha fazla hava ile optimum yanmasını sağlar. Bu şekilde aynı yakıt ile daha fazla tork elde edersiniz. YAni turbonun yaptığı işlevin bir benzeri gerçekleşiyor ancak fark, giriş noktası ve sıkıştırılmış havanın olması.

 

 

 

Benim merak ettigim bu motorun omrune, sagligina ne derece etki eder?
 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti sainz » 14 Nis 2007, 16:12

Onno Usta’ nın verdiği cevabı sizlerle de paylaşmak istedim.

V-CHARGER NEDİR?

1995 model Opel Astra GSI SFI sahibiyim. Aracıma V-Charger taktırmak istiyorum fakat bu yeni sistem hakkında pek bilgim yok. Acaba bu uygulama aracıma zarar verir mi? Bu işlem aracıma uygun mu? İşlem sonrasında elde edilecek yaklaşık güç ne kadardır? Aracımın katalitik konvertörünü iptal edersem, kaç beygir veya tork artışı elde ederim. Bir sorun halinde çıkarttığım katalitiği tekrar takabilir miyim?

Sahibi olduğunuz 1995 model Opel Astra SFI aracınızın 150 HP olan motor gücünün yeni teknoloji olan V-Charger diye adlandırılan ürünün uygulanması ile sonucun ne olacağı, ancak bir dinamometre aracılığı ile tespit edilebilir. Motorun emme manifold yoluna ek olarak yerleştirilen bu ünite negatif basınçların oluşturduğu emişle, içine depoladığı ve hızlandırarak motora sevk ettiği ek hava basıncının sağladığı daha fazla oksijen sayesinde yanmanın daha verimli olmasını sağlayarak hem artı güç hem de bu artı gücün sağladığı tğketim ekonomisini vaad ediyor. Ancak sistem incelendiğinde, kullanım anında tam gaz konumlarında gaz kelebeği tam açık olmakta ve negatif basınç neredeyse sıfır olmaktadır. Bu nedenle de sistem sürekli performans üretmekten uzaktır. Her ne kadar test etmeden sadece teknik açıklamalardan yola çıkarak bir yorum yapsam da, negatif basıncın yok olduğu bir ortamda sadece negatif basınç birikimi ile fonksiyon eden bir ürünün sonuçları da fiziki olarak bellidir.
Ancak akselerasyon ve tam gaza basma konumlarında fiziki olarak bir depolanma varsa, bunun motora ek akselerasyon gücü vereceği de aşikardır. Aracınızın katalitik konvertörü, geçen 11 yıl sonrasında tıkanmış da olabilir. Konvertörün iptali sonucunda en az 5HP güç kazancınız olacaktır ancak motorun düşük devirlerindeki gücü azalacak, yüksek devirler ise daha etkin olacaktır. Bu olumsuzluğu gidermek için ise chip tuning işlemi şarttır. Aracınızın motorundan direkt hava filtresi, konvertör iptali ile chip tuning çalışması sonrasında 168HP güç elde edilebiliyor. Katalitik konvertör iptali sonrasında ise hiçbir olumsuzluk yaşanmadığı gibi iptalin mantıklı düzeyde yapılması sonrasında katalitik konvertörün tekrar takılması da mümkündür.

Alıntı : Auto Show 27 Mart-2 Nisan tarih ve 2007/13 sayılı derginin, ‘’Teknik Danışman’’ bölümünden alınmıştır.

İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hakanerdogan » 14 Nis 2007, 16:15

Saolasin Sainz kardes...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08


Modifiye



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir