Turbo , süpersarj,kompresör hakkında bilgi....

Otomobillerin performans ve görsel modifiyesine ilişkin konular.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Turbo , süpersarj,kompresör hakkında bilgi....

İleti hdoner » 11 Ekm 2010, 20:27

AhmetH yazdı:Emeğinize sağlık ama baya hatalı bilgiler var, ne kadar derseniz 10 üzerinden 4

Hatalı bilgileri ve bunların doğrusunu yazabilecekmisiniz???
 
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti AhmetH » 11 Ekm 2010, 21:55

tabiki doğruları düzeltmek isterim fakat konunun baştan ele alınması gerekecek o yüzden tüm hataları tek tek alıntı yapıp düzeltmek ciddi zaman alacak :oops:

beni bağışlayın, saygısızlık etmek istemem ancak gerçekten yapamam.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sufe » 11 Ekm 2010, 23:52

murat11h1 yazdı:Yanlış anladıysam uyarın.Burada asıl mesele yakıtı hava bakımından dahada zenginleştirmek mi? Yoksa motor blogunu soğutmak mı?

Bütün bu ekipmanların amacı motorun pistonlarındaki patlama sırasında motorun içeri çekebileceğinden daha fazla yakıt karıştırılmış hava ile doldurmaktır. Bu sayede turbonun basıncına göre değişmekle birlikte iki katına yakın bir hava/yakıt karışımı pistonlara basılabilmekte ve hacmi 1.6 olan motor neredeyse 3.2lik bir atmosferik motor gücü verebilmektedir.

Bunun yanında bir pistondaki patlama dan sonra aşağıya inen piston aynı anda diğer bir pistonun içeriye hava emmesini sağlamaktadır. Bu işlemi normalde küçük sübap deliğinden ve çok kısa bir sürede şırınga mantığına benzer şekilde yapmaktadır. Bu işlem sırasında yeterince hava içeri giremeden sübaplar kapanır ve verim düşer. Buradaki hava girişini rahatlatmak için 2 emme ve 2 egzost sübapı yeni motorlarda (16V) kullanılmaya başlanmıştır. Bununla yetinmek istemeyenler ise bu aşırı besleme sistemleri ile yüksek basınç üretip, piston emme hareketine başladığında açılan sübaplardan içeri hava akın eder, hatta pistonun normal hacminden daha fazla sıkıştırılmış hava girer. Buda patladığında öncekinden çok daha büyük bir kuvvet üretir. Sizde gazlamaya doyamazsınız. Sistemin ana mantığı budur.

Yine kaptırdım kendimi, Hadi hayırlısı gece gece..:D
Kullanıcı avatarı
sufe
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 141
Kayıt: 19 Ağu 2010, 21:22
Ad Soyad: Suleyman
Nereden: Bursa
Arabanız: SuperB 1.4TSI Elegance

İleti sufe » 11 Ekm 2010, 23:57

Ha bu arada, intercooler turbodan geçen hava ısındığı ve genişlediği için içeriye girince çok yer kaplamasın ve patlamanın verimi düşmesini önlemek içindir. Hava pistona girmeden önce havayla soğuyan bir petek içinden geçirilip o şekilde soğutulur ve ardından pistonlara gider. İntercooler'da bu işe yarar.
Kullanıcı avatarı
sufe
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 141
Kayıt: 19 Ağu 2010, 21:22
Ad Soyad: Suleyman
Nereden: Bursa
Arabanız: SuperB 1.4TSI Elegance

İleti frostbite19 » 12 Ekm 2010, 00:28

AhmetH yazdı:tabiki doğruları düzeltmek isterim fakat konunun baştan ele alınması gerekecek o yüzden tüm hataları tek tek alıntı yapıp düzeltmek ciddi zaman alacak :oops:

beni bağışlayın, saygısızlık etmek istemem ancak gerçekten yapamam.



Bize yetecek kadar doğru gibi ya, biçok yerde böyle yazıyo. Zaten sen şimdi anlatsan da, işin iyice detayına girecen

inciğini cinciğini yazacan bizim kafalar karışacak falan filan.. Sen anlatma zaten :D

Ama dur sana bi soru soracam, bu amcamın arabasında oldu, bakalım sebebini bilebilecekmisin madem okadar iyi biliyon hakettin sen bunu :)

Araç BMW 3.18 D 2006 model. Araç 130km/h a kadar hızlanıyor, hızlanmada sorun yok, ama 130km/h civarı tak

kesiliyor, ve daha hızlanmıyor, o hızla istediğin yere kadar devam. . . (Turbo var buarada araçta)

Önemli NOT: Bu arızayı Konya ve Antalyada 2 servis yapamadı, amcamla ikimiz yaptık!!8-)

Önemli NOT 2: Görmem lazım deme :lol: :lol:

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti AhmetH » 12 Ekm 2010, 12:25

doğru tek zaten sana göre doğru bana göre doğru yok.
kimine yetecek kadar doğru kimine yetecek kadar az doğru olamaz.
doğru bilgi ile kafa karışacaksa hiç bulaşmamak lazım bu konulara insan bilmediği şeye neden bu kadar eğilir :D

soruna gelince tamirci değilim ben görmem lazım demeyeceğim
ama boost falan kaçıyordur biyerden westgate i dump valve yi falan bızıklarsanız yada bunları kumanda eden vakum ünitelerini heralde bir fikir sahibi olunur.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti hdoner » 12 Ekm 2010, 16:58

Forumun amacı bilgi paylaşımı sağlamak değilmidir.Yemekteyiz programındaki gibi hiç bir şeyi beğenmeyen sadece kendini beğenen biri gibi 10 üzerinden 4 puanmı vermektir paylaşım???

Eğer yanlış varsa doğrusunu yazabilirisiniz.Eğer yazmıyacaksanız yanlış deyip geçmek zaman yok vs demek sadece paylaşma mantığı olmadan forumda olup paylaşanları soğutmaktan başka ne işe yarar ???

İşin uzamanı bile olsa hata yapamaz mı? Sadece işin uzmanı yazacaksa bırakalım onno usta vs gelsin sen falanda yazmayasın onlar yazsın!!!!!

Sakın unutmayın burası üniversitelere bağlı bilimsel tez üreten sunulan yer kesinlikle değildir.Hatam varsa affola fakat forumda daha önce sölediğim gibi konu ile meraklı araştırma yapan biriyim.Eğer siz çok biliyorsanız sizde ekleme yapıp doğruya yöenelim ama amaç bağcıyı dövemekse bi hata bulup 10 üzerinden 4 diyip bye demekse kusura bakmayın en basitinden hoş bi hareket olmadığına forumdakiler hak verecektir.

Unutmamalıyız ki bu sistemler artık çoğu araçta kullanılmaktadır ben burda gelip uzay teknolojisi üzerine sağdan soldan duyduklarımı anlatmadım.Olayın mantığını dilim döndüğü şekilde belirtmeye çalıştım.Amacım yazdığım üzere rencide etmek değil yapıcı olmaktır yoksa nedne uğraşıyımda yazıyım değilmi sizin gibi:?

Birde yanmaya gelirsek yanmanın zenginleşmesi için yakıtın ve yanıcının zenginleşmesi lazım değilmi dir?
Önemli olan yanma zenginleşmesi için gereken oranda değerliklerin ihtiva edilmesidir burasına zaten hem fikir değilmiyiz.

Ben bilirim ,ben ustayım vs asla demedim ama siz öyle olduğunuz idda ediyorsunuz.Sadece teşekkür ediyorum ve sadece yazımı bir kez sağlam kafa ile okumanızı tavsiye ediyorum.

iyi günler.
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti AhmetH » 12 Ekm 2010, 17:46

öncelikle yazınızın tamamına cevap vereceğim, bende kendi bildiğim doğruları paylaşacağım en kısa zamanda bunu belirteyim, en başından beri ilkemdir asla tartışmaya girmem kimseye çok bilmişlikte yapmam yapanıda sevmem(bkz skodacı :D ) belki üslubum öyle hissettirir ama espiri mahiyetlidir sözlerim. Fakat hak bildiğim doğruları da savunmam lazım kimi zaman... belki heycanım bu noktada beni yanlış yola sevketti. Yoksa kesinlikle bu tarz konulara cevap bile yazmam polemiğe girmem mecburmuyum ? bana ne ? nice konu açan soru soran üyeler var bu sitede konuyu okuyorsunuz cevap yazmıyorsunuz diyen sadece gülüyorum mecburmu insanlar cevap vermeye lütfen söyleyin :)

ama ben sizdeki merakı gördüm birazda kendimden birşeyler buldum ve espirili bir dille tam olmamış demek istedim ama belliki yalnış anlaşıldım. Bu noktada özür dilerim :oops:
Ayrıca bu tarz konuları gerçekten paylaşıma hiç gerek yok tüm samimiyetimle söylüyorum bunu bunuda dip not belirteyim boşverin strese değmez :)
bunuda zamanında forumlarda heycanla birsürü şey paylaşıpta hepsinin tamamen zaman kaybı olduğunu anlamış ömrünün 4 yılını çöpe atmış ve uzamış üniversitesini bitirmeye çalışan bir öğrenci olarak söylemek istiyorum...

bilgi para eder unutmayın... nice ustalar var forumlarda işin sırrını yazmıyorlar.. hala şak şak çı üyerler onlara eyvallah ustam diyor..forum üzerinden rant sağlıyorlar, siz gelip doğru şeyleri sırları paylaşıp birinin düzenine çomak sokunca sizi banlıyorlar yada tamirci falan görüyorlar... özel mesaj kutunuz dolup taşıyor... forumdan keyif alamıyorsunuz

bunları görüpte buraya herkesin anlayabileceği şekilde doğru bilgileri insanlar neden yazsın diyede düşünmüyor değilim.
siz yazmaya çalıştınız işte bunu takdir ettim ondan söyledim o 10 üzerinden 4 lafını..

bilgi para eder asla unutmayın. Bilgiye cidden ulaşan insanlar ise bunu paylaşmak istemezler hiç kimse kusura bakmasın bu noktada. Paylaşsalar bile başları ağrır pişman olur.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti hdoner » 12 Ekm 2010, 19:31

Ahmet kardeşim bende senden kalbini kırdıysam senden özür dilerim.

Böyle bi ortamda bende ve inanıyorum forumda ki herkes başkasının kalbini kırmak istemez.Bildiklerimizi elbetteki ifade edeceğiz.Yanlış konuşurken bile bilgi edinebiliriz.Bir konu hakkında farklı düşünüyorsak ardından ispat etmediğimiz anda farklı düşüncelerin oluşması çok normal olduğunu düşünüyorum.Elbetteki bilgi hayatta en önemli unsurlardan biridir fakat bilginin güzel şekilde ,doğru zamanda,yanlışlardan ve duygulardan arınmış olarak aktarılmasıda bilginin içinde ayrı bi bilgi olarak tezahür etmesi gerekliliğini düşünmekteyim.

İyi forumlar dilerim.
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti AhmetH » 12 Ekm 2010, 20:31

velhasıl gelelim yanlış gördüklerimi kendi bildiklerim ile naçizane düzeltme ve konuyu geliştirme kısmına :)

öncelikle yazı diline dikkat etmek bende esastır. İnsanların dili dönmese bile yazı dilini mümkün olduğunca düzgün kullanırsa kendini ve bildiklerini düzgün ifade edebilir diye düşünüyorum.
bir diğer konu ise Türkçe terimlerle araştırarak bir çok mekanik konu türkçe olarak çok zor bulunuyor hatta bulunmuyor maalesef. Doğru bilgiyi arıyorsak ecnebiden bulmak lazım bu bağlamda yabancı dil özellikle ingilizce önem arzediyor.
Birazdan yazıda hususi ingilizce terimler vererek merakı olan başka üyelere google da aratıp detaylara inme imkanı sağlayacağım diye düşünüyorum.


En başında motorun performansı belirli konulara yoğunlaşarak geliştirilir. VE (volumetric efficency) denilen hacimsel verimliliği üzerinde çalışmak bunlardan biri. Atmosferik koşullarda yani motor yakıtla karıştırılacak havayı kendi emiyor bir başka sistem tarafından motora zorla basılmıyorsa yapılacaklar sınırlıdır ve çok pahalı AR - GE çalışmaları ister. Bunu Formula 1 de görebilirsiniz.

Zorla motora hava sokma işi "Cebri doldurma" , "Forced induction" olarak biliniyor , bunuda benim bildiğim Turbo ve Kompresör yada ikisinin bereber kullanıldığı uygulamalar ile yapıyorlar.
Turbo, Supercharger ve kompresör şeklinde 3 ayrı sistem yok yani kompresör supercharger aynı şey.

Yazının en başında yazdığınız 14:1 - 15:1 hava yakıt oranı büyük bir ezber laftır, hava yakıt oranı (AFR : air to fuel ratio) değişkendir ve hayati önemlidir. Motor kontrol üniteleri ( ECU ) çeşitli bileşenlerle AFR yi sürekli kontrol eder ve istenen şekilde ayarlamaya çalışır. Modifiye motorlarda ise uygun AFR yi bulmak zaten zurnanın zırt dediği yerlerden biridir. Yakıtın oktanı motora basılan hava miktarı yanma odasının dizaynı "knock" denilen vuruntu gibi sürü zibille etmen sonradan modifiye bir motorda göz önünde tutulması gereken detaylardır ve bunun için wideband AFR göstergeleri "knock" için kulaklıklar veya göstergeler, basınç için boost göstergeleri gibi detaylar gerekli.

Elbet motorlar içlerine basılan havaya karşı koyabilmek için özel malzemelerle toplanmalı.(detaylara girmeye üstte yazdığım nedenlerden dolayı hiç gerek yok)
Ayrıca hava yoğunluğuda 1. derece önemi olan konu değildir ve aşırı beslemede amaç motora hava basmaktır havayı yoğunlaştırmak değildir.

1-turbo:Basit olarak eksozdan çıkan yanmış petrol atığının eksoz manifoldundan turbo türbinlerine yönlendirilerek ,türbün dolunca buna bağlı ters kompresör ters yönde dönmeye başlar.Kompresör hava basıncını ve yoğunluğunu artırır.Bu sayede motora giden temiz hava yoğunluğu %40-60 oranında artırılarak motora pompalanır.


bu üstte yazdığınızın budur denecek yeri yok maalesef, ters kompresör ters yönde döner yoğunluk arttırır falan... samimi söylüyorum gerçekten anlamsız.


sadece turbonun egzoz sistemi tarafına bağlandığı doğru o kadar detaylara üstte yazdığım mesajdan dolayı gerek yok ilgilenenler için http://www.garrett.com yada google -> Turbocharger

fakat özet gerekirse turbo aynı eksen üzerinde birbirine bağlı 2 pervanedir bir tarafı egzoz tarafından döndürülürken aynı eksende olduğundan diğer taraftan pompa gibi hava basar.
Bu noktada Turbo özelliklerinden Trim , A/R gibi etmenler motora ve uygulamaya göre değişiyor

yine bu noktada
tek turbo (single turbo)
çift turbo (twin turbo)
üç turbo (tri turbo)
yada çok turbo :D (bkz. Bugatti veyron 4 turbo) olabiliyor twin turbo ile bi turbo aynı şey. Fakat bu uygulamalarda paralel çalışan turbolar seri bağlanan yada compund sistemler sequential yada staged denilen tarzda çalışan uygulamalar kafa karıştırabilir. Detaya hiç gerek yok :)

Turbo araçlarda stop etmeden biraz bekleme hususu makul sebeplere dayanır ancak bunlar söyledikleriniz sebebiyle değildir.

motor durunca yani stop edilince yağ basıncı yoktur bu esnada turbo dönmeye devam ederse yatağını uzun vadede bozar ayrıca dönen mil aşırı sıcak ise devir daim etmeyen hatta nerdeyse yataklarda kalan çok az yağ kavrulur ve yanar.

işte bunun önüne geçmek için stop etmeden bekleyin derler.
şükür günümüzde yağ teknolojisi aldı başını gitti yağlar kolay kolay kavrulmuyor :)


siz ise turbo da hapis olan havadan bahsetmişsiniz yazınızın bu bölümünde bu konuda yazdıklarınızın tamamı maalesef doğru değil :(

Olumsuz yanı turbo her devirde sistemde çalışmayacaktır.Turbo belirli bi zamanda ömrünü tamalar
değişmesi gerekir.Eksozdan gelen parçacıkları turbo pervanesine zarar verir yada bozulmasına sebebiyet verir.Turbolu araçların çalıştırılırken ve stop edilmeden 1 dakkaya yakın rölantide çalıştırılması gerekir.
olumlu yanı.Motora yük bindirmediğinden yüksek güç elde edilir.Yakıt harcaması üzerinde olumsuz etkisi yoktur.


yukarıdaki kısımda düzeltme ise turbo her devirde çalışır olacak :) lakin başta trim ve A/R si ve diğer etmenler gereği efektif olarak "hava basma" sı değişik devirlerde olacaktır. bu Turbo bunların dışında çalışmıyor demek olamaz. Turbo marşa basarken dönemeye başlar ve motor stop edene kadar döner.

ayrıca motora yük binmesi konusu havada kalmış motora elbetki yük biner. ama kompresör kranka bağlanıyor motordan güç çalıyor turbo öyle yapmıyor demek istiyorsanız ayrı mesele...

bir eklemede turbo tamir takımları ve revizyonu mümkündür değişmesi gerekmeyebilir.

supercharge yada kompresör uygulamaları ise mekanik turbo olarak düşünülebilir :)


elbet birbirine göre detayda fakları vardır ama sonuçta cebri doldurmadır.

kendine has sesi ile ayırt edilir :lol: eski nesil Mini Cooper da supercharger vardı ayrıca mercedeslerde kompressor yazısı supercharger i ifade eder.

Emme manifoldu ile throttle body arasına veya throttle body?nin önündeki hava girişine monte edilebilir. Eğer emme manifoldu ile throttle body arasına monte edilirse, enjeksiyon sisteminde mekanik bir değişiklik yapmadan benzin akışının ayarlanması mümkün olur. Bu genellikle yarış otomobillerinde de tercih edilen daha pratik bir sistemdir. Eğer süperşarj throttle body?nin önünde monte edilirse, gelen basınçlı havayı karşılamak için normalden daha yüksek basınçla yakıt püskürtülmesi gerekecektir.


bu kısımıda anlaşılmaz buluyorum açıkçası ancak supercharger üzerine kendimce hakim bilgim olmadığından

şimdilik birşey düşünemiyorum.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti frostbite19 » 12 Ekm 2010, 21:15

İşte ben de bundan bahsediyordum dostum ahmetH kardeşim .. .

Ben kendi adıma konuşuyorum, bu açıkladıklarını okumak içimden gelmiyor, bunları anlamak da zor, sanırım anlamak için biraz değil epey önbilgiye ihtiyaç var. Okumaya başladım, fazla sürmeden koptum gerçekten. . .Ama anlayan arkadaşlar vardır, yazsıklarını okurlar yanlışlarını düzeltirler onu bilemem. . .
Burada sadece yazı kullanarak anlatmak da zor, biraz da onun için dedim sana detaya girmene gerek yok genel (bukadar) bilgi yeter diye. . .yanlış anlama
Baksana kaç satır yazmışsın, "sen anlatma zaten" diye oyuzden dedim, birsürü detay ki detayın da detaya bindiği yerler var anladığım kadarıyla, zurna zırt falan demişsin oraları geçmişsin, yanlış analama, haklı olduğunu söylüyorum yani oraları atlarken. . .
Lafın özü, uzun meseleymiş gerçekten, bukadar da detaylı olduğunu da bilmiyordum, gerçekten uğraşmışsın teşekkür ederiz, inşallah bunları bigün anlarım . . .

Şu yukarıda sorduğum araba mevzusunu da söyleyeyim, seni denemek için yazdığımı sanma dostum, ben sadece yetkili servislerin sebebini mazot pompasına bağladıkları ve 3-4bin lira masrafı var dedikleri arızayı 5 KURUŞ harcamadan nasıl yaptığımızı seninle ve diğer arkadaşlarla paylaşmak istedim bu turbo konularında bilgili sahibi olduğun için. . . Hani ben tahmin edebilecekmisin diye düşündüm, oyuzden kaçamak cevap vermemen için "görmem lazım deme" dedim, tamircisin diye değil tabii ki. . . Düşük basınç kutusundaki(unterdruckdose) yay kırıkmış adam, o yayı değiştirdik, servislere o parayı vermeden hallettik. . .

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti AhmetH » 12 Ekm 2010, 21:29

Fahri kardeş bu dediğin bizim insanımızın genel davranışı ama lütfen bunu fark et ;)
boşuna dememişler ne kadar biliyorsan bil önemli olan karşındakine ne kadar anlatabildiğin diye :)

inan olsun benim bildiğim buz dağının görünen kısmı düşünen beyinler için bilgiler derya.. ama anlamam dersen boşver kulaktan dolma bilgiler bize yeter dersen sen bilirsin.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 12 Ekm 2010, 21:33

bu arada BMW nin sorunu nu bulmuşum bak :lol: :lol:
malum unterdruckdose vakum ünitesi anlamına geliyor almanca büyük ihtimal oda westgate i kumanda eden ünitenin elemanı
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti frostbite19 » 12 Ekm 2010, 21:54

Dostum araştırsam anlarım belki de, dediğin gibi buz dağının görünen kısmı çok araştırmak lazım hatta sırf bu işle uğraşmak lazım ki, bişeyler olsun...
Ya işte bak sen daha görmeden buluyosun anlatınca arızanın nerden olabileceğğini tahmin ediyosun, servisler neden öyle yaptı hala aklım almıyor. Bilmiyorlar mı yoksa bilerek mi yaptılar parayı cebe indirmek için diye düşün dur. . .
Hadi biri yaptı, öteki de mi yaptı. ..
Dostum, unterdruckdose diye kaldı aklımda, almanca ingilizce aradıki almanca bi forumda bulduk sonunda. . .
Sen daa iyi bilirsin, de, benim tahminime göre bu önden gelen rüzgardan aldığı basınç belli bir seviyeye ulaşınca bişeyleri devreden çıkaran bişey, mantıken öyle bişeye yarıyo olamsı lazım sen deyiver işte adını. . . :D

Neyse kırgınlık dargınlık olmasın aramızda bak, ama tartışalım, tartışmak herzaman iyidir :)

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

Önceki

Modifiye



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir