SANAL SERVİS

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

SANAL SERVİS

İleti oguz » 09 Haz 2010, 18:13

öncelikle yardımlarınız için çok teşekkürler. gerekli bi konuda yardımcı oluyorsunuz.

ben bi konuda hem fikir sahibi olmak hemde açıklık getirmek istiyorum...

benim aracın ön takımlarından hafif bir kütleme geliyor. aşırı bişey degil ama ben huzursuz oluyorum. salıncak burçları bitmiştir onların değişmesi gerek demişlerdi forumda paylasıtıgımda vakti zamanında. burçlar böyle bi soruna neden olurmu öncelikli sorum bu. eğer oluyorsa kesin burçların sorunlu oldugunu nerden anlayabilirim. ayrıca bu fabialara golf 4 burcları yada farklı bi golf serisinin burcları oluyo demişlerdi fabianınkilerden daha saglam olması acısından. bu hangi golf modeli. ve böyle bi sorunun bana maliyeti ne olur. bu sorunlara yardımcı olursanız cok sevinirim. aracım 2005 fabia htp bu arada. tekrar teşekkürler iyi aksamlar.
 


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti cansezerbey » 09 Haz 2010, 19:25

Öncelikle bende bu konu başlığından dolayı emeği geçen kardeşimi kutluyorum.Benim 2005 a5 elegance aracımda kalorifer açık veya kapalı olduğunda ara ara tık tık tık ses geliyor.bunu skoda servisinde oto elektrikçisi bir ustaya sorduğumda bana bu skodanın kronik bir sorunu olduğunu ve yapsam bile 1-1.5 ay sonra tekrarlayabileceğini söyledi.Siz ne dersiniz?
Kullanıcı avatarı
cansezerbey
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 20 Arl 2009, 00:54
Ad Soyad: adem bolat
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 octavia elegance mpi

İleti Erdemsah » 10 Haz 2010, 11:13

oguz yazdı:öncelikle yardımlarınız için çok teşekkürler. gerekli bi konuda yardımcı oluyorsunuz.

ben bi konuda hem fikir sahibi olmak hemde açıklık getirmek istiyorum...

benim aracın ön takımlarından hafif bir kütleme geliyor. aşırı bişey degil ama ben huzursuz oluyorum. salıncak burçları bitmiştir onların değişmesi gerek demişlerdi forumda paylasıtıgımda vakti zamanında. burçlar böyle bi soruna neden olurmu öncelikli sorum bu. eğer oluyorsa kesin burçların sorunlu oldugunu nerden anlayabilirim. ayrıca bu fabialara golf 4 burcları yada farklı bi golf serisinin burcları oluyo demişlerdi fabianınkilerden daha saglam olması acısından. bu hangi golf modeli. ve böyle bi sorunun bana maliyeti ne olur. bu sorunlara yardımcı olursanız cok sevinirim. aracım 2005 fabia htp bu arada. tekrar teşekkürler iyi aksamlar.

Paylaşımınız için teşekkür ederim

Salıncak arka burçları böle bir ses yapar arızalı olduğunu anlamak için lifte kaldırmanız gerekliOrjinal burçlar 2 destek koluna sahiptir Farklı burçlar 4 destek koluna sahiptir ve daha sağlıklıdır. Tanesi 20 tl. Bende hem 2 hemde 4 destek kolu olan mevcut Burçlar 20+20= 40 TL ve işçiliği 30 TL olarak ben takabilirim .Başka biri farklı bir fiyat verebilir Bilginize ..
Uzman oto skoda özel servisi

www.uzmanotoskoda.com




Erdemsah
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 21 Nis 2009, 15:52
Ad Soyad: Erdem Şahin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 206 HDI

İleti cellat » 10 Haz 2010, 12:17

s.a. erdem usta.
2000 model 1.3 mpi glxi felicia sahibiyim.aracımda birinci viteste sabit gazda giderken acayip bi silkeleme yapıyor.özelliklede 1500 devirin altına düştüğünde.sorun ne olabilir.arabada sabit gazda gidemez oldum.zıplaya zıplaya gidiyorum işte.
diğer bi sorumda hararet göstergesi 90' gelmeden fan açıyor.her 5 dk bir fan çalışıp duruyor.eski arabam ford fiesta idi.2 yıl boyunca fan sesi duymamıştım.acaba bu arabalara mahsus bişeymi..cevaplarsan sevinirim..tşklr..
cellat
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 19 Nis 2010, 15:07
Ad Soyad: ferit ataman
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia 1.3mpi

İleti helvetika » 10 Haz 2010, 14:25

erdemşah kardeşim, cevabın ve ilgin için teşekkür ederim. böyle yanıltıcı bir soru sorduğum için de kusura bakmayın. pazarlık yapacağım dediğim usta ile zaten tanışıyoruz, öyle ahım şahım bir fark olmayacağı aşikardı nihayetinde.
ama salıncak burçları değişince arabanın hem çekişi, hem sessizliği hem de konforu açık ara farkedildi. neymiş bu salıncak burçları.
helvetika
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 18 May 2008, 20:41
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2004 Fabia 1.4 B/L

İleti jamesdean » 10 Haz 2010, 14:35

Üstad,

Sağ arka kapıdan patikalarda ve tümseklerde ses ( gıcırtı )geliyor.Alt düzenden gelen tabla,salıncak burcunun ve amortisör sesi değil. Kapının kilit mekanizmasından geldiğini tahmin ediyoruz. Çünkü Kapıyı açık bırakıp gittiğimizde ses hiç gelmiyor. Kilit içi yağlandı. % 60-70 seste azalma oldu. '' Tıkır tıkır, gıcır gıcır '' ses geliyor bozuk yollarda kapı kilidinden. Sizce sorun nedir?
Kullanıcı avatarı
jamesdean
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 510
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:33
Ad Soyad: Skoda Fabia TDI CL Sedan
Nereden: Bursa
Arabanız: FABIA CL

İleti Erdemsah » 10 Haz 2010, 14:58

cansezerbey yazdı:Öncelikle bende bu konu başlığından dolayı emeği geçen kardeşimi kutluyorum.Benim 2005 a5 elegance aracımda kalorifer açık veya kapalı olduğunda ara ara tık tık tık ses geliyor.bunu skoda servisinde oto elektrikçisi bir ustaya sorduğumda bana bu skodanın kronik bir sorunu olduğunu ve yapsam bile 1-1.5 ay sonra tekrarlayabileceğini söyledi.Siz ne dersiniz?


Paylaşımınız için teşekkür ediyorum .

Skoda servisinin böyle birşey söylemesini esefle kınıyorum. Bizim skodalarımızda kronik diyebileceğimiz bir rahatsızlık bulunmamaktadır. Dahada önemlisi gelen ses kalorifer klape motorundan olduğunu tahmin ediyorum . Eğer doğru ise motoru değiştirtip sorunu giderebilirsiniz. Aynı motor yeniden özellikle 1-1,5 ay içerisinde bozulmaz .
Uzman oto skoda özel servisi

www.uzmanotoskoda.com




Erdemsah
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 21 Nis 2009, 15:52
Ad Soyad: Erdem Şahin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 206 HDI

İleti Erdemsah » 10 Haz 2010, 15:03

cellat yazdı:s.a. erdem usta.
2000 model 1.3 mpi glxi felicia sahibiyim.aracımda birinci viteste sabit gazda giderken acayip bi silkeleme yapıyor.özelliklede 1500 devirin altına düştüğünde.sorun ne olabilir.arabada sabit gazda gidemez oldum.zıplaya zıplaya gidiyorum işte.
diğer bi sorumda hararet göstergesi 90' gelmeden fan açıyor.her 5 dk bir fan çalışıp duruyor.eski arabam ford fiesta idi.2 yıl boyunca fan sesi duymamıştım.acaba bu arabalara mahsus bişeymi..cevaplarsan sevinirim..tşklr..

A.s. Teşekkürler Aracımızın 1500 devir altında sabit gazla silkelemesinin birden fazla sebebi olabilir en belirgini kelebek boğazının kirlenmesidir .Kelebek boğazınızı temizletin ve hararet müşürünüzü orjinal olarak değiştirtin. Sorununuz gidecektir. Fan olayına gelince aracınızda termostat olup olmadığını kontrol ettirin Varsa 80' olması gerekir . Daha sonra fan müşürünüzü 69'93' olan fan müşürü ile değiştirtin . Fan sesini duyacaksınız ama artık eskisi gibi sık çalışmayacaktır.
Uzman oto skoda özel servisi

www.uzmanotoskoda.com




Erdemsah
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 21 Nis 2009, 15:52
Ad Soyad: Erdem Şahin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 206 HDI

İleti Erdemsah » 10 Haz 2010, 15:10

jamesdean yazdı:Üstad,

Sağ arka kapıdan patikalarda ve tümseklerde ses ( gıcırtı )geliyor.Alt düzenden gelen tabla,salıncak burcunun ve amortisör sesi değil. Kapının kilit mekanizmasından geldiğini tahmin ediyoruz. Çünkü Kapıyı açık bırakıp gittiğimizde ses hiç gelmiyor. Kilit içi yağlandı. % 60-70 seste azalma oldu. '' Tıkır tıkır, gıcır gıcır '' ses geliyor bozuk yollarda kapı kilidinden. Sizce sorun nedir?


Aracımız fabia olduğunu görüyorum kapıdan gelen ses sizinde söylediğiniz gibi kilit sisteminden geliyor Kapı üzerindeki kilit değilde o kilidin karşılığında plastik bir kaplama olması gerekir boru gibi bir plastik onu kontrol edin yoksa geçici olarak o demire bant sarın ve müsait olunca değiştirtin sonuç hakkında lütfen bilgilendirin
Uzman oto skoda özel servisi

www.uzmanotoskoda.com




Erdemsah
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 21 Nis 2009, 15:52
Ad Soyad: Erdem Şahin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 206 HDI

İleti Erdemsah » 10 Haz 2010, 15:14

helvetika yazdı:erdemşah kardeşim, cevabın ve ilgin için teşekkür ederim. böyle yanıltıcı bir soru sorduğum için de kusura bakmayın. pazarlık yapacağım dediğim usta ile zaten tanışıyoruz, öyle ahım şahım bir fark olmayacağı aşikardı nihayetinde.
ama salıncak burçları değişince arabanın hem çekişi, hem sessizliği hem de konforu açık ara farkedildi. neymiş bu salıncak burçları.


:D Önemli olan sorununuzun çözülmesi seslerin gitmiş olaması Aracı kafanız rahat kullanmanın değeri paha biçilemez olduğunu biliyorum Salıncak burçları böyle beterdir . Ablamın aracındada bozuldu ve 4 takozlu olan burçtan kullandım ve müşterilerimede onları tavsiye ediyorum. Güle güle kullanın yenilenmiş aracınızı
Uzman oto skoda özel servisi

www.uzmanotoskoda.com




Erdemsah
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 21 Nis 2009, 15:52
Ad Soyad: Erdem Şahin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 206 HDI

İleti ali-42 » 10 Haz 2010, 15:32

erdemşah bey fabianın orjinal teybini değiştirip pıoneer 2250 taktıracam ancak boşluk ortaya çıkıyor bunun için çıta lazımmış. formlatda kimi 7-8 tl var kimi de 35-45 tl demiş senin bilgine müracat. saygılar.
2001 fabia 1.4 101 hp 16v
Kullanıcı avatarı
ali-42
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 13 May 2010, 16:34
Nereden: Konya
Arabanız: fabia

İleti Erdemsah » 10 Haz 2010, 17:26

ali-42 yazdı:erdemşah bey fabianın orjinal teybini değiştirip pıoneer 2250 taktıracam ancak boşluk ortaya çıkıyor bunun için çıta lazımmış. formlatda kimi 7-8 tl var kimi de 35-45 tl demiş senin bilgine müracat. saygılar.

Bence teyp ciye gidip yerinde taktırarak görmeniz faydalı hem renk de yapabilirsiniz
Uzman oto skoda özel servisi

www.uzmanotoskoda.com




Erdemsah
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 21 Nis 2009, 15:52
Ad Soyad: Erdem Şahin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 206 HDI

İleti cansezerbey » 10 Haz 2010, 20:59

Peki bu klape motoru ne kadardır?
Kullanıcı avatarı
cansezerbey
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 20 Arl 2009, 00:54
Ad Soyad: adem bolat
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 octavia elegance mpi

İleti oguz » 10 Haz 2010, 21:29

Erdemsah yazdı:
oguz yazdı:öncelikle yardımlarınız için çok teşekkürler. gerekli bi konuda yardımcı oluyorsunuz.

ben bi konuda hem fikir sahibi olmak hemde açıklık getirmek istiyorum...

benim aracın ön takımlarından hafif bir kütleme geliyor. aşırı bişey degil ama ben huzursuz oluyorum. salıncak burçları bitmiştir onların değişmesi gerek demişlerdi forumda paylasıtıgımda vakti zamanında. burçlar böyle bi soruna neden olurmu öncelikli sorum bu. eğer oluyorsa kesin burçların sorunlu oldugunu nerden anlayabilirim. ayrıca bu fabialara golf 4 burcları yada farklı bi golf serisinin burcları oluyo demişlerdi fabianınkilerden daha saglam olması acısından. bu hangi golf modeli. ve böyle bi sorunun bana maliyeti ne olur. bu sorunlara yardımcı olursanız cok sevinirim. aracım 2005 fabia htp bu arada. tekrar teşekkürler iyi aksamlar.

Paylaşımınız için teşekkür ederim

Salıncak arka burçları böle bir ses yapar arızalı olduğunu anlamak için lifte kaldırmanız gerekliOrjinal burçlar 2 destek koluna sahiptir Farklı burçlar 4 destek koluna sahiptir ve daha sağlıklıdır. Tanesi 20 tl. Bende hem 2 hemde 4 destek kolu olan mevcut Burçlar 20+20= 40 TL ve işçiliği 30 TL olarak ben takabilirim .Başka biri farklı bir fiyat verebilir Bilginize ..




çok teşekkürler demekki önde farklı bişe var... verdiginiz bilgiler için ayrıca tesekkurler...


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti Erdemsah » 11 Haz 2010, 17:27

cansezerbey yazdı:Peki bu klape motoru ne kadardır?

Klape motoru fazla pahalı değildir zannediyorum 60-70 tl gibi ancak bunu sökmek için bayağı bir parça sökülüyor .Direksiyonun altları , torpido , konsül gibi araçta bir kaç tane var klape motoru hangisinin arızalı olduğunu teşhis edip öle sökmek gerekli.
Uzman oto skoda özel servisi

www.uzmanotoskoda.com




Erdemsah
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 21 Nis 2009, 15:52
Ad Soyad: Erdem Şahin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 206 HDI

İleti ozantavsan » 12 Haz 2010, 13:12

Sayın Ustam ,Tekrar kolay gelsin.

Daha önce aracımın lpgde ilk çalıştırmada sorunlu olduğunu yazmıştım.Aküme saf su ilavesi ile sorunumu çözdüm.Artık tek marşta alıyor.Daha önceki uyarınızda subap ayarının sıkı olabileceği , bununda yakıtı arttırabileceğini belirtmiştiniz.Ustamın yoğunluğu nedeniyle bu kontrolü yaptıramadım.

94 Favorit GLX aracım 30 TL = 15 litre gaz ile şehiriçi 100 km yol yaptı.bu araçlara göre bana fazla gibi geldi.
Zira eniştemin 87 model doğan lpgli aracı (külüstür) de aynı yakıtı yakıyormuş.km'de 30 kr ve 1.6 motor.

Benim sorularım şu.

Subap kontrolü yapılacak o kesin.
Otogazcıda 10 saniye bir ayar yaptılar.Buna ayar denmez , egzos emisyon ölçümü gibi.Arkaya cihazı tak ,ekranda CO değerine bak.LPG beyin ayar , rolanti , gaz ayar hak getire.

Ben otogazcıda nasıl bir kontrol yaptırmalıyım da gaz sarfiyatı azalsın.

HEr işi kendimiz yaptığımızda aracımızın sorunu ortadan kalktığı göz önünde bulundurulursa usta olarak sizin tavsiyelerinizle biz bu ayarı kendimiz nasıl yaparız? ( BRC LPG kit - Simit tank)
Bu arada tank üzerindeki analog gösterge ve öndeki led göstergeler çalışmıyor.Analog ibre gaz alınca oynamıyor.Ledlerde her zaman birinci led yanıp sönüyor.BU sorun nasıl giderilir?

Forumda keni gaz ayarını yapma olarak belirtilen ayar şekli uygunmudur.(bunu öneren arkadaşada teşekkür ediyorum.Olmadı o şekilde deneme yapacağım.Ayarlar çok fırlarsa otogazcıya gideriz ayara en fazla.

İşin kısası favom için maximum gönlümden geçen 25 kr şehiriçi.o kısa gaz ayarı geçen hafta yapıldı.Yakıt zamanla dahada kendiliğinden düşermi ?

Çok teşekkürler
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 12 Haz 2010, 16:03

ustam yine ben sormayı unuttum ,benim 94 favorit GLX 1. ve 2. viteslerde seri değil.3. viteste hız kazanıyor.
Eski araçlarım gibi şöyle bir atik davranmıyor kalkışlarda , bu neden kaynaklanabilir.

Neler yapılabilir ? Nasıl daha seri hale getirilir ,bunun için ne gibi ayarlar gerekir ??
Baskı Balata debriyaj kaçırma yok ama kontrol ettireceğim yinede .....
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti alp » 13 Haz 2010, 20:44

selam,
felicia karbüratörlü araç glx ve injeksiyonlu araç glxi aracı lpg yönünden karşılaştırırsak yakıt ve performans
açısından büyük farklar varmıdır.
alp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 04 Haz 2010, 22:10
Ad Soyad: ibrahim alptekin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: henüz yok

ÖncekiSonraki

Servis, Yedek Parça, Aksesuar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir