Yakıt tasarruf cihazı %15-20

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yakıt tasarruf cihazı %15-20

İleti hakan48 » 21 Arl 2009, 22:41

arac üreticileri bu sistemi çok aşırı bir maliyet gerektirdiği için kullanmıyorlar.


bir vidanın hesabını yapanlar bunu takarmı?Big%20smile
 
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti ayhani » 21 Arl 2009, 22:46

[quote="hakan48"]

arac üreticileri bu sistemi çok aşırı bir maliyet gerektirdiği için kullanmıyorlar.


bir vidanın hesabını yapanlar bunu takarmı?Big%20smile
[/QUOTE]
 

Big%20smile Hakan bey bu dediğinize kendiniz inanıyormusunuz?

 

Demek koskoca firmalar daha az yakıt harcaması için MPİ, TSİ TDİ FSİ Multijet vs vs bir sürü teknoloji geliştirip sıfırdan milyonlarca dolar harcayıp yeni yeni motorlar  yapıyorlar, iki mıknatısı maliyetli olduğu için benzin hortumuna takmıyorlar! Shocked

 
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti hakan48 » 21 Arl 2009, 22:50

45.000 liralık caddy de 4 jant kapagını kar sayanlar bu sistemimi koyacak Wink

hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti abdullah » 21 Arl 2009, 23:01

bu tür yakıt tasarruf sistemlerine asla inanmam bi tanıdıgım eko 66 diye bişey taktırdı 550 tly bende merak ettim dogrusu acaba gerçekten tasarruf ediyormu diye sordum ilk önce faydası oldu felan dedi 1 ay sonra hiç bir işe yaramadıgını söyledi  nekadar çok yakıt tasarruf sistemi varmış yahu... ama hiç biri bi işe yaramaz  zaten öle bırakın yüzde 15  20 yi yüzde 5 tasarruf saglasa alman otomotiv devleri bunu çoktannnn takarlardı
Kullanıcı avatarı
abdullah
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 198
Kayıt: 18 Tem 2008, 01:44
Nereden: Konya
Arabanız: 2005 fabia special gıranit gıri

İleti hakan48 » 21 Arl 2009, 23:08

İNCİ EXİDE AKÜ SANAYİ A.Ş, High Power yakıt düzenleyici ve tasarruf cihazları sistemi ile yakıt maliyetlerini yüzde 9-10 dolayında tasarruf yakaladı.


hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti hakan48 » 21 Arl 2009, 23:10

DİMES GIDA SANAYİ, İzmir ve Tokat'taki fabrikalarında High Power yakıt düzenleyici ve tasarruf cihazları sistemi ile yakıt maliyetlerini yüzde 8 dolayında düşürdü.
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti tezerozen » 21 Arl 2009, 23:41

    Hakan bey yukarıda sorduğum soru üreticiler neden kullanmıyor idi.Ben makine mühendisiyim ve ODTÜ nün raporunu okudum bu doğrulduda cihazın yakıt tasarufu sağladığına inanabilirim.Ama üreticilerin bunu kullanmama sebebi uzun vadede motora zarar verebileceği olabilir.Aracınızda tasaruf birçok yoldan yapabilirsiniz örnegin lastiklerinizin havasını arttırabilirsiniz  , önemli olan araca zarar vermeden, güvenlik kuralları dahilinde tasarruf yapmaya çalışmak.Ama siz benzer şekilde cihazın uzun vadede kullanıldığında motorlara zarar vermediğini kanıtlayan bir rapor yayınlayabilirseniz ancak o zaman cihazı kullanmayı düşünebilirim.
2001 Octavia Elegance Combi
tezerozen
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 77
Kayıt: 07 Kas 2009, 23:26

İleti hakan48 » 21 Arl 2009, 23:47

HIGH POWER bir yakıt tasarruf ve kirlilik kontrol cihazıdır. "

Yakıt tasarrufu ve kirlilik kontrolü günümüzde yaşamsal öneme sahip konulardır. OPEC da artan açık, petrol ve doğal gaz firmalarının yerel petrol üretimindeki düşüş, ham petrolün uluslararası peşin fiyatındaki dalgalanmalar yakıt tasarrufunu gerek hükümetler gerekse de bireyler için zaruri kılmaktadır. Kirlilik kontrolü ve bunun artan öneminden bahsetmeye gerek bile yoktur. HIGH POWER harici olarak kullanılan bir donanımdır.Boru kesmeye ve katkı maddelerine gerek yoktur.


YAKIT TASARRUFLARI
HIGH POWER yanmayı arttırır, aracın yaşına, kömürleşme koşulları ve derecesine göre yakıt tasarrufu sağlar. HIGH POWER benzin, dizel, LPG yakıt üreten her türlü araçta kullanılabilir. (Dizel jeneratör, kamyon, otobüs, otomobil, jeep, traktör, iş makineleri, deniz taşıtları vb.)


KİRLİLİK KONTROLÜ
HIGH POWER , DEKARBONİZASYON (Karbon giderme işlemi) ve bunu takip eden manyetik alan etkisi ile iyi yanma sayesinde artan kömürleşme hızı ile montajdan önceki yanmamış hidrokarbon miktarını büyük oranda azaltır.

ATOM ve MOLEKÜL YAPISI İLE İLGİLİ GENEL BİLGİ


Doğadaki tüm maddeler ( gaz, katı ve sıvı) atomlardan meydana gelmektedir.Atomlar ise proton ,nötron ve elektron denen partikül'lerden oluşmaktadır. Proton pozitif yüklü ,nötron yüksüz ve elektron negatif yüklü partikül'ler olup; proton ve nötronlar atom'un nükleus (çekirdek ) denen bölümünde bulunurlar; elektronlar ise nükleus çevresinde seviyeler şeklinde ilerleyen çemberlerde bulunur.Bunlara orbit veya shell denmektedir. Bu atomik partikül'ler sabit olmayıp hareketleri söz konusudur.


Atom nükleus'unda (çekirdek) bulunan protonlar ve nötronlar kendi etraflarında, nükleus çevresinde belirli orbitlerde bulunan elektronlar ise hem kendi etraflarında hem de belli yörüngelerde dönmektedir


KOVALENT BAĞLAR


Hidrojenin ametallerle ya da ametallerin kendi aralarında elektronları ortaklaşa kullanarak oluşturulan bağa kovalent bağ denmektedir. İki hidrojen atomu elektronları ortaklaşa kullanarak bağ oluştururlar. Bu bağ H-H şeklinde gösterilir ve H2 şeklinde yazılır. Bir atom'un yapabileceği bağ sayısı onun sahip olduğu veya çok az enerji ile sahip olabileceği yarı dolu orbital sayısı kadardır.Örneğin 6 eletrona sahip C( karbon atomu) 4 tane yarı dolu orbitali olduğundan 4 bağ yapabilir.Hidrokarbonları içeren parafin veya metan serisi ( ) şeklinde bir yapıya sahip olup atomları birbirlerine kovalent bağlar ile bağlanmıştır.


Katı ve sıvı yakıtları metan, etan, propan ,bütan gibi çeşitli hidrokarbon molekülleri oluşturmaktadır.Bu moleküller, hidrojen ve karbon atomlarının kovalent bağlar ile bağlanarak,bir araya gelmesi sureti ile oluşmuşlardır.Bu moleküllerin kovalent bağ şemaları aşağıda gösterildiği gibidir :



Yüksek manyetik alan içeren Highpower cihazı "manyetik alan elektron demetlerini yörüngesinden saptırır" prensibi ile çalışmaktadır.


Highpower manyetik yakıt düzenleme cihazından geçen yakıtın içinde bulunan hidrokarbon molekülleri arasındaki kovalent bağı oluşturan son yörüngede ortak kullanılan elektron'ların yörüngesinden sapması sonucunda, hidrokarbon molekülleri arasındaki bağ zayıflamakta ve yanma odasına ulaşan yakıt mevcut oksijen ile daha iyi bağ oluşturarak birleşebilmektedir.Bunun neticesinde de, yakıtın daha fazla yanması ve havayı kirleten maddelerin oluşumunun kayda değer miktarda azalması gerçekleşmektedir.


HIGH POWER Nasıl Çalışır ?


HIGHPOWER yüksek manyetik alan içeren, öze

hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti hakan48 » 22 Arl 2009, 00:00

hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti buzmavisi » 14 Oca 2010, 17:10

Arkadaşlar ben buhar kazanı olan bir fabrikada enerji tasarrufu sistemleri dizayn eden bir makine mühendisiyim. Daha doğrusu HVAC/R/Steam Engineer'ı yım, aynı zamanda enerji danışmanıyım. Fabrikada bu alanda mühendisliği 2 yıldır biz yaptığımızdan dolayı neyin
ne olduğunu çok iyi biliyorum.

 

Size tavsiyem bu cihaz yerine egzos çıkışına lambda sensörlü yakıt tasarrufu taktırmanız, eğer yapabilen varsa piyasada ben araçlardan anlamam :) Isı mühendisiyim ben. 

 

Oksijen sensörlü sistemler var, egzos çıkışındaki oksijen yüzdesini bir değerde sabit tutma sistemi oluyor kısacası, bu sistemle yakıt tasarrufu gerçekten oluyor. %15'e kadar. Neden olduğunu açıklayayım, bunlar gibi uydurma değil.

 

Kısaca ve herkesin anlayacağı şekilde açıklayayım:

egzos çıkışında oksijen fazla olduğu zaman içeriye fazla hava alınmış demek oluyor, hava/yakıt oranı yüksek demek, havayı yakıt ısıtırken daha fazla enerji kaybediyor, bu sistemlerde oksijen miktarı CO üretmeyecek kadar düşürülerek, hava/yakıt oranı düşürülerek enerji tasarrufu sağlanıyor.

 

Hatta bunu kazanlarda yapan brülörler var, Alman Dungs firması gibi bunun imalatçıları var, kazan brülörü için.
buzmavisi
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Oca 2010, 16:42

İleti buzmavisi » 14 Oca 2010, 17:21

Şimdi ODTÜ'nün ölçüm sistemini gördüm, raporu okudum. Şimdi burada yapılan büyük bir yanlış var zaten. Şimdi onlardan iyi mi biliyorsun diyeceksin, evet diyeceğim, çünkü onlar akademisyenler ben olayın sürekli içinden gelen uygulamasını gerçek zamanlı şu anda bile yapan biriyim. Laboratuar şartında değil, fabrika ortamında online veri toplama ve ölçüm sistemi kurduk.

 

Bir kere anlık değerleri alarak yazdıkları belli, hiçbir zaman bir kazanın basıncı aynı hale getirilemez, sürekli birebir aynı değerde tutulamaz fiziksel olarak yapmak çok zor. oynar sürekli 15,5 değil 15,2 -14,9 gibi değerler olur. Online ölçen bir sistemle sürekli izlemeleri gerekir, hassas transmitter'lerle, kazanı %10-20-30-40-50- %100 gibi değişik yüklere sokarak test etmeleri gerekirdi. Anlık değil sürekli toplanan anlık verilerin ortalamalarının hesaplanması gerekir. Fabrikadaki  bunu yapan bir sistemimiz mevcut.

 

Bu ve bunun gibi sistemleri ilk elden test etme olanağım oldu, yalan olduğunu kısaca söyleyebilirim size, brülör girişine taktık. ODTÜdekiler bizim fabrikaya gelsinler de ölçüm sistemi nasıl olurmuş bir görsünler, öyle yalandan iki tane değeri tabloya girmekle olmuyor, biz günlerce, aylarca ölçümler yaptık benzer cihazla, sonuç sıfıra sıfır, cihazı çalıştırıyoruz kapatıyoruz, hiçbir fark yok, yüzdesel veriler sürekli değişiyor zaten. Bir yararı yok kısacası.
buzmavisi
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Oca 2010, 16:42

İleti buzmavisi » 14 Oca 2010, 17:33

buzmavisi
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Oca 2010, 16:42

İleti hakan48 » 18 Oca 2010, 01:59

beyefendi sanırım bilgiye sahip değilsiniz.
favorit ve felicialarda Ecu Beyni Yok dolayısıyla Lambda Sensörü Takma secenegi de yok

Bilmem Anlatabildimmi?Ecu Beyni Olan Araclarda İse Zaten Lambda Sensörü Var.

 

oksijen miktarını ölçen ve çalışma sıcaklığında (300 °C’nin üstünde) egzoz gazın Egzoz gazındaki daki oksijen miktarına bağlı olarak 50-900 mV arası voltaj üreterek elektronik beyne durum ile ilgili bilgi ileten oksijen sensörü, yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlıyor
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti hakan48 » 18 Oca 2010, 02:07

[quote="hakan48"]beyefendi sanırım yeterli  bilgiye sahip değilsiniz.
favorit ve felicialarda Ecu Beyni Yok dolayısıyla Lambda Sensörü Takma secenegi de yok

Bilmem Anlatabildimmi?Ecu Beyni Olan Araclarda İse Zaten Lambda Sensörü Var.

Türkiyede Odtü Üniversitesinin Raporlarına Yanlış Ölçülmüş Diyorsunuz.

Acaba Siz Avrupadamı Yaşıyosunuz Merak Ettim?bir mühendis olarak bu sistemin de işe yaramadığını söylemenize hayret ettim doğrusu egerki kendi aracımda kullanmasam tereddüt edeceğim.

 

Ayrıca Link Verdiğiniz Sitede Borun Yakıt Tasarrufu Yaptığı Söyleniyor.


bu Forumda Bordan Yakıt Tasarrufu Saglayan Arkadaşlar Varmı?

 

 

oksijen miktarını ölçen ve çalışma sıcaklığında (300 °C’nin üstünde) egzoz gazın Egzoz gazındaki daki oksijen miktarına bağlı olarak 50-900 mV arası voltaj üreterek elektronik beyne (ECU BEYNİ) durum ile ilgili bilgi ileten oksijen sensörü, yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlıyor
[/QUOTE]
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti iceman70 » 18 Oca 2010, 02:11

Durun durun highpower bi kere güç kaynağı psu vs üreten firma bu nerden çıktı LOL Bizim bi tanıdık bir sürü para verip taktırdı getz'e bişeye yaramaz diyip attı hemen :D
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti hakan48 » 18 Oca 2010, 02:18

takılanın markası neydi acaba?
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti abdullah » 18 Oca 2010, 22:19

eko 66, hingpover ,ve bidaha buna benzer bişey derken şimdide yeni bir tasarruf sistemi uydurmuşlar ...yeni bir yazılım sistemi yükleniyormuş aracın beynine en az yüzde 20 tasarruf yapıyormuş..? daha neler bunlara gülüyorum inanın bunların hepsinden bi taksak araba adeta hiç yakmaz kilometrede 50 kuruşa düşer.kimse aldanmasın bunların hepsi basit kandırmaca göz boyamaca gerçekten tasarruf yapsa herkes takardı bakın lpg sistemi gerçekten tasarruf yapıyor ve araçların çogunlugunda var bunca parayı millet neden verip lpg kiti takıyor çünkü gerçekten tasarruf saglıyorda ondan
Kullanıcı avatarı
abdullah
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 198
Kayıt: 18 Tem 2008, 01:44
Nereden: Konya
Arabanız: 2005 fabia special gıranit gıri

İleti hakan48 » 18 Oca 2010, 22:54

araştırmadığınız ve bilgi sahibi olmadığınız konularda yorum yapmanız ne kadar doğru bilinmez ama kullanmadan konuşmak boş konuşmakla eşdeğerdir.

hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

ÖncekiSonraki

Servis, Yedek Parça, Aksesuar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir