Ölümsüz triger kayışı geliyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Ölümsüz triger kayışı geliyor

İleti lazianke » 01 May 2007, 17:29

 

Kopacak mı, kopmayacak mı? Birçok otomobil sahibi için triger kayışı, çarkıfelek gibidir. Çünkü fabrika tarafından belirlenen değişim kilometresine ulaşamadan kopan kayışların sayısı hiç de az değil.
Aslında triger kayışı, bu tür şans oyunlarına konuk edilemeyecek kadar önemli bir donanım. Neticede supapları kontrol eden bu kayışın doğru çalışmaması, motorun stop etmesi anlamına geliyor. Kayışın yırtılmasıysa çoğunlukla motorun ölümüyle sonuçlanıyor. Okur mektuplarına göre kopmalar sık yaşanan bir sorun.
Modern pompa-meme enjeksiyonlu motorların kayışa uyguladığı 4500 Nm'lik (460 kg) çekiş yırtılmaların neden meydana geldiğini anlayabilmek için iyi bir örnek. Kayışın bu kadar zorlanması nedeniyle üretici firma, değişim periyodunu geçmiş yıllarda 40 bin km olarak belirlemişti. Günümüzdeyse değişim periyotları iyice uzamış durumda.
Uzun ömür konusundaki ikinci önemli sıçramaysa start çizgisine gelmiş durumda: Dünyanın en büyük triger kayışı üreticisi olan Continental, motor ömrü boyunca dayanabilecek yeni bir triger kayışı nesli üreteceğini açıkladı. Bugüne kadar böylesi dayanıklılığı sadece zincirli veya çarklı sistemler sunabiliyordu. Bu uzun ömür, iyileştirilen tırnak yapısı ve yüksek dayanımlı cam elyafı katkılı gergi kirişleri sayesinde mümkün olmuş. Bunun dışında krank miline entegre edilmiş oval bir çark da kayışa etki eden kuvvetleri azaltıyor. Ne yazık ki bu yeni kayış sistemi, eski motorlarda kullanılamayacak.
Aslında bu pek de iyi bir haber değil, neticede halen kullanılan otomobillerde kayış kopmaları oldukça sık rastlanan bir durum. Bu durumda eksantrik mili hareketsiz kalıyor, supaplar sabitleniyor ve o anda hareketlerine devam eden pistonlar da bunlara çarparak üst kapağı kullanılmaz hale getiriyor. Bu arızanın maliyetiyse oldukça yüksek oluyor.
Maliyetlerin her şekilde sürücünün kesesinden çıkmasıysa işin asıl acı yönü. Çünkü üreticiler, değişim periyotlarını "tavsiye" olarak veriyor, yani sorumluluk kabul etmiyorlar. Bu yüzden araç sürücülerine periyodik bakımlarda kayışların durumunu servis yetkililerine kontrol ettirmeleri öneriliyor. Böylece çok yüksek tamir maliyetlerinden kurtulmak mümkün. Bunun dışında bizzat yapılabilecek kontroller de bulunuyor:

• Kayışın sırt kısmında yarık veya yırtılma olmamalı
• Dişler aşınmış veya kopmuş olmamalı
• Yan kısımlarda yıpranma olmamalı
• Kayış gergin olmalı

Değişimler sırasında gergi ve yönlendirme bilyelerinin de mutlaka yenilenmesi öneriliyor. Çünkü bu parçalar da zamanla aşınıyor.


Autoshow

ARKADAŞLAR ESKİ BİR HABER OLMASINA RAĞMEN FAYDALI OLABİLİR DÜŞÜNCESİYLE PAYLAŞTIM.

 
 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti AV-2006 » 01 May 2007, 20:06

Aslında common rail teknolojisi bunu çözdü. Fiat'larda (Multijet motorlarda)bu kabus bitti.Çünkü triger zincirle çalışıyor.Darısı bizimkilere.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti lazianke » 01 May 2007, 23:09

bir özel servis ustasından işitmiştim. vw artık yeni teknolojilerde kayış kullamayacakmış.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti AV-2006 » 01 May 2007, 23:37

[quote="lazianke"]bir özel servis ustasından işitmiştim. vw artık yeni teknolojilerde kayış kullamayacakmış.[/QUOTE]
 

Eh kendi paşa gönülleri bilir özel servis ustası vw'ni nasıl etkiler bilemem ama artık bence pompa meme (pompe duse) teknolojisi daha sessiz çalışan common rail teknolojisine geçmeli.Bunu alman mühendisler benden daha iyi bilirler umarım. Bir Forumda zaten vw motorların common rail teknolojisine geçeceğini okumuştum.2008 de olursa şaşırmayalım.Common rail neden sessiz (Ford ,Honda ,Hyundaı CRDI)ben araştırdım.Sebebi belli.Bunu ben size sayfalarca teknik açılardan bulup yazabilirim.Ama gerek yok. Meraklı ve dizel motorun çalışma sistemini öğrenmek isteyen üyeler ve arkadaşlar  google'a obitet yazıp meraklarını giderebilir.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti mzkndmr » 02 May 2007, 00:01

selam arkadaşlar aranıza yeni katıldım.ilk skodam 2000 model octavia glx idi bu araçla 80000 km yol yaptıktan sonra kayış değiştirdim ve sorun yasamadım.su an 2004 octavia collection kullanıyorum ve 80000 km ye gelene kadar kayış değiştirmeyi düşünmüyorum.mercedes bmw gibi markalar yıllardır kayış yerine zincir kullanıyor ve zincir 250000 km sorunsuz gidiyor.VW zincir kullanmaya daha başlayacak galiba maliyet için kayıştan vaz geçemiyorlar üretim maliyetini düşük tutmak için.
mzkndmr
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2007, 00:24

İleti lazianke » 02 May 2007, 00:04

vw pd teknolojisini 2008 den itibaren üretmeyecekmiş zaten.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 02 May 2007, 00:10

adamlar,sadece aracı satmak ile para kazanmayı düşünmezler.bunun satış sonrası var...bu yüzden kayışa devam edilecek vw grubunda...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti AV-2006 » 02 May 2007, 01:31

[quote="skodacı"]adamlar,sadece aracı satmak ile para kazanmayı düşünmezler.bunun satış sonrası var...bu yüzden kayışa devam edilecek vw grubunda...[/QUOTE]
E  siz her zaman yetkili servis dersiniz.Adamlar bizi 7500'de bir hallediyor.Bu hak mı?

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti lazianke » 02 May 2007, 02:02

vw değişen teknolojilere ne kadar daha direnebilecek.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize


Servis, Yedek Parça, Aksesuar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir