TRİGER KONUSUNDA MİLLETİ KANDIRIYORLAR SANKİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

TRİGER KONUSUNDA MİLLETİ KANDIRIYORLAR SANKİ

İleti labrador » 06 Oca 2011, 00:31

SERVİSLER VE USTALAR TRİGER KONUSUNDA 90,000 DE VEYA 4-5 YILDA BİR DEĞİŞTİRİLMESİ GEREKTİĞİNİ SÖYLÜYORLAR. BENDE ARABAYI YENİ ALINCA 86000 DEYDİ. USTANIN TELKİNLERİYLE DEĞİŞTİRDİK. ÇIKAN PARÇALARA BAKTIM HEPSİ KIZ GİBİ DURUYORDU. ÜSTÜNDEKİ FABRİKA ÇIKIŞLI PARÇALAR. VALLA USTA BAŞKA ARABAYA TAKSA KİMSE ANLAMAZ O KADAR DÜZGÜN GÖRÜNÜYORDU.BİZDE İKİNCİ ARAÇ DOĞANSLX 98 MODEL 1,6 ie var. ondada triger seti varmış. arabayı alalı 5 yıl oldu ve 170,000 km yol yapıldı. geldiğinde 75,000 de idi yani araba 250,000 km de . hiç triger seti değişmedi.
bugüne kadar triger kayışı kopmuş arabayı hiç duymadım.
bu forumda duyan varmı ? yoksa gerçekten araç sahipleri boşunamı korkutuluyor. çünkü bu işte dönen para çok büyük. yanılıyorsam cahilliğime verin...
 
Kullanıcı avatarı
labrador
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 192
Kayıt: 30 Kas 2010, 19:10
Ad Soyad: habip kahraman
Nereden: Kayseri
Arabanız: skoda octavia 2015 elegance tdi

İleti sonerx » 06 Oca 2011, 01:06

sana katılıyorum ve acaba bu aracı üretenler ne diyor bu işe.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti forman37 » 06 Oca 2011, 01:27

bızzat kendım 2 hafta once 101 lık fabıa nın trıgerını kendım değiştirdim arac 80 ,000 deydı koparmış subablar değişti sılındır kapağını soktum ...400 lıralık masraftan kaçarken 1000 lıralık bı belaya bulaştı bı muşterımız..:)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti hetepe » 06 Oca 2011, 08:38

Trigerin ömrü aslında uzundur ama bunu garantiye almak için 90000 km veya 4 yıl periyodunda değiştirmek gerekir.Değiştirmediğinizde kopacak diye birşey yok ama koparsa da sürpriz olmaz ve güzel para çıkar cepten.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti diseqc » 06 Oca 2011, 09:04

bencede çok erken değiştiriliyor üreticilerin sitesinde 120.000 gibi rakamlar bahsediliyor burdakilere sorunca ordaki yollar bizim gibi değildiye saçma sapan bir yaklaşım sunuyorlar avrupada arabalar hiçmi durup kalkmıyor çok mantıksız ayrıca kayışı hadi anladımda arabanın trigeri açıldığında devirdaim su pompası ve birçok bilyalar değiştirliyor ve arabadan sapa sağlam vaziyette çıkarılan orjinal parçaların yerine çakma malzemeler takılıyor bence 100.000 de bir sadece kayışı ve gergi bilyasını değiştirmek kafii ama ustalara sorsan abi acılmışken değişelim bir örnekte şanzumanı herhangi bir neden den dolayı yerinden sökülen birine baskı balatayı da değişelim abi bunun işi bitmiş yakında sorun çıkarır sen işçiliği vermişken oda değişsin deyip sapa sağlan baskı balatayı alıyorlar aradan çünkü tamircilerin bir çoğu işçilikten çok yedek parçadan para kazanıyor bunları tamirci olan iki arkadaşımlada tartışdım onlarda benimle aynı fikirdeler diyorlar ki sen bir gün bu dükkanda dur ustalar ne sağlam parçaları arabadan söktürüyorlar gör aklın gider...
trigeri kopan arabada hakikaten çok çok az benim şahit olduğum bir doktor arkadaşım vardı opel astıra sı vardı trigeri otoparktan çıkarken koptu araba stop etti allahtan akıllılık yapıp bir daha marşa basmadı ama işin garibi triger değişeli daha 10.000 bile olmamıştı servis kusuru kabul etmedi arkadaşımda uğraşmak istemediğinden parasını ödedi ama marşa basmadığı için sadece kayış parasıyla kurtuldu. keza önceki arabam 240.000 de satıldı triger en az 140000 yapmış idi.
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti lionrem » 06 Oca 2011, 09:17

Banim octi 2001 model ve 145.000km de, 1 ay öncesine kadar triger set olarak değiştirildi. Benden önceki sahibini servisin 90 bin bakımında değiştirmemişler. Usta ile kontrol amaçlı bakalım dedik bir de ne görelim kayışın rengi siyahdan griye dönmüş ve çeşitli yerlerinde ciddi çatlamalar vardı. Usta iyice inceledi daha vidası sökülmemiş dedi yani fabrika çıkışı tiriger seti vardı. Devir daimden de su sızmaları olmuştu. Kayış çok kötü durumdaydı ancak 9 yıl hiç kopmamışdı. Bu da bir örnek olur sanırım. Selamlar
Kullanıcı avatarı
lionrem
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 224
Kayıt: 29 Eyl 2010, 10:43
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Octavia Elegancemi sattım

İleti sainz » 06 Oca 2011, 10:47

labrador yazdı:...bugüne kadar triger kayışı kopmuş arabayı hiç duymadım. bu forumda duyan varmı ?...

vwturk forumuna girin "seyir esanasında triger kayışı koptu" başlıklı bir konu var mesela.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sonerx » 06 Oca 2011, 13:48

öyle haram yiyorlar sonrada haramla dolu karınlarının parçalarını topluyorlar,
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti hakan48 » 06 Oca 2011, 14:05

Triger Kayışlarında Menfaatiniz İçin Mutlaka Üretici Tavsiyesine Uyun,
Karadüzen Zihniyetler Değiştirmeyin Birşey Olmaz Diyebilirler. Unutmayınki Kayış Kopunca Değiştirme Diyenler Masrafınıza Ortak Olmayacaklardır.
Üretici Tavsiyesine Göre Değişmektedir. 80.000-100.00 Km Arasında Veya 4 Yılda 1 Triger Kayışı Mutlaka Değiştirilmelidir.
Değiştirme birşey olmaz Diyen Ustalara da Gitmeyin Tamamen Kötü Niyetli Bir Yaklaşım İdare Eder Yaklaşımıdır.

Sorunsuz Yollar Mutlu Yıllar.

www.hakan48.com
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti labrador » 06 Oca 2011, 20:32

bence değişim aralığını çok az tutuyorlar. kullanılan kaliteli malzeme ile bu aralık 10 yıl veya 200,000 km olabilir. birde önceden zincirli üretilirken motorlar niye kayışa dönüyorlar hepsi para tuzağı. bu işi serviste yaptırırsan 700 civarı tutuyor. dışarıda 250. kazık belli değilmi?
Kullanıcı avatarı
labrador
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 192
Kayıt: 30 Kas 2010, 19:10
Ad Soyad: habip kahraman
Nereden: Kayseri
Arabanız: skoda octavia 2015 elegance tdi

İleti osti01 » 06 Oca 2011, 20:46

yeni takılan zincirler bile bir süre kullanımdan sonra yapısı gereği şıkırdama yapmaya başlıyor bu sesi engellemek adına kayış kullanıldığını düşünüyorum.

para tuzağı olduğu fikrine katılıyorum...
fakat kullanılan bütün eşyaların tükettiği aynı paralelde değil mi (yakıt yedek parça kontör )
Onlar arabaları satarak kazanmaktan daha çok arabaların parçalarını satarak kazanmaya çalışıyorlar.
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti labrador » 06 Oca 2011, 21:14

forumda biri yazmıştı serviste 790 liraya değiştirdiğini söylemişti. yazık bu millete? paraya bak. sanki kolay kazanılıyor
Kullanıcı avatarı
labrador
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 192
Kayıt: 30 Kas 2010, 19:10
Ad Soyad: habip kahraman
Nereden: Kayseri
Arabanız: skoda octavia 2015 elegance tdi

İleti hakan48 » 06 Oca 2011, 21:27

Aslında Herkes Kendine Göre Haklıdır. Ama Madalyonun Binbir Çeşit Yüzü Var. Arabayı Üreten Firma Yüksek Maliyetlerle Çalışmalar Yapıyor Herşey En İnce Ayrıntısına Kadar Düşünülüp Piyasaya Çıkıyor. Sonra Servis Boyutu Var İşin Binlerce Servis Açılıyor Milyonlarca Paralar Harcanıp Ekip Kuruluyor.
O Servislerde Binlerce Personeller Çalışıyor. Ve Sadece Otomotiv Sektöründeki Firmalardan Milyonlarca İnsan Ekmek Kazanıyor. İşin Yansanayi Boyutu Var, Ayrıca özel Servisler Var ,Şimdi Hangi Sektörde Olursak Olalım, Diyelim Bir Klimacı Bir Klima Takacak 10 Yıl Arıza Yapmadan Bakım Yapılmadan Kullanılacak, Diyelim Bir Televizyoncu Bir Televizyon Satacak Arıza Yapmadan 20 Yıl Kullanılacak, Böyle Olursa Ne Bir Servis Kalır Nede Bu Sektör Gelişebilir. O Yüzden Arac Firmaları Kullandıkları Malzemelerin Kalitesini Düşürüyorki Devirdaim Olsun Hem Firmalar Gerekli İsteklere Cevap Verebilsin Hem Servisleri Ayakta Kalabilsin.
Bakım Fiyatları Biraz Daha Cüzi Fiyatlara Alınması Gerekir Aslında, Ama Bu Asla Soyguncu Mantığına Dönüşmemeli, Orası da Doğru, Ama Şu Da Olmamalı> Her Ağzı Olan Çamur At İzi Kalsın Mantığı Yürütmemeli
Herkez bir Meslek Yada İş Sahibi Unutmamak Gerek Empati Kurup Çamur Atmak Yerine Pahalı fiyat varsa gereken yerlere Müracaat Etmeli Sadece Forumda Tartışmakla Olmaz Gerekli Mercilere De Bilgi Verip Yaptırım Uygulanmalı Ki Tekrar Fahiş Fiyatlarla Uğraşılmasın. Ha Fiyat Uygunsada Değişik Markalarla Kıyaslama Yapmakla Dedikodudan Öteye Gidilmez.
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti mustklc » 06 Oca 2011, 21:35

yedek servislerin pahalı olduğu fikrine katılıyorum. ama şu da var. eğer arabanın sadece dışından değil içinde de biraz anlamıyorsanız ve sanayide hakikaten çok güvendiğiniz bir usta yoksa, sanayinin adamı her türlü öpüyor. eski aracımda çok çektim. şimdi yetkili servise gidiyorum. parayı verirken içim acıyor belki ama, aracıma orjinal parça takılmasının, takılan her parçanın tek tek fiyat fiyat faturama geçirilmesinin mutluluğu ile unutuyorum :D
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti yabani » 06 Oca 2011, 21:37

Bende arabamı 103bin'de satın almıştım, şu anda 123bin'de, Benden önceki sahibinin trigeri değiştirip değiştirmediğini bilmiyorum, 90bin'de değişmesi gereken bir parça olduğundan herhalde değiştirmişlerdir diye düşünüyorum ama güvenmiyorum. Bakımlar için ustama gittiğimde trigerin durumunu sordum, ustam kayışın iç tarafında çatlak olup olmadığına baktı, açıkçası kayış yıllanmışlık görüntüsü yoktu, gayet iyi duruyordu, çatlak vs. de yoktu, ustam bu kayış seni en az 30-40bin götürür dedi, bir sonraki bakımda tekrar kontrol ettik ve "en az 40bin götürür" kısmı tekrarlandı. Yinede içimde bir şüphe var.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti labrador » 06 Oca 2011, 23:27

hakan48 yazdı:Aslında Herkes Kendine Göre Haklıdır. Ama Madalyonun Binbir Çeşit Yüzü Var. Arabayı Üreten Firma Yüksek Maliyetlerle Çalışmalar Yapıyor Herşey En İnce Ayrıntısına Kadar Düşünülüp Piyasaya Çıkıyor. Sonra Servis Boyutu Var İşin Binlerce Servis Açılıyor Milyonlarca Paralar Harcanıp Ekip Kuruluyor.
O Servislerde Binlerce Personeller Çalışıyor. Ve Sadece Otomotiv Sektöründeki Firmalardan Milyonlarca İnsan Ekmek Kazanıyor. İşin Yansanayi Boyutu Var, Ayrıca özel Servisler Var ,Şimdi Hangi Sektörde Olursak Olalım, Diyelim Bir Klimacı Bir Klima Takacak 10 Yıl Arıza Yapmadan Bakım Yapılmadan Kullanılacak, Diyelim Bir Televizyoncu Bir Televizyon Satacak Arıza Yapmadan 20 Yıl Kullanılacak, Böyle Olursa Ne Bir Servis Kalır Nede Bu Sektör Gelişebilir. O Yüzden Arac Firmaları Kullandıkları Malzemelerin Kalitesini Düşürüyorki Devirdaim Olsun Hem Firmalar Gerekli İsteklere Cevap Verebilsin Hem Servisleri Ayakta Kalabilsin.
Bakım Fiyatları Biraz Daha Cüzi Fiyatlara Alınması Gerekir Aslında, Ama Bu Asla Soyguncu Mantığına Dönüşmemeli, Orası da Doğru, Ama Şu Da Olmamalı> Her Ağzı Olan Çamur At İzi Kalsın Mantığı Yürütmemeli
Herkez bir Meslek Yada İş Sahibi Unutmamak Gerek Empati Kurup Çamur Atmak Yerine Pahalı fiyat varsa gereken yerlere Müracaat Etmeli Sadece Forumda Tartışmakla Olmaz Gerekli Mercilere De Bilgi Verip Yaptırım Uygulanmalı Ki Tekrar Fahiş Fiyatlarla Uğraşılmasın. Ha Fiyat Uygunsada Değişik Markalarla Kıyaslama Yapmakla Dedikodudan Öteye Gidilmez.

söylediğinizin önemli bir kısmına katılıyorum ancak şu kısmı hariç.
bazı sektörler ayakta kalsın insanlar ekmek yesin düşüncesiyle kaliteden
taviz vermek o malı alan insanları enayi yerine koymak olmuyormu?
arabanın trigerini değiştirmek için servise verdiğim para belki sektöre
katkı sağlayacak fakat ben o parayı çoluğumun çocuğumun rızkından keserek veriyorum.
çokta umurumda değil açıkçası otomotiv sektörünün ekonomik yapısı.
bundan önceki arabam torostu. zincir vardı belki 300,000 km devirmiştir.
hiç öyle bir derdimiz olmadı. renault sonraki ürettiği arabalarda
zincirden vazgeçip kayışa döndü. insanları inek gibi sağalım diye.
Kullanıcı avatarı
labrador
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 192
Kayıt: 30 Kas 2010, 19:10
Ad Soyad: habip kahraman
Nereden: Kayseri
Arabanız: skoda octavia 2015 elegance tdi

İleti yexplorer » 06 Oca 2011, 23:48

daha önce polo vardı 75 binde galdi 120 binde değiştirdim açtılar bir tel kalınlığında çıkıntı vardı asılınca çorap söküğü gibi geldi gözümle görmesem inanmadım. aynı şekilde birader alfa 156 sına serviste sormuş değişirmi diye km dolmadığı için gerek yok demişler benzinlikten çıkıp tam hızkanacağı sırada hiç kimsenin duymak istemeyceği o sesi duyup hemen kenara çekmiş. sonuç 4000 tl fazla hasar olmamasına rağmen. bence değiştirmek gerek olmadık bi yerde olmadık şekilde ayazda kalmak istmem
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti labrador » 07 Oca 2011, 00:23

yexplorer yazdı:daha önce polo vardı 75 binde galdi 120 binde değiştirdim açtılar bir tel kalınlığında çıkıntı vardı asılınca çorap söküğü gibi geldi gözümle görmesem inanmadım. aynı şekilde birader alfa 156 sına serviste sormuş değişirmi diye km dolmadığı için gerek yok demişler benzinlikten çıkıp tam hızkanacağı sırada hiç kimsenin duymak istemeyceği o sesi duyup hemen kenara çekmiş. sonuç 4000 tl fazla hasar olmamasına rağmen. bence değiştirmek gerek olmadık bi yerde olmadık şekilde ayazda kalmak istmem

zaten mevzuda bu gavur kaliteyi ona göre ayarlıyor. kopmazsa sürekli müşteri olacaksın para kazanacak. koparsa daha iyi; parayı daha çok kazanacak.
1987 de aldığımız bir televizyon vardı renkli beko-hıtachi. aradan geçmiş 23 sene televizyon hala tıkır tıkır çalışıyor. hiç bozulmadı, tüp bitmedi, tamirci görmedi.
ürün dediğin böyle kalite olmalı.
Kullanıcı avatarı
labrador
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 192
Kayıt: 30 Kas 2010, 19:10
Ad Soyad: habip kahraman
Nereden: Kayseri
Arabanız: skoda octavia 2015 elegance tdi

Sonraki

Servis, Yedek Parça, Aksesuar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir