TRİGER KONUSUNDA MİLLETİ KANDIRIYORLAR SANKİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

TRİGER KONUSUNDA MİLLETİ KANDIRIYORLAR SANKİ

İleti hakan48 » 07 Oca 2011, 01:37

labrador yazdı:
hakan48 yazdı:Aslında Herkes Kendine Göre Haklıdır. Ama Madalyonun Binbir Çeşit Yüzü Var. Arabayı Üreten Firma Yüksek Maliyetlerle Çalışmalar Yapıyor Herşey En İnce Ayrıntısına Kadar Düşünülüp Piyasaya Çıkıyor. Sonra Servis Boyutu Var İşin Binlerce Servis Açılıyor Milyonlarca Paralar Harcanıp Ekip Kuruluyor.
O Servislerde Binlerce Personeller Çalışıyor. Ve Sadece Otomotiv Sektöründeki Firmalardan Milyonlarca İnsan Ekmek Kazanıyor. İşin Yansanayi Boyutu Var, Ayrıca özel Servisler Var ,Şimdi Hangi Sektörde Olursak Olalım, Diyelim Bir Klimacı Bir Klima Takacak 10 Yıl Arıza Yapmadan Bakım Yapılmadan Kullanılacak, Diyelim Bir Televizyoncu Bir Televizyon Satacak Arıza Yapmadan 20 Yıl Kullanılacak, Böyle Olursa Ne Bir Servis Kalır Nede Bu Sektör Gelişebilir. O Yüzden Arac Firmaları Kullandıkları Malzemelerin Kalitesini Düşürüyorki Devirdaim Olsun Hem Firmalar Gerekli İsteklere Cevap Verebilsin Hem Servisleri Ayakta Kalabilsin.
Bakım Fiyatları Biraz Daha Cüzi Fiyatlara Alınması Gerekir Aslında, Ama Bu Asla Soyguncu Mantığına Dönüşmemeli, Orası da Doğru, Ama Şu Da Olmamalı> Her Ağzı Olan Çamur At İzi Kalsın Mantığı Yürütmemeli
Herkez bir Meslek Yada İş Sahibi Unutmamak Gerek Empati Kurup Çamur Atmak Yerine Pahalı fiyat varsa gereken yerlere Müracaat Etmeli Sadece Forumda Tartışmakla Olmaz Gerekli Mercilere De Bilgi Verip Yaptırım Uygulanmalı Ki Tekrar Fahiş Fiyatlarla Uğraşılmasın. Ha Fiyat Uygunsada Değişik Markalarla Kıyaslama Yapmakla Dedikodudan Öteye Gidilmez.

söylediğinizin önemli bir kısmına katılıyorum ancak şu kısmı hariç.
bazı sektörler ayakta kalsın insanlar ekmek yesin düşüncesiyle kaliteden
taviz vermek o malı alan insanları enayi yerine koymak olmuyormu?
arabanın trigerini değiştirmek için servise verdiğim para belki sektöre
katkı sağlayacak fakat ben o parayı çoluğumun çocuğumun rızkından keserek veriyorum.
çokta umurumda değil açıkçası otomotiv sektörünün ekonomik yapısı.
bundan önceki arabam torostu. zincir vardı belki 300,000 km devirmiştir.
hiç öyle bir derdimiz olmadı. renault sonraki ürettiği arabalarda
zincirden vazgeçip kayışa döndü. insanları inek gibi sağalım diye.


Burda Önemli Olan Otomotiv Sektörü Değilki, Ne İş Yapıyorsunuz. Elbette Sizin Yaptığınız İş tede Buda Benzer Örnekler Vardır. Mesela Kimse Hastalanmasa Doktor Olabilirmi? Yada Herşey Toz Pembe Olsa Polis Olurmu?
Savaşlar Olmasa Hangi Devlet Silahlı Kuvvetlere İhtiyaç Duyar, Dünya Üzerinde Lüks Yaşamak İçin Bazı Bedeller Vardır. Ve Bu Hiç Bir zaman Değişmez ,
İlaç Şirketleri İlaç Satamazsa Düşün , Mesela Kaç Yüz Çeşit Hastalık Yayılır. Buna Benzer Birsürü Örnek Var, Yani Kısaca Burda Ustaları Yerden Yere Vurmanız Hiç Bir İşe Yaramaz. Toros ta Can Güvenliğin Ne Kadar? Yakıt Ne Kadar Yakıyor? Konfor Ne Kadar? Çevreye Zararı Ne Kadar? Frenler Ne Kadar Sağlıklı? Yol Tutuşu Nasıl ? Bunlarda Önemli , Peki O Arabadan Memnundunuz Niye Yenileme Gereği Duydunuz? Konfor İçin Değilmi ? :D Ne Kadar Ekmek O Kadar Köfte Yani Kıyaslama Yapacak Olursak Bu Uzadıkca Uzar Birsürü Örnek Var.
Ustaların İçinde Günümüz Teknolojisinden Geri Kalıp, Sağlam Parcaları Değiştirenlerde Var, Bunu Müşteriye Yansıtıp Fahiş Hesap Çıkartanlarda Var. Ama Herkes Bir Değildir. Ama Gerçekten İşin Ehli Olanlarda Çok Önemli Olan Ustayı İyi Seçmektir.
 
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti hakan48 » 07 Oca 2011, 01:44

1987 Model Televizyonla Lcd Plazma Televizyonda Bir Değil, Mutlaka Sizde Lüks Olanı Kullanıyorsunuzdur. :D
Adamlar Şimdi 5 Yıl Dayanmayan Mallar Yapıp Hergün Yenisini Çıkartıyorlar. Millette Alım Gücü Var. 1987 De Çogu Yerde Tv Yoktu, Ki Ben Okula Başladığımda 89 da Bizim Köyde Kimsede Tv Yoktu Mesela ama Şimdi Herkeste En Lüksü Var. :D
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti diseqc » 07 Oca 2011, 08:55

aslında benim merak ettiğim bir konu daha var teknik bilgisi olan bizide aydınlatsa iyi olurdu bende bundan 5 sene öncesine kadar 1985 model 1.6 şahin vardı çankırıdan dönerken yolda bir anda arbanın motor sesi kesildi araba yığıldı neyse kenara çektim baktım anlamadım o kadar marşda bastım sonra tanıdık ustamı aradım neyse çankırıda bir yere çektik baktılar abi triger kopmuş dediler neyse yenisini taktılar ayarına baya uraştılar sonra tamam dediler doğru ankara usta senin motorda trgerin kopması zarar vermiyor ama 90 dan sonra olan motorlar kayış koptumu motoru kucağına alırsın demişti şimdi benim şahinin teknolojisi dahamı iyiydi ??
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti sainz » 07 Oca 2011, 09:55

diseqc yazdı:aslında benim merak ettiğim bir konu daha var teknik bilgisi olan bizide aydınlatsa iyi olurdu bende bundan 5 sene öncesine kadar 1985 model 1.6 şahin vardı çankırıdan dönerken yolda bir anda arbanın motor sesi kesildi araba yığıldı neyse kenara çektim baktım anlamadım o kadar marşda bastım sonra tanıdık ustamı aradım neyse çankırıda bir yere çektik baktılar abi triger kopmuş dediler neyse yenisini taktılar ayarına baya uraştılar sonra tamam dediler doğru ankara usta senin motorda trgerin kopması zarar vermiyor ama 90 dan sonra olan motorlar kayış koptumu motoru kucağına alırsın demişti şimdi benim şahinin teknolojisi dahamı iyiydi ??

Triger kayışı veya eksantrik zinciri koptuğu zaman tam o anda açık kalan supaplar vardır ve pistonlar hareketlerine devam etmektedirler o an itibariyle ve yukarı gelen piston açık kalan supapa vurarak eğilmesine yol açar. Bu kayış veya zincirin kopmasının en ağır hasarı zaten bu şekilde oluşur.
Toyota' nın triger kayışı olanlarında da hasar oluşmuyor çünkü supaplar tam açıkken ve piston en tepe noktasındayken pistonlar supaplara temas etmeyecek şekilde tasarlanıp üretiliyor. Şahin' deki de bu tarz bir teknik. Çok çok muazzam bir teknoloji değil anlayacağınız.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti diseqc » 07 Oca 2011, 10:50

bu iş bu kadar basitse neden yeni arabalar bunu yapmıyor sıkıştırma oranlarıdan falan mı acaba ??
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti sainz » 07 Oca 2011, 12:52

diseqc yazdı:bu iş bu kadar basitse neden yeni arabalar bunu yapmıyor sıkıştırma oranlarıdan falan mı acaba ??

Onu ben de bilemiyorum. Mesela Toyota' nın eksantrik zinciri olanlarında yok böyle bir durum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

Önceki

Servis, Yedek Parça, Aksesuar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir