2 sayfadan 2. sayfa

Re: TRİGER KONUSUNDA MİLLETİ KANDIRIYORLAR SANKİ

İletiTarih: 07 Oca 2011, 01:37
hakan48
labrador yazdı:
hakan48 yazdı:Aslında Herkes Kendine Göre Haklıdır. Ama Madalyonun Binbir Çeşit Yüzü Var. Arabayı Üreten Firma Yüksek Maliyetlerle Çalışmalar Yapıyor Herşey En İnce Ayrıntısına Kadar Düşünülüp Piyasaya Çıkıyor. Sonra Servis Boyutu Var İşin Binlerce Servis Açılıyor Milyonlarca Paralar Harcanıp Ekip Kuruluyor.
O Servislerde Binlerce Personeller Çalışıyor. Ve Sadece Otomotiv Sektöründeki Firmalardan Milyonlarca İnsan Ekmek Kazanıyor. İşin Yansanayi Boyutu Var, Ayrıca özel Servisler Var ,Şimdi Hangi Sektörde Olursak Olalım, Diyelim Bir Klimacı Bir Klima Takacak 10 Yıl Arıza Yapmadan Bakım Yapılmadan Kullanılacak, Diyelim Bir Televizyoncu Bir Televizyon Satacak Arıza Yapmadan 20 Yıl Kullanılacak, Böyle Olursa Ne Bir Servis Kalır Nede Bu Sektör Gelişebilir. O Yüzden Arac Firmaları Kullandıkları Malzemelerin Kalitesini Düşürüyorki Devirdaim Olsun Hem Firmalar Gerekli İsteklere Cevap Verebilsin Hem Servisleri Ayakta Kalabilsin.
Bakım Fiyatları Biraz Daha Cüzi Fiyatlara Alınması Gerekir Aslında, Ama Bu Asla Soyguncu Mantığına Dönüşmemeli, Orası da Doğru, Ama Şu Da Olmamalı> Her Ağzı Olan Çamur At İzi Kalsın Mantığı Yürütmemeli
Herkez bir Meslek Yada İş Sahibi Unutmamak Gerek Empati Kurup Çamur Atmak Yerine Pahalı fiyat varsa gereken yerlere Müracaat Etmeli Sadece Forumda Tartışmakla Olmaz Gerekli Mercilere De Bilgi Verip Yaptırım Uygulanmalı Ki Tekrar Fahiş Fiyatlarla Uğraşılmasın. Ha Fiyat Uygunsada Değişik Markalarla Kıyaslama Yapmakla Dedikodudan Öteye Gidilmez.

söylediğinizin önemli bir kısmına katılıyorum ancak şu kısmı hariç.
bazı sektörler ayakta kalsın insanlar ekmek yesin düşüncesiyle kaliteden
taviz vermek o malı alan insanları enayi yerine koymak olmuyormu?
arabanın trigerini değiştirmek için servise verdiğim para belki sektöre
katkı sağlayacak fakat ben o parayı çoluğumun çocuğumun rızkından keserek veriyorum.
çokta umurumda değil açıkçası otomotiv sektörünün ekonomik yapısı.
bundan önceki arabam torostu. zincir vardı belki 300,000 km devirmiştir.
hiç öyle bir derdimiz olmadı. renault sonraki ürettiği arabalarda
zincirden vazgeçip kayışa döndü. insanları inek gibi sağalım diye.


Burda Önemli Olan Otomotiv Sektörü Değilki, Ne İş Yapıyorsunuz. Elbette Sizin Yaptığınız İş tede Buda Benzer Örnekler Vardır. Mesela Kimse Hastalanmasa Doktor Olabilirmi? Yada Herşey Toz Pembe Olsa Polis Olurmu?
Savaşlar Olmasa Hangi Devlet Silahlı Kuvvetlere İhtiyaç Duyar, Dünya Üzerinde Lüks Yaşamak İçin Bazı Bedeller Vardır. Ve Bu Hiç Bir zaman Değişmez ,
İlaç Şirketleri İlaç Satamazsa Düşün , Mesela Kaç Yüz Çeşit Hastalık Yayılır. Buna Benzer Birsürü Örnek Var, Yani Kısaca Burda Ustaları Yerden Yere Vurmanız Hiç Bir İşe Yaramaz. Toros ta Can Güvenliğin Ne Kadar? Yakıt Ne Kadar Yakıyor? Konfor Ne Kadar? Çevreye Zararı Ne Kadar? Frenler Ne Kadar Sağlıklı? Yol Tutuşu Nasıl ? Bunlarda Önemli , Peki O Arabadan Memnundunuz Niye Yenileme Gereği Duydunuz? Konfor İçin Değilmi ? :D Ne Kadar Ekmek O Kadar Köfte Yani Kıyaslama Yapacak Olursak Bu Uzadıkca Uzar Birsürü Örnek Var.
Ustaların İçinde Günümüz Teknolojisinden Geri Kalıp, Sağlam Parcaları Değiştirenlerde Var, Bunu Müşteriye Yansıtıp Fahiş Hesap Çıkartanlarda Var. Ama Herkes Bir Değildir. Ama Gerçekten İşin Ehli Olanlarda Çok Önemli Olan Ustayı İyi Seçmektir.

Re: TRİGER KONUSUNDA MİLLETİ KANDIRIYORLAR SANKİ

İletiTarih: 07 Oca 2011, 01:44
hakan48
1987 Model Televizyonla Lcd Plazma Televizyonda Bir Değil, Mutlaka Sizde Lüks Olanı Kullanıyorsunuzdur. :D
Adamlar Şimdi 5 Yıl Dayanmayan Mallar Yapıp Hergün Yenisini Çıkartıyorlar. Millette Alım Gücü Var. 1987 De Çogu Yerde Tv Yoktu, Ki Ben Okula Başladığımda 89 da Bizim Köyde Kimsede Tv Yoktu Mesela ama Şimdi Herkeste En Lüksü Var. :D

Re: TRİGER KONUSUNDA MİLLETİ KANDIRIYORLAR SANKİ

İletiTarih: 07 Oca 2011, 08:55
diseqc
aslında benim merak ettiğim bir konu daha var teknik bilgisi olan bizide aydınlatsa iyi olurdu bende bundan 5 sene öncesine kadar 1985 model 1.6 şahin vardı çankırıdan dönerken yolda bir anda arbanın motor sesi kesildi araba yığıldı neyse kenara çektim baktım anlamadım o kadar marşda bastım sonra tanıdık ustamı aradım neyse çankırıda bir yere çektik baktılar abi triger kopmuş dediler neyse yenisini taktılar ayarına baya uraştılar sonra tamam dediler doğru ankara usta senin motorda trgerin kopması zarar vermiyor ama 90 dan sonra olan motorlar kayış koptumu motoru kucağına alırsın demişti şimdi benim şahinin teknolojisi dahamı iyiydi ??

Re: TRİGER KONUSUNDA MİLLETİ KANDIRIYORLAR SANKİ

İletiTarih: 07 Oca 2011, 09:55
sainz
diseqc yazdı:aslında benim merak ettiğim bir konu daha var teknik bilgisi olan bizide aydınlatsa iyi olurdu bende bundan 5 sene öncesine kadar 1985 model 1.6 şahin vardı çankırıdan dönerken yolda bir anda arbanın motor sesi kesildi araba yığıldı neyse kenara çektim baktım anlamadım o kadar marşda bastım sonra tanıdık ustamı aradım neyse çankırıda bir yere çektik baktılar abi triger kopmuş dediler neyse yenisini taktılar ayarına baya uraştılar sonra tamam dediler doğru ankara usta senin motorda trgerin kopması zarar vermiyor ama 90 dan sonra olan motorlar kayış koptumu motoru kucağına alırsın demişti şimdi benim şahinin teknolojisi dahamı iyiydi ??

Triger kayışı veya eksantrik zinciri koptuğu zaman tam o anda açık kalan supaplar vardır ve pistonlar hareketlerine devam etmektedirler o an itibariyle ve yukarı gelen piston açık kalan supapa vurarak eğilmesine yol açar. Bu kayış veya zincirin kopmasının en ağır hasarı zaten bu şekilde oluşur.
Toyota' nın triger kayışı olanlarında da hasar oluşmuyor çünkü supaplar tam açıkken ve piston en tepe noktasındayken pistonlar supaplara temas etmeyecek şekilde tasarlanıp üretiliyor. Şahin' deki de bu tarz bir teknik. Çok çok muazzam bir teknoloji değil anlayacağınız.

Re: TRİGER KONUSUNDA MİLLETİ KANDIRIYORLAR SANKİ

İletiTarih: 07 Oca 2011, 10:50
diseqc
bu iş bu kadar basitse neden yeni arabalar bunu yapmıyor sıkıştırma oranlarıdan falan mı acaba ??

Re: TRİGER KONUSUNDA MİLLETİ KANDIRIYORLAR SANKİ

İletiTarih: 07 Oca 2011, 12:52
sainz
diseqc yazdı:bu iş bu kadar basitse neden yeni arabalar bunu yapmıyor sıkıştırma oranlarıdan falan mı acaba ??

Onu ben de bilemiyorum. Mesela Toyota' nın eksantrik zinciri olanlarında yok böyle bir durum.

Re: TRİGER KONUSUNDA MİLLETİ KANDIRIYORLAR SANKİ

İletiTarih: 09 Arl 2017, 08:29
dr.kara
2012 model Skoda Rapid aracımın servis 5 yıl geçtiği için triger setinin değişmesi gerektiğini söyledi. Aracım henüz 67 bin km'de. Setin değişimi 1800-2000 TL civarında tutar dendi. Tanidik usta ise gerek yok 67 binde değişime, boşver yılı diyor.
Sizce;
1-Trigeri değiştirmeli miyim?
2-Serviste mi değiştirmeliyim?
3-Seti kendim alıp bir ustaya taktırmak mantıklı olur mu(neredeyse yarı fiyatına halloluyor)
Yanıtlar için şimdiden çok teşekkürler.

Re: TRİGER KONUSUNDA MİLLETİ KANDIRIYORLAR SANKİ

İletiTarih: 09 Arl 2017, 18:40
furunotr
Triger kayış ise değiştirin; zincir ise 150000 civarı değişim gerekebiliyor; kayışın km. yapması önemli değil; kullanılan hammaddeler belli bir süre ömre sahip; sonra bozulmaya başlıyorlar; bu maalesef önemsemediğimiz aracın diğer petrokimya ürünü aksamlarında da aynı geçerliliğe sahip; radyatör hortumları; benzin hortumları v.s.gibi... Eğer triger kayışı koparsa çok daha büyük masraflara yol açıyor; subaplar falan kırılabiliyor; ama alternatiflere yönelmenizi tavsiye ederim; parçacılardan set fiyatı alın; iyi bir marka olsun tabii; sonra da ustalardan...

Re: TRİGER KONUSUNDA MİLLETİ KANDIRIYORLAR SANKİ

İletiTarih: 10 Arl 2017, 12:55
abdullah
bence degişmesine hiç gerek yok zaten skoda tıriger için 120 bin km diyor artık

Re: TRİGER KONUSUNDA MİLLETİ KANDIRIYORLAR SANKİ

İletiTarih: 26 Arl 2017, 20:10
dr.kara
Arkadaşlar Rapid' te yetkili servisin kullandığı orjinal triger markasını bilen var mı? Teşekkürler

Re: TRİGER KONUSUNDA MİLLETİ KANDIRIYORLAR SANKİ

İletiTarih: 27 Arl 2017, 10:04
teksamet
dr.kara yazdı:Arkadaşlar Rapid' te yetkili servisin kullandığı orjinal triger markasını bilen var mı? Teşekkürler



sayın kara,

vw grubu gates marka kullanıyorudu, 2017 ortalarında skf ye geçmiş,

sonuçta araba üreticileri, hangi firmanın parça fiyatı uygun ise o parçadan sipariş ediyorlar.

markaya pek takılmamak gerekiyor.

Re: TRİGER KONUSUNDA MİLLETİ KANDIRIYORLAR SANKİ

İletiTarih: 27 Arl 2017, 13:09
Onur
Tirgerin değişip değişmediğini anlamak kolay değildir kapalı yerde duruyor toz toprak kir beklemicen kılcak çatlaklar şeklinde oluyor sökülüp bakılması gerekir 90 bin se gidip 90 bin de değişicen adamlar bunun testini yapıyor kafadan sallamıyor yolda koparsa motoru alırsın eline dahamı iyi 500 tl den kaçarken hasara göre 7 8 bin tl masaraf edebilirsin gerek varmı arabaya biniyorsun orjinal parçanı al git sanayide ustana taktır servise gitme parçanı kendin al ...

Re: TRİGER KONUSUNDA MİLLETİ KANDIRIYORLAR SANKİ

İletiTarih: 27 Arl 2017, 15:40
dr.kara
teksamet yazdı:
dr.kara yazdı:Arkadaşlar Rapid' te yetkili servisin kullandığı orjinal triger markasını bilen var mı? Teşekkürler



sayın kara,

vw grubu gates marka kullanıyorudu, 2017 ortalarında skf ye geçmiş,

sonuçta araba üreticileri, hangi firmanın parça fiyatı uygun ise o parçadan sipariş ediyorlar.

markaya pek takılmamak gerekiyor.



Çok teşekkürler sayın teksamet. Bu arada, bayağı bir araştırmadan sonra bir süre daha trigeri degistirmemeye karar verdim. Bakalım hayırlısı artık...