1.9tdi süperb turbo devreden çıkıyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1.9tdi süperb turbo devreden çıkıyor

İleti scania_seat_skoda » 24 Nis 2012, 19:50

scania_seat_skoda yazdı:işte bütün sorun burda zaten usta,nasıl bir usta.ben daha fazla kafanızı kaşırtırmak istemem.ama şunu diye bilirimki turbonuz(mil kesmedikten sonra,kanatlarını kırmadıktan sonra) % 1000 sağlam.eskeyf sistemi randımanlı çalışmıyor olabilir.buda üzerinde alıştırabiliniyor.birde valfi kesin değişmelsiniz.ilk olarak valfi değişip turbonun üzerindeki eskeyf sistemine göz attırır sanız arızanızı en düşük maliyetle halletmiş olursunuz.



gözünüz aydın artık aracınızı süperb gibi kullanabileceksiniz.vw ustası veya binek araç ustası olmamarahmen,biraz mantık yürüterek,arızayı iyi dinleyerek ve birazda kendi aracımdan tecrübeyle,dediğim parcanın arızalı çıkmasına sevindim acıkcası.arızanızı en düşük maliyetle hallettiniz sanırım nedir size bu arızanın maliyeti?
 
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti PlodeZ » 25 Nis 2012, 21:01

192 lira ama yetkili serviste değiştik parçayı kayseride dışarıda değişseydik muhtemelen 100 lira falan olurdu turbo kurum temizlemeside yaptılar
PlodeZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 12 Ekm 2011, 11:19
Nereden: İstanbul (Avr.)

İleti MadloveR » 26 Nis 2012, 13:04

eskeyf değil o sistemin adı wastgate tir. turbodan emme manifoltuna fazla havanın girişini kesip motorun havayla boğulmasını engeller. sizin aracınızda da anladığım kadarıyla wastgate açmıyoru ya da geç açıyordu araba yığılıyordu. İnanın bana dışarda değiştirseydiniz daha fazla alırlardı. Turbo piyasası tekel gibi birşey olmuş Türkiyede. Turbo imalatçısı bir fabrikada çalışan biri olarak söylüyorum bunları. Turboyla ilgili sıkıntılarınız olursa yardımcı olabilirim forumdaki bütün arkadaşlara.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti scania_seat_skoda » 26 Nis 2012, 21:49

MadloveR yazdı:eskeyf değil o sistemin adı wastgate tir. turbodan emme manifoltuna fazla havanın girişini kesip motorun havayla boğulmasını engeller..

ali bey merak ettiğim ve bilmediğim bazı noktalar var işin içinde olan biri olarak aydınlatırsanız sevinirim.
wastgage sistemi olan turbolarda var olmayan turbolarda var,wastgage sistemi nasıl bir prensiple emme manifolduna giren fazla havayı kesiyor.wastgage sistemi olmayan turbolu motorlarda (havayı kesme gibi)böyle bir gereksinim varmı yokmu?
birde bizim yaptığımız söyle bir işlemler var,orjinalliğini bozup motorlara farklı ama yine scania turbosu montajı,yapıyoruz.(bağlantı yerleri standart)
310 hp (9lt motor)scania ya 360 hp (11lt motor) turbosu takıyoruz,(yakıt pompası turboya göre ayar ediliyor)
360 hp (11lt motor) scania ya 420 hp (12 lt motor) turbosu takıyoruz,
420 hp (12lt CR motor) scania ya 470 hp (12lt motor) turbosu takıyoruz,
360 hp (11lt motor) scania ya 470 hp (12lt motor) turbosu takıyoruz,(yakıt pompası turboya göre ayar ediliyor)
gözlemlerimize göre hava basınçını ne kadar arttırırsak,gerekli durumlarda pompada bu basınç doğrulturunda ayar ediliyor,araçların hem çekişi ve rampası daha iyi oluyor hemde yakıtta ciddi bir tasarruf sağlanıyor.
bu yaptığımız işlemler araçlarda 1 ila 2 vites fark ettiriyor.1000 kmde'de 30 ila 40 litre yakıt tasarrufu yapıyor bu araçlar.
sizce bu yapılan işlemler nekadar doğru,mantıklı ve sağlıklı?
tek karşılaştığımız sorun jete çalışan araclarda aşırı gaz basmadan ve duraksamadan sürülmeden dolayı eksoz manifoldunu çatlatması,emosan yada demosan marka manifoldlar bunuda normal karşılıyoruz
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti MadloveR » 27 Nis 2012, 00:05

scania_seat_skoda yazdı:
MadloveR yazdı:eskeyf değil o sistemin adı wastgate tir. turbodan emme manifoltuna fazla havanın girişini kesip motorun havayla boğulmasını engeller..

ali bey merak ettiğim ve bilmediğim bazı noktalar var işin içinde olan biri olarak aydınlatırsanız sevinirim.
wastgage sistemi olan turbolarda var olmayan turbolarda var,wastgage sistemi nasıl bir prensiple emme manifolduna giren fazla havayı kesiyor.wastgage sistemi olmayan turbolu motorlarda (havayı kesme gibi)böyle bir gereksinim varmı yokmu?
birde bizim yaptığımız söyle bir işlemler var,orjinalliğini bozup motorlara farklı ama yine scania turbosu montajı,yapıyoruz.(bağlantı yerleri standart)
310 hp (9lt motor)scania ya 360 hp (11lt motor) turbosu takıyoruz,(yakıt pompası turboya göre ayar ediliyor)
360 hp (11lt motor) scania ya 420 hp (12 lt motor) turbosu takıyoruz,
420 hp (12lt CR motor) scania ya 470 hp (12lt motor) turbosu takıyoruz,
360 hp (11lt motor) scania ya 470 hp (12lt motor) turbosu takıyoruz,(yakıt pompası turboya göre ayar ediliyor)
gözlemlerimize göre hava basınçını ne kadar arttırırsak,gerekli durumlarda pompada bu basınç doğrulturunda ayar ediliyor,araçların hem çekişi ve rampası daha iyi oluyor hemde yakıtta ciddi bir tasarruf sağlanıyor.
bu yaptığımız işlemler araçlarda 1 ila 2 vites fark ettiriyor.1000 kmde'de 30 ila 40 litre yakıt tasarrufu yapıyor bu araçlar.
sizce bu yapılan işlemler nekadar doğru,mantıklı ve sağlıklı?
tek karşılaştığımız sorun jete çalışan araclarda aşırı gaz basmadan ve duraksamadan sürülmeden dolayı eksoz manifoldunu çatlatması,emosan yada demosan marka manifoldlar bunuda normal karşılıyoruz


Öncelikle şöyle söyleyim Wastgate sistemi devirli araçların %90 nında kullanılıyor.(binek araçlar,minibüsler,kamyonlar), traktör ve jeneratör gibi araçlarda ise genelde olmuyor. sizin resimde gösterdiiniz kısmın bar ve milimetre ayarı var araçlara göre kaç barda kaç milimetre açacağı ayarlanıyor. Hava basıncı ayarlanan bara geldiği zaman ayarlanan ölçü kadar o kapak açılıyor ve egzoz gazını daha hızlı tahliye ediyor böylece pervane çok hızlı dönmüyor ve fazla hava basmıyor. böylece manifolda fazla hava girişi kesilerek boğulması önleniyor. ki sizde bu şekilde açıklamışsınız çalışma ssitemini. wastgate sistemi olmayan araçlar dediğim gibi genelde düşük devirde çalışan araçlar bunlarda turbo çok yüksek devire ulaşmadığı için hava tahliyesine de gerek yok.
Diğer konuya gelince;
Sebebini bilmesemde burdaki ustalar küçük hacimli araca büyük turbo takılmasını çok sağlıklı bulmuyorlar. Ha yapmıyorlar mı, müşterinin isteğine göre yapıyorlar. Bazı araçlarda hararet dışında herhangi bir şikayet de gelmedi.
Benim kendi fikrimi sorarsanız yakıt pompasından turbo basıncına göre ayar yapıldığı sürece mantıklı olacağı kanaatindeyim. Motora giren hava ve yakıt orantılı olmalı ki patlama da iyi olsun.

Bir imalatçı olarak benim sorduğunuz konularda bildiklerim bu kadar.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

Önceki

Servis, Yedek Parça, Aksesuar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir