120.000 km Bakımı Yaptırdım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

120.000 km Bakımı Yaptırdım

İleti simurg66 » 06 Şub 2015, 10:39

Merhaba değerli forumdaşlar;
2004 model LPG'li fabia aracımın son bakımının üzerinden 14.000 km geçtikten sonra dün yine bakıma götürdüm. Aracım şu an 119.000 km'de. Yapılanları ve ücretlerini sizinle paylaşmak istedim:
1) Motor yağı (Mobil 10-60) 4 litre.....100 TL
2) Yağ filtresi......................................13 TL
3) Hava filtresi....................................15 TL
4) Polen filtresi...................................15 TL
5) İridyum Buji 4 adet.........................68 TL (60.000 km gidiyormuş)
6) Aks körük kelepçe 1 adet...............3 TL
7) Arka amortisör su tutucu 2 adet.....36 TL
8) Balata sprey 1 adet........................7 TL
9) Tiner 0,2 litre..................................5 TL
10) Torpido lambası deamlı yanık kalıyordu, o tamir edildi...20 TL
11) Genel bakım ve arka amortisör sökme için toplam işçilik bedeli....100 TL
................................................KDV: 21,60 TL...........................TOPLAM: 403,60 (Worldcard 2+4=6 taksit)

10-60 yağı ikinci kez koyduruyorum. İlk olarak bundan önceki bakımda koydurmuştum. Daha da öncesinde 10-40 konuyordu, yanlış hatırlamıyorsam 15.000 km'de 5-6 litre yağ eksiltiyordu. Mobil 10-60 yağ koydurduktan sonra eksiltme 14.000 km'de 3 litreye düştü. İnşaallah daha da düşer.

Son olarak benim radyatör şoför ayak kısmına diğer tarafa göre daha yavaş ve daha az sıcak üflüyor. Usta radyatör borularının makine ile temizlenmesi gerektiğini, ücretinin ise 100 TL olduğunu söyledi. Ama radyatör içinde korozyonlaşma olmuşsa temizleme işleminden sonra delinme olabileceğini, öyle olursa da radyatörün değişmesi gerektiğini söyledi. Bu konu hakkındaki görüş ve tavsiyelerinizi de alabilir miyim.
 
simurg66
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 07 Oca 2014, 11:58
Ad Soyad: bozoklu
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1.4 Choice

İleti simurg66 » 06 Şub 2015, 13:45

7. kalemde yanlışlıkla" Arka amortisör takozu" yerine "Arka amortisör su tutucu" yazmışım.
simurg66
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 07 Oca 2014, 11:58
Ad Soyad: bozoklu
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1.4 Choice

İleti SKDFORMAN » 06 Şub 2015, 16:17

simurg66 yazdı:Son olarak benim radyatör şoför ayak kısmına diğer tarafa göre daha yavaş ve daha az sıcak üflüyor. Usta radyatör borularının makine ile temizlenmesi gerektiğini, ücretinin ise 100 TL olduğunu söyledi. Ama radyatör içinde korozyonlaşma olmuşsa temizleme işleminden sonra delinme olabileceğini, öyle olursa da radyatörün değişmesi gerektiğini söyledi. Bu konu hakkındaki görüş ve tavsiyelerinizi de alabilir miyim.


benim eski araçta olmuştu bu olay. radyatörü sökmek cok zor ve maliyetli olduğu için makine ile temizletmeyi önermişlerdi. fakat uygulamayı pasatına yaptıran bi usta "ilk etapta biraz düzeldi gibi oldu ve 3-5 ay sonra eski haline geri döndü. en iyisi radyatörü söktürmek" deyince bende kendim titizlenerek göğüsü söküp radyatörü aldım. 30 tl verip şişlettim. sorun kökünden halloldu. kendim yaptığım için neredeyse hiç hasarsız göğüsü toplamayıda başardım.
(radyatör göğüsün altında diye düşünüyorum sizinde. eğerki daha kolay bi yerdeyse dahada kolay işiniz)
ama yinede karar sizin...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti simurg66 » 06 Şub 2015, 16:46

Elim bu işlere pek yatkın değil, mecburen sanayide yaptıracağım. Radyatörü tamamen ustaya değiştirtsek kaç TL'ye mal olur peki?
simurg66
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 07 Oca 2014, 11:58
Ad Soyad: bozoklu
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1.4 Choice

İleti SKDFORMAN » 06 Şub 2015, 17:33

fiyat olarak bişey diyemem. serbest piyasa ekonomisi geçerli malum. önemli olan radyatörü sökmek işte. Onuda sökerken göğüsün tırnaklarına, kulaklarına felan zarar vermemek gerekiyor. ayrıca kalorifer kumanda kolları felan var. göğüsün yarısı sökülüyo hemen hemen. eğerki düzgün sökülüp düzgün toplanmassa yolda giderken cok rahatsız eder takır tukur. radyatör cok pahalı değilse değiştirin. Eğerki pahalıysa orjinalini şişleterek kullanın. İyi şişleyen ustanın elindede sıfırını aratmıyor.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti mustklc » 08 Şub 2015, 10:17

Güle güle kullanın aracınızı.
Fİyatlar fena değil.



15.000 km'de 5-6 litre yağ eksiltmesi demek çok büyük bir rakam. Zaten deposu 4 lt alır, bu yağı komple bititiyor muydu yani?

Eğer aracınız 101 liklerden ise 15 binde yarım litre eksiltmesi normal ama değilse, bu işte bir sıkıntı var
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic


Servis, Yedek Parça, Aksesuar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir