cila markası

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

cila markası

İleti mehmetunal48 » 27 Şub 2008, 18:32

Arkadaşlar bugün pasta cila satan bir oto kuaföründen TERESO  marka bir cila aldım,250 grm.10 ytl.Teflon koruma sistemi olduğunu ve alman malı olduğunu söyledi.Görüş ve önerileriniz neler?Marka olarak nasıl,kalitesizse şayet bir zararı olur mu araca/boyasına,tecrübe ve önerileriniz benim için önemlidir.
 
mehmetunal48
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Ekm 2007, 15:59

İleti irfant » 27 Şub 2008, 19:23

Cilayı çekinmeden uygulayabilirsiniz. Kendiniz yapmaya çalıştığınızda cilada fazla problem yaşamazsınız ama iş pastaya gelince bazı problemler yaşanabilir. Mecbur kalmadıkça keyfi olarak pasta uygulamayın, boyanın inceleceğinin, parlak tabakanın (clear coat) yok olacağını unutmayın.


Cilalı yüzey daha az su, kir, toz, leke, pislik tutar. Dış etkenlerden kaporta daha az etkilenir. Sıvı cilalar ayda bir, katı cilalar 3-4 ayda bir uygulanabilir.



- Pasta : genel tabiriyle yada sanayi diliyle beyaz pasta ve kaportacıların kullandıkları kahverengi olan kalın pasta diye basitce gruplandırılabilir.


Beyaz pasta : Daha ince ve yüzeysel temizlik yapmak için kullanılır. (ufak tefek lekeler, sinek lerden kalan izler gibi) Bu pasta grubu kalın pastaya göre daha ince bir yapı ihtiva eder ve boyanın üzerindeki lekeleri çıkardığı gibi verniğin en üst katında ince bir temizlik yaparak daha canlı görünüm sağlar. Daha sonra cila uygulamasıyla boyaya parlaklık verilir. Eğer kendiniz pasta yapmayı düşünüyorsanız bu beyaz pasta denilen daha doğrusu amatör uygulamalara uygun olan ince pastayı kullanmanızı tavsiye ederim. Boyaya zarar verme olasılığı daha azdır.


Kalın (yada kahve rengi) pasta : Genelde kaportacıların yanık verniği düzeltmek yada boyanan yeni parçayla eski parçalar arasındaki ton farkını kapatmak için kullanılan pasta grubudur. Bu pasta grubunu çok ince bir zımpara gibi düşüne bilirsiniz. Uygulama sırasında verniğin üst yada yanık yada solmuş kısımlarını alarak boyanın eski görünümünü kazanmasını sağlar. Fakat uygulama sırasında bir yere fazla bastırmak yada çok fazla uygulamak direk boyayı almanıza neden olabilir.


Uygulama :


Elle : Genelde daha önce bu tarz işlerle uğraşmayıp el pratikliğiniz yoksa ince pasta grubuyla elle yapılması boyaya zarar verme açısından daha faydalıdır. Ama bu durumda bile dikkatli ve düzgün bir uygulama yapılmaz ise oval yada yatay değişik motiflerde izler oluşur. Uygulama esnasında arabanın direkt güneş almayacak bir yerde kuru bir şekilde bulunması işlem için daha sağlıklıdır. Bu arada sıcak motor kaputu üzerinede uygulama yapmayın pastalar genelde fazla sıcakta çabuk kuruyup özellik kaybına uğrayabilen kimyasallardır. Bu durumda arabayı parlatmaktan ziyade çizmeye yarıyorlar. Pasta yapmadan önce mümkünse maskeleme bandıyla arabanın plastik olan kapı çıtası filab gibi plastik yerlerini kapatmanızı tavsiye ederim aksi takdirde plastik aksamlarda pasta kuruduktan sonra beyaz izler bırakır ve giderilmesi zordur. Pastaya başlarken parmağınızla bir parça pastayı alıp uygulanacak yere sürün sonra pamuklu bir bezle fazla bastırmadan pastayı iyice yedirene kadar yavaş yavaş silin arkasından temiz bir bezle bir daha silin. Temiz bezle silmeden önce bir süre bekleyin.


Makina ile : Makine ile yapılan uyuglamalar genelde biraz tecrübe gerektirir. Taşlama makinelerine pasta için sünger yada koyun yünü gibi kafa aparatları takılabilmektedir. Ama uyguluyacağınız aletin mutlaka devir ayarı olması gerekmektedir. Pasta ve cila işlemlerinde genelde 3000 devir/dakika bazen daha da yavaşı kullanılmaktadır. Bu işlemdede elle yapılanla aynı uygulama sistemi geçerlidir. Her işlem için ayrı bir kafa kullanmak daha iyi bir performans verir (pasta için ve cila için ayrı makine). Makine ile yapılan uygulamaların sonunda en son elle bir daha cila geçilmesi parlaklık ve görünüm için daha olumlu sonuçlar verir. Sonuçta makineler el gibi esnek vede kolay hareket ettirilebilir değildir vede hızlı dönerler. Makine ile uygulama sırasında eğer hata sonucu fazla bastırıp yüksek devir kullanıp yada elinizden kayma gibi şeyler olursa boyayı astara kadar çıkarabilirsiniz.


Kaynak: DDD
 


Alternatif ürünler..


 
http://www.elmasotomotiv.com/urunkategori.asp?catid=1
 
http://www.hepsiburada.com/department.a ... yid=258348


 

irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti mehmetunal48 » 27 Şub 2008, 19:28

irfan bey ben sadece cila aldım biraz üstüpü denen pamuksu bir dokumadan aldım bir paket.pasta çekmeyi düşünmüyorum.bilgileriniz için teşekkrler.cila markası nasıl sizce?tereso marka.henüz açıp bakmadım hava güneşli olduğunda düşünüyorum,sıvımı değilmi bilmiyorum.

mehmetunal48
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Ekm 2007, 15:59

İleti irfant » 27 Şub 2008, 19:31

[quote="mehmetunal48"]

irfan bey ben sadece cila aldım biraz üstüpü denen pamuksu bir dokumadan aldım bir paket.pasta çekmeyi düşünmüyorum.bilgileriniz için teşekkrler.cila markası nasıl sizce?tereso marka.henüz açıp bakmadım hava güneşli olduğunda düşünüyorum,sıvımı değilmi bilmiyorum.

[/QUOTE]
 

Hiç duymadım o markayı, ben Sonax ya da Turtle wax kullanıyorum, tavsiye ederim.

 

Üstüpü sert kalır belki cila için, pamuklu eski bir atlet ya da tişört iyi olur. ÇBS Belco ile yaparsanız pamuk kullanın.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti PİCK-UP » 27 Şub 2008, 21:07

bizim transporter'a sonax'ın 17 ytl ye cilalı şampuanını aldım süpppeer birşey yıkadın mı ? sıfır galeriden yeni çıkmış gibi oluyor maşallah
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P


Servis, Yedek Parça, Aksesuar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir