OCTAVİA MI, CİVİC Mİ?

İkinci el Skoda arıyor yada aracınızı satıyorsanız bu bölüm sizin için.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

OCTAVİA MI, CİVİC Mİ?

İleti BlueVRS » 10 May 2008, 13:17

Kısa süre önce corolla,avensis,civic,astra sedan,gibi araçlara da bakıp inceledikten sonra biz octavia elegence ın en iyisi olduğuna karar verdik git incele kıyas bile kaldırmaz octavia çok kaliteli malzemelerden üretilmiş civic e nazaran çok oturaklı ve adam gibi araba.
 
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti BlueVRS » 10 May 2008, 13:26

kesinlikle ülkemizde üretildiği için bile almak isterim ben civic i biliyorsunuz civic yerli üretim ayrıca,torpidosu,göstergeler yani kullanırken gördüğün alan harika görünüyor,+ 3 katı garanti süresi,dünyanın en uzun ömürlü kaliteli tasarruflu sınıfında lider güç üreten motoru ikinci elinin değer kaybetmemesi bunlar artıları ama önce honda plazaya git civic e bak incele,hemen peşine git octi elegance a bak içi bej olacak özellikle şu lafı dedirtiyor işte araba bu..
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti natqo » 10 May 2008, 13:27

civic alacaksan da beyaz renk almanı tavsiye ederim. birde ona mugen body kit o zaman farkı görürsün. 
natqo
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Şub 2007, 01:07

İleti marka » 10 May 2008, 13:38

ben bir galerici olarak ikisinide test ettim


şehir içi ağırlıklı ise -----------honda
uzun yol öncelik ise ----------skoda

bağaj istiyorsan---------------skoda

güvenlik istiyorsan------------skoda

yaşlı isen ve göçsüz isen ---honda

estetik istiyrsan---------------honda

ikinci eli düşünüyorsan ------honda

karizma istiyorsan------------skoda

 
marka
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Nis 2008, 14:48

İleti newmanism » 10 May 2008, 13:59

Estetik olarak civic hoşuma gidiyor,
Octavianında karizması var

 

Honda civic 125hp, 1.6

Octavia 102hp 1,6

 

civic 143 tork

octavia 143 tork

 

civic- 1250 kg

octavia-1260kg

 

octaviada donanım daha fazla

civicte normal standartlarda

 

octavia 10 airbag

civic 8 airbag

 

civic bagaj 460 litre

octavia bagaj 560 litre

 

civic 2. elde iyi

octavia için daha ister

 

civic 39.000

octavia 40.000 ytl

 

civic servis iyi

skoda servis iyi

 

civic yakıt şehir içi 8

octavia yakıt şehir içi 8

 

özellik, donanım ve güvenlik octavia

motor teknolojisi sağlamlık ve uzun ömür civic

 

 

Benim araştırmalarım neticesinde ortaya çıkan sonuç bunlar, ama iyi de iki araba birbiriyle kafa kafaya gidiyor. İş test sürüşüne kalıyor. İkisinide çok beğeniyorum ama bir türlü karar veremiyorum. Bugün Octaviaya test sürüşü yapıcam. Sonrada Hondaya, ama tarafsız olarak halen yorumlarınızı beklemekteyim.
newmanism
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 May 2008, 10:26

İleti mxengine » 10 May 2008, 14:07

benim octavianın en sevmedigim tarafı 2 yıl garanti çok az civik 6 yıl garanti 3 katı.Buna anlam veremiyorum

mxengine
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Şub 2008, 21:20

İleti serdar89 » 10 May 2008, 15:35

[quote="sılver_exelance"][quote="serdar89"][quote="sılver_exelance"]

kesinlikle honda derim hocam Thumbs%20Up

[/QUOTE]
 

demesen şaşarım..LOL
[/QUOTE] sana mı soracaktım ben derişm varsa itirazın hodri meydanLOL[/QUOTE]
 

Var bir Sorunum!! Gel !
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti serdar89 » 10 May 2008, 15:37

Anlayana!! Arkadaşımız Kaporta Kalitesi Düşük diyor Metali Sağlıklı değil diyor.. Anlama Sorunu Yaşayan Arkadaşlar Bari Yazmasın..!! Anlamadığın Şeye neden yazıyorsun??

serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti OKTAVİACI » 10 May 2008, 15:39

oktavia diyenler +1 yazsın bence oktavia hem konfor hemde sağlamlık olarak civicı geçer

OKTAVİACI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 28 Mar 2007, 17:50

İleti OKTAVİACI » 10 May 2008, 15:40

+1
OKTAVİACI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 28 Mar 2007, 17:50

İleti serdar89 » 10 May 2008, 16:38

Bu araçlar yaş da önemli eğer genç isen Honda ama Ağır Makam aracı alcam dersen Octavia derim...
 

Octavia Al derim ben herkezden ayrıcalıklı olmak isterim yani herkezde megane var hayatta megane almam herkez biliyor megane nı ama octavia ile bir yere gittidiğinde Fazla kimse bilmez herkez bakmak ister ve Megane civciv den iyi diyeceklerdir.. civcic biraz daha genç hitap ediyor ama Octavia makam aracı duruşu var..
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti crash » 10 May 2008, 22:25

[quote="newmanism"]Estetik olarak civic hoşuma gidiyor,
Octavianında karizması var

 

Honda civic 125hp, 1.6

Octavia 102hp 1,6

 

civic 143 tork

octavia 143 tork

 

civic- 1250 kg

octavia-1260kg

 

octaviada donanım daha fazla

civicte normal standartlarda

 

octavia 10 airbag

civic 8 airbag

 

civic bagaj 460 litre

octavia bagaj 560 litre

 

civic 2. elde iyi

octavia için daha ister

 

civic 39.000

octavia 40.000 ytl

 

civic servis iyi

skoda servis iyi

 

civic yakıt şehir içi 8

octavia yakıt şehir içi 8

 

özellik, donanım ve güvenlik octavia

motor teknolojisi sağlamlık ve uzun ömür civic

 

 

Benim araştırmalarım neticesinde ortaya çıkan sonuç bunlar, ama iyi de iki araba birbiriyle kafa kafaya gidiyor. İş test sürüşüne kalıyor. İkisinide çok beğeniyorum ama bir türlü karar veremiyorum. Bugün Octaviaya test sürüşü yapıcam. Sonrada Hondaya, ama tarafsız olarak halen yorumlarınızı beklemekteyim.
[/QUOTE]
 

Müsadenizle bir kaç yanlışınızı düzeltmek istiyorum;

 

1.Honda Civic 143 NM değil 152 NM torku var.

2.Honda Civic Elegance ( sunroof ve ESP dahil ) 40.900 YTL

3.Octavia Elegance ( sunroof yok, ESP var, FSI motor ) 41.027 YTL, MPI motor 39.567 YTL

4.Honda Civic Elegance 1193 kg

5.Honda Civic bagaj hacmi 389 lt

 

 

 
crash
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Mar 2007, 22:02

İleti newmanism » 13 May 2008, 13:53

Civic permiumdan bahsediyorum ama elegance dsan değil.

Aracı satan 1200 kg dedi.
Sizin dediğiniz gibi bagaj hacmi 390 litre.

Civic in torkunu sormak için aradığımda153 dediler. Ordada yanılmışım.

Octavia Mayıs sonuna kadar 39,000 olarak Civic Premiumda 39,000 olarak satışta. Liste fiyatları öyleydi. Satıcıdan aldığım fiyatlar.
newmanism
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 May 2008, 10:26

İleti elegance » 13 May 2008, 14:12

ya bir kere mpi motor kadar saglam motor.o motorla 1milyon 250 bin km yapıldıgı bir kaç yerde yazıyor.2civic inde 2.eli o kadar cok iyi degil fazla abartmayın3 octavia kadar saglam araba parmakla sayılacak kadar az bide su var araba dediginin direksiyonunun üstünde gösterge olur bide ben sahsen 100 kmde 1 litre benzin için japon falan alamam ya simdi bu alısveriş alemininin tek kuralı arabayı almandan telefonu tvyi bilgisayarı japondan avradıdaizmirden alcan öle deilmi
elegance
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 15 Şub 2008, 22:40
Ad Soyad: uğur
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Octavia TDI

İleti formenci » 13 May 2008, 14:19

ben olsam octiyi alırdım
formenci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 24 Ekm 2007, 18:49

İleti serdar89 » 13 May 2008, 15:17

Honda Civic Sedan 1.6 Premium


Honda Civic, ilk kez 1972 yılında, tek kapılı bir model olarak üretildi. Genelde bütün önden çekişli modeller gibi enlemesine yerleştirilen motoru ile geniş iç hacim sunuyordu. Geçen 35 senede, modelin son nesli, büyüdü ağırlaştı ve çok daha konforlu oldu.


2006 yılında satışa sunulan sekizinci nesil Civic Sedan, eski modelleri ile kıyaslandığında, hem iç ve dış tasarımı ile daha fütüristik hem de daha büyük.


Civic Sedan’ın sürüşü çok konforlu, hiç sarsmıyor. Düşük hızlarda sessiz sadece otoyol kullanımında lastik sesini biraz içeri alıyor. Ancak rahatsızlık vermiyor ve radyo açıksa, duymanız zor. Radyo demişken, müzik sistemi hem CD, hem de MP3 çalabiliyor. Sistemin sesi açıldığında yeterli keyfi veriyor ve araç hızlandıkça sesi kendiliğinden açılıyor.


İddialı bir gösterge paneli bulunan Civic’de, Multiplex Gösterge Paneli denilen kadran iki bölümden oluşuyor. Hız, motor suyu sıcaklığı ve yakıt durumunu gözünüzü yoldan çok az ayırarak görebiliyorsunuz; bir çeşit “head-up display” gibi. Gece sürdüğünüzde, gösterge aydınlatması o kadar kuvvetli ki, gündüz kullanımına göre daha kısık bir ayar istiyorsunuz. Ayarlamak için düğmesine bastığınızda sesli olarak gece moduna geçtiğini belirtiyor. Otomobilde harita lambası bulunmuyor ve aynasında bir adet gizli aydınlatması var. Direksiyonun malzemesi ve şekli sınıfının en güzeli olmaya aday. Genel olarak iç tasarımı ergonomik ve kendine has. İlla da bir kusur bulalım diyorsanız, oturuş pozisyonunuza göre, koltuğu çok arkada kullanmıyorsanız, sağ bacağınız el frenine değebiliyor ve uzun yolculuklarda rahatsız edebiliyor.


Test aracımız, 5 ileri otomatik şanzımana sahip. Direksiyondan da kumanda edilebilen vitesler uzun oranlı; spor kullanım yerine ekonomi düşünülerek tasarlanmış. Şanzımanda, “konfor”, “ekonomi” ya da “spor” gibi, sürüş tarzı seçeneği yok ancak bunun yerine, daha önce test etiğim Mini kadar olmasa da kendini duruma adapte ediyor. Akıllı eğim sistemi bulunan şanzıman, yokuş aşağı inerken otomatik olarak vites küçültüyor. Civic Sedan, 125 beygir gücünde olmasına rağmen, uzun oranlı şanzımanı nedeniyle pek atak değil. Spor kullanmak isteyenler düz vitesli versiyonunu gözden geçirmeli.


ABS kadar önemli bir güvenlik unsuru olan, stabilite programı, test aracımızda yoktu. Ancak ücreti karşılığında, Honda’nın  “araç denge kontrol sistemi – VSA” olarak adlandırdığı sistem ile donatılmış modeline sahip olabilirsiniz. Tavsiyem, fiyat farkını kabul edip VSA bulunan bir araç almanız; sistem, kaygan bir yolda başınıza gelebilecek tatsız bir olaydan sizi koruyarak, kendini amorti edebilir.


Bagaj hacmi ve arka koltukları, sedan bir otomobil olarak,  kalabalık ailelere ihtiyaçlarından fazlasını sunabiliyor. Araç içinde, kullanışlı bir çok saklama gözü bulunuyor.


Yeni Honda Civic, yerleşmiş model imajı, huzurlu sürüşü, geniş iç hacmi, orijinal tasarımı ve makul sayılabilecek yakıt sarfiyatı ile tam bir aile otomobili.


Can Şaher





































Teknik Özellikler
Motor Hacmi ve silindir: 1595 cm^3 sıralı 4
Sıkıştırma Oranı: 10.5:1
Beygir gücü/devir (ps) 125 / 6500
Tork / devir (nm) 152 / 4200
Çekiş Önden
Şanzıman 5 otomatik
Ağırlık (kg) 1205
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 4545/1750/1435
Dingil Mesafesi (mm) 2700
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti serdar89 » 13 May 2008, 15:31

Karoser, iç mekan

Golf V platformu üzerinde yükselen ikinci nesil Octavia'nın 4572 mm'lik boyu selefine göre 60 mm, 1769 mm'lik genişliği 40 mm ve 1462 mm'lik yüksekliği de 30 mm arttırılınca daha büyük bir otomobil haline gelmiş. 2512 mm'den 2578 mm'ye uzatılan aks mesafesi, kabinde arka koltuk yolcularına daha çok ayak boşluğu getirmiş. İç mekanda VW Group'a özel ergonomi anlayışı hemen fark ediliyor. Kaplama malzemesi kullanılmayan kokpitin siyahlığı biraz kasvet yaratsa da kalite ve ergonomi açısından bir sorun yok. Orta konsoldaki büyük LCD ekranda park sensörünün uyarıları oldukça erken devreye giriyor ve basit sayılabilecek grafiklere sahip. Liftback gövde formlu Octavia'nın bagajı 560 litrelik hacmiyle sınıfı içinde rakipsiz.


Motor, performans

VW'den alınan direkt benzin enjeksiyonlu atmosferik beslemeli motor, Golf, Jetta ve Passat başta olmak üzere birçok başka modelde de kullanılıyor. Benzini silindirlerin içine direkt olarak püskürten sistemle beslenen motorun verimliliği kağıt üzerinde oldukça başarılı. Motorun kimlik kartında yazılı 6000 d/d'de 115 HP güç ve 4500 d/d'de 155 Nm, 1.6 litrelik motorların arasında ortalamaların üzerinde olduğu için beklentileri biraz yükseltiyor. sensizliksokagi.org Taklitlerimizden Sakınınız... Ancak kullanıma gelince alt devirlerden itibaren gürültü eşliğinde belirgin bir durgunluk gözleniyor. Orta devirlerde 3500 d/d civarında ferahlayıp gücünü hissettirmeye başlayan motor, üst devirlerdeyse 115 HP'nin tadını yaşatıyor. Ne var ki Octavia'nın ağırlığı nedeniyle coşkulu bir ivmelenme seremonisi bekleyenler hayal kırıklığına uğrayabilir. Zaten otomobilin test ölçümlerinde saptadığımız performans verileri de 100 HP'lik 1.6 litre hacimli motorlardan çok da farklı değil.


Kullanım, konfor

VW Group'ta FSI motoru kullanan bir çok model gibi bu otomobilin de başı motor gürültüsüyle dertte. Hızlı ya da sakin kullanım stili fark etmeksizin hızlanmalarda kabin içerisine rahatsız edici bir ses yayan motor için daha iyi yalıtım malzemeleri kullanılmalıydı. Sürüşle ilgili temel sorun ise, hızlı dönülen virajlarda geniş lastik yanakları nedeniyle yüklenmelerde yığılmaların olması. Ama bir aile otomobilinde tercihin konfordan yana yapılması olağan. Virajlarda da yanal yığılmalar gözlenebiliyor. Bu durumu yaşamamak için daha büyük çaplı jantlar üzerinde düşük yanaklı lastikler kullanılması gerekiyor ki bu da yolculuk konforundan ödün anlamına geliyor.


Sonuç

VW'den alınan 1.6 litrelik direkt benzin enjeksiyonlu FSI motorla donatılan Skoda'nın kompakt sınıf temsilcisi Octavia, sürüş ve kabin özelliklerinde bütün kullanışlılık hünerlerini sergilerken sadece motor sesiyle biraz hayal kırıklığı yaratıyor. Ama otomobilin büyük bagajı, gereksinim duyanlar için kompakt boyutlarda, eşi bulunmayacak kadar büyük bir hacim sunuyor.


Baz donanım

Sürücü, yolcu ve yan havayastıkları, aktif gergili ön emniyet kemerleri, Climatic otomatik klima, ABS, fren destek sistemi, MSR (tork kontrol sistemi), ASR uzaktan kumandalı merkezi kilit, immobilizer, yükseklik ve derinlik ayarlı elektro hidrolik direksiyon, yol bilgisayarı, asimetrik katlanabilen arka koltuk sırtlığı, radyo-CD çalar, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, elektrik kumandalı camlar, elektrik kumandalı ve ısıtmalı aynalar.


Teknik veriler

Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4
Yerleşim Önde enlemesine
Supap/eksantrik sayısı 16/2
Motor hacmi 1598 cc
Maksimum güç 115 HP-6000 d/d
Maksimum tork 155 Nm-4000 d/d
Son hız 198 km/s
Şanzıman 5 ileri manuel
Şanzıman oranları 1-3.45, 2-1.95, 3-1.28, 4-0.97, 5-0.77, geri: 3.18
Son dişli oranı 4.53:1
Aktarma Önden çekiş
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk
Lastikler 195/65 R15
Tüketim (fab. ver.) 5.4/6.6/8.7 lt/100 km
Depo kapasitesi 55 lt
Dönüş çapı 10.2 m
Boş ağırlık 1265 kg
Bagaj hacmi 560/1350 lt
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti ilker_617 » 13 May 2008, 19:53

PEki bir şey sorayım eski civicler gibi yeni kasa civic te uçuyormuş gibi mi gidiyor?

ilker_617
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 16 Ekm 2006, 20:54
Nereden: Trabzon
Arabanız: FABİA 1.2HTP 2005

ÖncekiSonraki

2. El Skoda



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir