piyasa düzeldi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

piyasa düzeldi

İleti ufuk05 » 17 Arl 2008, 23:35

Bi haber vardı eminim herkes okumuştur.Krizin avrupaya faturası 300 000 işsiz türkiyede bu rakam 150 000 işsiz.Bulunduğum bölge türkiyenin 3 büyük org sanayi bölgesi.Şuanda köklü firmalar işçi çıkarmalarına devam ediyor.Bunda en büyük payda bankalarda.Verdikleri krediyi hemen geri çekip firmaların ipotek ettiği mallarına el koydular.firmalar batıran bankalar oldu başka bişey değil. 
 
ufuk05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Mar 2008, 18:00

İleti yonetici » 18 Arl 2008, 00:55

[quote="ufuk05"]Bi haber vardı eminim herkes okumuştur.Krizin avrupaya faturası 300 000 işsiz türkiyede bu rakam 150 000 işsiz.Bulunduğum bölge türkiyenin 3 büyük org sanayi bölgesi.Şuanda köklü firmalar işçi çıkarmalarına devam ediyor.Bunda en büyük payda bankalarda.Verdikleri krediyi hemen geri çekip firmaların ipotek ettiği mallarına el koydular.firmalar batıran bankalar oldu başka bişey değil. [/QUOTE]
 

Demekki bizim sanayicimiz ürettiğinden kazandığını değil, kendisine ait olmayan bankadan çevirdiği parayı kâr sayıp yiyormuş. Yoksa ürettiğinden kârını yapıp satan adamın ne krediyle işi olur nede banka ile. Yatırım yapmak için para alan adamda yatırımını yapar banka istediği kadar kredi geri çağırsın avucunu yalar yatırıma giden para nakit olarak durmaz.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti ufuk05 » 18 Arl 2008, 01:51

şöyle bi durum adamın elinde hazır nakiti var bunu yatırıma harcayıp uzun vadelerde geri döndürmek yerine yatırımını banka kredisiyle kullanır yatırımın maaliyetini  uzun vadede ödeder elindeki parayıda faaliyette harcamak dahakarlı geliyorsa tabikide yatırım için bankadan para kullanıcaktır.Ülkemizdede en önemli sorunlardan biride ticari faaliyette tahsilatların ayrı bi dert olması.Adam vadesi gelmiş alacağını alamazsa ödemeleride varsa mecbur napacak banka kredisi kullanacak
ufuk05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Mar 2008, 18:00

İleti yonetici » 18 Arl 2008, 02:17

Bir dönem yazılım projesi ile ilgilendiğim için biliyorum ismi lazım değil bir şeker fabrikası özelleştirme ile alınmıştı sözkonusu rakam trilyonlarca lira. İhaleyi alanlar üretim işini bilen kooperatif kültüründen gelenler. Tabi işin karlı bir yatırım olduğu ortada olunca bir banka krediyi veriyor.  Girişimci, emek ve sermayeden oluşan üç silahşörler bir araya gelince iş başlıyor ama 1kg bile şeker üretemeden yüzmilyarlarca lirayı harcamış oluyorsunuz. Şimdi banka bu krediyi bir dondursa bitersiniz bütün işçiyi çıkarır kapıya kiliti vurur toz olur gidersiniz. Ama bakın bir banka salak değilki bunu yaparsa kendi parasının batacağı apaçık ortada böyle birşeyi yapamaz. Taşınmaz malların satışından parasını kurtarabileceğini düşünüyorsa belki ama oda her ay faiziyle bir kredinin ödenmesinden finansal açıdan daha güzel bir yöntem değildir. Bu bankaların para musluklarını kıstığı şeyler bunlar değil. Patronun X5'inin bodrumdaki yazlığının para musluklarını kıstılar. Nasılki para biriktirerek ancak 12 ay sonra alabileceğiniz şeyi kredi kartını bastırıp 12 ay önceden kendinize ait olmayan bir para ile alıpta sonra banka ver o benimdi zaten parasını ödememiştin deyince ağlayıp zırlamak olmaz. Kredide her zararlı şey gibi çok güzeldir gayet tatlı gelir Big%20smile İşletmecilerin "öz kaynak" denilen şeyin istikrar açısından faydasını anlaması lazım.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

Önceki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir