ekranı arızalı laptop aranıyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ekranı arızalı laptop aranıyor

İleti mbarman » 07 Mar 2009, 20:11

arkadaşlar. araç üzerinde çok özel birçalışma için ekranı arızalı fakat harici monitörle sorunsuz çalışan en az 512mb ram 128mb ekram kartı olan düşük model laptop arıyorum. muhtemelen ilk denemede aleti yakma ihtimalim olduğu için uygun fiyatlı bir makine arıyorum. ilgilenen arkadaşlar özelden mesaj atarsa sevinirim
 
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti Balki, Burak » 07 Mar 2009, 20:47

Merhaba,
Projenız hakkında biraz ayrıntılı anlatım yapabilirmisiniz? Bende bılgısayarlı bır sestem dusunuyorum aracımda sızınkınden ilham alabilirim belki.Buarada bilgisayarcıyım Pazartesi günü ofise gittiğimde bakarım eğer varsa herhangi bir ücret talep etmeden size laptop yollayabilirim.
Kullanıcı avatarı
Balki, Burak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 14 Tem 2008, 16:07
Ad Soyad: Burak BALKI
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 306

İleti mbarman » 07 Mar 2009, 20:54

ecu yazılımını direkt olarak pc üzerinden sürüş  tarzına göre anlık olarak modifiye edebilecek bir yazılım hazırladım. aracın ecu sunu tamamen devre dışı bırakıp tamamen pcden kontrol edicem. fakat sağlam makinemi kaybetmeyide göze alamadım. ama uygun fiyatlı bir laptopu gözden çıkarabilirim
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti yonetici » 07 Mar 2009, 21:37

ECU'yu tamamen iptal edicem demek ben kendi motor kontrol yazılımımı yaptım demektirki zaten işi yapan yazılımdır kontrol ünitesini imal edebilecek yüzlerce elektronik firması var.


Notebook aradığınıza göre kodlarınız x86 için compile edilmiş demektir. ECU'ya gelen data soketi ile notebooku COM, LPT, USB, Ethernet vs. bir veriyolundan bağlamak için dönüştürücü elektronik devre gerekecektir. Notebooka normal bir veriyolundan bağlanacağınıza göre bozulması için bir sebep göremiyorum. Ayrıca kullanılacak tüm sistemlerin sıfır hata ve hızlı çalışması şarttır. Yolda giderken bir yazılım hatası nedeni ile motorun durması yada değişen parametrelere yazılımın geç tepki vermesi ciddi bir sorundur.

 


Mevcut ECU'nun immobilizer desteği sağladığı düşünülürse ve sizin yazılımınız bunu desteklemiyorsa araç için bir güvenlik zaafı olacaktır.

 

Motor işletim sistemi yazmak için çok iyi bir yazılımcı olmak yetmeyecektir üst düzeyde motor, mekanik ilmide gerekecektir. Birçok açıdan hiç yabana atılmayacak bir mühendislik çalışmasının ürünü olan orijinal ECU'yu sökeceğinize göre mantıken daha iyisini yapmanız gerekir buda bireysel bir çaba için çok iyimser bir düşünce olur.

 

Bende bir yazılımcı olarak ECU tarafından kullanılan protokolü nereden bulduğunuzu ve hangi dil ile böyle bir programı yazdığınızı merak ettim.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti AhmetH » 07 Mar 2009, 22:36

bu olaya inanasım gelmiyor.
 

bütün injeksiyon  ateşleme haritaları  falan  hepsini  hazırladınız mı ?
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti tolga_kaan_ » 07 Mar 2009, 22:40

bana  ecu yu tamamen iptal etme fikri  çok  uygulanası gelmedi. Teknik yada  yazılımsal bilginizi bilmiyorum ama  moderatörün de bahsettiği gibi bir sürü handikapı var ve bunları aşmak için ciddi bilgi birikimi - donanımsal destek gerekli. Bence şöyle yapılabilir  bazı araçlarda mevcut olsan  sport modu gibi bir ara çözüm uygulanabilir   ecu'ya  anlık bir müdahale ile (chip tuning uygulamasının birkaç farklı modda programlanıp o an için  gerekli olanı seçip ecu ya yollaması gibi )  bu slında biraz da   powerbox  olayına benziyor   onda sanırım 7 farklı mod vardı. Kullancı istediğini seçiyordu. Toplayayım çok dağıldı konu Smile   ecu ya duruma ya da isteğe göre yazılım adapte etmek nasıl olur acaba bende merak ediyorum.
tolga_kaan_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 50
Kayıt: 04 Tem 2006, 00:08

İleti kadir_ » 07 Mar 2009, 22:41

Beyini yakmayasın sonra?
 

Bu iş öyle 3-5 ayda olucak bi iş değil bana göre?
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti yonetici » 07 Mar 2009, 23:47

Çok ciddi bütçelere sahip LPG kit üreticilerinin yaptıkları ECU'ların bile sadece sniffer modda olmalarına rağmen kör topal çalıştığı 10 defa ittirilip kaktırılp ayar yapıldığı düşünüldüğünde orijinal ECU iptali altından kalkılacak bir iş gibi gözükmüyor bana.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti yexplorer » 08 Mar 2009, 01:46

sonucu bekliyoruz merakla. bi ara chip yaptırmak istemiştim onda bile yurt dışından yazılım isteyeceklerdi
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti hakanerdogan » 08 Mar 2009, 01:51

ECU ye müdahale olayını çok duydum ama komple iptal etmek.... bilemedim doğrusu...

hele bu yazıyı okuduktan sonra basit bir şeye benzemediği çok belli


ECU, tüm motor yönetimi ve kontröllerden sorumludur, ve motorun çalışma
şartlarını sürekli olarak denetler, parametreleri hesaplar ve sürekli
olarak değişkenleri ayarlar. Tüm bu ayarlamalar, motorun yükü, devri,
çevre değişkenleri (hava sıcaklığı, hava yoğunluğu, motor sıcaklığı,
barometrik basınç vs…) göz önüne alınarak bir saniye içerisinde
yüzlerce kez gerçekleşir…Tüm bu ölçümler, basınç, sıcaklık, devir, hız,
hava yoğunluğu vs…gibi değişkenlerin, milyarda bir sapma ile, motor
içinde bulunan yüzlerce sensör tarafından yapılması ile mümkün
olmaktadır…


alıntıdır:


ECU bu değerleri algılar, ardından EPROM içerisinde bulunan haritadan
ilgili değerleri bulur, ve de ateşleme zamanlaması, optimum yakıt
miktarı, turbo basıncı, emisyon değerleri gibi değişkenleri hesaplayıp
uygulamaya geçirir…Tüm bu işlemler saniyenin binde biri cinsinden
sürelerde gerçekleşmektedir.


sonucu bekliyoruz abi, aman beynine bişey olmasın arabanın laptopu boşverde...

hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir