2 sayfadan 1. sayfa

Kredi Kartı Yıllık Kullanım Bedeli

İletiTarih: 21 May 2009, 14:12
agros
Arkadaşlar daha önce bu konudan bahsedildi ama ben aradım aradım konuyu bulamadım yeni konu açtım kusura bakmayın.
 

5 yılı aşkın bir süredir bonus card kullanıcısıyım ve bütün itiraz girişimlerimi telefon görüşmeleri ile beni her seferinde püskürten bankayı bu sene ben püskürttüm arkadaşlar haklı itirazımın sonucunu aldım.

 

simdi tam hatırlamıyorum ama internette bir haberde işte bilmem kac numaralı anayasa kanunun beilmem ne bendine göre diye bir haberden alıntı yaparak haklı müşteri hattına yazı yazdım(bu yazıda antalya da kaç kişinin tüketici derneği avukatları ile dava acarak kazandıklarıda yazıyordu). bu yazıyı hesabım kesildikten 4 gün sonra yazdım yani ayın 11nde. bugün sonuc yazısı geldi. hesabınızdan takip edebilirsiniz diye ve baktım 40tl yi hesabıma geri yatırmışlar.

 

sizde örnek göstererek bilincli bir tüketici olduğunuzu gerekirse bu yasaya dayanarak dava acabileceğinizi de itiraz yazınıza eklerseniz eminim kesilen parayı geri yatırırlar.

 

 

 

 

İletiTarih: 21 May 2009, 14:15
feliciaZK
KARDEŞ YANİ BU YAZI İLE GARANTİ BONUSA ÖDEDİĞİMİZ YILLIK KREDİ KART PARASINI GERİMİ ALICAZ ANLATIRMISIN
HESABI KAPATARAKMI BU İŞLEMLERİ YAPMALI

İletiTarih: 21 May 2009, 14:24
agros
yok hesap kapatmaya gerek yok. nen net üzerinden haklı müsteri hattına http://www.garanti.com.tr/hakli_musteri ... _form.html


link bu.
 

antalyada bir dava görülmüs ve davanın sonucu yıllık kart bedeli kesilen kişiler paralarını geri almışlar. tabi itirazınızın kart bedeli kesildikten sonra belirli bir gün içerinde olması lazım. yoksa vermiyorlar. neyse ben orada gecen anayasa maddelerini alıntı yaparak bir itirazda bulundum. "ne yani biz de mi dava açalım, toplumsal bir hareket başlatalım" gibisinden bişeyler daha yazdım tam hatırlamıyorum cünkü bir sinirle yazdım. enayi gibi görüp kesiyorlar parayı. bugünde bu sene kesilen 40tl ücreti hesabıma geri yatırmışlar. haberi arşivlerden bulabilirsen buraya eklerim linki. durum bundan ibaret.

İletiTarih: 21 May 2009, 14:27
agros

İletiTarih: 21 May 2009, 15:50
levent06

………………………. MÜŞTERİ HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ'NE


Bankanızın        Nolu kredi kartı kullanıcısıyım. Bankanız


tarafından kredi kartı aidat bedeli olarak             YTL hesap dökümüme yansıtılmakta ve


şahsımdan tahsil edilmektedir.


Kredi Kart ücreti adı altında para kesilmesinin hukuki mesnetsizliği;


4822 Sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un "Sözleşmedeki Haksız Şartlar" başlıklı 6. maddesine ve 5464 Sayılı Banka ve Kredi Kartları Kanunun 24. maddesine göre bankanızın almış olduğu bu kart ücreti, herhangi bir hizmet karşılığı olmadığından ve de söz konusu sözleşme şartı önceden hazırlanmış, özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle içeriğine etki edilemeyip; müzakere edilemediğinden haksız bir şarttır.Ayrıca 5464 sayılı yasanın 44. maddesinde yapılan atfa binaen, uyuşmazlıkların Tüketici Hakem Heyeti'nde ve/veya Tüketici Mahkemesi1 nde çözümleneceği hüküm altına alınmıştır,denilmektedir.


Kortu ile ilgili emsal karar:


  Kocaeli Tüketici Mahkemesi'nin 04/10/2006 tarih ve 2006/368 Karar Nolu kararı


  Bu konudaki Kocaeli Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'nin haksız alınan ücretin iadesi yönündeki karan onaylaması emsal teşkil etmektedir.

İletiTarih: 21 May 2009, 16:41
RoadFighter
[quote="levent06"]

………………………. MÜŞTERİ HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ'NE


Bankanızın        Nolu kredi kartı kullanıcısıyım. Bankanız


tarafından kredi kartı aidat bedeli olarak             YTL hesap dökümüme yansıtılmakta ve


şahsımdan tahsil edilmektedir.


Kredi Kart ücreti adı altında para kesilmesinin hukuki mesnetsizliği;


4822 Sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un "Sözleşmedeki Haksız Şartlar" başlıklı 6. maddesine ve 5464 Sayılı Banka ve Kredi Kartları Kanunun 24. maddesine göre bankanızın almış olduğu bu kart ücreti, herhangi bir hizmet karşılığı olmadığından ve de söz konusu sözleşme şartı önceden hazırlanmış, özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle içeriğine etki edilemeyip; müzakere edilemediğinden haksız bir şarttır.Ayrıca 5464 sayılı yasanın 44. maddesinde yapılan atfa binaen, uyuşmazlıkların Tüketici Hakem Heyeti'nde ve/veya Tüketici Mahkemesi1 nde çözümleneceği hüküm altına alınmıştır,denilmektedir.


Kortu ile ilgili emsal karar:


  Kocaeli Tüketici Mahkemesi'nin 04/10/2006 tarih ve 2006/368 Karar Nolu kararı


  Bu konudaki Kocaeli Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'nin haksız alınan ücretin iadesi yönündeki karan onaylaması emsal teşkil etmektedir.

İletiTarih: 21 May 2009, 16:59
emr7919

aynı yazıyı garanti bankasına hesabımın bulunduğu şubeye faksladım.


Bakalım ne cevap verecekler. Sonucunu sizlerle paylaşırım.

İletiTarih: 21 May 2009, 17:04
lazianke
memurlar nette bir haber vardı birininkini de mahkeme reddetmiş. masrafı da yanına kar kalmış. Türk hukuku işte...

İletiTarih: 21 May 2009, 17:15
agros
[quote="lazianke"]memurlar nette bir haber vardı birininkini de mahkeme reddetmiş. masrafı da yanına kar kalmış. Türk hukuku işte...[/QUOTE]
 

cok ilginc o zaman. kime inanacaz ikiside kendi mahkememiz biri haklı diyor biri haksız! anlamak güc.

İletiTarih: 21 May 2009, 17:18
delidolu
Çok şükür benim bunlarla işim olmadı. Karttan yıllık kullanım bedeli alındığı zaman bankaya -garanti- telefon açtım "eğer bu kart ücretini geri ödemezseniz hesabımı kapttırmak istiyorum" deyince "özür dileriz beyefendi, hemen iade edelim" dediler ve ben parayı geri aldıktan sonra da k.kartı hesabımı iptal ettirdim. Çok şükür k.kartım da yok, derdim de...

İletiTarih: 21 May 2009, 17:46
Balki, Burak
Madem yasal olamayan bır sey yapıyorlar neden bir ceza gormuyorlar ?

İletiTarih: 21 May 2009, 18:23
levent06
[quote="RoadFighter"][quote="levent06"]

………………………. MÜŞTERİ HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ'NE


Bankanızın        Nolu kredi kartı kullanıcısıyım. Bankanız


tarafından kredi kartı aidat bedeli olarak             YTL hesap dökümüme yansıtılmakta ve


şahsımdan tahsil edilmektedir.


Kredi Kart ücreti adı altında para kesilmesinin hukuki mesnetsizliği;


4822 Sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un "Sözleşmedeki Haksız Şartlar" başlıklı 6. maddesine ve 5464 Sayılı Banka ve Kredi Kartları Kanunun 24. maddesine göre bankanızın almış olduğu bu kart ücreti, herhangi bir hizmet karşılığı olmadığından ve de söz konusu sözleşme şartı önceden hazırlanmış, özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle içeriğine etki edilemeyip; müzakere edilemediğinden haksız bir şarttır.Ayrıca 5464 sayılı yasanın 44. maddesinde yapılan atfa binaen, uyuşmazlıkların Tüketici Hakem Heyeti'nde ve/veya Tüketici Mahkemesi1 nde çözümleneceği hüküm altına alınmıştır,denilmektedir.


Kortu ile ilgili emsal karar:


  Kocaeli Tüketici Mahkemesi'nin 04/10/2006 tarih ve 2006/368 Karar Nolu kararı


  Bu konudaki Kocaeli Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'nin haksız alınan ücretin iadesi yönündeki karan onaylaması emsal teşkil etmektedir.

İletiTarih: 21 May 2009, 18:24
agros
evet en güzeli kredi kartı kullanmamak ama iste ekonomik sartlar bizi en azından beni kullanmaya itiyor. mecburen kullanıyorum.

İletiTarih: 22 May 2009, 02:19
ufuk05
bunu finansbanka gönderdim gelen cevap.Kart başvurunuzda imzalamış olduğunuz sözlesmede belirtildği üzere kesilmektedir.İsteğiniz onaylanamamıştır.İyi günler diye 

İletiTarih: 22 May 2009, 11:19
cemo
[quote="agros"]evet en güzeli kredi kartı kullanmamak ama iste ekonomik sartlar bizi en azından beni kullanmaya itiyor. mecburen kullanıyorum.[/QUOTE]
ekonomik şarlar iyi değilse kullanman çok tehlikeli.. ben kurtuldum bu illettten dilerim Allah sorunlu olan herkesi kurtarır. 

İletiTarih: 22 May 2009, 12:03
ormancı
              ARKADAŞLAR
 Ben Ormancı Balıkesirde ikamet etmekteyim. 2008 yılında Tüketici hakem heyetine kart aidatlarının geri ödenmesi için başvuruda bulundum.

 tahminen 2 ay gibi kısa bir süre içinde Yapı Kredi, Finansbank tan 2003 yılındanm itibaren kesilen tün aidatlarım geri ödendi. bu arada Yapı Kredi Bankası bana karşı dava açtı. Mahkeme benim lehime karar verip davayı düşürdü.

   Ama Garanti Bankasınıda mahkemeye verdiğim halde bu banka hala aidatlarımı geri ödemedi. Tekrar hakem heyetine başvuru yaptım ve yine lehime karar çıktı. bu kararıda banka es geçerse icra kanalı ile almaya çalışacağız.

   Bu olay bende takıntı yaptı. Ne olursa olsun bu parayı bankadan alacağım.

   sizde hemen bir hakem heyetine başvuru yapın ve hakkınız çiğnetmeyin.

   selamlar ve saygılar.

 

İletiTarih: 29 May 2009, 18:36
yexplorer
bugün akbankı aradaım bu seneye ait ücretleri hemen  iade yaptılar sonraki yıllar içinde üyelik aiatı iptal dediler

İletiTarih: 29 May 2009, 18:52
dejavu
Bende dün HSBC bankasını aradım. Kararlıydım kartı kapatmaya ama önce 10 tl nakit puan teklif ettiler kabul etmedim, sonra geçen sene kesilen 35 tlyi geri verelim dediler, ok. dedim. tekrar kesilirse kapattıracağımı söyledim. Sistemden göremiyorlarmış, kesilirse tekrar arayın lütfen dediler.

Geçen sene kart ücreti kesildiğinde müşteri hizmetlerini aradığımda kem küm dediler, yasal yollarla hakkınızı arayın dediler, pek sallamadılar ama kart kapatmaya gelince üste para veriyolar : ))