97 oktan sömürünn

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

97 oktan sömürünn

İleti iceman70 » 29 Haz 2009, 20:51

uzun zamandır 97 pahalı oldugu için almıyordum 95 ile fiyatlar eşitlenince depoyu 97 ile fulledim 4.viteste bi yokuş var çıkarmıyordum orayı bugun denedim çıktı gitti valla dizel sürüyorum sandım bi ara LOL gerçekten fark var sıkışma oranı yüksek oldugu için gücüde fazla üretiyor.fiyatlarda eşitlendi dönüp bakmayın bile 95'e Big%20smile
 
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti efboacestc » 29 Haz 2009, 20:53

fark ediliyor bende bi ara denedim.
97 oktan depoyu fulledim 310 km gittim felicia'mla
şimdi hep 95 oktan alıyorum
efboacestc
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 173
Kayıt: 12 Kas 2007, 12:24
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Golf GTİ (limited edition)

İleti Balki, Burak » 29 Haz 2009, 20:59

r95te 20 mılyonluk benzın ıle 60 km yapıyorsak 97 aldıgımızda bu deger dusermı yoksa aynımı kalır ?
Kullanıcı avatarı
Balki, Burak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 14 Tem 2008, 16:07
Ad Soyad: Burak BALKI
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 306

İleti efsanea_06 » 29 Haz 2009, 21:03

abartmayın ya hiç bir fark yok ben megane a alıyordum egzozdan değişik değişik kokular geliyordu servis 95 oktan kulanmamı tavsiye etti 97 oktanlar yüksek sıkıştırmalı motorlar için uygun
efsanea_06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 25
Kayıt: 20 Şub 2009, 21:25

İleti hakanerdogan » 29 Haz 2009, 21:05

benim bildiğim FSI cı falan alır 97 yi. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti isikayhan » 29 Haz 2009, 21:07

octavianın kılavuzunda; 95 oktandan daha yüksek oktanlı benzini kıstlama olmaksızın kullanabilirsiniz ama motor performansı ve tüketimde herhangi bir avantaj getirmez, deniyor
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.

Bilgi paylaştıkça çoğalır.

M.Niyazi Saral
Kullanıcı avatarı
isikayhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 815
Kayıt: 18 Tem 2007, 03:13
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Octavia 2009 1.6 MPI Facelift Elegance Tipt.

İleti iceman70 » 29 Haz 2009, 21:16

ne abartacam sanki petrol şirketim mi var ben olanı diyorum fark var mı var anlamıyorsan susmayı dene gözüm kapalı araç ne oluyor herşeyi anlarım sen anlamıyorsan o senin sorunun
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti serdar5306 » 29 Haz 2009, 21:25

fabia kitapçığında 95- 98 oktan yazıyor 95 oktan performans kaybı yapar diyor ama ben 98 de kullandım bence fark yok
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

İleti mesutd » 29 Haz 2009, 21:34

SÜREKLİ 97 OKTAN KULLANIYORUM.SÜREKLİ KULLANILDIGINDA DAHA RAHAT ANLAŞILIYOR.DAHA SESSİZ VE ÇOK AZDA OLSA ÇEKİŞ FARKEDİYOR
mesutd
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 15 Arl 2008, 14:31
Konum: istanbul
Ad Soyad: mesut d
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: fabia 1

İleti RAZOR10 » 29 Haz 2009, 22:05

ben bi kere 97 ile fulledim bi fark göremedim. 95 e dewam....
Kullanıcı avatarı
RAZOR10
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 619
Kayıt: 23 Eyl 2006, 12:07
Ad Soyad: selçuk ÇİMŞİR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia ambiente 2005

İleti esercelik24 » 29 Haz 2009, 23:22

1.3 mpi de çok az bi farkını gördüm sadece çekişte. ama 95 ten memnunum devammm...

99 Felicia Glx-i 1.3 Mpi bir efsaneydi... (SATILDI)
Honda Civic 2007 1.6 İ-Vtec
Kullanıcı avatarı
esercelik24
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 90
Kayıt: 21 Mar 2008, 14:13
Ad Soyad: Eser ÇELİK
Nereden: İzmir
Arabanız: Honda CiViC 1.6 İ-Vtec

İleti ayhani » 30 Haz 2009, 02:19

[quote="RAZOR10"]ben bi kere 97 ile fulledim bi fark göremedim. 95 e dewam....[/QUOTE]

Evet bende denemedim hiçbir fark yok. Zaten bir arkadaşın belirttiği gibi kullanma klavuzunda herhangi bir fark olmadığı belirtilmiş. Arabayı yapan fark yok diyor, ama bazı arkadaşlar arabayı yapandan daha biliyor heralde.
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti iceman70 » 30 Haz 2009, 20:59

ne alakası var zaten formula 1'deki adamlarda salaktı ondan yüksek oktanlı yakıt kullanıyor aynı şekil petrol şirketleride salak 95 ve 97 diye iki ayrı sıkışma oranı farklı olan yakıt üretiyor hiç bir performans farkı olmadıgı halde.birşey biliyoruz ki konuşuyoruz burda bilmediğim hiç bir konuya cvp yazmışmıyım bakın..
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti Balki, Burak » 30 Haz 2009, 21:03

Benım bıldıgım o farkı yuksek motorlu araclarda gorursunuz.1.3 araclarınızda ne fark goreceksınızki ?
Kullanıcı avatarı
Balki, Burak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 14 Tem 2008, 16:07
Ad Soyad: Burak BALKI
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 306

İleti hakanerdogan » 30 Haz 2009, 21:11

[quote="iceman70"]ne alakası var zaten formula 1'deki adamlarda salaktı ondan yüksek oktanlı yakıt kullanıyor aynı şekil petrol şirketleride salak 95 ve 97 diye iki ayrı sıkışma oranı farklı olan yakıt üretiyor hiç bir performans farkı olmadıgı halde.birşey biliyoruz ki konuşuyoruz burda bilmediğim hiç bir konuya cvp yazmışmıyım bakın..[/QUOTE]


motorların sıkıştırma oranları çok farklı ve bir yarışlık ömrü olan motorlar. icabında 20.000 devir çeviren 6 silindirli bir motoru sıradan bi binek araç motoruyla kıyaslamak baştan yanlış.

şirketlerin neden ürettiklerine gelince farklı oranları olan FSI yada aşırı beslemeli araçlarda 97  kullanın diyen üreticiler var, yahut yine gerek atmosferik gerek aşırı beslemeli super-spor araçlarda geçerlidir bu durum.

üreticinin 95 oktan dediği normal bir binek oto için 97 oktan yakıt kullanmanın getirdiği herhangi bir extra olacağını şahsımca zannetmiyorum.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti iceman70 » 30 Haz 2009, 22:15

ben fark ediyorum araç daha ii asılıyor valla kullandıgıma inanıyorum ben hem f1 araçları v8 motor 6 silindir deil bilgi kırıntısı :)) 2.4litre ayrıca :))))
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti hakanerdogan » 30 Haz 2009, 22:41

[quote="iceman70"]ben fark ediyorum araç daha ii asılıyor valla kullandıgıma inanıyorum ben hem f1 araçları v8 motor 6 silindir deil bilgi kırıntısı :)) 2.4litre ayrıca :))))[/QUOTE]

F1 deki sapık kısıtlamalardan aklımda kalmış düzelteyim, şu an V8 ler doğrudur, V6 ya düşürme önerisinden kalmış, özür.

bu arada 97 oktan yakıt aldığın zaman daha iyi gittiğini düşünmen aslında psikolojiktir.

97 oktan yakıtın 95 oktandan daha yanıcı olduğunu düşünüyor olabilirsin ama aslında oktan düştükçe benzinin yanıcılığı artar.

yani 95 oktan daha parlayıcıdır.

oktan benzinin yanıcılığa karşı olan direncidir, bu kadar çok bildiğine göre bunuda biliyor olmalısın. yani oktan arttıkça yanma direncide artar, parlama zorlasır.

ateşleme sırası gelmiş piston üst ölü noktaya ulaştığında benzin-ile hava karışımını sıkıştırırken, 95 oktan üretici tavsiyesi olan bir motorda 97 oktan kullandığın zaman, yanma ateşleme esnası ile tam uyuşmamakta, oktanı yüksek benzin geç alev almaktadır bir nebze, zira üretici 95 kullan dediğinden ötürü.

yani 95 oktana göre tasarlanmış bir motorda 97 aldım, daha pis kaçıyor demen, psikolojik bir tepkiden öte bir şey değil. 95 oktan daha yanıcıdır.




hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti iceman70 » 01 Tem 2009, 00:44

araç zaten üzerinde 98/95 yazıyor ki bende şunu demek istiyorum hakancım oktan yükseldikce içerideki sıkışma oranı artıyor ve tork yüksek geliyor o yüsden araç daha seri diyorm bizzat yokuşta denedim örnek vermem gerekirse etanol var 110 oktan civarı olması lazım bunu 95 oktan ile aynı araç aynı motor test ettiler etanollü olan daha çabuk ivmeleniyor oda sıkışma oranın yüksek olmasından
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

Sonraki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir