97 oktan sömürünn

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

97 oktan sömürünn

İleti fmaka » 01 Tem 2009, 00:48

turbolu yada yüksek hacimli araçlarda faydası olur kanısındayım.
birde fsı larda yakıt sisteminden dolayı 97 öneriliyor.

eger çok çok fark ortaya çıkarsa oda ilk ivmede olur onun haricinde olmaması lazım.
 
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti iceman70 » 01 Tem 2009, 00:50

evt ivmelenmede 1 de belki  hissetmezsin  hadi 2 de de öyle diyelim ama 3.de fark ediyorsun daha çabuk ivmeleniyor anlatmak istediğimde o ben araç 220km yapıyor demiyorum 97 ile biraz daha seri hale geliyor çekiş artıyor onu demek istiyorum bunu tabi hassas değilsen bilemezsin tutupta 97 koydun diye 20-30hp güç artmış gibi hissedemezsin sadece torkla alakalı
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti feliciaZK » 01 Tem 2009, 04:10

FATİK KERDEŞE ŞU KONUDA KETILIYORUM


DEVAML KENDİ ARABASINI KULLANAN KİŞİ ARABANIN GİDİŞİNE AŞİNALIĞINDAN DOLAYI ÇOK BARİZ OLAN ÇEKİŞ -GİDİŞ GİBİ FARKLAR FARKEDİLİYOR

BELKİDE 1-2-3 HP BU FARK AMA HİSSEDİLİYOR
feliciaZK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 31 Arl 2007, 20:12

İleti AhmetH » 01 Tem 2009, 04:43

forumda  oktan  olayı  ile  yanlış bilgiler dolanmış gördüğüm kadarıyla bu konuda biraz  bilgim var  dilimin döndüğünce anlatmak isterim ;
 

bir kere  oktan denilen olay  benzinin  kendiliinden  tutuşmaya olan  direncini gösteriyor.

kendiliğinden  tutuşmaya vuruntu yapma  denilebilir.

 

yani  95 oktan yakıt  97 den  iyi  yanar  demek  doğru değil.. 

 

peki  nerde işe yarıyor  bu  oktan sayısı derseniz ;

 

bir motorun gücünü  arttırmak için temelde  ya  sıkıştırma  oranı yükseltilir yada  bir şekilde  içeri ekstradan hava sokulur (turbo  vs..)

 

buda yüksek  oktanlı yakıt ister..   çünkü  daha buji kıvılcım atmadan tutuşma ihtimali  var onun yanında  kıvılcım attıktan sonra  düzenli yanma şekli değilde silindir içinde küme küme patlayarak  yanması söz konusu.(bu konu vuruntudur ve baya detaylıdır kabaca özetlerken bile yanlış birşey yazmaktan korkuyorum)

 

yani  yüksek oktan benzin  modern motor tasarımları  için vede aşırı beslemeli araçlar için olmazsa olmazdır.

 

97  oktan koyulan aracın daha performanslı gitmesi  daha fazla menzil gitmesi olayına  değinirsek  oda şöyle..

 

malum  modern araçların  hepsinde  herkesin  beyin  dediği  elektronik motor kontrol üniteleri var (ECU)

Bunlara  veri gönderen sensörler  arasında  bir sensör  varki  hepsi  onun marifeti Smile

vuruntu sensörü , Knock sensor   motor bloğuna  monte  bu  sensör  aslında ufak  bir  mikrofon..  motor  vuruntu  yaptığında ECU bunun vasıtasıyla olayı değerlendirip ateşlemeyi rötara çekiyor..  tehlikeli durumlarda  rötar  herzaman avanstan iyidir, motor  ne yaktığını bilmiyor sonuçta  yanma piston ÜÖN ya tırmanırken gerçekleşirse müthiş stres biner  bu yüzden  kendini rötara verip  yancaksa ben  ÜÖN yı geçeyimde  öyle  olsun olan diyor..

 

işte  ECU  vuruntu sensörüyle  yakıt oktanına  göre  ayarlanmış ateşleme haritalarını değiştirebiliyor..  mesela  opelde  92 -95-98  oktan mapı olduğunu  duydum  kendi aracımızda da 98 oktanın bariz farkını tecrübe ettim..

 

95 oktana göre  avansı  ayarlı motor  98  oktan yakmaya başlarsa aradaki farkı sadece vuruntu sensöründen anlayabilir.

 

daha önceden  vuruntu  gelen  yerde  durumlar iyi  ise  motorda  şansını  ateşlemeyi haritalarını değiştirerek deniyor..  tutarsa   bunu siz  zaten farkedeceksiniz..

 

yarım  depo  ondan  yarım  depo  bundan  değil  ama   motor düzenli  yaktığını  vuruntu sensöründen  ne zaman  anlar bilmiyorum..  ama  anlayıp  ateşleme yi  ayarladığı  an farkı hissetmemek  için  hakkaten  arabadan  anlamamak lazım...

 

heleki  turbo aracınız  varsa  farkı   hissetmek sözcüğü küçük bile

 

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 01 Tem 2009, 04:58

şunu  eklemeyi unutmuşum   eski  nesil  araçlarda  fark  etmez  ondan gerek yok


araçta  vuruntu sensörü olması  lazım  yani   octavia sı  fabiası  ECU su  vuruntu sensörü  olan  herkes hissedebilir.

ama  97  oktan  yakıtta  dandik  ötesi   bunuda akıldan çıkarmayın  katkılı  95  diye  geçiyor..

eski  100 oktan  yada  98  oktanlarla  alakası  yok..

 

yurtdışında  kendi aracımızla çıktığımızda  Kapıkuleden sonra   97 aradık  nerde... yok

 

bizim  memleket  ve sanıyorum  ingiltereye  özgü   çakma  çukma  ne idüğü  belirsiz  aradaki farka  gerçekten değer mi dedirtecek bir benzin işte..

 

turbo  araçlarda  ayara  göre  yüzlerce  hp   fark ettirebiliyor çünkü..

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

Önceki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir