SKODA MÜŞTERİ ŞİKAYETİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

SKODA MÜŞTERİ ŞİKAYETİ

İleti alpko » 05 Tem 2009, 15:15

[quote="elemsi"]ne alaka arkadaşlar suç direk serviste ...nasıl yanlış kapı siparişi veriyorsun ...ne münasebet adam 12 gün kapı bekleyecek ondan sonra pardon yanlış kapıymış dencek eski takılcak sonrakı ay yenisi ....ölme eşşeğim ölme sattığın malın yedek parçasını serviste bulundurmak zorundasın ....kapı bu ya ...adam motor istememiş bildiğiniz bir kapı demek motor dese yok diyecekler... sanki Türkiyede bu arabanın  sadece bir kapısı mı satılacak...bir kaç tane getirirsin nerde stoklayacaksan stoklarsın... müşteri memnuniyeti diye bir şey var...arkadaş şikayetinizi yapın...tüketici heyetleri bu işi hızlıca çöxüyor bulundugunuz yerdeki  kaymakamlığa gidin dilekçenizi belgelerinizi gösterin ...bekleme süresi filan ...mağduriyet durumunuzu kanıtlayın gerekli işlemi yapacaklardır...tüketici konusunda ben bu heyetlerden çok fayda gördüm.yararlanın...[/QUOTE]

Resmi olarak hicbir sekilde stok bulundurma diye birsey yok. Musteri memnuniyeti icin bulunduracaktir, uzun suredir bulundurmustur elinden cikaramamistir, o yuzden tekrar talep uzerine siparis etmistir.

Unutmayin Skoda`nin Turkiye`de bir ofisi ya da firmasi yok. Distributor herseyi siparis ediyor ve oduyor..

Hatta kisisel olarak Turkiye`ye gonderilen Skoda`larin parcalarinin orijinal oldugunu bile sanmiyorum.   Istanbul`da servise gittigim de demislerdi, kac tane fabia tamir ettik ama bunun parcalari tamamen farkli, porya bilyesi bile parca parca imis, bizim arabadan cikan butun halde.. Var bu isin icinde birsey:)

Zaten TR`de takilan porya bilyesinde yine bir sorun var. Devamli bir ses geliyor on tarftan, baktirtacagiz artik..
 
alpko
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Eyl 2008, 19:37

İleti toGah » 05 Tem 2009, 15:49

4077 sayılı TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN

Satış Sonrası Hizmetler

Madde 15- İmalatçı veya ithalatçılar, sattıkları, ürettikleri veya
ithal ettikleri sanayi malları için o malın Bakanlıkça tespit ve ilân
edilen kullanım ömrü süresince, yeterli teknik personel ve yedek parça
stoku bulundurmak suretiyle bakım ve onarım  hizmetlerini sunmak
zorundadırlar.


İmalatçı veya ithalatçıların bulundurmaları gereken yedek parça stok miktarı Bakanlıkça belirlenir.


İthalatçının herhangi bir şekilde ticari faaliyetinin sona ermesi
halinde, kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetlerini, o malın
yeni ithalatçısı sunmak zorundadır.


Bakanlık, hangi mallar için servis istasyonları kurulmasının zorunlu
olduğu ile servis istasyonlarının kuruluş ve işleyişine dair usul ve
esasları Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve
ilânla görevlidir.


Garanti belgesiyle satılmak zorunda olan bir sanayi malının garanti
süresi sonrasında arızalanması durumunda, o malın Bakanlıkça belirlenen
azami tamir süresi içerisinde onarımı zorunludur.

toGah
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Şub 2007, 12:30

İleti elemsi » 05 Tem 2009, 17:23

[quote="alpko"] [quote="elemsi"]ne alaka arkadaşlar suç direk serviste ...nasıl yanlış kapı siparişi veriyorsun ...ne münasebet adam 12 gün kapı bekleyecek ondan sonra pardon yanlış kapıymış dencek eski takılcak sonrakı ay yenisi ....ölme eşşeğim ölme sattığın malın yedek parçasını serviste bulundurmak zorundasın ....kapı bu ya ...adam motor istememiş bildiğiniz bir kapı demek motor dese yok diyecekler... sanki Türkiyede bu arabanın  sadece bir kapısı mı satılacak...bir kaç tane getirirsin nerde stoklayacaksan stoklarsın... müşteri memnuniyeti diye bir şey var...arkadaş şikayetinizi yapın...tüketici heyetleri bu işi hızlıca çöxüyor bulundugunuz yerdeki  kaymakamlığa gidin dilekçenizi belgelerinizi gösterin ...bekleme süresi filan ...mağduriyet durumunuzu kanıtlayın gerekli işlemi yapacaklardır...tüketici konusunda ben bu heyetlerden çok fayda gördüm.yararlanın...[/QUOTE]

Resmi olarak hicbir sekilde stok bulundurma diye birsey yok. Musteri memnuniyeti icin bulunduracaktir, uzun suredir bulundurmustur elinden cikaramamistir, o yuzden tekrar talep uzerine siparis etmistir.

Unutmayin Skoda`nin Turkiye`de bir ofisi ya da firmasi yok. Distributor herseyi siparis ediyor ve oduyor..

Hatta kisisel olarak Turkiye`ye gonderilen Skoda`larin parcalarinin orijinal oldugunu bile sanmiyorum.   Istanbul`da servise gittigim de demislerdi, kac tane fabia tamir ettik ama bunun parcalari tamamen farkli, porya bilyesi bile parca parca imis, bizim arabadan cikan butun halde.. Var bu isin icinde birsey:)

Zaten TR`de takilan porya bilyesinde yine bir sorun var. Devamli bir ses geliyor on tarftan, baktirtacagiz artik..
[/QUOTE]
 

 


yasa olarak stok bulundurma zorunluluğu var ....buyrun okuyun...


 

4077 sayılı TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN

Satış Sonrası Hizmetler
Madde 15- İmalatçı veya ithalatçılar, sattıkları, ürettikleri veya ithal ettikleri sanayi malları için o malın Bakanlıkça tespit ve ilân edilen kullanım ömrü süresince, yeterli teknik personel ve yedek parça stoku bulundurmak suretiyle bakım ve onarım  hizmetlerini sunmak zorundadırlar.


İmalatçı veya ithalatçıların bulundurmaları gereken yedek parça stok miktarı Bakanlıkça belirlenir.


İthalatçının herhangi bir şekilde ticari faaliyetinin sona ermesi halinde, kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetlerini, o malın yeni ithalatçısı sunmak zorundadır.


Bakanlık, hangi mallar için servis istasyonları kurulmasının zorunlu olduğu ile servis istasyonlarının kuruluş ve işleyişine dair usul ve esasları Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilânla görevlidir.


Garanti belgesiyle satılmak zorunda olan bir sanayi malının garanti süresi sonrasında arızalanması durumunda, o malın Bakanlıkça belirlenen azami tamir süresi içerisinde onarımı zorunludur.

elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti elemsi » 05 Tem 2009, 17:24

togah arkadaşıma teşekkür ederim gerekli olan yasayı bulmuş ...ne demek stok bulundurmamak ...

elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti alpko » 05 Tem 2009, 17:32

arkadasim Skoda`nin Turkiye`de firmasi yok, distributor uzerinden calisiyor.  distributor dedigin adam da parayi veriyor parcayi aliyor sana satiyor..
Hic kimse stok bulunduracak diye cebinden parayi bosa atmaz..

Ayni durum sorunlarla bizde karsilasiyoruz, adam notebook alacak bilmem kac haftadir gelmemismis, ya da parcasi, garanti cozum ortagimiz herseyi prosedure gore yapmis, parca gumrukte takilmis kalmis. Musteri kalkiyor `x` markasindan bir daha bilgisayar mi alirim vs vs vs.  koskoca dogu Avrupa ulkelerin de bu durum nedense sadece Turkiye`de oluyor..
Bilmem demek istedigimi anlatabildim mi..

Arkadas magdur durumda ok ama sucu Skoda`ya atarak en buyuk hatayi yapiyoruz, suc distributorun gec siparis etmesi ve gumrukteki beklemeler...

Cek cumhuriyetinde ki merkezi hic te alakadar etmez bu durum..  Kimseye on yargim yok ama bosuna zaman kaybetmeye de gerek yok..

Ayni sikayet ve durumlarla satis yoneticisi oldugum firma da biz de yasiyoruz! Aslinda bu sikayetleri Turkiye`de ki tum yabanci sermaye kuruluslar yasiyor.
alpko
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Eyl 2008, 19:37

İleti elemsi » 05 Tem 2009, 17:49

arkadaş yasayı tam oku yasa derki ister üretici olsun ister ithalatçi parca bulundurmak zorunda ...ben suçlu kim onu araştırmıyorum araştıramam da tüketici mah zaten şuçlunun kim oldugunu bulur...

elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti elemsi » 05 Tem 2009, 17:52

ha bu arada dikkat ederseniz ben suçlu a veya b demedim ama sorumlu kimse türkiyede parça bulundurmak zorunda ....arkadaş mal satıyorsun malın parçası yok ne demek gümrükte bekliyo yasa ne diyo yeter mıktarda elınde parça bulunuduracaksın aaa adam zarar ediyo peki 12 gün adam arabasını kullananmamıs onun zararını kim ödeyecek söyleyin ???

elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti alpko » 06 Tem 2009, 00:14

Canim kardesim okumama gerek yok bu islerin icerisindeyim ben. Yasa istedigini desin zararini kimse karsilayacak degil adamin, o yuzdne talep olmayan hicbir parcayi stogunda bulundurmaz.

Dogu Avrupa ve Turkiye pazarini yonetiyorum bu sorunlarla karsilasan biriyim.

Umarim magdur olan arkadasimizin durumu kisa surede cozulur.
alpko
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Eyl 2008, 19:37

İleti toGah » 06 Tem 2009, 00:43

alpko sen trde olmadığın için buralar hakkında pek bilgin yok ;) buraya gelince daha ii anlarsın
toGah
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Şub 2007, 12:30

İleti alpko » 06 Tem 2009, 01:20

[quote="toGah"]alpko sen trde olmadığın için buralar hakkında pek bilgin yok ;) buraya gelince daha ii anlarsın
[/QUOTE]

ha ha ha:)) yurtdisinda dogmus gurbetci degilim . Ayrica daha once de yazdigim gibi Turkiye pazarini yonetiyorum, bir IT firmasinda.

Benim yazdiklarim bazilarinin isine gelmedigi icin kizabilirler ama ben olayi gercekci bakiyorum.

Turkiye`yi ne kadar iyi bildigim tartisilir, ama bazilari resime uzaktan bakiyorsun derler, ama bilmezler ki resime uzaktan bakanlar onlardir:) Zira, Turkiye`nin icinden ve yurtdisindan bakiyorum olaya.

Diyorum ya ayni sikayetleri her yabanci firma aliyor ama distributor stok tutamiyor maalesef, o hakli mi degil mi bilmem ama Skoda(yada baska bir yabanci firma) kalkip distiye su su su mallari stokta tutacaksin diyemeyecektir, cunku disti de ee bedavaya ver de tutalim o zaman der.  fabrika neder bu duruma, benim yazdiklarimin aynisini diyecektir..

Gecenler de bir arkadasimiza orijinal jant yerine baska bir jant vermislerdi, kalktik merkeze yazdik, guzel bir fircaladirlar distiyi arkadasimizin da isi duzeldi. Ancak, burada Skoda merkez kalkip gumruge firca atacak degil ya..

Bak gene uzadi konu:))) tamam yazmayacagim artik :D :D
alpko
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Eyl 2008, 19:37

İleti elemsi » 06 Tem 2009, 01:52

buna gerçekçilik değil , hukuk dışı hareket denir ...yasa açık  ...yasa diyor ki parça bulunduracaksın ...bitmiş olay siz ister  masraf deyin yok bilmem ne yok şu deyin ...yapamıyorsanız  zarar ediyorsanız  Türkiye pazarından çekilirsiniz yerinize işi düzgün yapacak insanlar gelir ...mal satma git nerde satacaksan sat derler adama ... skoda sizce buna cesaret edebilecek mi o zaman....ha biz uymayız kılıfını uydururuz satarız ...yaparız ...diyorsanız   bu vicdan meselesidir  bana göre böyle ticaret olmaz ...ayrıca  müşterilerinizin çok değerli beddualarını da alırsınız....müşteriler kulaklarınızı çınlatır...sanırım arkadaşta 12 gün boyunca çınlatmıştır ilgili arkadaşların kulaklarını...

elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti WXW » 06 Tem 2009, 03:57

[quote="WXW"] bencede sorun her zaman sadece serviste olmuyor, yaz sebebiyle gümrükte işler yavaş ilerliyebiliyor, biz de araçlarımızı alabilmek için beklemiştik,gümrükten çıksın diye, ne var ki kuzenin mini cooper ı var, ona da yandan çarptılar, kapı için 1 ay bekledi, bence biraz normal, ha deselerki bugun geliyor yarın geliyor falan, oyalasalar yani derim ki serviste, ama gümrük diyorlarsa biraz zaman vermekte fayda var, sonuçta adam da takıp kapısını parasını alacak...[/QUOTE]

ben lafımı geri aldım, tamamiyle ilgisizlik, koordinasyon eksikliği, beceriksizlik....hem fabrika hem servis için....
Kimseden fayda ummam, dilenmem kol kanat...
Kendi boşluk ve gök kubbemde uçar giderim...
Eğilmek, esaret zincirinden ağırdır boynuma..
Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.


Kullanıcı avatarı
WXW
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 346
Kayıt: 07 Nis 2009, 00:57
Ad Soyad: Serkan
Nereden: Ankara

İleti adilektasli » 06 Tem 2009, 12:06

Arkadaşlar yasa açık. Neyi tartışıyorsunuz? Yüce oto yedek parça bulundurmakla mükellef. Skoda ile konunun alakası yok. Yüce oto ithalatçı olarak bu sorumluluğu almış durumda. Muhatab Skoda değil Yüce otodur.
Kullanıcı avatarı
adilektasli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 04 May 2009, 19:47
Ad Soyad: Alper
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia 1.6 MPI Ambiente++

İleti FabiaTDI » 06 Tem 2009, 12:46

[quote="adilektasli"]Arkadaşlar yasa açık. Neyi tartışıyorsunuz? Yüce oto yedek parça bulundurmakla mükellef. Skoda ile konunun alakası yok. Yüce oto ithalatçı olarak bu sorumluluğu almış durumda. Muhatab Skoda değil Yüce otodur.[/QUOTE]
 

yerden göğe kadar haklısın arkadaşım formda sanırsam 200 yakın arkadaşın skodası var arkadaşlar formda tartışmamız güzel ama bir sonuç alalım ve uyguluyalım yüce oto'ya hepimiz düzenli olarak güne birer adet şikayet mail'i atsak kendilerine çeki düzen verirler. Adamlar resmen skodacıları saf yerine koyuyorlar hakkımızı arayalım arkadaşlar  
FabiaTDI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 12 May 2007, 18:13

İleti elemsi » 06 Tem 2009, 13:59

maille atmakla pek çözülecek gibi değil adamlar alenen yasayı çiğniyor mailimi görmezden gelir  böyle sorun oldugunda doğru yasal hak aramaya... tüketici haklarında bayağı yol katedildi ...
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti toGah » 06 Tem 2009, 19:59

[quote="alpko"]
[quote="toGah"]alpko sen trde olmadığın için buralar hakkında pek bilgin yok ;) buraya gelince daha ii anlarsın
[/QUOTE]

ha ha ha:)) yurtdisinda dogmus gurbetci degilim . Ayrica daha once de yazdigim gibi Turkiye pazarini yonetiyorum, bir IT firmasinda.

Benim yazdiklarim bazilarinin isine gelmedigi icin kizabilirler ama ben olayi gercekci bakiyorum.

Turkiye`yi ne kadar iyi bildigim tartisilir, ama bazilari resime uzaktan bakiyorsun derler, ama bilmezler ki resime uzaktan bakanlar onlardir:) Zira, Turkiye`nin icinden ve yurtdisindan bakiyorum olaya.

Diyorum ya ayni sikayetleri her yabanci firma aliyor ama distributor stok tutamiyor maalesef, o hakli mi degil mi bilmem ama Skoda(yada baska bir yabanci firma) kalkip distiye su su su mallari stokta tutacaksin diyemeyecektir, cunku disti de ee bedavaya ver de tutalim o zaman der.  fabrika neder bu duruma, benim yazdiklarimin aynisini diyecektir..

Gecenler de bir arkadasimiza orijinal jant yerine baska bir jant vermislerdi, kalktik merkeze yazdik, guzel bir fircaladirlar distiyi arkadasimizin da isi duzeldi. Ancak, burada Skoda merkez kalkip gumruge firca atacak degil ya..

Bak gene uzadi konu:))) tamam yazmayacagim artik :D :D
[/QUOTE]

IT firması hangi firma?

bir firmada tr pazarına bakmakla olmuo burdaki gibi :)

yauw ben senin yurt dışında öle değil böle olacak diyormuyum herhangi birşeye. sende tr ye karışma :)
toGah
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Şub 2007, 12:30

İleti toGah » 06 Tem 2009, 20:00

tüketici hakem heyeti var, olmadı gidin başvurun şikayetlerinizi giderirler.
toGah
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Şub 2007, 12:30

İleti alpko » 06 Tem 2009, 20:05

[quote="toGah"]
[quote="alpko"]
[quote="toGah"]alpko sen trde olmadığın için buralar hakkında pek bilgin yok ;) buraya gelince daha ii anlarsın
[/QUOTE]

ha ha ha:)) yurtdisinda dogmus gurbetci degilim . Ayrica daha once de yazdigim gibi Turkiye pazarini yonetiyorum, bir IT firmasinda.

Benim yazdiklarim bazilarinin isine gelmedigi icin kizabilirler ama ben olayi gercekci bakiyorum.

Turkiye`yi ne kadar iyi bildigim tartisilir, ama bazilari resime uzaktan bakiyorsun derler, ama bilmezler ki resime uzaktan bakanlar onlardir:) Zira, Turkiye`nin icinden ve yurtdisindan bakiyorum olaya.

Diyorum ya ayni sikayetleri her yabanci firma aliyor ama distributor stok tutamiyor maalesef, o hakli mi degil mi bilmem ama Skoda(yada baska bir yabanci firma) kalkip distiye su su su mallari stokta tutacaksin diyemeyecektir, cunku disti de ee bedavaya ver de tutalim o zaman der.  fabrika neder bu duruma, benim yazdiklarimin aynisini diyecektir..

Gecenler de bir arkadasimiza orijinal jant yerine baska bir jant vermislerdi, kalktik merkeze yazdik, guzel bir fircaladirlar distiyi arkadasimizin da isi duzeldi. Ancak, burada Skoda merkez kalkip gumruge firca atacak degil ya..

Bak gene uzadi konu:))) tamam yazmayacagim artik :D :D
[/QUOTE]

IT firması hangi firma?

bir firmada tr pazarına bakmakla olmuo burdaki gibi :)

yauw ben senin yurt dışında öle değil böle olacak diyormuyum herhangi birşeye. sende tr ye karışma :)
[/QUOTE]

babain ulkesi mi birader :)))
alpko
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Eyl 2008, 19:37

ÖncekiSonraki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir