Sigarayı bırakmanın etkili yolları...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Sigarayı bırakmanın etkili yolları...

İleti y.emre » 20 Tem 2009, 13:38

Yeni başlayan kapalı mekanlarda sigara içme yasaklarına karşı birçok insan sigarayı bırakıyor. Sigarayı bırakmak çoğu bağımlının hayali. Sigarayı nasıl bırakırsınız? Alışkanlığınızdan kurtulmak için bu önerilere dikkat!
Sigarayı bırakmak çoğu bağımlının hayali. Sigarayı nasıl bırakırsınız? Alışkanlığınızdan kurtulmak için bu önerilere dikkat!


Sigara içenler zor bir günden sonra bir sigara yakmaktan daha güzel birşey olamaz diyeceklerdir. Ama çoğu sigara kullanıcısı en büyük isteklerinin sigarayı bırakmak olduğunu söyleyecektir. Sadece İngiltere’de 120.000'nin üzerinde ölüm sigara ile ilgili hastalıklardan olmaktadır. Akciğer kanseri olma riskinden bile bahsetmek istemiyorum. Siz düzenli bir içici misiniz? Bu alışkanlığınızı bırakabilir misiniz? Daha önce bırakmayı denediniz mi? Sosyal içici veya düzenli içici olun, aşağıdaki ipuçları sigarayı bırakmanıza yardımcı olacaktır.


Bırakmaya karar vermek

Niye sigarayı bırakmalıyım sorusu aklınıza geliyor olabilir. Başlamak için sağlığınızı düşünmelisiniz. Sigarayı bırakmanız her çeşit kanser riskini azaltacak. Bırakırsanız ikincil içiciler yaratarak sevdiklerinizi zehirlemeyeceksiniz.. Nefes darlığı çekmeyeceksiniz, tatma duyularınız yerine gelecek ve her şey daha güzel kokacak. Ve sigarayı bıraktığınız zaman biriktirdiğiniz parayı düşünün. Eğer günde bir paket içiyorsanız yılda 1000$dan daha fazla birikiminiz olacaktır.

Önemli olan sigarayı geçekten istediğiniz zaman bırakabilirsiniz. Başka insanlar için ve hoşunuza gitmeyen nedenlerden dolayı bırakmayın. Bırakmanın size faydası olması gerekiyor, sadece bu şekilde işe yarar.


Nasıl uygulanır

Sigarayı bırakmak bırakılması en zor alışkanlıklardan olduğu için, size yardımcı olacak bazı ipuçlarını aşağıda bulabilirsiniz.


Başlama günü belirleyin

Bırakmaya karar verdiğinizde, buna başlama günü de belirleyin. Eğer belirlediğiniz tarihte bırakmazsanız, başarısız olmuş olursunuz. Birden mi yoksa azar azar mı bırakacağınıza da karar vermeniz gerekiyor. Birden bırakmanın sizin için daha iyi olacağı kabul edilmektedir. Azar azar içtiğiniz zaman tekrar eskiden içtiğiniz kadar içmeye başlayabilirsiniz.


Kontrat imzalayın

Ne kadar yasal olarak bağlayıcı olmasa da, sigarayı bırakma kontratını imzalamanız bu işi resmi hale getirecektir. Bu sözleşmeyi aileden biri veya arkadaşınızla imzalayın ve herkese sigarayı bırakacağınızı söyleyin.


Savaşı paylaşın

Neden taşınırken veya evimizi boyarken arkadaşlarımızı çağırıyoruz. Çünkü böylece yükü hafifletmiş oluyoruz. Sigarayı da yakın bir arkadaşınızla aynı anda bırakmanız, zor zamanlarda birbirinizle konuşmanıza ve motivasyonunuzu arttırmanıza yardımcı olacaktır. Lokal yardım gruplarına katılarak , deneyimlerinizi de paylaşabilirsiniz. Veya akupunktur veya hipnoz yolu ile kendinizi nikotinden uzaklaştırabilirsiniz.


İçici donanımından kurtulun

Evinizde sigara bulundurmak, sigara içmeyi beklemek anlamına gelmektedir. Sigara ile ilgili her şeyi atın, küllük, çakmak ve sigaralar gibi. Tabii sigara içerken yapmaktan hoşlandığınız şeylerden de uzaklaşın. Örneğin kahvenin yanında sigara içmeyi seviyorsanız, daha az kahve için.


Açlıkları dengeleyin

Sigaranın yerini başka şeylerin almasını sağlamalısınız. Örneğin sebze, sakız, şeker gibi... Eğer canınız çok fazla sigara isterse, isteğiniz geçene kadar bir bardak su için ve derin nefes alın. Bu düşünce kısa sürede geçecektir. Eğer kahve aralarında iş arkadaşlarınız ile sigara içiyorsanız, artık sigara içmeyenlerin odalarında yeni bir başlangıç yapmalısınız.


Sigaralı ortamlardan uzak durun

Sigara içen arkadaşlarınızın bulunduğu gruplardan uzak durun.örneğin sigaranın bir kural olduğu Cuma akşamı poker partileri gibi. Onun yerine sigara içmeyen arkadaşlarınızla takılın. Bu ilk zamanlarda çok önemlidir.


İlaç tedavisi alın

Sigarayı bırakmanız için yardımcı olacak ilaçlar kullanın. Ağzınızı meşgul tutacak nikotin sakızı gibi. Aynı zamanda vücudunuz belirli miktarda nikotin
 
Kullanıcı avatarı
y.emre
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 778
Kayıt: 20 Eyl 2008, 16:42
Ad Soyad: yunus emre yıldız
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001Felicia- 2007 Era -2010 Rio-2007K2500-2010H100

İleti dejavu » 20 Tem 2009, 14:08

Bende büyük bir iştahla sigara yasağını bahane ederek bırakacam dedim şu illeti. Cumartesi gece 12 itibariyle kestim sigarayı. Dün hiç içmedim, bugün sabah boyu içmedim ama gel gör ki patronun kaprisleri neticesinde deli oldum ve yaktım bi tane..

Aslında bahane olduğunu bende biliyorum ama sigara bırakmak gibi hassas bir dönemde üzerime üzerime gelen patrona daha bir sinir oluyorum.

Bırakmak için önce stresten sıkıntıdan kurtulmak lazım. Rahat bir dönemde rahat rahat bırakılabilir bence..
dejavu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Kas 2008, 11:32

İleti OKTAVİACI » 20 Tem 2009, 14:27

ilk önce gerçekten bırakmayı istemek lazım gerisi biraz sabır sonra bırakılıyormuş zaten

OKTAVİACI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 28 Mar 2007, 17:50

İleti y.emre » 20 Tem 2009, 14:31

''önce stresten sıkıntıdan kurtulmak lazım. Rahat bir dönemde rahat rahat bırakılabilir bence..''
 

önce inanman lazım bırakmak istiyorsan ben bırakabilirim demek lazım..

yoksa hayatta hiç bi zamn sıkıntı stres bitmez büyük veya küçük sıkıntılar olur..

zaten ufak tefek sıkıntılar olmazsa insan hayattan bi tat alamaz
Kullanıcı avatarı
y.emre
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 778
Kayıt: 20 Eyl 2008, 16:42
Ad Soyad: yunus emre yıldız
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001Felicia- 2007 Era -2010 Rio-2007K2500-2010H100


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir