EL freni ile wıraj dönmek....!!

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

EL freni ile wıraj dönmek....!!

İleti fırtına » 31 Mar 2007, 02:13

90 ve üzerindeki sert ve uzun virajların dönülmesinde veya aracın gidiş yönünün ani olarak değiştirilmesi gereken durumlarda (el freninin arka tekerlekleri tuttuğu araçlarda) el freni kolu çekilerek arka tekerleklerin kilitlenmesi sonucunda aracın arkasının kayması sonucu dönüş yarı çapını küçültmek mümkündür.
 
fırtına
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Mar 2007, 01:21

İleti murat06 » 31 Mar 2007, 02:25

90 ve üzeri el freniyle viraj dönmeyi deniyen bi babayiğit varsa ne diyeyim.İntihara teşebbüs resmen.

murat06
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Şub 2007, 20:16

İleti umutkubat » 31 Mar 2007, 02:45

cesaret ve çok büyük ustalık isteyen bir iş,o da ancak trafiğe kapalı alanlarda yapılmalı yoksa çok tehlikeli sonuçlar doğurur..
umutkubat
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 26 Kas 2005, 20:09
Nereden: Ankara
Arabanız: 2014 Octavia Elegance 1.6 TDI DSG

İleti emirkaansbp » 31 Mar 2007, 04:32

 


VOLKAN
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti emirkaansbp » 31 Mar 2007, 04:50

[quote="fırtına"]90 ve üzerindeki sert ve uzun virajların dönülmesinde veya aracın gidiş yönünün ani olarak değiştirilmesi gereken durumlarda (el freninin arka tekerlekleri tuttuğu araçlarda) el freni kolu çekilerek arka tekerleklerin kilitlenmesi sonucunda aracın arkasının kayması sonucu dönüş yarı çapını küçültmek mümkündür.
[/QUOTE]
 

ufuk kaplan teşekkür tam açıklaması için
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti hakanerdogan » 31 Mar 2007, 10:14

ben sana kisa cevabini soyleyim, ucar gidersin. boyle seylerle milletin kafasini karistirma derim.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti Ufuk KAPLAN » 31 Mar 2007, 13:28

sanirim arkadas konuyu bilgilendirme amacli acmis ama karismis biraz.

90 derece ve üzerindeki sert ve uzun virajların dönülmesinde veya aracın gidiş yönünün ani olarak değiştirilmesi gereken durumlarda (el freninin arka tekerlekleri tuttuğu araçlarda) el freni kolu çekilerek arka tekerleklerin kilitlenmesi sonucunda aracın arkasının kayması sonucu dönüş yarı çapını küçültmek mümkündür.


Yarış arabalarında özellikle lastiklerin yeri çok sağlam tuttuğu asfalt zeminde dahi sürücünün arka tekerlekleri kolayca kilitleyebilmesi için hidrolik el freni pompaları kullanılmaktadır. Standart arabaların çoğunda bulunan mekanik (telli) el freni donanımları ise toprak ve mıcır zeminde yeterli işlev görmesine rağmen asfalt zeminde ciddi kuvvetlere gereksinim duymaktadır.

Araç viraj girişine gelindiğinde frenaj tamamlanmış olmalı ve araç istenilen hızda ve viteste bulunmalıdır. (Büyük çoğunlukla bir veya iki vites küçültülmelidir.) Daha sonra sert bir direksiyon hareketiyle aracın burnu viraja sokulmalı ve hemen el freni kuvvetle çekilerek meydana gelen merkezkaç kuvvetinin aracın arka kısmını savurması sağlanmalıdır. Bu işin en kolay kısmını teşkil etmektedir. Eğer zemin toprak, çamur veya mıcır ise düşük hızlarda bile aracınız hızla virajın içine doğru yönelecektir (oversteering) bundan sonra el freni bırakılıp direksiyon ve gaz pedalının aynı anda kullanılmasıyla aracın burnunu virajın gidiş istikametinde tutmak gerekmektedir. Bunun için çoğu zaman direksiyonu toplamak ve hatta dönüşün sonuna doğru virajın aksi istikametine doğru çevirmek gerekebilir. Bu işlemler son derece kararlı ve şaşmaz bir biçimde gerçekleştirilmelidir. Aksi halde atılan bir spin çok daha ciddi zaman kayıplarına neden olacaktır. Bu nedenle denemelere de çok düşük hızlarla başlanmasında sayısız yarar vardır.

El freni çekildiği esnada kolu tepesinde bulunan ve el freninin boşaltılmasını sağlayan düğme sürekli olarak basılı tutularak el freninin kilitlenmesinin önüne geçilmelidir. Yarış arabalarında çoğunlukla bu düğme sökülmüştür.

DİKKAT!

Bu yöntem bilerek aracın dengesini bozmak ve arka kısmını savurmak esasına dayanır. Yeterli ustalığa ulaşılmadan yapılacak böyle bir hareket, etraftaki çarpılabilecek her şeye çarpma riski taşımaktadır. Bazı insanların arabalarını ailelerinin bir ferdi olarak gördüklerini ve haklı olarak pardon! cevabını yeterli bulmayacaklarını unutmayın. Bu tür denemeler için trafiğe kapalı ve ağaçsız!! boş alanlar seçilmesi sonradan pişman olmanın önüne geçebilir. Ancak takla ve yangın gibi tehlikeler daima vardır. Bu nedenle tek başınıza ıssız bir yerde bu tür denemeler yapmak da riskli bir davranıştır.

PRATİK ÇALIŞMA

İlk denemeler için toprak alan üzerine koyacağınız bir plastik kukuleta veya bidonun etrafından U dönüşü yapmak önerilebilir. Burada el freninin çekili tutulduğu süre ve direksiyon/gaz kombinasyonu çalışılmalıdır. Başlangıç için 30-40 km/h lik bir sürat fazlasıyla yeterli olacaktır. Yukarıda söylenenler önden çekişli bir araç için geçerlidir. Ancak arkadan iter araçlarda da büyük benzerlik vardır.

Not: Bu bilgiler sizi daha kanlı bir trafik canavarı haline getirmek amacıyla verilmemiştir. Yeteneklerinizi gösterebileceğiniz yerlerin yarış pistleri olduğunu unutmayınız!


Bence kızmaniza gerek yok cünkü sadece paylasilmis, arkadasin tek sucu alinti yaptigi yaziyi yarim birakmak. devaminida yazsaydi eminimki sizde hos görür paylasimi icin tesekkür ederdiniz.

En azindan benim düsüncem o.
Ufuk KAPLAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Mar 2007, 00:59

İleti ressam » 31 Mar 2007, 15:34

ama şunu ekliyelim tekerlerin dönüşlerde farklı dönüş turları yüzünden şanzıman bağlantılarındaki bazı parçaları zamanla gözden çıkarıyorsun.böyle sıkıntılarda servislerde ilk sordukları bu şekilde araba kullanıyormusunuz sorusu..... siz bilirsiniz..arabayı babanız aldı ise bilemem ....
ressam
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 23 Nis 2006, 00:03
Nereden: Konya
Arabanız: octavia collection plus

İleti KASIMPŞALI. » 06 Nis 2007, 01:00

yaww abıcımm bencee parsı olana zevklı ıs ama sunuda solım sıze ben bmw z4 un arka sol latgın koptugu ana sahıt oldummm kararyınede sızın bana buyuk ıbrety olduuuu
KASIMPŞALI.
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Arl 2006, 02:50

İleti serdar5306 » 06 Nis 2007, 09:11

eskiden ben çok yapıyordum ama arcın anası ağlıyor yapmayın yazıktır hem çok tehlikeli zamanlama ayarını iyi yapmazsan yandın kendini nerede bulacağını bilemezsin
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir