Octavia FSI ?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Octavia FSI ?

İleti MEGAN » 25 Ağu 2009, 13:59

Arkadaşlar octavia ların bazılarında FSI yazıyor anlamını bilmiyorum nedir ? paylaşımlarınız için Teşekkürler ;)
 
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti hakanerdogan » 25 Ağu 2009, 14:08

eski bi mesajımdan koyuyum.

boşuna Fuel-Stratified-Injection değil... Big%20smile ama turbosuz olunca, birde LPG takılamayınca, TR de tadı olmuyor bu motorların.

Çalıntının Kralıdır Smile


Bu motorda, yakıt standart motordaki gibi
manifolda değil, yanma odasına püskürtülüyor. enjektörlerin basıncı,
modern dizel motorlarda (bkz: tdi) olduğu gibi tek bir depoda (bkz:
common rail) biriktiriliyor. manifolda püskürtme yapılan sistemlerde
enjeksiyon basıncı 4 bar seviyelerindeyken, fsi'de bu rakam 10 bar
seviyelerine ulaşıyor. her emme manifoldunda bulunan ve tumble adı
verilen hareketli levhalar, manifoldun içinden silindirlere doğru
ilerleyen havaya sarmal bir hareket veriyor. piston kafasının dalgayı
andıran özel formu sayesinde ateşlenmeye hazır hava - yakıt karışımı
bujinin yakın çevresinde toplanabiliyor. tüm bunların asıl amacı, düşük
yakıt tüketimi.

hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti MEGAN » 25 Ağu 2009, 14:27

Teşekkürler.. ;)
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti RoadFighter » 25 Ağu 2009, 14:47

Bazı Octaviaların ve bizim Octavia'nın arkasında da FSI yazıyor ve -Hakan'ın mesajı ile alakalı olarak- ben bu Octaviaları görünce "aha bizim gibi kapılmışlar o kadar paraya" diyorum :)

Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti mayham85 » 25 Ağu 2009, 15:23

octavia fsi ları hiç kullanmadım. ancak eski aracım golf V 1,6 fsi idi. ve ben çok verimli güzel bir motor olduğunu düşünüyorum. heleki 8v gibi ultra vasat motora karşı çok güzel bir seçenek.
golfteki ile octavia arasındaki fark bildiğim kadarı ile golflerde 6 ileri manuel octi ler 5.
mayham85
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ekm 2008, 17:31

İleti RoadFighter » 25 Ağu 2009, 18:38

[quote="mayham85"]octavia fsi ları hiç kullanmadım. ancak eski aracım golf V 1,6 fsi idi. ve ben çok verimli güzel bir motor olduğunu düşünüyorum. heleki 8v gibi ultra vasat motora karşı çok güzel bir seçenek.
golfteki ile octavia arasındaki fark bildiğim kadarı ile golflerde 6 ileri manuel octi ler 5.
[/QUOTE]
MPI'a Lpg kiti takılmayacaksa FSI tabi ki üstün bir motor MPI'a göre.

Ama MPI ile aralarında performansta çok fark olmamasına rağmen FSI'a belli bir fiyat farkı ödeniyordu. (satıcılar bile MPI öneriyordu ya biz gücü tercih ediyorduk kendimizce)

 

Esas şimdi o MPI-FSI fiyat farkına değer TSI ile MPI arasında fark. Fark dediğin de böyle olmalıydı zaten. 13 hp farka 3 küsür bin lira vermiş oluyor FSI kullanıcıları resmen.(lpg kiti takılmayacaksa biraz az yakıyorsunuz işte o kadar) TSI ise turbolu bir motor. Bariz bir fark getirdi resmen MPI'a göre.

 

Bastığın zaman canavar gibi giden,basmayınca da 1.6 FSI'dan az yakan bir makina var ortada(Octavia TSI için konuşuyorum).
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 25 Ağu 2009, 18:41

diesel diesel everywhere Big%20smile

1.6 TDI 105 az yakar çok kaçar tam istediğin gibi Asım Abi.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti mayham85 » 25 Ağu 2009, 20:35

[quote="RoadFighter"][quote="mayham85"]octavia fsi ları hiç kullanmadım. ancak eski aracım golf V 1,6 fsi idi. ve ben çok verimli güzel bir motor olduğunu düşünüyorum. heleki 8v gibi ultra vasat motora karşı çok güzel bir seçenek.
golfteki ile octavia arasındaki fark bildiğim kadarı ile golflerde 6 ileri manuel octi ler 5.
[/QUOTE]
MPI'a Lpg kiti takılmayacaksa FSI tabi ki üstün bir motor MPI'a göre.

Ama MPI ile aralarında performansta çok fark olmamasına rağmen FSI'a belli bir fiyat farkı ödeniyordu. (satıcılar bile MPI öneriyordu ya biz gücü tercih ediyorduk kendimizce)

 

Esas şimdi o MPI-FSI fiyat farkına değer TSI ile MPI arasında fark. Fark dediğin de böyle olmalıydı zaten. 13 hp farka 3 küsür bin lira vermiş oluyor FSI kullanıcıları resmen.(lpg kiti takılmayacaksa biraz az yakıyorsunuz işte o kadar) TSI ise turbolu bir motor. Bariz bir fark getirdi resmen MPI'a göre.

 

Bastığın zaman canavar gibi giden,basmayınca da 1.6 FSI'dan az yakan bir makina var ortada(Octavia TSI için konuşuyorum).
[/QUOTE]
 

ben alırken sadece 1500 liracık bir fark avrdı aynı donanımdaki golf fsi ile mpı ile.

 

ikinic olarak şehir içinde o golf ile eskişehir trafiğinde 650 km ankara trafiğinde 700 km yapıyordum.şehirler arası 1000 km ye yaklaştığım olmuştu. aynı şartlarda arkadaşımın 8v golfü 450 km eskişehirde 550 km anakra içinde geçemedi. arada muazzam bir ekonomi farkı var eğer o motorun karakterine göre sürülürse.

 

bu arada fsi golf aracım şuan kullandığım 1,8 20v aracım ile aynı performansı sunuyordu. son hız hariç tabi.

 

ayrıca şunuda belirtmek istiyorum ki 2000 yılında toledoyu 0 alırken 1,6 8v ler de vardı bir kere test sürüşü yapıp arkasından senelerce vergi ödeme uğruna o motora para vermedik.

 

daha geçtiğimiz haftasonu istanbuldan arakdaşımın 8v leonu ile eskieşhire geldm. ne yaptıysam şehirler arası 7 lt altına indiremedim. aynı yolda benim 1,8 toledo 5,5 yakıyor aynı trafik ve kullanım şartında ki lt bazında fsi ile aynı yakıyor 1,8 20v ler.

 

not: bizde bir adet TSİ passat var. ne olduğunu iyi biliyroum o motorun ki kıyaslamak bile çok yanlış fsi ile.

 

bugün olsa tekrar fsi alır o rezil motora para vermem.

 

 

 

 
mayham85
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ekm 2008, 17:31

İleti tivoli » 25 Ağu 2009, 20:36

[quote="RoadFighter"]

Bazı Octaviaların ve bizim Octavia'nın arkasında da FSI yazıyor ve -Hakan'ın mesajı ile alakalı olarak- ben bu Octaviaları görünce "aha bizim gibi kapılmışlar o kadar paraya" diyorum :)

[/QUOTE]
dostum bende de fsi var.. mpi ile aradaki göreceli fark biri kalkışta performanslı diğeri ara hızlanmalarda.. ben otobanda dikiş atmayı severim diyene esp'li fsi tereddütsüz öneririm. fiyat farkı için bişi diyemem elbette Embarrassed
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti tivoli » 25 Ağu 2009, 20:39

[quote="mayham85"][quote="RoadFighter"][quote="mayham85"]octavia fsi ları hiç kullanmadım. ancak eski aracım golf V 1,6 fsi idi. ve ben çok verimli güzel bir motor olduğunu düşünüyorum. heleki 8v gibi ultra vasat motora karşı çok güzel bir seçenek.
golfteki ile octavia arasındaki fark bildiğim kadarı ile golflerde 6 ileri manuel octi ler 5.
[/QUOTE]
MPI'a Lpg kiti takılmayacaksa FSI tabi ki üstün bir motor MPI'a göre.

Ama MPI ile aralarında performansta çok fark olmamasına rağmen FSI'a belli bir fiyat farkı ödeniyordu. (satıcılar bile MPI öneriyordu ya biz gücü tercih ediyorduk kendimizce)

 

Esas şimdi o MPI-FSI fiyat farkına değer TSI ile MPI arasında fark. Fark dediğin de böyle olmalıydı zaten. 13 hp farka 3 küsür bin lira vermiş oluyor FSI kullanıcıları resmen.(lpg kiti takılmayacaksa biraz az yakıyorsunuz işte o kadar) TSI ise turbolu bir motor. Bariz bir fark getirdi resmen MPI'a göre.

 

Bastığın zaman canavar gibi giden,basmayınca da 1.6 FSI'dan az yakan bir makina var ortada(Octavia TSI için konuşuyorum).
[/QUOTE]
 

ben alırken sadece 1500 liracık bir fark avrdı aynı donanımdaki golf fsi ile mpı ile.

 

ikinic olarak şehir içinde o golf ile eskişehir trafiğinde 650 km ankara trafiğinde 700 km yapıyordum.şehirler arası 1000 km ye yaklaştığım olmuştu. aynı şartlarda arkadaşımın 8v golfü 450 km eskişehirde 550 km anakra içinde geçemedi. arada muazzam bir ekonomi farkı var eğer o motorun karakterine göre sürülürse.

 

bu arada fsi golf aracım şuan kullandığım 1,8 20v aracım ile aynı performansı sunuyordu. son hız hariç tabi.

 

ayrıca şunuda belirtmek istiyorum ki 2000 yılında toledoyu 0 alırken 1,6 8v ler de vardı bir kere test sürüşü yapıp arkasından senelerce vergi ödeme uğruna o motora para vermedik.

 

daha geçtiğimiz haftasonu istanbuldan arakdaşımın 8v leonu ile eskieşhire geldm. ne yaptıysam şehirler arası 7 lt altına indiremedim. aynı yolda benim 1,8 toledo 5,5 yakıyor aynı trafik ve kullanım şartında ki lt bazında fsi ile aynı yakıyor 1,8 20v ler.

 

not: bizde bir adet TSİ passat var. ne olduğunu iyi biliyroum o motorun ki kıyaslamak bile çok yanlış fsi ile.

 

bugün olsa tekrar fsi alır o rezil motora para vermem.

 

 

 

 
[/QUOTE]
 

hep merak ediyordum şu tsi'nin müşteri memnuniyetini. sonunda bilen birsi çıkıp yorum yaptı.. kısa ve öz oldu dostum saol Clap
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti mayham85 » 25 Ağu 2009, 20:51

[quote="tivoli"][quote="mayham85"][quote="RoadFighter"][quote="mayham85"]octavia fsi ları hiç kullanmadım. ancak eski aracım golf V 1,6 fsi idi. ve ben çok verimli güzel bir motor olduğunu düşünüyorum. heleki 8v gibi ultra vasat motora karşı çok güzel bir seçenek.
golfteki ile octavia arasındaki fark bildiğim kadarı ile golflerde 6 ileri manuel octi ler 5.
[/QUOTE]
MPI'a Lpg kiti takılmayacaksa FSI tabi ki üstün bir motor MPI'a göre.

Ama MPI ile aralarında performansta çok fark olmamasına rağmen FSI'a belli bir fiyat farkı ödeniyordu. (satıcılar bile MPI öneriyordu ya biz gücü tercih ediyorduk kendimizce)

 

Esas şimdi o MPI-FSI fiyat farkına değer TSI ile MPI arasında fark. Fark dediğin de böyle olmalıydı zaten. 13 hp farka 3 küsür bin lira vermiş oluyor FSI kullanıcıları resmen.(lpg kiti takılmayacaksa biraz az yakıyorsunuz işte o kadar) TSI ise turbolu bir motor. Bariz bir fark getirdi resmen MPI'a göre.

 

Bastığın zaman canavar gibi giden,basmayınca da 1.6 FSI'dan az yakan bir makina var ortada(Octavia TSI için konuşuyorum).
[/QUOTE]
 

ben alırken sadece 1500 liracık bir fark avrdı aynı donanımdaki golf fsi ile mpı ile.

 

ikinic olarak şehir içinde o golf ile eskişehir trafiğinde 650 km ankara trafiğinde 700 km yapıyordum.şehirler arası 1000 km ye yaklaştığım olmuştu. aynı şartlarda arkadaşımın 8v golfü 450 km eskişehirde 550 km anakra içinde geçemedi. arada muazzam bir ekonomi farkı var eğer o motorun karakterine göre sürülürse.

 

bu arada fsi golf aracım şuan kullandığım 1,8 20v aracım ile aynı performansı sunuyordu. son hız hariç tabi.

 

ayrıca şunuda belirtmek istiyorum ki 2000 yılında toledoyu 0 alırken 1,6 8v ler de vardı bir kere test sürüşü yapıp arkasından senelerce vergi ödeme uğruna o motora para vermedik.

 

daha geçtiğimiz haftasonu istanbuldan arakdaşımın 8v leonu ile eskieşhire geldm. ne yaptıysam şehirler arası 7 lt altına indiremedim. aynı yolda benim 1,8 toledo 5,5 yakıyor aynı trafik ve kullanım şartında ki lt bazında fsi ile aynı yakıyor 1,8 20v ler.

 

not: bizde bir adet TSİ passat var. ne olduğunu iyi biliyroum o motorun ki kıyaslamak bile çok yanlış fsi ile.

 

bugün olsa tekrar fsi alır o rezil motora para vermem.

 

 

 

 
[/QUOTE]
 

hep merak ediyordum şu tsi'nin müşteri memnuniyetini. sonunda bilen birsi çıkıp yorum yaptı.. kısa ve öz oldu dostum saol Clap
[/QUOTE]
 

o araç için bir konu açacağım akşam görüşlerimi ve tecrübelerimi eklerim. ama ufak not vereyim. kalkışta 2009 model accord rezil etmişliği mevcut o aracın :)
mayham85
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ekm 2008, 17:31

İleti RoadFighter » 25 Ağu 2009, 21:17

"MPI'a lpg kiti takılmayacaksa"  diye özellikle belirterek MPI ile kıyaslıyorum FSI'ı.


Benim tek bildiğim benim otomatik vites aracımın şehir içinde 11 litreden aşağı yakmadığıdır ve çok istememe rağmen lpg taktıramamdır.

 

Düz vites bir FSI'da durum nasıldır bilmiyorum(performans ve yakıt)
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti mayham85 » 25 Ağu 2009, 21:29

[quote="RoadFighter"]

"MPI'a lpg kiti takılmayacaksa"  diye özellikle belirterek MPI ile kıyaslıyorum FSI'ı.


Benim tek bildiğim benim otomatik vites aracımın şehir içinde 11 litreden aşağı yakmadığıdır ve çok istememe rağmen lpg taktıramamdır.

 

Düz vites bir FSI'da durum nasıldır bilmiyorum(performans ve yakıt)
[/QUOTE]
 

otomatik vites mpı  aynı şartlarda daha fazla yakacaktır. heleki lpgde 100 kmde 15 lt gibi bir rakam bile görebilirsn. (lpg her zaman lt bazında %20 daha çok yakar) artı olarak lpg de o kadar sorunsuz değildir.
mayham85
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ekm 2008, 17:31

İleti SEAHAWK » 25 Ağu 2009, 22:23

Performans bakımından FSI her zaman MPI'den üstündür. Arada pek fark yok demek de doğru değil. Octavia'da MPI-FSI'nin şanzıman oranlarını kıyasladığınız zaman hayret içinde, FSI'deki şanzımanın aslında ekonomi ile pek de alakası olmadığını görebilirsiniz. 1. vites MPI'ye göre çok kısa, 2,3 ve 4 aynı, 5. vites ise azıcık daha uzun.
 

FSI motor zaten her devirde MPI'den güçlü. Dolayısıyal Octavia'da ekonomik açıdan FSI'nin çok ciddi bir avantajı olmasa da (LPG olayını hesaba zaten katmıyorum) performans bakımından ciddi bir fark olur. Hem ilk hızlanmada, hem ara hızlanmada hem de son hızda.Smile

 

Ha bir de FSI-MPI'nin torkunu kıyaslayan bir grafik ekleyeyim;

 

Siyah çizgi MPI'nin tork eğrisi, mavi çizgi FSI'nin tork eğrisi. Kırmızı çizgi ile işimiz yok; o MPI'nin güç eğrisi.

 


 

 

============================================

 

 

Tabii işin içine LPG girdiği an bütün tercihler bir anda değişebilir. Örneğin bu kadar saymama rağmen, Octavia alacak olsam, sırf ekonomik nedenlerden ötürü MPI'yi tercih etme ihtimalim çok yüksek.Smile

 
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti hakanerdogan » 26 Ağu 2009, 00:18

MPI motora rezil diyene şunu diyim, VW FSI'dan vazgeçti, 1999 dan bu güne dek, hala yeni yüz, son model, 0 km Golf ve Passatlarda kullanmaktadır. FSI çok sağlam ayakkabı olsa şarjsız benzinli olarak MPI değil, daha güçlü olan FSI'ı satarlardı, ama değil...


hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti mayham85 » 26 Ağu 2009, 01:52

[quote="hakanerdogan"]MPI motora rezil diyene şunu diyim, VW FSI'dan vazgeçti, 1999 dan bu güne dek, hala yeni yüz, son model, 0 km Golf ve Passatlarda kullanmaktadır. FSI çok sağlam ayakkabı olsa şarjsız benzinli olarak MPI değil, daha güçlü olan FSI'ı satarlardı, ama değil...


[/QUOTE]
 

o motorun ultra rezil gereksiz 15 sene önce müze raflarına kalkmış olması gerektiğini düşünen benim. ayrıca fsi motorlar mk ıv golflerden (2000 -2001 den) beri yurtdışında kullanıldı yaklaşık 9 sene kadar ki bu oldukça yeterli bir süredir.e iki sene satılıp piyasadan kademeli kaldırılmış bir motor değil. (örnek toyotanın 124 bg 1,6 motorları 2 3 sene piyasada kaldı ömrü aşırı kısa oldu şuan sadece corollada var yakında oda değişecek 124 lük corolla alanlara geçmiş olsun)

 

bu arada ülkemizde bu saçma 8v muhabbetinde inat eden doğuş otomotiv yüzünden tamamen tersi biliniyor. avrupda millet o motora fabrika çıkışı lpg yada cng kiti yoksa dönüp bakmıyor bile. nitekim almanlar sonunda doğuşa kalayı basmış. biz siizn ülkenizdeki çevre konusuna sizden daha çok önem veriyoruz diyerek bu motora son verecekler.

 

 geçenlerde a4 1,8 tfsi test sürüşü yaptığımda satış temsilcisinin dediğine göre doğuşun isteği yüzünden üretilen 8v lerin tamamının kademeli üretimi duracak ve 1,2 tsi lar gelecek. (1,2 FSİ + T )

 

bu değişimle beraberde vw grubunda küçük hacimliler haricinde hiç bir mpı motor kalmıyor tamamı ya TFSİ yada FSİ olarak üretilmeye devam ediyor. sonuç olarak FSİ teknolojisi mpı teknolojisini vw ürün gamında tarihten siliyor ve müzeye iteliyor.

 

 

ayrıca FSİ lar mpı olanlardan daha uzun ömürlüdür zira daha yüksek sıkıştırma oranı yada kullanılan turbo besleme sebebi ile motor komponentlerinde daha yüksek mukavemetli malzeme kullanılır. 1,4 tsi 170 bg motorun üretim maliyetinin şuan 3,0 tdi dan daha yüksek olmasının sebebide bu zaten.

 

 

kısca sadede gelirsek. 1,6 8v motor doğuş grubunun türkiyeye en büyük katmerli kazığıdır.
mayham85
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ekm 2008, 17:31

İleti hakanerdogan » 26 Ağu 2009, 02:03

1.4 TSI 170 bg makinenin, 1.6 8V den uzun ömürlü olduğu tartışılır, zaten MPI ile eş maliyette olsa parçalanır giderdi, elbette daha sağlam olacak ama çift aşırı beslemenin tahriğini atlamayalım, dediğinize 122 hp likler için katılırım, ama 170 likler için zor.

avrupa-TR olayına gelecek olursak buradaki şartları göz önünde bulunduruyoruz, avrupaki bize fayda etmez ki, ABD dede 3 litre V6 lara haniımlar, V8 lere kocalar biniyor.

burası TR, benzin fiyatı 3 lirayı aşmış vaziyette, benim memurum 40-50 bin 1.4 TSI a verip maaşı benzine yatıramıyor maalesef, LPG ye uyan MPI seçiyor, ve oldukçada dayanıklı ve sorunsuz bir motor LPG de.

ayrıca TR deki benzin kalitesi mi diyim oktanı mı diyim o problemden ötürü FSI lar vuruntu yapmaktadır. şikayet edenLER var.

ben daha modern, daha yeni, daha seri diye bela alacağıma gider gelenekselini alır keyfime bakarım.

Doğuş'un kazığı mı yoksa satış stratejisi mi siz karar verin, A5 octi alacam ama FSI olmayacak diyen 15 adam bulurum kendi çevremden.




hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti RoadFighter » 26 Ağu 2009, 02:10

[quote="SEAHAWK"]Performans bakımından FSI her zaman MPI'den üstündür. Arada pek fark yok demek de doğru değil. Octavia'da MPI-FSI'nin şanzıman oranlarını kıyasladığınız zaman hayret içinde, FSI'deki şanzımanın aslında ekonomi ile pek de alakası olmadığını görebilirsiniz. 1. vites MPI'ye göre çok kısa, 2,3 ve 4 aynı, 5. vites ise azıcık daha uzun.
 

FSI motor zaten her devirde MPI'den güçlü. Dolayısıyal Octavia'da ekonomik açıdan FSI'nin çok ciddi bir avantajı olmasa da (LPG olayını hesaba zaten katmıyorum) performans bakımından ciddi bir fark olur. Hem ilk hızlanmada, hem ara hızlanmada hem de son hızda.Smile

 

Ha bir de FSI-MPI'nin torkunu kıyaslayan bir grafik ekleyeyim;

 

Siyah çizgi MPI'nin tork eğrisi, mavi çizgi FSI'nin tork eğrisi. Kırmızı çizgi ile işimiz yok; o MPI'nin güç eğrisi.

 


 

 

============================================

 

 

Tabii işin içine LPG girdiği an bütün tercihler bir anda değişebilir. Örneğin bu kadar saymama rağmen, Octavia alacak olsam, sırf ekonomik nedenlerden ötürü MPI'yi tercih etme ihtimalim çok yüksek.Smile

 
[/QUOTE]
Paylaşım için teşekkürler.

 


MPI ile FSI arasında muhakkak bir fark vardır.

 

1.6 FSI'a binerken 1.4 TSI 170 hp Golf'ü kullanınca bile "bu ne ya?" diyecek kadar olaya farklı yaklaşırım. Bu benim enteresanlığımdır biraz.

 

Büyük etkiler ortaya çıkmadıkça aradaki farklar beni pek tatmin etmez. :)

 

Ha 102 hp, ha 115 hp. Aradaki fark hakkaten hikaye bana göre.
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

Sonraki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir