üstekine cevap ver alttakine soru sor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

üstekine cevap ver alttakine soru sor

İleti agros » 15 Ekm 2009, 15:26

kıyma ile mıyma arasında ki fark

birinden köfte yapılır birinden möfte

cevap dogrusya bir soru da ben sorayım; bide nedir?
 
Kullanıcı avatarı
agros
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 199
Kayıt: 12 May 2008, 14:21
Nereden: Antalya
Arabanız: 2011 Toyota Corolla 1.33 Comfort Dual VVT-i

İleti onurhan2006 » 15 Ekm 2009, 15:51

b-i-d-e harflerinin birleşimiyle oluşan kelime anlamıyla "birşey,baska,yada,öteki vb..." anlamlara gelen türkçe kısaltmadır LOL
soru: Termodinamiğin ilk kanunu nedir?
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti oguz » 15 Ekm 2009, 17:36

[quote="redneks"]cevap:düşük vites yüksek devir kullanırım
[/QUOTE]
 

siz karda yolda kalırsnız:D bence tabi :)


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti MEGAN » 15 Ekm 2009, 17:45

[quote="onurhan2006"]b-i-d-e harflerinin birleşimiyle oluşan kelime anlamıyla "birşey,baska,yada,öteki vb..." anlamlara gelen türkçe kısaltmadır LOL
soru: Termodinamiğin ilk kanunu nedir?
[/QUOTE]
CEVAP:

Birinci Yasa




Tipik bir termodinamik sistem: ısı sıcak kaynatıcıdan soğuk yoğunlaştırıcıya doğru hareket eder ve bu sayede bir iş ortaya çıkar.

Bir sistemin iç enerjisindeki artış: sisteme verilen ısı ile, sistemin çevresine uyguladığı iş arasındaki farktır.



U2 – U1 = Q – W

Bu yasa "enerjinin korunumu" olarak da bilinir. Enerji yoktan var edilemez ve yok edilemez sadece bir şekilden diğerine dönüşür. Bir sistemin herhangi bir çevrimi için çevrim sırasında ısı alışverişi ile iş alışverişi aynı birim sisteminde birbirlerine eşit farklı birim sistemlerinde ise birbirlerine orantılı olmak zorundadır. Bu ifadelerin yapılan deneylerle doğruluğu gözlenmiştir fakat ispat edilememektedir. Bütün bu ifadeler matematiksel olarak çok daha kolay ifade edilebilir.


Aşağıdaki formüllerde



  • Q = çevrim boyunca net ısı alışverişini
  • W = çevrim boyunca net iş alışverişini

göstersin. Ama bir de çevrime ihtiyaç duyuyoruz şimdi onu da basit olarak çizelim,


Örnek%20hal%20değişimi.JPG


Şimdi bu şekilde sistemin herhangi iki hali görünüyor yani 1 ve 2 nolu noktalar. Hal değişimleri ise A , B , C çizgileriyle sağlansın. Ok yönleri de hal değişimlerinin olacağı yönler. Şimdi hal değişimleri 1A2 ve 1B2 ise 2C1 ilk hale dönülen durumdur. Şimdi çevrimleri kurguluyalım elimizde 1A2C1 ve 1B2C1 çevrimleri var:



  • 1A2.δ.Q + 2C1.δ.Q = 1A2.δ.W + 2C1.δ.W ( 1A2C1 Çevrimi ) (a denklemi)


  • 1B2.δ.Q + 2C1.δ.Q = 1B2.δ.W + 2C1.δ.W ( 1B2C1 Çevrimi ) (b denklemi)

1A2C1 ve 1B2C1 çevrimleri birbirlerine eşittir. Termodinamiğin 1. kanunu uygulandığında a ve b denklemleri ortaya çıkar b denklemi a denkleminden çıkarırsak c denklemini buluruz.



  • 1A2 ( δ.Q - δ.W ) = 1B2( δ.Q - δ.W ) (c denklemi)

1A2 ve 1B2 aynı haller arasında herhangi iki hal değişimi olduğundan δQ – δW ifadesinin 1-2 noktası arasındaki bütün hal değişim

-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti oguz » 15 Ekm 2009, 17:47

zuhaha kopardın beni:D yakında kimya biyoloji görecez burda:D


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti iceman70 » 15 Ekm 2009, 20:13

SORUYORUM SİZLERE KARŞIT MADDE NEDİR xD

iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti MEGAN » 15 Ekm 2009, 20:18

[quote="iceman70"]

SORUYORUM SİZLERE KARŞIT MADDE NEDİR xD

[/QUOTE]








Dört temel doğa kuvvetinden atom altı ölçeklerde etkileşen üçünü (şiddetli çekirdek kuvveti = atom çekirdeklerini oluşturan parçacıkları bir arada tutan kuvvet; zayıf çekirdek kuvveti = ağır ve kararsız parçacıkların bozunarak kimlik değiştirmesine yol açan kuvvet ve elektromanyetik kuvvet = atom çekirdekleriyle çevrelerinde dolanan elektronlar arasında etkiyerek atomları ve molekülleri bir arada tutan kuvvet) açıklayan Standart Model'e göre BİLİNEN tüm parçacıkların aynı kütlede ama ters elektrik yükü taşıyan bir karşıtı vardır (ayna görüntüsü gibi). İşte bunlara karşı madde ya da anti madde diyoruz. Örneğin - yüklü elektronun anti madde karşılığı + yüklü pozitron; + yüklü protonun anti madde karşılığı - yüklü anti proton vb. Maddeyle anti madde yani bir parçacıkla kendi anti maddesi bir araya geldiğinde birbirlerini yok ederek enerji açığa çıkarırlar. 137 milyar yıl önce evreni ortaya çıkaran Büyük Patlama'da eşit miktarlarda ortaya çıkan madde ile anti madde birbirlerini yok ederken bazı kuantum mekaniksel özellikler nedeniyle toplam maddenin çok küçük bir bölümü yok olmaktan kurtulmuş ve evrende görebildiğimiz her şey (yıldızlar gökadalar gezegenler ve üzerlerindeki canlılar) bu küçük madde fazlalığının birer ürünü. Ancak evrendeki büyük yapıların (gökadalar ve gökada kümeleri) hareketleriyle ve evrenin yapısıyla ilgili olarak yapılan duyarlı gözlemler Standart Model'de listelenen parçacıkların dışında ve toplam maddenin beş katı kütlede henüz gözlenememiş ve nitelikleri BİLİNEMEYEN bir dizi parçacık olduğunu gösteriyor ki bunlar "karanlık madde" olarak adlandırılıyor. Anti madde ile karanlık maddeyi aynı şeymiş gibi düşünmek sık yapılan bir yanlış olduğu için bu farkı iyi anlamak gerekir. Özetle anti madde BİLİNEN madde parçacıklarının ters elektrik yükü taşıyan karşıtları; "karanlık madde" ise henüz varlıkları deney ya da gözlemlerle belirlenememiş ancak yaptıkları kütle çekim etkisiyle varlıklarını dolaylı yoldan gösteren madde olarak tanımlanabilir. Anti madde yukarıda açıklanan özelliği (maddeyle anti maddenin bir araya geldiklerinde birbirlerini yok etmeleri) nedeniyle görünen evrende doğal olarak bulunmuyor (yine de bazı kuramcılar evrenin kıyısında bucağında varlığını koruyabilmiş anti madde adacıkları bulunabileceği spekülasyonunu yapıyorlar). Ama yüksek enerjili çarpışma deneylerinde ya da madde parçacıklarının doğal bozunma sürecinde ortaya çıkıp saniyenin çok küçük kesirlerinde var olabiliyorlar. Bilim insanları çok özel deney koşullarında ve milyarlarca dolar değerinde parçacık detektörleri ve süper iletken mıknatıslar kullanarak bunları yok olmadan tuzaklayıp koruyabiliyor ve bunlarla yüksek enerjili çarpışma deneyleri gerçekleştiriyorlar.
------------------------------------------------------

NOT: Cern de de hala bu karşıt maddelerle ilgili çalışmalar yapılıyor.

---------------------

Sorum: (NOT: Eski bir Mısır Piramitinde bulunmuş.) SABAH 4,ÖĞLEN 2,AKŞAM 3 Nedir Bu ? 
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti iceman70 » 15 Ekm 2009, 21:46

İnsan ?? Not:cern'de karşıt maddeyi daha büyük yapmak istiyorlar enerji sorununu ortadan kaldırmak için :)
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti yexplorer » 15 Ekm 2009, 23:43

[quote="oguz"][quote="redneks"]cevap:düşük vites yüksek devir kullanırım
[/QUOTE]
 

siz karda yolda kalırsnız:D bence tabi :)
[/QUOTE]
düşük vites yüksek devir tekerleklere aşırı güç aktarır buda kaymaya yol açar diye düşünüyorum
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti y.emre » 16 Ekm 2009, 00:03

[quote="yexplorer"][quote="oguz"][quote="redneks"]cevap:düşük vites yüksek devir kullanırım
[/QUOTE]
 

siz karda yolda kalırsnız:D bence tabi :)
[/QUOTE]
düşük vites yüksek devir tekerleklere aşırı güç aktarır buda kaymaya yol açar diye düşünüyorum
[/QUOTE] kesinlikle katılıyorum yüksek devirle karda araba kullanılmaz..
Kullanıcı avatarı
y.emre
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 778
Kayıt: 20 Eyl 2008, 16:42
Ad Soyad: yunus emre yıldız
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001Felicia- 2007 Era -2010 Rio-2007K2500-2010H100

İleti MEGAN » 16 Ekm 2009, 00:10

[quote="iceman70"]İnsan ?? Not:cern'de karşıt maddeyi daha büyük yapmak istiyorlar enerji sorununu ortadan kaldırmak için :)[/QUOTE]


Evet İnsan :)

Evet Cern de ki çalışmaları takip ediyorum araya küçük not düşim dedim :)
------------------

Aracınızla 5. Viteste Düz otobanda 220 ile gidiyorsunuz ayağınızı debriaja basıp vitesi 1 e getirip ayağınızı debriajdan kaldırdığınız anda olacakların LİSTESİ. :) ( ÇOK MERAK ETMİŞİMDİR HEP :d )
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti y.emre » 16 Ekm 2009, 00:12

[quote="MEGAN"][quote="iceman70"]İnsan ?? Not:cern'de karşıt maddeyi daha büyük yapmak istiyorlar enerji sorununu ortadan kaldırmak için :)[/QUOTE]


Evet İnsan :)

Evet Cern de ki çalışmaları takip ediyorum araya küçük not düşim dedim :)
------------------

Aracınızla 5. Viteste Düz otobanda 220 ile gidiyorsunuz ayağınızı debriaja basıp vitesi 1 e getirip ayağınızı debriajdan kaldırdığınız anda olacakların LİSTESİ. :) ( ÇOK MERAK ETMİŞİMDİR HEP :d )
[/QUOTE]
1 . vitese geçmez ki 3 deseniz belki  : )
Kullanıcı avatarı
y.emre
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 778
Kayıt: 20 Eyl 2008, 16:42
Ad Soyad: yunus emre yıldız
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001Felicia- 2007 Era -2010 Rio-2007K2500-2010H100

İleti MEGAN » 16 Ekm 2009, 00:13

[quote="y.emre"][quote="MEGAN"][quote="iceman70"]İnsan ?? Not:cern'de karşıt maddeyi daha büyük yapmak istiyorlar enerji sorununu ortadan kaldırmak için :)[/QUOTE]


Evet İnsan :)

Evet Cern de ki çalışmaları takip ediyorum araya küçük not düşim dedim :)
------------------

Aracınızla 5. Viteste Düz otobanda 220 ile gidiyorsunuz ayağınızı debriaja basıp vitesi 1 e getirip ayağınızı debriajdan kaldırdığınız anda olacakların LİSTESİ. :) ( ÇOK MERAK ETMİŞİMDİR HEP :d )
[/QUOTE]
1 . vitese geçmez ki 3 deseniz belki  : )
[/QUOTE]

Bildiğim kadarıyla yeni araçlarda öyle eski sistemi ele alalım :D
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti oguz » 16 Ekm 2009, 00:16

vites geçmez diye düşünüyorum :D diyelimki geçti devir bırakın redline ı bir anda sona oturur. araç ilk 1-2 saniye müthiş şekilde öne yıgılır. sonra müthiş bir küthürdeme duyarsınız. sonra saga sola sıçrayan blok parçalarını görürsünüz. kaputunuza alttan ateş ediyolarmış gibi izler oluşur. ortalık beyaz dumana bogulur. araç sag sol yapmaya baslar savrulur ve biyere patlarsınız:D ha birde bunlar olurken sanzuman alttan aşagı iner siz bunu göremessiniz:D
 

soru: 100le gidiyorsunuz. direksiyonu bir anda kırmanız gerekti kırdınız sonra toparlamak için ters yöne tekrar kırdınız bu arada arabanın arka kısmı sag tarafa dogru savrulmaya basladı aklınıza ilk gelen ne olur toparlamak için ne yaparsınız?


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti y.emre » 16 Ekm 2009, 00:18

[quote="oguz"]vites geçmez diye düşünüyorum :D diyelimki geçti devir bırakın redline ı bir anda sona oturur. araç ilk 1-2 saniye müthiş şekilde öne yıgılır. sonra müthiş bir küthürdeme duyarsınız. sonra saga sola sıçrayan blok parçalarını görürsünüz. kaputunuza alttan ateş ediyolarmış gibi izler oluşur. ortalık beyaz dumana bogulur. araç sag sol yapmaya baslar savrulur ve biyere patlarsınız:D ha birde bunlar olurken sanzuman alttan aşagı iner siz bunu göremessiniz:D
 

soru: 100le gidiyorsunuz. direksiyonu bir anda kırmanız gerekti kırdınız sonra toparlamak için ters yöne tekrar kırdınız bu arada arabanın arka kısmı sag tarafa dogru savrulmaya basladı aklınıza ilk gelen ne olur toparlamak için ne yaparsınız?
[/QUOTE] tam cevap olmıcak ama yapılmaMAsı gerekenlerin arasında frene basmak var..
Kullanıcı avatarı
y.emre
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 778
Kayıt: 20 Eyl 2008, 16:42
Ad Soyad: yunus emre yıldız
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001Felicia- 2007 Era -2010 Rio-2007K2500-2010H100

İleti oguz » 16 Ekm 2009, 00:20

siz biyere girdiniz diyeyim ben :D başka cevap istiyorum detaylı :D


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti MEGAN » 16 Ekm 2009, 00:22

[quote="oguz"]vites geçmez diye düşünüyorum :D diyelimki geçti devir bırakın redline ı bir anda sona oturur. araç ilk 1-2 saniye müthiş şekilde öne yıgılır. sonra müthiş bir küthürdeme duyarsınız. sonra saga sola sıçrayan blok parçalarını görürsünüz. kaputunuza alttan ateş ediyolarmış gibi izler oluşur. ortalık beyaz dumana bogulur. araç sag sol yapmaya baslar savrulur ve biyere patlarsınız:D ha birde bunlar olurken sanzuman alttan aşagı iner siz bunu göremessiniz:D
 

soru: 100le gidiyorsunuz. direksiyonu bir anda kırmanız gerekti kırdınız sonra toparlamak için ters yöne tekrar kırdınız bu arada arabanın arka kısmı sag tarafa dogru savrulmaya basladı aklınıza ilk gelen ne olur toparlamak için ne yaparsınız?
[/QUOTE]

-------------------------

Araç Önden çekişliyse El Frenini Çeker Gaza yüklenirim. otomatik toparlarım.
Araç Arkadan Çekişliyse 4 lastiğe Birden Fren uygularım :)
Araç 4 ÇEKER olursa böyle bir sorun yaşayacağımı sanmıyorum ama yinede aynı şekilde gaza yüklenirim araç toplar kendini.
-------------

Gece yolculuğunda aracınızın önünden bilinmeyen bir cisim fırlayıp Geçtiği oldumu hiç ? ( bize olduda çok korktuk karanlık ve Ormanlıkta hızla giderken )
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti y.emre » 16 Ekm 2009, 00:25

[quote="oguz"]siz biyere girdiniz diyeyim ben :D başka cevap istiyorum detaylı :D[/QUOTE]
abi neden biyere giriyomusum :D ben frene bastığım için girdim diyebilirim :S

tam olrak aynı durum olmasada frene bastığımızda arabanın kıçı hepten sapıtır..

 

ama o an ayağımı gazdan çekip direksiyonu aksi yöne kırıp araba düzlendiğinde tekrar gaza basardım..
Kullanıcı avatarı
y.emre
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 778
Kayıt: 20 Eyl 2008, 16:42
Ad Soyad: yunus emre yıldız
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001Felicia- 2007 Era -2010 Rio-2007K2500-2010H100

ÖncekiSonraki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir