Skoda Octavia MPI ? FSI mı ?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Skoda Octavia MPI ? FSI mı ?

İleti MEGAN » 28 Ekm 2009, 21:53

Ozaman ben şöyle yapayim. En kısa sürede Bir Skoda Bayisine Uğrayım ve MPI ve FSI hakkında Daha genel bilgi isteyim. ama anlatımlarınız Doğrultusunda FSI bana Daha hoş geldi. Zaten LPG ye de karşıyım taktırmam. Hepinize Çok Teşekkür ederim.
 
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti hakanerdogan » 28 Ekm 2009, 21:57

ukalalık olarak algılamazsan, bayi bi poh anlamaz... anlarda işine gelmez... genelde... iyisini tenzih ederim.

elinde ne varsa onu över. forumda kullanıcılar direk tecrübe edenler ilk ağızdan söyler, zaten buranın amacı bayi-servis gibi yerlerde kazığa oturmadan bilgi edinmek.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti sucan » 28 Ekm 2009, 22:25

bu sorunun cevabını burda bulman çok zor fsi kullanan bir çok kişi mpi motoru kötülüyor mpi kullanan bir çok kişide fsi motoru kötülüyor ve bir çoğuda kulaktan duyma bilgileri geçmiyor sen mpi fsi takılma bence temiz araç bulursan al.
2006 Octavia Elegance Triptonik
Kullanıcı avatarı
sucan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 23 Eyl 2009, 03:52
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: Antalya
Arabanız: 2008 mondeo 1,6 titanyum-2005 getz 1,3 gli

İleti mayham85 » 28 Ekm 2009, 22:51

[quote="MEGAN"]Ozaman ben şöyle yapayim. En kısa sürede Bir Skoda Bayisine Uğrayım ve MPI ve FSI hakkında Daha genel bilgi isteyim. ama anlatımlarınız Doğrultusunda FSI bana Daha hoş geldi. Zaten LPG ye de karşıyım taktırmam. Hepinize Çok Teşekkür ederim.[/QUOTE]

bir kere şu konuyu ii anlayın. ne fsi nede 8v hiç bir şekilde yolda bırakmaz. .  ikiside uzun ömür için tasarlanmış aradaki tek fark birsi direkt enjeksyonla yakıtı yanma odasına alıyor diğeri daha dolambaçlı :) doğal olarakta az yakan her zaman tercih sebbi olmalıdır eğerki lpg ilk şartınız değil ise.

 

bu arada aradaki bir farka değinmek isterim. 16v makineler yapı olarak torkunu üst devirde verir. 8v li (piston başı 2v) teknolojisindeki makineler düşük devirde verir. çok faklı karakterde olan motorlardır ikisi.
mayham85
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ekm 2008, 17:31

İleti hakanerdogan » 28 Ekm 2009, 22:56

FSI her koşulda daha güçlüdür... 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti MEGAN » 28 Ekm 2009, 22:58

açıkcası benim 16v den haberim yok ne anlama gelir bilmiyorum :)
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti hakanerdogan » 28 Ekm 2009, 23:01

[quote="MEGAN"]açıkcası benim 16v den haberim yok ne anlama gelir bilmiyorum :)[/QUOTE]

silindire ne girer?

hava+yakıt. yakıt enjeksiyondan gelir, havada subaplardan. yanan hava nerden egzosta gider, yine subaplardan.

MPI motorda bir emme ve bir egzost subapı vardır, FSI da 2 emme 2 egzost subabı vardır silindir başına.

haliyle biri daha rahat nefes alıyor (gerçi adet başına boyları farklıdır ama 16V her zaman avantajdır)
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti oguz » 28 Ekm 2009, 23:09

tamamen duyduklarımdan az cok gorduklerimden ve kendi yorumumu katarak konusuyorum. audinin cogu arabaları fsi. hayla öyle. tr sartlarında vuruntu sorunu var diyolar. oda tr deki yakıt kalitesizliginden dolayı yakıt secen bi arac. ama performans torq yonunden az da olsa mpi dan guclu dur.


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti sucan » 28 Ekm 2009, 23:19

''ALINTI''

AYRICA BİLMEYEN ARKADAŞLARA UFAK BİR NOT GEÇMEK İSTİYORUM BU PEK BİLİNEN BİR DURUM DEĞİLDİR; 8 VALF MOTORLAR 16 VALF MOTORLARDAN ALT DEVİRLERDE DAHA CANLIDIRLAR.....YANİ ŞEHİR İÇİNDE KULLANIM İÇİN (MAX 4000 DEVİR KULLANIMI DURUMLARI YANİ) 8 VALF MOTORLAR 16 VALF MOTORLARDAN ALT DEVİRLERDE ÇOK DAHA PERFORMASNLIDIR......ÜST DEVİRLERDE İSE TAM TERSİ DURUM GEÇERLİDİR; 16 VALF MOTOLAR ÜST DEVİRLERDE DAHA VERİMLİ İKEN 8 VALF MOTORLAR ÜST DEVİRLERDE ÖLMÜŞLERİ OYNAR........DENEYİMLERİMDEN ÖRNEK VERMEK İSTİYORUM BU KONU HAKKINDA........ARKADAŞIMDA 1.6 16VALF 105HP OPEL VECTRA VAR; KÖPRÜLERDE ARAÇ EĞİMDE KALDIĞINDA, KALKARKEN MOTOR´´STOP ETSEM Mİ ETMESEM Mİ´´ DİYE RESMEN TİTREYEREK SÜRÜCÜYE SORARKEN; AYNI HACİMDE OLAN 1.6 8VALF 102HP VW GOLF TE EĞİMLERDE KALKARKEN, KESİNLİKLE BÖYLE BİR MOTOR TİTREME VE STOP ETMEYE YÖNELİK BİR İSTEK YOKTUR

ÖZETLE ŞEHİR İÇİ KULLANICILARINA 8 VALF MOTORLAR ŞİDDETLE TAVSİYE EDİLİR......AYRICA 8 VALF MOTOR EKONOMİDEN YANA BİR LPG EFSANESİDİR

 

DAHA BASİT BİR ÖRNEK İSTERSEN

BİRİ 8V DİĞERİ 16V OLAN İKİ ARAÇ YANYANA 160 KM/H HIZDA DURMADAN GİDİYOR OLSUN.......
YOLDA YERİ GELDİ 190KM/H HIZA ÇIKMAK GEREKTİ DİYELİM.......İŞTE BU NOKTADA 160 DAN 190 A ÇIKARKEN 8VALF MOTOR ,16 VALF MOTORA GÖRE ARA HIZLANAMA DEĞERİ OLARAK GERİDE KALACAKTIR BASİT BİR ÖRNEK VERMEK GEREKİRSE, MESELA; 8VALF MOTORLU OLAN ARAÇ 160KM/H HIZDAN 190KM/H HIZA ÇIKMASI İÇİN GEREKEN SÜRE ORTALAMA 30 SANİYE İSE; 16VALF MOTORLU OLAN ARAÇTA 160 DAN 190 A ÇIKMASI İÇİN GEREKEN SÜRE 20 SANİYE CİVARINDADIR  FAKAT DÜŞÜK DEVİRDE YANİ KALKIŞ SIRASINDA 8VALF VERİMİ BİRAZ DAHA FAZLADIR YANİ İKİ MORTOR ARASINDAKİ PERFORMANS FARKI BUDUR......
2006 Octavia Elegance Triptonik
Kullanıcı avatarı
sucan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 23 Eyl 2009, 03:52
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: Antalya
Arabanız: 2008 mondeo 1,6 titanyum-2005 getz 1,3 gli

İleti hakanerdogan » 28 Ekm 2009, 23:22

VW Golf ile 16V Opel'in ağırlıkları aynı mıymış, ilk vites dişli oranları aynı mıymış? neye dayanarak? ne koşul? hangi normatif metoda dayanarak? 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti sucan » 28 Ekm 2009, 23:25

[quote="hakanerdogan"]VW Golf ile 16V Opel'in ağırlıkları aynı mıymış, ilk vites dişli oranları aynı mıymış? neye dayanarak? ne koşul? hangi normatif metoda dayanarak?  [/QUOTE]

HAKAN BEY ZATEN BİR TEST YAPMIYORUZ ARKADAŞA EN BASİT ŞEKİLDE NASIL ANLATIRIZ DÜŞÜNCESİ İÇİNDEYİZ
2006 Octavia Elegance Triptonik
Kullanıcı avatarı
sucan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 23 Eyl 2009, 03:52
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: Antalya
Arabanız: 2008 mondeo 1,6 titanyum-2005 getz 1,3 gli

İleti SEAHAWK » 29 Ekm 2009, 00:12

FSI motor MPI motordan her devirde daha yüksek tork (dolayısıyla güç) üretir. Alt devirlerde zayıflık falan söz konusu değil. FSI Octavia'nın MPI'ye göre bariz bir performans farkı olacaktır. (ağırlık farkı küçük; şanzıman oranlarını da tek tek incelemişliğim vardır)
 

Hatta buyrun grafiği; (siyah çizgi MPI'nin tork eğrisi; mavi çizgi ise FSI'nin tork eğrisi)

 


 

==============

 

 

FSI motor enjeksiyon sisteminden dolayı MPI motordan biraz daha sesli çalışıyor. Ama dert edecek kadar olduğunu düşünmüyorum. Mesele değil kanımca.

 

==============

 

 

MPI'nin LPG takılabilmesi dışında kayda değer bir avantajı bulunmamakta.
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti mayham85 » 29 Ekm 2009, 00:17

düşük devide daha iyi kalkıyorsa merak ettiğim bir srun var. 10,8 1,6 FSİ 0-100 11,3 golf V 8v. 11,7 leon 8v de 0-100 .
o motor gidiyormuş gibi hissettiriyor ama sadece gidiyormuş gibi yapıyor gitmior :)

 

 

ben daha önce açıkladım. ikisi farklı karakterde. 8v 102 bg motorun max tork devri geldiğinde zaten FSİ ile aynı devide oluyorlar. ondan sonra nefesi kesiliyor. fsi ise daha yüksek devirlere kadar daha fazla tork üretiyor.

artı olaak 8v lerin tamamında daha güçsüz oldukları için diğerlerine göre daha kısa oranlı şanzımanlar vardır. bu demek oluyorki aynı hızda ikisi yan yana giderken biri diğerinden daha az devir çevirir. zaten gidiyormuş gibi gelmeside ondan kaynaklanıyor.

 

ayrıca 100 bg golf le 100 bg vectra yapılacak en son kıyslamadır zira ne ağırlk nede motor karakteri bir değil.

 

ben size en açık örneği vereyim. yazın arkadaşımın 1,6 8v leonu ile istanbuldan eskişehire geldik. hiç zorlamadığm halde şehirler arası 7 lt altına indiremedim aleti. 1,6 FSİ golf ile aynı kullanım tarzında benzer yol şartlarında 986 km yi tam 1 depo ile gitmişliğim var.(52 lt benzin ile)

 

 
mayham85
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ekm 2008, 17:31

İleti RoadFighter » 29 Ekm 2009, 01:16

LPG takılmayacaksa FSI almalı sözümü yineliyorum. Yakıtı da güvenilir yerlerden alırsanız sıkıntı olmayacaktır. Biz 4 senenin 3.5 senesinde 95 oktan kullandık bizim araçta ve hiçbir sıkıntı çıkmadı çok şükür yakıt anlamında.
 

Zaten 2 motor da yüksek performanslı motorlar değil.

 

Bizim FSI otomatik vites olduğu için ben performans namına pek birşey diyemeyeceğim FSI için(bizim arabanın performansı rezalet;vites geçişleri rezalet çünkü) ama bana öyle geliyor ki düz vites bir FSI hakkaten fena gitmiyordur.

 

 

Mehmet kardeş sen böyle incik boncuğa konu açacağına az biraz birşeylerden anlayan(ki buraya yazıyorlar üşenmeden) abilerine bir özel mesaj atsan konu kirliliği olmamış olur forumda. Ya da eski konuları hortlat.

 

Kendi açtığın benzer konuları bile bilemiyorsun :)

 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti MEGAN » 29 Ekm 2009, 01:40

[quote="RoadFighter"]LPG takılmayacaksa FSI almalı sözümü yineliyorum. Yakıtı da güvenilir yerlerden alırsanız sıkıntı olmayacaktır. Biz 4 senenin 3.5 senesinde 95 oktan kullandık bizim araçta ve hiçbir sıkıntı çıkmadı çok şükür yakıt anlamında.
 

Zaten 2 motor da yüksek performanslı motorlar değil.

 

Bizim FSI otomatik vites olduğu için ben performans namına pek birşey diyemeyeceğim FSI için(bizim arabanın performansı rezalet;vites geçişleri rezalet çünkü) ama bana öyle geliyor ki düz vites bir FSI hakkaten fena gitmiyordur.

 

 

Mehmet kardeş sen böyle incik boncuğa konu açacağına az biraz birşeylerden anlayan(ki buraya yazıyorlar üşenmeden) abilerine bir özel mesaj atsan konu kirliliği olmamış olur forumda. Ya da eski konuları hortlat.

 

Kendi açtığın benzer konuları bile bilemiyorsun :)

 
[/QUOTE]
Özür Dilerim Bilemedim abicim. Forum kirliliği yarattık..
O konular açıldıktan 1 gün sonra 1 aylığına PC başında olamadım. ve o konulara yazılan mesajlardan haberim bile olmadı..
Forum KİRLİLİĞİ Yaptığımı Düşünen Herkezden Özür dilerim Ve Elinden Geldiğince Yardımcı olan tüm abilerimede Teşekkürlerimi Sunarım İlk Göz ağrımı alıcam ve biraz tedirginim. amacım Profesyonel bir destek almaktı. bunuda Burdan başka hiç bi yerde bulamam. TEKRAR TEŞEKKÜR EDERİM HEPİNİZE.
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

Önceki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir