101 LİK(LPG Lİ) FABİAMI---TDİ FABİAMI

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

101 LİK(LPG Lİ) FABİAMI---TDİ FABİAMI

İleti feliciaZK » 04 Kas 2009, 02:06

ARKADAŞLAR 2000 FELİCİAMDAN SONRA FABİA DÜŞÜNÜYORUM AMA HANGİSİ?


1,4 101 HP(LPGLİ) FABİAMI

1,4 TDİ FABİAMAI

 

MODEL YILI

DONANIMI

PERFORMANSI

BAKIMI

 

GİBİ KIYASLAMALAR YAPILACAK OLSA HANGİNİ TERCİH ETMELİYİM

 

 
feliciaZK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 31 Arl 2007, 20:12

İleti C@GL@R » 04 Kas 2009, 02:12

eğer tanıdık bildik birinden dizel araç alacaksanız tabiki dizel derim...ama yok tanımadığınız birinden dizel araç alacaksanız orda durun derim çünkü dizel araçlardan hep korkmuşumdur alırsam ya bir motor arızası çıkarırsa diye o yüzden dizel aracın varsa nasıl kefen parası koyarlarsa büyüklerimiz kenara sende koy kenara söyle 2 milyar.. o yüzden benim kenarda o kadar param olmadığı için 101 hp tercih ettim lpg de taktırdım sorunsuz kullanıyorum bilmem anlatabildimmi
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti lazianke » 04 Kas 2009, 02:30

arkadaşlar hep bu korku le dizelden uzak durduk.
 

3 yıldır şu forumda üyeyim Allah aşkına kaç tane dizel motor arızası (arıza ışığı-  yok direksiyon açı sensörü-egr valfi- boğaz kelebeği- buji değişimi- rolanti titremesi, vs vs ) konusu açıldı????

 

dediğinizin doğruluğu olduğuna inanıyorum. ama 45 binde 2. el tdi alıp da 3 yılda 111.000 yapmış biri olarak. evelallah skoda tdi ile "bu olumsuz yargıya" anti bir cevabı, yaşayarak vermek istiyorum...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti levent06 » 04 Kas 2009, 10:38

herşeyin orjinali sorunsuz olandır.sonradan motora birşeyler eklendimi(lpg gibi)sorun çıkmaması çok düşük bir ihtimaldir.eğer rolantide sesli çalışan bir tdi den rahatsız olmazsanız dizel almanızı ,ama düşük kilometrede olmasına dikkat ederek tavsiyede bulunabilirim.ayrıca wv nin tdi leri kendini sağlamlığı ve sorunsuz bir motor oluşunu diğer marka dizellere göre çok daha evvel kanıtlamışbir motordur.yani korkmaya gerek yok alırken bir chekap yaptırırsınız nevar neyok çıkar orda bu kadar basit.

Kullanıcı avatarı
levent06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 44
Kayıt: 08 Ekm 2007, 15:55
Ad Soyad: levent
Nereden: Ankara
Arabanız: GOLF 6 2011 1,6 MPI

İleti mbarman » 04 Kas 2009, 11:01

tartışmasız diesel. mümkünse 100.000km altı. ama vw dieseller gerekli bakım yapıldığı müddetçe 400-500.000km rahat yapar bilginize
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti iceman70 » 04 Kas 2009, 11:04

tabikide dizel hem yakıt ekonomisi hemde tork için nasıl olsa yarışa çıkmayacan benzinliye hiç gerek yok
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti Bluedays » 04 Kas 2009, 12:02

Bence benzinli 101 HP .
Benim arabam 101 HP benzinli ve BRC tüp taktırdım. Sorunsuz biniyorum. 1 kez bile sorun yaşamadım çok şükür tüp yüzünden.

Belki bu benim kişisel görüşüm fakat çoğu kişi de bunu dile getirdiği için söylüyorum.

Almadan önce bir dizel fabia ya binin, sonra inin benzinli bir fabiaya binin.

Farkı göreceksiniz. Biri traktör gibi, diğeri mercedes gibi. Benim arabamdan çıt ses gelse sinir olurum. Dizel arabalarda (fabialarda ses yalıtımı iyi olmadığından) sesten konuşmanızı bile zor duyarsınız.

Kaldıki bakımı falan daha da beter.

Artı ekonomi diyorsunuz? Hangi dizel araç ankarada şu an benim aracımdan daha az yakar???

Şehiriçi: 0,13 Kuruş

Şehirlerarası: 0,11 kuruş???

 

Ekonomiyse ekonomi, konforsada konfor,

dizel araç 68 beygir, 75 beygir istediği kadar turbo olsun

benim araç 101 beygir.

 

 
Sizler, yani yeni Türkiye'nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz, Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar.Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir. M.Kemal ATATÜRK
Kullanıcı avatarı
Bluedays
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1256
Kayıt: 21 Kas 2008, 14:06
Ad Soyad: Alem Adam
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Fabia 1.4 Special HB 101 Hp

İleti mbarman » 04 Kas 2009, 12:05

[quote="Bluedays"]Bence benzinli 101 HP .
Benim arabam 101 HP benzinli ve BRC tüp taktırdım. Sorunsuz biniyorum. 1 kez bile sorun yaşamadım çok şükür tüp yüzünden.

Belki bu benim kişisel görüşüm fakat çoğu kişi de bunu dile getirdiği için söylüyorum.

Almadan önce bir dizel fabia ya binin, sonra inin benzinli bir fabiaya binin.

Farkı göreceksiniz. Biri traktör gibi, diğeri mercedes gibi. Benim arabamdan çıt ses gelse sinir olurum. Dizel arabalarda (fabialarda ses yalıtımı iyi olmadığından) sesten konuşmanızı bile zor duyarsınız.

Kaldıki bakımı falan daha da beter.

Artı ekonomi diyorsunuz? Hangi dizel araç ankarada şu an benim aracımdan daha az yakar???

Şehiriçi: 0,13 Kuruş

Şehirlerarası: 0,11 kuruş???

 

Ekonomiyse ekonomi, konforsada konfor,

dizel araç 68 beygir, 75 beygir istediği kadar turbo olsun

benim araç 101 beygir.

 

 
[/QUOTE]
ankarada ikamet etmediğim için ne desem boş. ama eminim hakan hem ekonomi hemde performans olarak canlı bir deneyim yaşatabilir
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti RAZOR10 » 04 Kas 2009, 12:40

dewir iyice dizel e doğru gitmeye başladı ama fabiların dizelleride cok gürültülü çalışıo be abiler, yine de araç alacak olsam dizeli ilk sıraya koyarım
Kullanıcı avatarı
RAZOR10
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 619
Kayıt: 23 Eyl 2006, 12:07
Ad Soyad: selçuk ÇİMŞİR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia ambiente 2005

İleti C@GL@R » 04 Kas 2009, 12:49

[quote="lazianke"]arkadaşlar hep bu korku le dizelden uzak durduk.
 

3 yıldır şu forumda üyeyim Allah aşkına kaç tane dizel motor arızası (arıza ışığı-  yok direksiyon açı sensörü-egr valfi- boğaz kelebeği- buji değişimi- rolanti titremesi, vs vs ) konusu açıldı????

 

dediğinizin doğruluğu olduğuna inanıyorum. ama 45 binde 2. el tdi alıp da 3 yılda 111.000 yapmış biri olarak. evelallah skoda tdi ile "bu olumsuz yargıya" anti bir cevabı, yaşayarak vermek istiyorum...
[/QUOTE]

dizel fabiaların model olarak daha yüksel olması olabilir belkide forumda görmemenizin sebebi 4-5 yıl sonra onlarıda görürüz
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti hakanerdogan » 04 Kas 2009, 12:50

Ankara içi 4.5 litreyi pek geçmez.

tamam 101 beygirdir amenna ama 123 torkla alt devirlerde yüklü durumlarda pek tırmanmayı sevmiyorlar.

boşken süper gidiyolar canııım, baya baya bindim ben 101 bg LPG li araca ankarada bi abimle baya gezdik, güzel yiyor iyi kaçıyor ama KLİMA KAPALIYKEN.... ve boşken... bin içine 5 kişi, aç yazın klimayı, LPG bak bakalım ne harikalar yaratıyor Smile yakar 11 kuruş yakar...

valla 101 ler mercedes, bizim arabalar traktörse biz büyük hata etmişiz ya tüh... nasıda ayırt edememişim bak şimdi Big%20smile


traktörden bi kaç izlenim, yolun rampaya sardığını hesaba katalım...

http://www.dailymotion.com/video/x8mghx ... 0-kph_auto

(önüme mercedes çıktı, valla, Big%20smileBig%20smile fren yapmak zorunda kaldım kararsızda kaldım yere koyamadımdı gazı)

http://www.dailymotion.com/video/xa4i32 ... -80-h_auto

ya işte arada düzlüğü falan bulunca sol şerit işgali falan.... (Ankara Çamlıdere gişelerde sıfırlanır, kaynaşlı gişelerde bakılır, 1 saat 15 dakika.... yol 200 km falan... ortalama 7.8 litre, gaz yerden kalkmadı, ibre 170 altına inmedi)





o kadar hesabını kitabını yaptık, ciğerini söktüm bu motorun ben....

ayrıca traktöre tekrar geleceğim, 3 traktörümüz var, yazları saatlerce çalışırım başlarında, onlardan inip arabama binince 90-100 gibi hızlarda artık sağır falan oluyorumdur ya herhaldeTongue, her fabiada olan lastik sesinden başka bi ses gelmiyor..

insanlar söyler ama ne söyler? bakımı pahalı, kaz gibi servise gidip
yolunursan elbet pahalı, ben 5W-40 Castrol Edge Turbo-Diesel yağımı 100
TL ye aldım, 38 TL de Hengst alman malı filtre, rica ederim servisimden
değişir, kaça mal olur bana bi yağ değişimi, 138 TL....



polendir, havadır, lastik rotasyonudur, boyanacak silinecek yeridir,
şüphe uyandıran kısmıdır şudur budur.... ''ilk kendim el atarım''
...

ha şuda var, benzinli kullanmak kolaydır, dizeli düzgün kullanmak
gerekir, kısa vites oranları yoktur, devrini doğru vermek gerekir.
turbo selameti açısından kullanımı özveri ister.







NOT: amacım 1.4 TDI, 101 lik düplü arabadan iyidir demek değil zaten, karakteri gereği benzinliler daha seri çalışan bir yapıya sahip ama otomobilden motordan mekanıkten anlamayan insanların verdikleri bilgilerle yanılmayın diye yazıyorum bunları. 68 beygir dizel fabia falanda yoktur. 70-75-80 bg lik 3 seçeneği vardır, 80 liği benimki hepsi böylede kaçmaz söleyim, ayrıca amb. sedandır aracım, en ağır fabialardandır Combisinden sonra.

yani 101 bg fabia elbette canavar gibi makinedir, alacak olsam bende alırım, en azından konuşurken ne olduğunu biliyorum...


ASLA ve ASLA KESİN BİR DİLLE TDI ALIN ÖNERİSİNDE BULUNMUYORUM.....

TEMİZİ HANGİSİYSE ONU ALIN, 2.EL ARABA ALMAK GALERİDEN 0 KM ALMAYA BENZEMEZ ki MOTORLARI HAKKINDA ATIP TUTALIM...


hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti grey_wolf » 04 Kas 2009, 12:53

bence tdı motor lpg li araca göre çok daha iyidir. ben şehir içinde 260-290 krş. yakmama rağmen lpg takmayı düşünmüyorum. çünkü takıpta tam olarak sorunsuz çalışanını duymadım. onun için 100.000 km altında dizel bir fabia daha iyidir. rolantide gürültülü çalışıyormuş. çalışsın. benim komşuda A6 var sabah arkamda çalışınca minibüs gibi ses geliyor. ama giderken tık yok. bu ses o kadar rahtsız edici değil bence.

2006 Fabia Sedan 1.4 16V Ambiante + landirenzo omegas
Kullanıcı avatarı
grey_wolf
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 665
Kayıt: 18 Eyl 2009, 18:10
Ad Soyad: EROL YÜKSEL
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2006 FABİA AMBIANTE SEDAN 1.4 16V

İleti gokturk » 04 Kas 2009, 13:24

aracımı 75 binde aldım 6-7 ay oluyor 90 bine geldi gayet memnunum hiçbir sorun çıkartmadı. evet şehir içi trafiğinde benzinliye göre biraz gürültülü çalışıyor fakat yüksek hızlarda benzinliden hiçbir farkı yok. Tdi farkını yokuş tırmanırken gösterir. Devrini alırsa 5. vitesten mümkün değil düşmezsin. Ayrıca gayet az yakıyor. Bir tek beni ağır bakımı korkutuyor.
gokturk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Haz 2009, 02:14

İleti SEAHAWK » 04 Kas 2009, 14:03

Başta Hakan olmak üzere pek çok kullanıcı arkadaş yeterince açıklama yapmış. Ama  benim de bir kez daha vurgulayacağım bir nokta var.

 

 

Yakıt tüketimi konusunda "LPG şehir dışı 11 kuruş, var mı daha az yakacak dizel" denmiş; 1.4 TDI iyi bir kullanımla 4 litrenin altını sıkça görüyor. Hakan'ın da benim de rakım farkı olmaksızın 3.5 litre civarına inmiş tüketim rekorlarımız mevcut. Kaldı ki uzun yolda bunun tam tersi olarak 180 üstü ile yardırdığınızda da tüketim olsa olsa 7 küsür litre oluyor işte.

 

Şahsen ben de tamamen performans beklentisi içinde olsam 101'lik tercih ederim. Ama TDI'ın "kullanışlı performans"ı 101'likten iyidir. Çünkü orta devirlerde çok tatmin edicidir. Normal bir sürücü iki aracı da kullandıktan sonra TDI'dan daha memnun kalacaktır. Zira 101'liğin kendini göstermesi için güzel güzel 4000-6500 arasında çalışmak gerekir. Bunu yapmak ise her sürücünün harcı değil; çünkü kimisi komik bir şekilde motorunun patlayacağını falan zannediyor, kimisi ise son derece haklı olarak ekonominin darmadağın olmasından korkuyor. (sağlam bir rampada 5000 devirde yardıran bir 101'liğin tüketimi kaç litre olur, bilemiyorum)

 

Sese gelince;

 

Alt devirlerde TDI tartışmasız olarak çok sesli çalışır. Hareket halinde iken o kada sıkıntı değildir. 80-90km/s'den sonra ise TDI muhtemelen 101'likten daha sessizdir. TDI'da özellikle 5. viteste 100 km/s civarında motor sesi falan duyulmuyor. TDI ses bakımından, uzun yolda az devir çevirdiğinden tahmin edemeyeceğiniz kadar başarılıdır. Öyle araç içinde gürültü yüzünden konuşamadığım falan da olmadı çok şükür.Big%20smile

 

 

==============================

 

 

Sonuç;

 

2 aracın da kendince avantajları ve deazavantajları var. Ben de 1-2 önyargıya karşı gelmek istedim. Yoksa 101'lik de harika bir seçenek. Hakan'ın da belirttiği gibi; hangisinin temizini, içinize sinenini bulursanız onu tercih edin.Smile
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti BaTeRRiiSStt » 04 Kas 2009, 14:20

dizelin bakım aralıkları daha kısa ve daha masraflı dıye bılıyorum + turbo dağılma riski var dızellerde.
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti fabialife » 04 Kas 2009, 16:10

dizel konusunda her yerde ,her kes, her şeyi yazıyor da çoğunun aslı yok. ya da çok yıllar önceden kalma ancak teknolojinin gelişmesi sonucu özelliğini yitirmiş bilgiler diyelim.
değişik markalardan çok araba aldım bindim sattım. sdece brirsi lpg li, diğerleri benzinli idi.
bu son kullandığım 1.3 75 hp dizel opel corsa. 31.000 km.de aldım şu anda 44.000 km.de. daha önce bazı nedenlerden dolayı ben de dizele karşı olan bir insandım. üstelik 30 yıldır çevrem itibari ile araba sektörünün içerisinde olan birisi olmama rağmen.
ama şimdiki fikrimi sorarsanız yılda 8-10.000 km. yapmama rağmen yine dizel alırım.
nedenlerini yazayım.

1-2007 model arabanın 6 aylık vergisi 192 lira.
2-şehir dışında ortalama 4 lt. mazot yakar, şehir içerisinde kullanılan yere göre değişir.
bundan daha az yakan 1160 kg.lık bir lpg li araba varsa ben bilmiyorum. 101 hp fabia dahil.
3-101 hp lik fabia gibi yazın klima açıkken kırmızı ışıkta kalksammı, kalmasammı diye nazlanmaz.
4-gaza bastınmı torkun hakkını fazlası ile verir.
5-yetkili servisin verdiği bakım aralığı 15.000 km. dir ve servis bu bakım aralığını uygular.
15 gün önce bakım yaptırdım özel serviste; 8,5 lira yağ filtresine,10 lira hava fitresine,10 lira polen filtresine verdim.(parçaları dışarıdan aldım). 5 kğ.lık ambalajı  50 liralık 10-40 yarı sentetik dizel yağından 3 litre yağ koyduk. tüm bakım 60 liraya mal oldu. mazot filtresi 30.000 km.değiştiği için onuda bir dahaki sefere değişrireceğiz fiyatı ise 70 lira
6- son nesil crdi (common rail) motorlarda rahatsız edecek derecede ses yoktur.

bu yazdıklarımın ilk 2-3-4. maddeler tdi motorlar için de geçerlidir. sesli çalışsalarda performans ve dayanıklılık bakımından her zaman ilk üçe girer. yakıt konusunda deseniz yine lpg den az yakar.
tdi dizellerin crdi motorlara ve benzinli skodalara karşı iki dezavantajı vardır. birincisi bakım maliyeti biraz yüksektir. ( o da skodanın hıyarlığından 505:1 onay kodlu yağ kullanın der) kullanmasan da bana göre bir şey olmaz.
ikincisi bakım aralığı. düne kadar 7,500 km. iken geçen yıl 10.000 km. oldu ( bu da bana göre skodanın hıyarlığı)
bir de sesli çalışma sorunu.
bunların dışında 101 hp benzinli fabianın tdi fabiadan tek üstünlüğü vardır diyelim o da 6.000 devir ile redline arasında kullanabildiğiniz sürece sadece son hızda tdi leri geçebilirsiniz. oda tüm tdi leri değil.( hakanın arabayla yarışmanızı tavsiye etmem.)
dizel alırken temiz ve az km.li olmasına, kullanırken usulüne uygun kullanım ve temiz yakıt almaya özen gösterin yeterlidir. şimdiki dizellerin motor ömrü benzinlilerden fazladır.

fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti BaTeRRiiSStt » 04 Kas 2009, 16:17

BEn sizin 101 lik fabia kullandıgınızı zannetmıyorum..
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti fabialife » 04 Kas 2009, 17:26

[quote="BaTeRRiiSStt"]BEn sizin 101 lik fabia kullandıgınızı zannetmıyorum..[/QUOTE]

sen forumda eski üyelerden birisi olduğun için aslında az buçuk hatırlaman lazım 101 lik hakkındaki yorumlarımı. bu cevap bana ise  fabialife nick'i ile daha önceki konularda yazdığım yorumlara bakarsan görürsün.

sıfır alıp 3 sene choice kullandım ve sattım. ayrıca ıspartadaki bundan
önceki skoda bayisi arkadaşım, müdürü yeğenimdi fabianın her türlüsünü
kullandım.

yine ayrıca bu konuda mütevazi değilim, 101 lik  fabianın poerformansını çok az kişi beni kadar sonuna dek zorlamıştır.

101 lik fabianın hiç bir zaman hakkını yemem, onu benim kadar öğen
kimse yoktur. ben o araba ile virajlı  dik ve uzun rampalarda 3.
viteste araba yüklü olduğu halde çok 150-155 sürat yaptım, yine aynı
rampalarda önüm açık ve yol müsait olduğu müddetçe hiç 5. vitesten
aşağı düşmedim. ne arabalar tokatladım ama sezarın hakkı sezara dizel
dizeldir, çünkü turbo farkı var. taksalar 101 liğe bir turbo o zaman
dizelin adını bile anmam.

ayrıca yuvarlak kelimeler değilde yazımda yanlış olan ne varsa onu söyleki biz de hatamızı bilelim.
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

Sonraki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir