Neden biz Türk'ler kendi arabamızı üretemiyoruz

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Neden biz Türk'ler kendi arabamızı üretemiyoruz

İleti Musa » 04 Arl 2009, 00:40

“ D E V R İ M ”
İLK TÜRK OTOMOBİLİ'NİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ
OTOMOBİLİN AĞIRLIĞI      1250 KG
MOTOR TİPİ      A4L
MOTOR DEVRİ      3600 D/DK
SİLİNDİR SAYISI      4
SİLİNDİR ÇAPI      81 MM
GÜÇ      50 HP
KARAKTERİSTİK      
4 ZAMANLI, SU SOĞUTMALI,YANDAN SÜBAPLI,
BASINÇLI YAĞLAMA.
İMAL SÜRESİ      4,5 AY
İMAL TARİHİ      
1961
İMAL YERİ      ESKİŞEHİR DEMİRYOLU FABRİKASI
ÜRETİM SAYISI      4

Bizim arabalarımız neden yok neden üretime izin verilmiyor.Bu otomobil sektöründe iş yapan büyük firmalar etkilenir biz araba yaparsak ve onlar engelliyor bizi doğrumu abilerim  şu gördüğünüz araba el yapımı sizlerde biliyorsunuz ki benzini olmadığı için çalışmadı ve bi kenara atıldı.Size sorarım abilerim bizler ne zaman bir araba üreticez ?Ürettiğimiz arabalar kişiye özel üretim değil de seri üretim olmayacak mı ?bu konu çok konuşulan bi konu sizinde düşüncelerinizi bilmek istiyorum şahsen bu konu benim zoruma gidiyor eminim ki sizler içinde öyledir.
 
Kullanıcı avatarı
Musa
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 09 Tem 2009, 01:41
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda felicia

İleti by wodoo » 04 Arl 2009, 00:48

Devrim Arabaları filminde aynen şöyle bir söz vardı..  ''Türkiye'de iyi yapılan her işin mutlaka bi cezası vardır'' bu söz herşeyi anlatıyor aslında...

by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti Musa » 04 Arl 2009, 00:50

[quote="by wodoo"]Devrim filminde aynen şöyle bir söz vardı..  ''Türkiye'de iyi yapılan her işin mutlaka bi cezası vardır'' bu söz herşeyi anlatıyor aslında...


[/QUOTE]

Evet bende izlemiştim aslında çok doğru bir söz ama bu sorunlar hiç bitmez biz türklerinde arabası olmaz sanırım
Kullanıcı avatarı
Musa
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 09 Tem 2009, 01:41
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda felicia

İleti by wodoo » 04 Arl 2009, 00:54

O filmle çok ilgilendim, aslında çokta mesaj veriliyor filmde ama anlayana işte..
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti kerimoğlu20 » 04 Arl 2009, 01:07

o filmde bir sahne vardı benimde o kafama kazınmış bu gavurun yaptığı diyordu kalemi kırmaya çalışıyordu kırılmıyordu yerli malı kalem çıt kırılıyordu o zamandan bu zamana türk üreticilerin kalite anlayışı değişti halkın sanayicisine güveni daha çok şimdilerde... geç de olsa bi yerden başlamak lazım gerçi fasoncu da olsak yıllar önce başladık otomobil üretimine geçenlerde ABD ye ihracat bile gerçekleşti ama görünce içimizin yağını eritecek bu bizim diyebileceğimiz bir yerli markamız yok.  olacak olacak
kerimoğlu20
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 Oca 2008, 21:50

İleti ufuk05 » 04 Arl 2009, 01:27

Arkadaşlar Türkiye Osmanlı zamanında gelişen sanayi devrimlerini kaçırarak şuan onde gelen ülkelerin gerisinde kalmıştırr.Buna bi ornek verim zamanında yaşanmış bi olay.Arjantin ABD ye baş kaldırıp alüminyum üretimine giriyor karlı bi iş bunu farkeden abd sağlam oturmuş sermayesini kullanarak alüminyumun birim fiyatını düşererek arjantinin piyasada yokolmasını sağlayarak sektoru tekrar ele geçirdi.Bu durum bizim araba üretimi içinde eminim gerçekleşecektir.İşin özü atı alan üsküdarı geçti.Daha kendi yeraltı kaynaklarımızı bile kullanamıyoruz.Türkiye kendi başına araba üretecek pozizyonda olsa bor madenine işlevsellik kazandırıp dunyada soz sahabi olurdu.zamanı gelince borda kullanılacaktır Tabi bor bizim elimizde olursa.
ufuk05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Mar 2008, 18:00

İleti Otoban Faresi » 04 Arl 2009, 01:40

[quote="ufuk05"]Arkadaşlar Türkiye Osmanlı zamanında gelişen sanayi devrimlerini kaçırarak şuan onde gelen ülkelerin gerisinde kalmıştırr.Buna bi ornek verim zamanında yaşanmış bi olay.Arjantin ABD ye baş kaldırıp alüminyum üretimine giriyor karlı bi iş bunu farkeden abd sağlam oturmuş sermayesini kullanarak alüminyumun birim fiyatını düşererek arjantinin piyasada yokolmasını sağlayarak sektoru tekrar ele geçirdi.Bu durum bizim araba üretimi içinde eminim gerçekleşecektir.İşin özü atı alan üsküdarı geçti.Daha kendi yeraltı kaynaklarımızı bile kullanamıyoruz.Türkiye kendi başına araba üretecek pozizyonda olsa bor madenine işlevsellik kazandırıp dunyada soz sahabi olurdu.zamanı gelince borda kullanılacaktır Tabi bor bizim elimizde olursa.[/QUOTE]

TamamiyLe katıLıyorum anLatıLacak birşey yok..Bir ara biryerden dinLemiştim üLkemiz tekstiL de dünya da önemLi biryere geLdiğinde Amerika çeşitli nedenlerle kota koymuş yurtdışına üretimi kısıtlamış..Daha sonra Turgut Özal döneminde  üLkemizin yararına bir takım şeyLer geLişmiş Amerika o zaman para vs verecekmiş ama o zaman ki yöneticiler para almayı reddedip kotayı kaldırmasını istemişler bır sure kalktıkdan sonra tekrar koyuldu sanırım..Şu an hala gizliden yönetiliyoruz ekonomimizle dış taraftan oynuyorLar hesap da bağımsız bir üLkeyiz böyLe oLmamaLıyız o kadar korkak bir devire geldikki en ufak şeyde boyun eğiyoruz şahlanma zamanı geldi geçiyor geçmek üzere...

Otoban Faresi
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Arl 2009, 22:45

İleti MEGAN » 04 Arl 2009, 01:44

Osmanlı amerikayı harca bağladı diye diye diye diye Çanakkalede biz şöyleyiz biz böyleyiz diye diyeee diyeeee dış ülkeleri kıskandırmaktan başka bişey yapmadık onlarda kendini geliştirdi biz ise övünmekten başka birşey yapmadık..!! şimdi ise onlar övünülecek işler yapıyor.. biz SÜRÜNÜYORUZ. ! ama fazla uzun sürmez atarız bir adım.

-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti ufuk05 » 04 Arl 2009, 01:52

Dunyayı somurenler planlarını çatır çatır oynuyor.Türkiyemize bi ornek.Dunyaya baş kaldırdın.Dunya sana gıda sevkiyatını keserse ne olur türkiye ölur.Edirne tarafında verimli pirinç tarlaları dururken çitfçiyi teşvik etmeyip tekirdağ limanına yurtdışından tonlarca pirinç ithalı yapıldı.Türkiyede uretilemiyormu uretilirdi ama bi şekilde bi nedenle kendi kaynaklarını kullanmak yerine dışa bağımlı kalındı.Buna benzer bir sürü  ornek sayılır.Türkiyenin yapacağı gizliden bilinçli kendi alt yapısını oluşrutup fırsat buldumu bunu gun yuzune çıkarıp kendini aşmak.Kabak çiçeği gibi açıp bi yerlerden baş kaldırırsan arjantin gibi silerler.
ufuk05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Mar 2008, 18:00

İleti ufuk05 » 04 Arl 2009, 01:55

Tekstil sekterü demişken.Gelişmiş ülkelerin hangisi tekstile ağırlık verir.Yada neden tekstil üretimi yapmayıp ağır sanayi ve teknolojiye ağırlık verir.Geri kalmış ve gelişmek olan ülkelerse tekstille uğraşır?
ufuk05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Mar 2008, 18:00

İleti skodaizm » 04 Arl 2009, 02:11

   Hanginizde Aselsan telefon var. Yapıldığında sağlamlık ve bir sürü üstün özelliği olmasına rağmen almadık hiçbirimiz. Şimdi sadece ucuz diye alan devlet görevlileri ve memurlar kullanıyor o da kaldıysa Ama önemli özelliklerinden biri dinlenemiyor olmasıydı. Zaten alsaydık ta millet alay ederdi Nokia varken Samsung varken niye bu
 bilinmeyen markayı aldın diye...

    Hangimiz Beko vestel veya arçelik benzeri LCD televizyon alıyoruz sony  samsung toshiba vs. yabancılar varken.

   Şimdi eğri oturup doğru konuşalım. Biraz önce forumda arkadaşlar yabancı bir ülkedeki  bir resim üzerimde keşke gidip oralarda yürüsek diyorlardı. Ama bizim ülkemizde o resmin binkat daha güzeli olmasına rağmen.

 Yeni çıkan bir Türk markası otoyu çok az kişi alır. O arada da bu marka eğer yurt dışına da satamaz ise silinip gider. Önce kendimize ait olanı sahiplenelim daha sonra bunlar kendiliğinden zaten olur.

   Bana sorarsanız şu anki mevcut firmalar kendi dizaynımızı üretseler ve gerçek kaliteli malzeme kullansalar yurt dışı arabalardan daha iyi olur ama yinede bizler almayız.

 

  Niye mi almayız?...Zira bindiğimiz Skoda'yı bile hakir gören Türk halkı kimbilir Türkçe adlı arabaya binersek bizlere ne der de ondan. O yüzden kendimizi boşuna kandırmayalım . Başta biz o markayı almayız zaten.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti delidolu » 04 Arl 2009, 03:53

ANDIMIZ
"Türküm, doğruyum, çalışkanım,
İlkem; küçüklerimi korumak, büyüklerimi saymak, yurdumu, milletimi özümden çok sevmektir.
Ülküm; yükselmek, ileri gitmektir.
Ey Büyük Atatürk!
Açtığın yolda, gösterdiğin hedefe durmadan yürüyeceğime ant içerim.
Varlığım Türk varlığına armağan olsun.
Ne mutlu Türküm diyene!"
--------
Soruyorum; kurtuluş savaşında yenemedikleri bir milleti ve günümüzdeki onların çocuklarının hergün yukarıdaki gibi yemin ederek eğitim-öğretime başlaması ile "yükselip ileri gitme" hedefine ulaşması nasıl engellenir?
Filmde de geçtiği gibi "'Türkiye'de iyi yapılan her işin mutlaka bi cezası vardır.'' fikri beyinlere bir şekilde kazınarak... Böylece dünyaya bedel olan 1 Türk; artık kendine bile hayrı olmayan hale getirilerek savaş meydanındaki kuyruk acılarını işte böyle çıkartırlar.

Türk milleti milli birlik ve beraberlik içinde Atatürk ilke-inkılaplarına sıkı sıkıya tüm benliğiyle sarılmadıkça elde herzaman kocaman bir sıfır olacaktır.

Şahsi görüşümdür.
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti agros » 04 Arl 2009, 09:40

biz Türk'ler neden yeraltı kaynaklarımızı kullanamıyorsak o yüzden kendi otomobilimiz ve birçok şeyi kendimiz yapamıyoruz. Bu bu kadar net!
Kullanıcı avatarı
agros
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 199
Kayıt: 12 May 2008, 14:21
Nereden: Antalya
Arabanız: 2011 Toyota Corolla 1.33 Comfort Dual VVT-i

İleti felicia042 » 04 Arl 2009, 10:01


yeni Türk yapımı aracımız olacak inşallah

 

Eskişehir'de 3 yıllık bir çalışma sonucu “Hiscar” adıyla prototipi üretilen ilk Türk lisanslı kamyonetin ismi “Turkar” olarak değiştirildi.

Hisarlar AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Fazlı Türker, yaptığı açıklamada, dünyada yaşanan finansal kriz nedeniyle hedeflerinden biraz şaşmak zorunda kaldıklarını belirterek, ilk etapta düşündüklerinden daha az yani yılda 300 adet araç üreteceklerini kaydetti.

 

haberin devamı:http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/11714916.asp

 

 

devamı:http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/11714916.asp
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti gandak » 04 Arl 2009, 10:02

[quote="MEGAN"]

Osmanlı amerikayı harca bağladı diye diye diye diye Çanakkalede biz şöyleyiz biz böyleyiz diye diyeee diyeeee dış ülkeleri kıskandırmaktan başka bişey yapmadık onlarda kendini geliştirdi biz ise övünmekten başka birşey yapmadık..!! şimdi ise onlar övünülecek işler yapıyor.. biz SÜRÜNÜYORUZ. ! ama fazla uzun sürmez atarız bir adım.

[/QUOTE]






  
 

   Evet katılıyorum sana bizler sadece geçmişiyle ögünmeyi seven ama geçmişini gelecek nesillerine aktaramayan bir millet haline geldik.Ama Türk asla pes etmez bunuda kimse aklından çıkarmasın...
gandak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 25 Kas 2009, 21:27
Ad Soyad: adil tarakcıoğlu
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit 94 glx

İleti aavci22 » 04 Arl 2009, 11:49

[quote="MEGAN"]

Osmanlı amerikayı harca bağladı diye diye diye diye Çanakkalede biz şöyleyiz biz böyleyiz diye diyeee diyeeee dış ülkeleri kıskandırmaktan başka bişey yapmadık onlarda kendini geliştirdi biz ise övünmekten başka birşey yapmadık..!! şimdi ise onlar övünülecek işler yapıyor.. biz SÜRÜNÜYORUZ. ! ama fazla uzun sürmez atarız bir adım.

[/QUOTE]

Thumbs%20Upkatılıyorum
aavci22
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Nis 2007, 14:25

İleti aavci22 » 04 Arl 2009, 11:57

YERLİ ARAÇ ÜRETME ÇABALARI


ÜLKEMİZDE; 1928 yılından beri otomobil ve diğer araçları üretme çabaları sürüyor..
İlk olarak Ford; otomobil ve kamyon üretmek için bir fabrika kuruyor.O yılların imkanlarıyla ancak montaj yapılabilmekte.Fakat kısa bir süre sonra (bu konudaki çeşitli yayın ve bilgi kaynaklarına göre) bazı baskılarla bu üretim duruyor.O yıllardaki ekonomik krizin mutlaka payı vardır ama fabrikanın ülkemize gerekli olmadığı yönünde düşünenlerinde payı büyük.Üstelik bu fabrika sadece Türkiye'ye yönelik değil özellikle Ortadoğu, Ortaasya ve Rusya gibi ülkelere ihracat amacındadır.

ÇOK partili demokrasiyle beraber makineleşme çabaları da artıyor.  Montaj ve ithal olarak piyasaya; özellikle traktör ve ticari araç (ağırlıklı olarak) giriyor.Ülkemizde 1928'li yıllardan sonra ilk üretimi (veya montaj) yapılan araç efsanevi Willys-Overland (Jeep) cip olmuştur.
Otosan ilk zamanlarda az sayıda Ford Consul otomobil ve kamyon montajı yapmıştır.

1961'de Türkiye'nin ilk yerli otomobili DEVRİM 129 günde sıfırdan ve yerli malzemeyle yapılmıştır.Üstelik Devrim zamanın bir çok otomobilinden iyidir.Bu gün hala çalışan Devrim otomobili Eskişehir'de Tülomsaş tesislerinde bulunmaktadır.Ve hala yıllara meydan okumaktadır.
DEVRİM; ithalatçı firmalar, bunların basındaki ve diğer destekçileri sayesinde baskılarla karalanmıştır.Ve Devrim; Türkiye'de yerli otomobil yapılabileceğini ispatlayarak tarihteki yerini almıştır..




1966'da ise ANADOL üretilmiş ve Türkiye'nin ilk seri üretim yerli otomobili olmuştur.Anadol yerli bir araç olmakla beraber, Ford motoru ve Reliant dizaynı kullanılmıştır.1974 ve 1978 arasında az sayıda üretilen Anadol STC 16 Türkiye'nin ilk yerli spor otomobili olmuştur.

Artık klasik otomobil olan Anadol'un tüm modelleri malesef Ford Taunus'a kurban edilerek üretimden kalkmıştır.
TOE 1960'ların sonlarında İngiliz Triumph lisansıyla ZAFER adıyla otomobil üretmek ister.Fakat bir takım baskı ve olaylarla bu proje rafa kaldırılır.

BİR çok uluslararası marka; 1950'nin sonlarından itibaren ülkemizde montaj fabrikaları kurmuştur.Traktör ve ticari araçlara 1970'te otomobil firmaları eklenmiştir.
Oyak/Mais; Renault ve Tofaş ise Fiat'la pazara giriş yapmıştır.1990'larda montaj ağırlıklı üretim yapan Opel 2000'lerde ise artık ithalatçıdır.Otomobil markalarına Kore ve Japonya'dan; Hyundai, Honda ve Toyota katılarak yerli üretime geçer.Üstelik bir çok yerli üretilen model (dünyada) yılın otomobili veya ticari aracı seçilmişlerdir.Fakat yerlilik oranları düşündürücüdür.
Ülkemizde kurulan firmaların bazıları kapanmış (TOE, Genoto..),bazıları piyasadan ve ülkemizden çekilmiş ,bazıları isim değiştirerek üretimine devam etmekte (Başak Traktör,..) bazılarıda yabancı ortaktan ayrılarak yerli firma ( BMC, Askam ) özelliğine kavuşmuştur..

1979'larda ; Anadol A9, Anadol FW11, ÇAĞDAŞ ve Wankel motor projeleri gerçekleşmezken, 2000 yılında Cenova fuarında tanıtılan İMZA otomobilide bazı olaylar,baskılar ve Jetpa' nın sorunları yüzünden malesef üretilemedi.

BU arada bireysel olarak yerli otomobil veya yerli araç üretme çabalarıda oldu,oluyor.

Sık sık gazete,dergi,televizyonda ve internette; firma olarak veya bireysel olarak yeni araçların yapılması gündeme geliyor..
Bazıları ruhsat ve diğer izinleri alabilirken bazılarıda sermaye veya sponsor eksiklileri yüzünden gerçekleşmiyor.Yada numune olarak kalıyor..

HATTAT; bir çok yerli ve Türk otomotiv firmasına orijinal yedek parça üretiyor.Traktör de üreten firmanın üreteceği yerli otomobilin yakında piyasa çıkması bekleniyor?..

HÜSEYİN Yurdakul'un ürettiği MARAL'ın ikinci ve yeni modeli Nily ise yakında Amerika'da lisansla üretilecek.
aavci22
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Nis 2007, 14:25

İleti ayhani » 04 Arl 2009, 13:31

Thumbs%20Up  Süper paylaşım
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

Sonraki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir