Neden biz Türk'ler kendi arabamızı üretemiyoruz

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Neden biz Türk'ler kendi arabamızı üretemiyoruz

İleti qw12 » 04 Arl 2009, 16:17

Türkiye üretmeden tüketmeye devam ettikçe biz bu konuları daha çoook konuşuruz. Geçen yıl 100milyar dolarlık ihracata karşılık 180 milyar dolarlık ithalatı vardı Türkiyenin. Neredeyse 2 katı üretmeden tüketmişiz. Çocuklarımızın ve torunlarımızın geleceğini çaldığımızın kaç kişi farkında acaba?
O gıpta ettiğimiz otomobillerin üreticisi Almanyanın ihracatı ne kadardı biliyormusunuz?

Tam 1 Tirilyon dolar. Evet yanlış duymadınız 1 Trilyon dolar.

Büyük ülke ancak böyle olunur. Nüfusla ya da jeopolitik önemimiz var deyip gerinmekle değil. Amerika misakı milli sınırları içindeki musul kerküğü gözünün önünde özgürlük getirme bahanesiyle zaptederken sen bırak otomobili doğru dürüst kendi ürettiğin silahın bile yokken herşeyinle özellikle de silah sanayin dışa bağımlıyken mi gidip zaptedeceksin burnunun dibindeki toprakları? su akar deli bakarken adam çuvalı geçiriverir işte öyle delinin kafasına. Birgün sana da özgürlük getireceğim der gelir seni füzelerle geberttiği gibi ananı bacını avradını namusunu vatanını da alır. herkes aklını başına toplamak zorunda!!!
 
qw12
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 17 Ekm 2006, 18:46

İleti qw12 » 04 Arl 2009, 16:35

Biraz sert olmuş özür dilerim. dost acı söyler...
qw12
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 17 Ekm 2006, 18:46

İleti iceman70 » 04 Arl 2009, 20:34

önce bu eğitim sistemi kalkacak sonra iş adamlarına gereken destek sağlanacak,başa geçen fakirlere 50-100 tl dağıtmayı bırakacak onun yerine fabrika açsa düşünün yani.Sonra kendimize güvenecez ve dış baskılara yenilmeyecez o zaman üretebiliriz :) Bu eğitim sistemi,öss sanmayın ki zekileri seçiyor aksine ezberci üretken olmayan önünden kitabı çekince şaşalayıp kalan kişileri seçiyor.En basitinden örnek vermek gerekirse ekşi sözlüğü hepiniz bilirsiniz onun kurucusu yıllarca didiniyor bişeyler yapabilmek için ama olmuyor bir türlü ve yavaş yavaş tanınmaya başlıyor tabi öss'yi felan kazanamıyor.Şimdi öss'yi kazanamdıgı için ne olacak türkiyede bu adam olsa olsa sağda solda amelelik hamballık yapan biri olacak dimi.Ama Microsoft gelip adamla görüşüyor ve bir kaç soru soruyor + sorularıda bilemiyor ama adamlar bilip bilmemesine bakmıyor sorunu nasıl çözüyor hangi yolları izliyor ona bakıyorlar ve ertesi gün bizimle çalışırmısınız diyorlar.Adam şuan Türkiye'de ekşi sözlük çok daha fazla kazandırdığı için hemde memleketi için dönmüş.Kesinlikle başta şu eğitim sistemi değişmeli yoksa bişey olmaz bu ülkeden..
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti Musa » 04 Arl 2009, 23:13

yani bizler artık bişiler yapıp sunabileceğiz öyle mi abiler
Kullanıcı avatarı
Musa
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 09 Tem 2009, 01:41
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda felicia

İleti mygokhan » 04 Arl 2009, 23:30

Türkiyedeki anadol otomobilinin gelişmesini önleyen Koç grubu ve Ford otosandır..Ford istediği için üretimi sonlandırılmıştır.Öyle bir durum olmasaydı şimdi büyük bir anadol adında otomotiv firmamız olacaktı...
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti skodaizm » 04 Arl 2009, 23:31

  Önemli olan üretilmesi değil. Şu anki teknolojik alt yapımızla yeterince kaliteli ürünü( otomobili ) üretiriz.  Ama asıl önemli soru: Bu arabayı üreten  Biz Türkler acaba o arabayı satın alır mıyız?
 

  Önemli not: Çok bilimen kot üreticilerinden biri yıllarca kaliteli ürün yapıp Türkiye'de Türklere satamazken yurt dışına rakibi olmadığından ihraç edebiliyordu ve yıllar sonra iç piyasaya girebildi. Otomobil üretimi için bu iş çok zor. Önce iç piyasaya satmalı ki kalkınsın rekabet ortamına dayansın.

 

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti AhmetH » 04 Arl 2009, 23:35

hiç bişey  yapamayız  abi  tren  kaçtı..
 

çin   iyi  çalışıyor  bu konuda  bişey  yapılacaksa  önce  çin  olmak lazım

 

ama  bakın  çin otomobileri için neler diyoruz

 

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ufuk05 » 04 Arl 2009, 23:36

Çözüm çabalarını düşünürken Arjantin ABD orneğini düşenerek bişiler yapmak lazım.Bu saatten sonra bişiler başarmak için çok zorlu bi süreçten geçmek gerekir.
ufuk05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Mar 2008, 18:00

İleti AV-2006 » 04 Arl 2009, 23:43

Anadol yerli derler.Ama alakası yok.Üzerindeki motoru yapmadıktan sonra bir numarası yok bu işin.Bildiğimiz yerli dediğimiz Anadolun üzerindeki motor FORD motorudur.Olmadı abi o zaman.


Devrim de aynı.Kaporta yürüyen seninse ; motorda senin olmalı.Yani % 100 yerli olmalı.

Yap bir tamamen Türk motor o zaman tamam.

 

Reno yerli  , Tofaş yerli  ,....  nerde yerli   biri fransız patenti  biri italyan  patenti..

 

Yıl 2010 hala yerimizde sayıyoruz..Kendimizi avutuyoruz.hiç bir yerli arabamız yok..

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti cancanamca » 05 Arl 2009, 00:21

kaportası samandan olan, aç ineklerin boynuzlayıpda yediğine şahit olduğum bir aracın ulusal olmasını engelleyenlerden Allah razı olsun,


birşeyi ya layıkıyla yapacaksın yada yapana saygı duyup susacaksın!
cancanamca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 24 Haz 2007, 10:53
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: choice

İleti aavci22 » 05 Arl 2009, 00:32

bu konu birazda siyasi

devlet istese yaptıramazmı
finans kaynağı olup yapmak istemeyen  çıkarına olmadığı için bulaşmıyor.
ama patent almış yerli firmalar neden üretime geçemiyor.
(destek vermek kimsenin işine gelmiyor tabi)(kredi verecek yerli bankamı kaldı!!!!


aavci22
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Nis 2007, 14:25

İleti cancanamca » 05 Arl 2009, 01:02

Ben bu acıtasyon edebiyatını sevmiyorum,
elin Korelisi birkaç marka birden yaparken kimden icazet aldı, elin İranlısı bile araç üretiyor hemde amborga altında iken, bunun yanında meşhur AB üyesi ülkelerin kaçı araç üretiyor kaçı üretmiyor, afrikadaki devletlerin hemen hepsinin asyadaki devletlerin pekçoğunun milli aracı yok. Hangi devlet araç üretmesi için birisine açık çek vermiş örnek varmı?

bunlar girişimciliktir, kimisi makarna fabrikası kurar kimsi araba fabrikası kurar, makarnayı üretir satarsın gerisine karışmazsın, aracı üretir satarsın bozulursa, kronik arızası çıkarsa garanti kapsamında iken hepsi servise giderse, abiyane tabirle bir tarafına kaçar, ayvayı yersin, devlet makarna fabrikasını açanı engellemiyorda neden araba fabrikası açanı engellesin, paran, teknolojin, satacağına dair inancın varsa buyur aç..

Bu ülke abd nin kimseye vermediği teknolojiyi alıp f16 üretiyor, pek yakında f22 üretimine ortak olacak, bu ülke kendi helikopterini üretmek için anlaşma imzalıyor ve teknolojiyi satın alıyor, bu ülkede silahlı kuvvetlerin ihtiyacı olan araç ve mühümmat %100 yerli teknoloji ile üretilebiliyor, dünyada savaşlara sebep olan petrolü bu ülkenin sermayesi olan kuruluş arıyabiliyor,

bütün bunlar malum güçler tarafından engellenmiyorda alt tarafı dünyada iran ın bile üretebildiği arabayı üretmeye gelincemi bizim önümüz kapatılıyor.

hiç sanmıyorum;

bence olsa olsa bizim sermayederler (işadamları) ellerini taşın altına koymaya korkup sıfırdan birşey yapıp ona pazar oluştrmaya çalışmaktansa hazır olanı alıp hazır pazarı genişletip kısa vadede yüksek kar lar yapma hevesindeler,

yukarda arkadaş bazı hevesli küçük girişimcileri açıklamış adamlar yokdan birşeyleri yapmışlar, üretmişler, seri üretime girip pazar oluşturabilirlerse milli arabamız olur diğer türlü bireysel çabadan öteye gitmez, ama bunu kendileri başaracaklar illa devlet desteği istemeyecekler, her üretici devlet destek olsun derse bu ülke girişimcilerden ve batık kredilerden geçilmez.
cancanamca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 24 Haz 2007, 10:53
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: choice

İleti mayham85 » 05 Arl 2009, 01:24

[quote="AV-2006"]

Anadol yerli derler.Ama alakası yok.Üzerindeki motoru yapmadıktan sonra bir numarası yok bu işin.Bildiğimiz yerli dediğimiz Anadolun üzerindeki motor FORD motorudur.Olmadı abi o zaman.


Devrim de aynı.Kaporta yürüyen seninse ; motorda senin olmalı.Yani % 100 yerli olmalı.

Yap bir tamamen Türk motor o zaman tamam.

 

Reno yerli  , Tofaş yerli  ,....  nerde yerli   biri fransız patenti  biri italyan  patenti..

 

Yıl 2010 hala yerimizde sayıyoruz..Kendimizi avutuyoruz.hiç bir yerli arabamız yok..
[/QUOTE]

devrimin motoru da yerli. toplam 10 adet motor 0 dan üretildi o araç için.

ayrıca her sitede açılır neden kendi markamız yok. 0 dan marka yaratmak çok zordur. denilirki heposi bilmem ne lisanslı. bugünün dünyasında mercedes kamyonlarını türk mühendislerine tasarlatıyor fordundan tut renosuna kadar bir çok markanın argesinde türk mühendisler var. neden markamız yok diye ağlaşmaktansa elimizdekini nasıl mantıklı kullanır nasıl para kazanırız çok daha önemlidir.
 

bugün bu ülkede mercedesinden tut her markanın araçlarına yüksek kalite parça üretimi yapılabiliyormu yapılıyor. bu işten binlerce kişi kazanıyormu kazanıyor. globalleşen dünya düzeninde bir ülkenin markasının olması değil toplamda kaç adet üretip satıp ne kadar para kazandığı ve sattığı her araç başına devlete ne kadar vergi ödendiği önemlidir kısaca devletin bu üretimden ne kadar para kazandığı önemlidir.

 

bu açıdan bakınca dünyada oldukça iyi yerdeyiz.mesela benim leonun jantları cms marka kayseri malı mesela. arkadaşımın merso sunda gelen orjinal jantlarda. yada iç aksamında burada üretilmiş parçalarda var aynı şekidle skodalardaa mercedeslerdede toyotalardada. dünya çapında üretim yapılıyor bu ülkede.

 

tpik ezik mantığı ile aneyyy bizim niye yohhh demekle hiç bir yere varılmaz.

 

 

 
mayham85
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ekm 2008, 17:31

İleti aavci22 » 05 Arl 2009, 01:31

fikirlerinin çoğuna katılıyorum

ama burada devlet önemlidir genel olarak denge kurması gerekir.
 (araç olarak %100 lük tüketici halkının çıkarları söz konusu )
başka alanlar var zaten
iç piyasada üretim değil rekabet piyasası aşmış durumda tabiki onlara aynı desteği veremez zaten.


farkettimki bu konu daha önce işlenmiş
http://www.skodam.com/forum_posts.asp?TID=13169&PN=1
aavci22
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Nis 2007, 14:25

İleti felicia042 » 05 Arl 2009, 02:54

[quote="cancanamca"]

kaportası samandan olan, aç ineklerin boynuzlayıpda yediğine şahit olduğum bir aracın ulusal olmasını engelleyenlerden Allah razı olsun,


birşeyi ya layıkıyla yapacaksın yada yapana saygı duyup susacaksın!
[/QUOTE]
 

dediğinize % 100 katılıyorum. ama unutmayın ki bu araçta çürüme problemide yoktu. bunlarıda göz ardı etmemek gerek.
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti kerimoğlu20 » 05 Arl 2009, 03:16

corvette yıllardır fiberglas kaportaya sahip araç üretip çatır çatır satıyor nedir bu eziklik anlamadım ki, fiberglas; dayanıklı, şokemici özelliği olan,enerji performansına katkıda bulunan(hafif), izolasyon sağlayan bir malzeme,paslanmaz çürümez. hem akıl mantık almıyor cam katkılı plastik inek bunu niye yesin yiyecek bişey mi yoktu
kerimoğlu20
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 Oca 2008, 21:50

İleti qw12 » 25 Şub 2010, 21:41

HARİKA BİR HABER

25 Şubat 2010 Perşembe, 00:13



Türkiye’de ilk kez TÜBİTAK destekli LPG’li dizel motor üretildi.









İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Otomotiv Teknolojileri Araştırma Geliştirme Merkezi (OTAM) ve Türk Motor Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (TÜMOSAN) iş birliğiyle, Türkiye'de ilk kez TÜBİTAK destekli çevre dostu yeşil LPG'li dizel motor üretildi.


İTÜ'den yapılan yazılı açıklamada, AR-GE çalışması yapabilmek, teknolojik buluşlara imza atabilmek, bilgi birikimini üretime dönüştürmek ve sanayinin sorunlarına çözüm bulabilmek amacıyla, üniversite ve sanayi gibi iki önemli gelişim aktörünün bir arada rol oynaması gerekliliğine inanan İTÜ'nün, bu kapsamda yaptığı çalışmalarla öncülük etmeye devam ettiği belirtildi.


Bu çalışmalardan biri olan ve AB standartlarına uygun olarak tasarlanan ve üretilen LPG'li dizel motorun yüzde 33 daha düşük maliyeti, yüzde 15 daha yüksek motor verimiyle dikkat çektiği ifade edilen açıklamada, yeni teknoloji dizel motorun 26 Şubat günü üniversitenin Ayazağa Yerleşkesi'nde düzenlenecek toplantıda tanıtılacağı bildirildi.


Toplantıda, İTÜ Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin, TÜMOSAN Genel Koordinatörü Kurtuluş Öğün ve OTAM Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ali Göktan'ın LPG'li dizel motor ile ilgili bilgi vereceği ve ardından teknik gezi yapılacağı kaydedildi.

qw12
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 17 Ekm 2006, 18:46

İleti ufuk05 » 25 Şub 2010, 22:43

2 gun sonra bu haber yok olur gider yada muhendisleri ortadan kesin kaybolur.Bakınız aselsan
ufuk05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Mar 2008, 18:00

ÖncekiSonraki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir