Yanlış Bilinenlerin Doğruları

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yanlış Bilinenlerin Doğruları

İleti AV-2006 » 30 Nis 2007, 18:19

YANLIŞ BİLİNENLERİN DOĞRULARI


-Çoğumuz biliyoruzdur ama yinede bir okuyalım.(Donanım haberden alıntıdır.)


 


- Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.

- Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.

- Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarır. Kazalarda en çok zararı emniyet kemeri bağlı olmayan yolcular görmektedir.

- Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkabilir, konforlu şekilde çarpabilirsiniz!

- Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.

- Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Yanlış! Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar.

- Direksiyon saate göre 10'u çeyrek geçe tutulur!
Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe (9.15) tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur.

- En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.
Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarınd

 

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti emirkaansbp » 30 Nis 2007, 22:21

abs hakkındaki bilgiye katılmıyorummm. onun dışında teşekkürler, çok iyi bir paylaşım....
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti gelincik » 30 Nis 2007, 23:06

abs fren mesafesini uzatır.
gelincik
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Mar 2007, 15:19

İleti emirkaansbp » 30 Nis 2007, 23:14

asfalt, hava, yol ve yük durumuna göre değişir kimi araçlarda uzatır, kimi araçlarda kısaltır, kimi araçlarda değiştirmez....(bilimsel)
 

ama bence kısaltır çünkü yol ile lastik arasındaki sürtünme katsayısını arttırır ve bu da fren mesafesini kısaltır...... karda, buzda hiç bi halta yaramaz, el freni çekerek anca duruyordum..... ki  ab li versiyonla normal versiyonu deneyyince anlıyosunuz. ki ben daha hiç abs ile hem fren hem manevra yapmak zorunda kalmadım...... fabi abs si olan ile abs siz fabiaları bi deeyin anlayacaksınız.....
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti lazianke » 01 May 2007, 00:00

paylaşım için sağol. iyi olmuş. iyi şöfor de problem yaşayabilir zira trafikteki problemlerin bir kısmı karşı taraftan kaynaklanır ve çözümü daha da zordur.

lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti lazianke » 01 May 2007, 00:02

emirkkaan, benim tdi de arkalar tambur (kampana)fren, ama araç abs li. arka frenlerin öyle oluşu abs yi olumsuz etkilemez mi? ya da daha doğrusu sanki içimde abs varsa disk frende vardır idüşüncesi oluşmuş.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti emirkaansbp » 01 May 2007, 00:11

arkaların kampana olması abs olmadığı anlmına gelmez.... aslında arkalara düşen firenleme oranı 30/100 ile 40/100 arasında değişir... yani 100 birimlik frenin sadece 30 u arka tekerlere verilir... geriye kalanlar ön tekerdedir... bu durumda kampana veya diisk olması önemli değilmiş gibi gelir ama 4 disk fren hissedilir şekilde daha etkili frenleme sağlar. kampana yağışlı havalarda ıslandığında zor tutar hatta tutmaz...
 

emin değilim sadece duydum ama abs sadece ön tekerlerde olurmuş, çünkü arka tekeri kitleyecek fren basıncını sistem arka tekerlere vermezmiş. sadece karda ve buzda kitlenip kayarmış arka tekerler....

hatta bu konuda bilgisi olan varsa lütfen bizi bilgilendirsin....
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti suppiluliuma » 27 Eyl 2007, 13:48

Güzel konu. Ben katılmadan önce kimbilir daha ne güzel şeyler tartışılmıştır. Tekrar ısıtmak istiyorum:
- ABS mili saniye ölçeğinde tekerlekleri tutup bıraktığı için kilitlenmeyi ve belli limitler dahilinde kaymayı önler, dolayısıyla bu limitler ölçüsünde, kayan abs'siz araca göre fren mesafesini kısaltır.

- Manevra konusu şöyle, normalde virajda frene basılmaz, ama virajda sert frenaj zorunluluğu doğduğunda, abs'li araçla frene bastığınızda tekerler kitlenmeyeceği için araç dönüş çizgisinde kalır, ama abs'siz araç düz bir çizgide kayar, hatta düz bir çizgide de değil, kafasına göre spin atabilir. Abs'nin manevra avantajı budur.

- Arka frenlerin disk olmasının fiziksel bir avantajı olabilir gibi gözükse de özellikle hafif ve nispeten düşük hızlı araçlarda arka frenlerin disk olması çok gerekli değildir. Arka frenler esasen dengeyi sağlar, asıl yük öndedir. Nitekim benim Fabia Ambiente'nin arka frenleri kampana olmakla birlikte, arka freni disk olan bir çok modelden daha kısa frenajı olduğunu muhtelif test kaynaklarında da görebilirsiniz.

- ABS'nin sadece önde olduğu konusu, ilginçtir daha önce benim de hiç aklıma gelmemişti. Ama sanıyorum arkada da abs sensörleri var gibi hatırlıyorum, emin değilim. Yanlız sert fren yapıldığında sadece önden abs gacırtısı geliyor. Öyle değil mi? İlk fırsatta bakacağım.
suppiluliuma
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Ağu 2007, 17:52

İleti irfant » 27 Eyl 2007, 14:11

[quote="suppiluliuma"]daha önce benim de hiç aklıma gelmemişti. Ama sanıyorum arkada da abs sensörleri var gibi hatırlıyorum, emin değilim. Yanlız sert fren yapıldığında sadece önden abs gacırtısı geliyor. Öyle değil mi? İlk fırsatta bakacağım.[/QUOTE]
 

Kuru zeminde fren yükünü taşıyan ön tekerlekler olduğu için gacırtı sadece önden gelir. Skoda'larda 4 tekerlekte de ABS olduğunu okumuştum. Islak zeminde 4'ü de kilitle-bırak yapacaktır.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir