Opel Manta

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Opel Manta

İleti sainz » 30 Nis 2010, 13:51

OPEL MANTA
Hızın, konforun ve lüksün ön plana çıktığı spor otomobillerde Ford Capri?nin ardından coupe kavramına yeni boyutlar kazandıran Opel Manta, özellikle ikinci nesliyle kendi zamanına damgasını vurmuştu.



Corvette?lerin, 911?lerin, SL?lerin ve GTO?ların Avrupa yollarında giderek artarken orta gelire sahip otomobil tutkunları Opel Manta üretilene kadar bu araçlara bakmakla yetiniyorlardı. 1970 yılında üretime başlayan Opel Manta, sportif tasarımı,
uygun
fi yatı ve keyifli sürüşüyle gelir seviyesi düşük olan kişilerin de sahip olabileceği bir model olarak yollarla buluşmuştu. Ford Capri?ye ciddi bir rakip olan Manta, sedan görünümlü tek kapılı Avrupalı modellerin de müşterilerini kapmıştı.



Yakın zamanda 40 yaşına girecek olan Manta; geniş iç mekana, yeterli bagaja, yuvarlak farlara ve uzun kapılara sahip ekonomik bir coupe idi. Bu
araç
kendisinden birkaç ay sonra piyasaya çıkacak olan Ascona?nın tek kapılısı gibiydi ancak yuvarlak hatları ve coupe tasarımıyla Opel bu araca Manta adını vermişti. İlk nesil Manta?da manuel ve otomatik
şanzımanlar
, 1.6 lt?lik 68 HP ya da 80 HP?lik benzinli motor seçeneklerine 1.9 lt?lik 90 HP gücündeki diğer bir güç alternatifi de eklenmişti. Opel Manta, 173 km/s maksimum hıza ulaşırken 90 HP gücündeki motorunu Record?dan almıştı. Manta?nın arka dingil düzeneğini de Kadett üzerinden geliştirmişti. Tüm özellikleriyle Opel Manta, Ford Capri ile kıyasıya mücadele edebilecek Manta SR adındaki bir versiyona bile sahipti. Manta SR, motor devir göstergesi, spor direksiyon ve
geniş
tabanlı lastikleriyle daha sportif bir Manta idi. Manta?nın en güçlü modeli olan GT/E seçeneği 1973?te Frankfurt Otomobil Fuarı?nda tanıtıldıktan sonra Mart 1974?de satılmaya başlandı. Manta GT/E?de, karbüratörün yerine görev yapacak olan Bosch L-Jetronik yakıt enjeksiyon sistemi eklendi. Bu sistem sayesinde beygir gücü 90 HP?den 105 HP?ye çıktı. Daha sert süspansiyon ve helezon yaylara sahip olan bu araç selefinden 5 cm daha alçaktı.



İlk nesil Manta, 1975 yılında üretim bantlarına veda ederek yerini ikinci nesil Manta?ya bıraktı. İkinci nesil Manta?nın üretimine Ağustos 1975?de başlandı. Bu araçta bir önceki modelden alınan 1.6 lt ve 1.9 lt?lik
motorlara
ek olarak 1.2 lt?lik benzinli motor da görev yapıyordu. Başlangıçta 2 kapılı coupe olarak üretilen Manta?ya 1977?de 3 kapılı HB bir versiyon daha eklendi.



1982 yılında makyajlanan Manta B2?nin başta ön panjur tampon ve bagaj tasarımı olmak üzere çok sayıda parçası yenilenmişti. Bu araca 1.3 lt, 1.8 ve 2.0 lt?lik yeni motorlar eklendi. Manta?nın en güçlü modeli olan GT/E ise 1983?de yerini GSI?a bıraktı. Efsaneleşen Manta 400, özel karoser kitleri, GSI motoru ve performansıyla ön plana çıkıyordu. Bu araçta 5 kademeli Getrag marka
spor
şanzıman kullanılıyordu.



Manta?nın üretimi 1988?de sona ererken, aracın satışları 1989?a kadar devam etti. Hep arkadan itişli olarak üretilen bu coupe, Ford Capri ile kıyasıya mücadele ederken, Toyota Celica, VW Scirocco gibi rakipleriyle de mücadele etmek zorunda kaldı. 18 yıl boyunca üretilen Manta, 40 sene önce günümüz coupe Opel?lerine de yol göstermişti.

Alıntı :http://www.otohaber.com.tr/haber/hist/4034-klasik_opel_manta.html
 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti onurhan2006 » 30 Nis 2010, 16:22

vallahi üstad bu yazıyı gordukten sonra bir kez daha anladım ki ben tam bir klasikciyim. Eğer işe girersem ilk olarak düşündüğüm ve en azından 1-2 sene kullanacağım birkaç model var Opelden 74 Manta,74 record 2,0 ford 68-69 taunus 2.0 m tek kapı direksiz veya capri yada e21 kasa coupe bir Bmw.Bu saydıklarımdan birini kesinlikle alacağım ama mantayı görünce içim harbiden cız etti :)
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir