Yüksek Hızda Fren Diskleri

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yüksek Hızda Fren Diskleri

İleti sainz » 05 May 2010, 15:23

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti y.emre » 05 May 2010, 15:27

yanılmıyorsam araba ford focus..
Kullanıcı avatarı
y.emre
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 778
Kayıt: 20 Eyl 2008, 16:42
Ad Soyad: yunus emre yıldız
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001Felicia- 2007 Era -2010 Rio-2007K2500-2010H100

İleti grey_wolf » 05 May 2010, 15:35

y.emre yazdı:yanılmıyorsam araba ford focus..



focus wrc sebastian loeb :)

2006 Fabia Sedan 1.4 16V Ambiante + landirenzo omegas
Kullanıcı avatarı
grey_wolf
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 665
Kayıt: 18 Eyl 2009, 18:10
Ad Soyad: EROL YÜKSEL
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2006 FABİA AMBIANTE SEDAN 1.4 16V

İleti iceman70 » 05 May 2010, 15:39

Sebo ford'ta yarışmışmıydı ya alla alla :) Bunlar sıvı soğutma olması lazım diskler.Formula 1 araçlarının kide 1000 dereceyi buluyor :)
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti quickcan » 05 May 2010, 15:41

kim bilir o disk kaç derece.. ama görüntü olarak süper..


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti hetepe » 05 May 2010, 15:55

Nedense bana inandırıcı gelmedi...olabilir ama..?
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti y.emre » 05 May 2010, 15:57

aynen biraz fotoshopta var gibi..
Kullanıcı avatarı
y.emre
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 778
Kayıt: 20 Eyl 2008, 16:42
Ad Soyad: yunus emre yıldız
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001Felicia- 2007 Era -2010 Rio-2007K2500-2010H100

İleti xXx » 05 May 2010, 16:03

Balatalar yanıyorrr yangın tüpü bulun hemennnn:D :D bencede photo shop gibi ama olabilir..

SKODA FELİCİA 01''

Kullanıcı avatarı
xXx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 278
Kayıt: 28 Kas 2009, 12:49
Nereden: Ankara

İleti xMEGANx » 05 May 2010, 16:58

çok şekil ama heee :d
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
-PΞUGΞФТ З07

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
* B O S S
*Skoda Tutkunu *Octavia Hayranı *Elegance Zevki
Kullanıcı avatarı
xMEGANx
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2356
Kayıt: 05 Şub 2010, 19:34
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 307 Yeni Kasa Beyaz 1.6 HDI / 34 EU 8105

İleti C@GL@R » 05 May 2010, 17:01

ampul onlar ampull:)
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti afacann » 05 May 2010, 17:13

photo shop diil gerçek geçtiğimiz ay wrc nin türkiye ayağı vardı hatırlarsanız ve kadıköyde seyirci özel etabı yapıldı bende izlemeye gitmiştim 3 tur sonunda bile disklerin ve egzostların bu hala geldiğine bizzat şahit oldum bu foto her türlü gerçek yani
Kullanıcı avatarı
afacann
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 47
Kayıt: 04 May 2009, 16:47
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 98 FELİCİA 1.3 GLXİ

İleti iceman70 » 05 May 2010, 18:05

Ne photoshop'u ya sadece maça bakanlar hemen kendini belli etti :D Le mans yarışlarına bakın nasıl kızarıyor diskler görürsünüz :)
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti WXW » 05 May 2010, 18:23

Meraklısı olduğum WRC ve teknolojileri hususunda bazı bilgileri aktarmak isterim.Gerçek olup olamayacağına siz karar veriniz.
Frenler WRC araçları için oldukça önemli bildiğiniz gibi.Aracın kısa mesafede durdurulabilmesi, aracın daha yüksek süratlerde kullanılabilmesine olanak verir.Normal kullanıcıların aksine, WRC pilotları, virajlara ve sert dönüşlere girerken, "motor" süratini yüksek tutmak, aracı pozisyonlandırmak ve dengelemek için bu yüksek teknoloji ürünü frenlere ihtiyaç duyarlar.Farklı WRC otomobil üreticileri, farklı yüzey türleri (asfalt/çakıl) için, farklı fren ayarları yaparlar.Ben bir Subaru hayranı olarak, onun için örnek vereyim.Asfalt yarışlarında, Impreza WRC2007 aracında önlere 366mm AP fren diskleri kullanılırken, arkalara 305mm diskler kullanılır.Asfalt yüzeyde, çakıla göre tutunma daha iyi olacağından, daha fazla kuvvet tekerler kilitlenmemesi için kullanılması gerekecektir.Hızlar yükseldikçe, frenlere binen yükte artacaktır.Kaliperler ve diskler büyüdükçe frenleme etkisini arttırmakta, geniş yüzeylerde ısınmayı geciktirmekte, soğumayı kolaylaştırmaktadır.Aynı zamanda disklerin yapısı yüzeyi arttırmak için boşluklu bir yapıya sahiptir.Yalnız bu disklerde optimum bir ölçüye kadar büyütülebilmekte, bu nedenle ısınma problemi tam çözülememekte ve frenleme performansı azalmaktadır.Bu durumda, ön frenlerde 650 dereceye kadar ulaşan sıcaklığı düşürmek için frenlere su jetiyle su püskürtülmesi devreye girer.Fren sıvısıda 120 derecelere kadar çıkmaktadır.Bunun aksine, çakıllı yüzeylerde, zaten frenleme etkisi kaygan yüzeyle bağlantılı olduğundan, daha küçük fren diskleri kullanılır.Hem ön hem arka için 305mm lik.Asfaltta ön frenlere arkalara oranla daha fazla iş düştüğünden ayarlarda o yönde yapılır.Çakıl ve kaygan yüzeylerde ise tam tersi arkalara güç bindirilirki, köşe dönüşlerde araç savrulmasın.Asfalt üzerinde arkanın kaymasını engelliyebilmek için ise mühendisler, pilotun kullanabilmesi için el frenini hidrolik sistemle donatmışlardır ve el freni kolunuda kullanımı kolaylaştırmak için vites kolunun yerine ve direksiyonun hemen yanına yerleştirmişlerdir.El freni ayarı ise yüzeye göre değişiklik göstermemektedir.Resime gelirsek, herhangi bir oynama yoktur kanımca, yani gerçeğinde ve tv de de böyle olduğunu görmüştüm.Hatta bu sıcaklıklarla birlikte, şiddetli darbelerin, tekerlek jantını parçaladığını izlemiştim.Resim uzmanı değilim hani oynama yaptılarsa:)) ama unutulmamalıdır ki 650 dereceden bahsediyoruz.Resimde frenlerin soğuyamaması ise, parkurun özelliklerini ele veriyor. uzun düzlüklerin ardından kısa ve sert dönüşlerinin olduğu bir yarış turu.
Kimseden fayda ummam, dilenmem kol kanat...
Kendi boşluk ve gök kubbemde uçar giderim...
Eğilmek, esaret zincirinden ağırdır boynuma..
Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.


Kullanıcı avatarı
WXW
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 346
Kayıt: 07 Nis 2009, 00:57
Ad Soyad: Serkan
Nereden: Ankara

İleti tivoli » 05 May 2010, 18:23

resim gerçek arkadaşlar.. frene basıldığında disklerdeki ısı miktarı 1000 derece civarı bir ısıya kadar çıkar.. özel karbon fiber alaşımlı ve seramik fren diskleri kullanıyorlar.. bizim araçlardaki gibi pik döküm diil :)
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti BURAK MYSTERİO » 05 May 2010, 19:08

şekiiiill :D

SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)
Kullanıcı avatarı
BURAK MYSTERİO
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1251
Kayıt: 10 Şub 2010, 22:39
Ad Soyad: BURAK YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)

İleti fmaka » 05 May 2010, 21:14

fransa rallisiydi sanırım seyirci etabında gece bunn aynını kamera birkaç kez tekrar etmişti.
hatta f1 racının bi fren resmi vardı bende ondada frenler akkor olmuştu.
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti iceman70 » 05 May 2010, 21:34

Zaten seramik karbon frenler ilk f1 de kullanıldı zaten başka nerde kullanılacak motor sporlarının zirvesi yaklaşık 98 yılından beri takip ediyorum formula 1'i wrc de ilgimi çekiyordu özellikle bu colin mcrea dönemlerinden sonra pek takip edemedim şuan fanı olduğum kimi raikkonen'de wrc'ye geçince takip etmeye başladım :) Yalnız turbo şarj motorlarda gitcekmiş wrc den kötü olcak sanırsam wrc.Formula 1 gibi içine edecekler yani
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti asdfghjk » 06 May 2010, 06:48

iceman70 yazdı:Zaten seramik karbon frenler ilk f1 de kullanıldı zaten başka nerde kullanılacak motor sporlarının zirvesi yaklaşık 98 yılından beri takip ediyorum formula 1'i wrc de ilgimi çekiyordu özellikle bu colin mcrea dönemlerinden sonra pek takip edemedim şuan fanı olduğum kimi raikkonen'de wrc'ye geçince takip etmeye başladım :) Yalnız turbo şarj motorlarda gitcekmiş wrc den kötü olcak sanırsam wrc.Formula 1 gibi içine edecekler yani


Yakında Formula 1 lere de 1.5 litre motor konulacakmış :shock:
asdfghjk
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 258
Kayıt: 28 Nis 2009, 14:26
Nereden: İzmir

Sonraki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir