nedir bu beygir gücü ve tork..?????

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

nedir bu beygir gücü ve tork..?????

İleti BEKİR_34 » 24 May 2010, 14:27

evet abilerim arkadaşlarım tam olarak nedir bu tork ve beygir gücü,hiç bir zaman tam olarak anlayamamışımdır.şimdi bunların ikiside birbirine çok bağlı beygirin yuksek olması torkunda yuksek olmasını mı sağlıyor??bizim halkımız arabaların beygir gucune bakıp çok iyi makine falan diyor ama arabanın torkundan haberleri yok şimdi arabanın hızlanmasını sağlayan tork değilmi?beygir gücü nerede nasıl etki ediyor buna?şimdi beygir gücünün ve torkun max oldugu devirler var ve biz bu devirlere gore işte bu araba şu kadar beygir guç uretiyor diyoruz değil mi? bu tork vites değiştirince düşüyor yani bu nedemek yuksek devirli arabalar daha geç vites değiştireceğinden torku dahamı yuksek?bu vites kutusu torkta çok önemli şimdi arabanın 1.vites dişlisi en büyük dişli oluyor değil mi?yanlışmı biliyorum 1.dişli buyuk oldugundan tork yuksek ama 2.vitese geçince dişli küçülüyor torkta kuculuyor oylemi?

beni biraz aydınlatırsanız sevinirim..
 
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MAKİNE BÖLÜMÜ
Kullanıcı avatarı
BEKİR_34
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 21 May 2010, 17:36
Ad Soyad: BEKİR TANYEL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: SKODA-FAVORİT-136L

İleti xMEGANx » 24 May 2010, 14:40

şimdi bir at arabası düşün 100 kilo. bunu kaç at yokuş yukarı rahat çeker 1 tanesimi 90 tanesimi ? tabiki 90 tanesini daha rahat çeker Buna TORK denir. yani arabanın gücü.şimdi yokuşu çıktınız bu at arabasını 1 atmı daha hızlı götürür 90 tane atmı daha hızlı götürür ? tabiki 90 tane at bud Beygir gücü oluyor. :!: 8-)
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
-PΞUGΞФТ З07

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
* B O S S
*Skoda Tutkunu *Octavia Hayranı *Elegance Zevki
Kullanıcı avatarı
xMEGANx
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2356
Kayıt: 05 Şub 2010, 19:34
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 307 Yeni Kasa Beyaz 1.6 HDI / 34 EU 8105

İleti grey_wolf » 24 May 2010, 14:43

xMEGANx yazdı:şimdi bir at arabası düşün 100 kilo. bunu kaç at yokuş yukarı rahat çeker 1 tanesimi 90 tanesimi ? tabiki 90 tanesini daha rahat çeker Buna TORK denir. yani arabanın gücü.şimdi yokuşu çıktınız bu at arabasını 1 atmı daha hızlı götürür 90 tane atmı daha hızlı götürür ? tabiki 90 tane at bud Beygir gücü oluyor. :!: 8-)



allah seni bildiği gibi yapsın mehmet işi beygir deyince aklına atmı geliyor senin. ne güzel anlatmışsın. işte teknik budur. 1 at mı 90 atmı ? hehehehe:lol:

2006 Fabia Sedan 1.4 16V Ambiante + landirenzo omegas
Kullanıcı avatarı
grey_wolf
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 665
Kayıt: 18 Eyl 2009, 18:10
Ad Soyad: EROL YÜKSEL
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2006 FABİA AMBIANTE SEDAN 1.4 16V

İleti BURAK MYSTERİO » 24 May 2010, 14:43

xMEGANx yazdı:şimdi bir at arabası düşün 100 kilo. bunu kaç at yokuş yukarı rahat çeker 1 tanesimi 90 tanesimi ? tabiki 90 tanesini daha rahat çeker Buna TORK denir. yani arabanın gücü.şimdi yokuşu çıktınız bu at arabasını 1 atmı daha hızlı götürür 90 tane atmı daha hızlı götürür ? tabiki 90 tane at bud Beygir gücü oluyor. :!: 8-)

:P yani şöle oluyo yani bi motorun içinde 90 tane at (beygir) var anlamına geliyor

SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)
Kullanıcı avatarı
BURAK MYSTERİO
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1251
Kayıt: 10 Şub 2010, 22:39
Ad Soyad: BURAK YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)

İleti xMEGANx » 24 May 2010, 14:44

grey_wolf yazdı:
xMEGANx yazdı:şimdi bir at arabası düşün 100 kilo. bunu kaç at yokuş yukarı rahat çeker 1 tanesimi 90 tanesimi ? tabiki 90 tanesini daha rahat çeker Buna TORK denir. yani arabanın gücü.şimdi yokuşu çıktınız bu at arabasını 1 atmı daha hızlı götürür 90 tane atmı daha hızlı götürür ? tabiki 90 tane at bud Beygir gücü oluyor. :!: 8-)



allah seni bildiği gibi yapsın mehmet işi beygir deyince aklına atmı geliyor senin. ne güzel anlatmışsın. işte teknik budur. 1 at mı 90 atmı ? hehehehe:lol:

kafasında hayal gücünü çalıştırabileceği şekilde anlattım işte.:oops:
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
-PΞUGΞФТ З07

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
* B O S S
*Skoda Tutkunu *Octavia Hayranı *Elegance Zevki
Kullanıcı avatarı
xMEGANx
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2356
Kayıt: 05 Şub 2010, 19:34
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 307 Yeni Kasa Beyaz 1.6 HDI / 34 EU 8105

İleti BURAK MYSTERİO » 24 May 2010, 14:45

:D :D :D :D

SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)
Kullanıcı avatarı
BURAK MYSTERİO
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1251
Kayıt: 10 Şub 2010, 22:39
Ad Soyad: BURAK YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: SKODA FAVORIT 136L (34 N 8411)

İleti alpino » 24 May 2010, 14:47

Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti onurhan2006 » 24 May 2010, 16:05

alpino yazdı:http://www.skodam.com/viewtopic.php?f=31&t=14244&p=193805&hilit=tork+nedir#p193805


gayet acık ve net olmuş
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti alwaysloser » 25 May 2010, 23:14

bence beygir gücü aracın daha hızlı gitmesini sağlar
ama tork tekerleklerdeki çevirme gücüdür

beygir az tork yüksek yada tork az beygir yüksek olabilir
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti can.tasan » 26 May 2010, 12:19

Arkadaşım,

Beygir bir güç birimidir, güç ise birim zamanda yapılan iş miktarıdır. Tork ise motorunuzun burkma kabiliyetidir, birimi "Nm" dir. Yani Newton x metre, bunu şu şekilde anlatırsak kafanızda daha iyi canlanacaktır;

Örneğin aracınızın torku belirli bir devirde 240 Nm olsun. Bu torku algılayabilmek için 1 metrelik bir çubuğa 24 kiloluk bir ağırlık bağlayın ve sadece diğer ucundan tutarak bilek kuvveti ile kaldırmaya çalışın (kaldıramayacaksınız ama bir fikir sahibi olursunuz) işte bu bileğinizi kıvırmaya çalışan kuvvet yaklaşık olarak 240 Nm dir. Aracınızın krank milinin çapı 1 metreden çok daha az olduğundan bistonların kaç newtonluk kuvvet uyguladığını tahmin edebilirsiniz.

Turbolu araçlarda hava kompresör yardımı ile pistonlara basınçla sıkıştırıldığından bu bahsedilen kuvvet çok daha büyük olur ve Turbolu araçların torku çok yüksektir.

Yüksek tork çabuk hızlanma demektir. Yüksek beygir ise daha yüksek hızlara daha rahat çıkabilmek demektir.

Başka bir deyişle; Tork kas ise Beygir gücü Ciğerdir. Futbol ile kıyaslarsak Kaslı iseniz çabuk tepki verirsiniz çabuk hızlanır çalım yemezsiniz ama ciğeriniz genişse çatır çatır koşarsınız.

Atmosferik araçlarda devir arttıkça aracınız daha fazla hava alır tabiri caizse ciğeri genişler ve çekişi artar, turbolu araçlarda ise turbo genellikle 2500-4500 devirleri arasında devrededir ve çekişi harikadır ama turbo devreden çıktığında motor ölü gibidir.

Umarım açıklayıcı olmuştur.
Kullanıcı avatarı
can.tasan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 309
Kayıt: 19 Ekm 2009, 23:19
Ad Soyad: Can TASAN
Nereden: Ankara
Arabanız: 2003 Fabia Elegance 101

İleti faruk_sakarya » 02 Haz 2010, 00:41

Can tasan süper bir açıklama olmuş tebrik ederim..
CnF
faruk_sakarya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 107
Kayıt: 25 Nis 2010, 10:06
Ad Soyad: FARUK DELERGEÇER
Nereden: Sakarya
Arabanız: SKODA FABİA ELEGANCE 101 HP

İleti can.tasan » 05 Haz 2010, 12:23

Tesekkur ederim Yardimci olabildiysek ne mutlu...
Kullanıcı avatarı
can.tasan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 309
Kayıt: 19 Ekm 2009, 23:19
Ad Soyad: Can TASAN
Nereden: Ankara
Arabanız: 2003 Fabia Elegance 101


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir