Ne olacak bu beygirlerin sonu?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Ne olacak bu beygirlerin sonu?

İleti lazianke » 24 May 2007, 14:23

Otomobil dünyasında geçmişte kaldığını bugün başka alanlara kaydığını, düşündüğümüz 'güç' yarışı yeniden gündemde. Son dönem tanıtılan yeni modellerin pek çoğu eskisinden daha fazla 'beygir gücü'yle yola çıkıyor. Ancak pratikte bu rekabetin pek de uzun sürmemesi gerekiyor.

İskoçyalı bilim adamı James Watt tarafından 1872 yılında bulunduğu kabul edilen 'beygir gücü' ifadesi bugün otomobilleri ayırt etme konusunda önemli bir veri olarak kullanılıyor. Bilim adamının buhar makinelerini tanımlamak için geliştirdiği, sonradan otomobillerde yaygınlaşan terim, gerçekten 'beygir' yani at gücünü ifade ediyor. Otomobillerin gücü bazı ülkelerde kilowatt (bir beygir gücü 0.735 kilowatt) olarak da kullanılıyor; ama Türkiye'de beygir gücü ya da onun İngilizce karşılığı olan (Horse Power) HP ifadesi öne çıkıyor.


Konuyu daha 'teknik' hale getirmeden güncel olan gelişmeye adım atmakta fayda var; otomobil üreticileri son dönemde yeniden tasarım, teknoloji gibi rekabet unsurlarının yanına 'beygir gücü'nü ilave etti. Oysa bu yarış motor teknolojilerinin bugünün çok gerisinde olduğu (Türkiye'nin otomobile uzaktan baktığı) yıllarda zirveye çıkmış; ama gerek yakıt tüketimlerinin çok artması, gerekse bu gücün yollara aktarılmasının tehlikeleri gibi nedenler rekabeti başka alanlara kaydırmıştı. Güvenlik teknolojileri, tasarım, fonksiyonel iç mekanlar, ara modeller, arazi araçlar, düşük maliyetli araçlar, dizel motorlar otomobil üreticilerinin bir süredir yarış yaptığı alanlar arasında. Şimdi tarih tekerrür ediyor; otomobilde 'beygir' yarışı geri dönüyor


Zaten böyle bir yazı yazmaya iten gerekçe ise; istisnasız son bir yıl içinde gerek yurtdışı gerekse yurtiçinde tanıtımına katıldığım tüm modellerin 'gücü'ndeki gözle görülür artışlar oldu. Hatta bir 10 yıl öncesine kıyasla o günün D sınıf büyük sedan otomobilinin sahip olduğu güç bugün kompakt orta sınıf bir 5 kapılı otomobilde kullanılmaya başlandı. Tabii ki tüketicilerin beklentileri göz önüne alınarak bu geliştirmeler yapılıyor ama pratikte bu alanda üreticilerin yarışı çok uzatma şansı bulunmuyor. Yani ateşkese fazla bir zaman yok! Neden mi? Üzerinde 1.6 litre motor bulunan bir otomobili örneğin Alman Opel, Astra modelini 100 beygir gücünden 115 beygir gücüne yükseltti. Bunun bir sonraki adımında benzer rakiplere bakıp gücü 125 BG (beygir gücü)'ye çıkardı. Peki ya sonra? Gerek emisyon değerleri gerekse yakıt tüketimleri nedeniyle ya burada 'dur' diyecek ya da tekrar daha az 'güç' denemelerine dönecek.



Bu bir tahmin, gelecekte ne olur tam olarak kestirmek zor. Ama bilinen şu ki bugün Türkiye'de çok satan birçok otomobil yeni yüzleriyle birlikte 'gücüne güç katma' sevdası peşinde. Toyota yeni Corolla daha önce 110 beygir gücünde bir motora sahipken şimdi aynı hacimli motordan 124 beygir güç elde ediyor. Honda yeni Civic modeli de yine 1.6 litrelik versiyonu 110'dan 125 beygir gücüne yükseltti. Dizel motor seçenekleriyle pazarda öne çıkan Kia ise Cerato modelini makyajla birlikte güçlendirdi; Otomobilin gücü 102'den 115 beygir gücüne çıktı. Opel'in makyajlı Astra'sı da artık eskisine göre 15 BG daha güçlü. Güç artışı sadece orta sınıf modellerde olmuyor. Porsche'nin lüks SUV (jip) modeli Cayenne de yenilenirken 'güç' kazananlardan; Cayenne S'in 4.8 litrelik motorundan alınan güç 340'dan 385 beygir gücüne ulaştı. Liste bu kadarla sınırlı değil, bir hayli uzatmak mümkün...


zaman
 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir