Tüketicinin klima şikayeti renoya araç değiştirtti

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Tüketicinin klima şikayeti renoya araç değiştirtti

İleti ihsan » 31 Ağu 2010, 16:31

Kliması hatalı üretilmiş Renault Clio III model bir araç kullanıcısının şikayetini değerlendiren Tüketici Mahkemesi, 'Arıza veren araç, aynı model aynı marka aracın sıfırıyla değiştirilsin' kararına vardı.
Renault Mais'in avukatları kararı temyize götürdü. Yargıtay itirazlarını reddetti ve Tüketici Mahkemesi'nden çıkan kararı onadı.
Özel bir şirkette kalite müdürlüğü yapan Uğur Eker, araç için Renault bayisine 24 bin 150 lira ödedi.
15 Mayıs 2009'da aracı 30 bin kilometre bakımına götüren Eker, teslim aldığında klimada ses olduğunu fark etti. Tekrar servise götürdü. Yeni kompresör takan görevliler sesin gitmediğini görünce eskisini yerine taktı.
Eker'e hem yetkili servis hem de Renault Mais sesin normal olduğunu iletti. Bunun üzerine Eker, 28 Mayıs'ta Renault Mais'e memnuniyetsizlik mektubu yazdı. Servis Eker'i tekrar aradı ve davet etti.
İlk duyduklarında kompresörü değiştirme kararı almış olmalarına rağmen sesin normal olduğunu anlatmaya çalıştılar. Eker, 8 Haziran'da bir mektup daha yazdı. İlgi görmeyince 'başka bir servis durumu çözer' diye 25 Haziran'da Florya'ya gitti.
2 Temmuz'da araca yeni kompresör takıldı. Ancak ses devam edince 6 Ağustos'ta sessizleştirici eklendi. 10 Ağustos'ta ses devam edince klima hortumu siparişi verildi.
17 Ağustos 2009'a gelindiğinde ise hem hortumun değişmesinden vazgeçildi hem de sessizleştirici söküldü. Sesin normal olduğu anlatılmaya çalışıldı. Renault Mais'e dava açan Uğur Eker ise şöyle bir savunma verdi:
"Ses normal idiyse neden araca iki kere kompresör, bir kez sessizleştirici takıldı?" Soruna kayıtsız kalındığını ifade eden Eker, üç servis formuyla tüketici mahkemesinde dava açtı.
Renault Mais ise 'araçta böyle bir sorun oluşmasının aracın ayıplı satılmadığının kanıtı olduğunu, araç değiştirecek ehemmiyette bir arızanın olmadığını ve aracın sorunsuz olarak kullanıldığını, dolayısıyla haksız ve mesnetsiz davanın reddedilmesi gerektiğini' ileri sürdü.
İstanbul Teknik Üniversitesi'nden Prof. Dr. Murat Ereke ve Prof. Dr. Ertuğrul Aslan'ın hazırladığı bilirkişi raporunda ise üç aylık dönemde beş kez yetkili servise gitmesine rağmen kabin içinde bariz duyulan sesin giderilemediği dolayısıyla arızanın kullanım hatasıyla değil imalatla alakalı olduğu belirtildi.
Arızanın bilirkişi raporuyla da tespiti üzerine Tüketici Mahkemesi, davacının şikayetini haklı buldu ve aracın ayıpsız misli ile değiştirilmesine karar verdi.
Bunun üzerine Renault Mais'in avukatları temyize gitti. Ancak Yargıtay temyiz itirazlarını reddetti ve kararı onadı. Renault Mais yetkilileri 'Aynı model araç ile değiştirilmesi' ibaresi üzerine 'Elimizde 2008 model sıfır araç yok.' şeklinde açıklama yaptı.
Şişli 4. İcra Dairesi'ne de değer tespiti için başvuruda bulundu. Eker ise aracın üzerine 13 bin lira vererek Renault Fluence alabileceğini iletti.
Renault Mais tutarı az bulunca, Renault Fluence ile navigasyon sistemine 16 bin lira önerdi. Ancak şirket yetkilileri Clio'yu ikinci el olarak değerlendirmekte diretince anlaşma sürüncemeye girdi. Eker, hakkını sonuna kadar aramakta kararlı görünüyor.


http://www.haber7.com/haber/20100831/Tu ... tirtti.php



aceba bu dava sıfır alınıpda kusurlu cıkıp sevıs servıs ugrasan arkadaslarımız ıcınde gecerlı olabılırmı???
 
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti AhmetH » 31 Ağu 2010, 17:29

renalutta ağzını kapatamamış bir adamın..
komple klima sistemi kaç parça yahu... sök alayını değiştir deneme yanılma yapacağına.. sanki garantiden neden parça değiştin diyecekler yetkili servise...
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti oguz » 31 Ağu 2010, 19:09

üyeliği olan biri bu konuyu vw forumu açarsa yüksek ihtimalle vw ye 300 küsür dsg sorunu ile ilgili dava açarla. 5-6 kere servise gidip çare bulunamayan araçlar dolu vw de


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti yonetici » 31 Ağu 2010, 23:38

Bu olay döner dolaşır yine adamın elinde patlar sonuçta Renault olayı kendi lehine bir yerden yakalamış "Elimde 2008 model araç yok".

Çuvaldızı kendimize batırmak lazım Renault yine iyi davranmış kompresör falan değiştirmiş denemiş. Skoda olsa ne klima kompresörü değiştirir nede başka birşey yapar o sesle yaşamayı öğrenirsiniz.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti mbarman » 01 Eyl 2010, 08:41

? yazdı:Bu olay döner dolaşır yine adamın elinde patlar sonuçta Renault olayı kendi lehine bir yerden yakalamış "Elimde 2008 model araç yok".

Çuvaldızı kendimize batırmak lazım Renault yine iyi davranmış kompresör falan değiştirmiş denemiş. Skoda olsa ne klima kompresörü değiştirir nede başka birşey yapar o sesle yaşamayı öğrenirsiniz.

emir bey iyide burada renault işi yokuşa sürmek suretiyle süreci kasıtlı olarak uzatmıştır. ayrıca davanın bittiği tarih değilde açılış tarihi dikkate alınır. renault kıçını yırtsa bu aracı değişecek başka yolu yok ha bugün ha 2 sene sonra. tabiki aklı başında olsa bukadar kötü bir reklama maal vermezdi o ayrı mesele.
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir