1 soru(n)...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1 soru(n)...

İleti derude » 04 Eyl 2010, 18:03

Sıralı sistemlerde benzin akışını kesen ventil ya da selenoid valf bulunmaz. Bu mikserli sistemlerde vardır.

Sıralı sistemde lpg akışı iki valf (ventil) ile kontrol edilir. Şamandıra çıkışı ile regulatör girişi.

Sıralı sistemde araç lpgye geçtiği anda benzin enjektörleri susar. (Benzin enjektör sinyalleri lpg enjektörlerine kopyalanır, araç ecusu ise kendi enjektörlerinin çalıştığını zanneder). Ama benzin pompası çalışmaya devam eder. Ve benzin geri dönüş hortumu ile depoya döner.

Eğer enjektörlerde kaçırma var ise bu lpg ile birlikte benzinin de azalmasına neden olacaktır. Çözüm ise pompanın uyutulmasıdır.
 
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti oguz » 04 Eyl 2010, 19:07

ben emrenin anlattıgı olaya oyumu veriyorum. ben lpgli araç kullanmadım ama forumda hep okudum lpgli skodalarda benzin ibresi harcanmadıgı halde kendiliginden dusuyor benzin alımında tekrar yerine oturuyor. onuda şöyle mantıga baglayabiliriz. aracla biraz bastıgımızda benzin ibresi cart diye düşüyor bazen iki cizgi arasında komple dusuyor sakin kullanıma gecince tekrar yukseliyor. o ibre hem şamandıraya baglı hem elektronik sanırım yoldaki gidişinize göre de indiriyor ibreyi


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti LiLPlayya » 04 Eyl 2010, 21:08

oguz yazdı:ben emrenin anlattıgı olaya oyumu veriyorum. ben lpgli araç kullanmadım ama forumda hep okudum lpgli skodalarda benzin ibresi harcanmadıgı halde kendiliginden dusuyor benzin alımında tekrar yerine oturuyor. onuda şöyle mantıga baglayabiliriz. aracla biraz bastıgımızda benzin ibresi cart diye düşüyor bazen iki cizgi arasında komple dusuyor sakin kullanıma gecince tekrar yukseliyor. o ibre hem şamandıraya baglı hem elektronik sanırım yoldaki gidişinize göre de indiriyor ibreyi


+1 Ön tekerlerdeki sensörlerden aldığı bilgiye göre ayarlıyor benzin ibresini
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti grey_wolf » 05 Eyl 2010, 15:54

LiLPlayya yazdı:
oguz yazdı:ben emrenin anlattıgı olaya oyumu veriyorum. ben lpgli araç kullanmadım ama forumda hep okudum lpgli skodalarda benzin ibresi harcanmadıgı halde kendiliginden dusuyor benzin alımında tekrar yerine oturuyor. onuda şöyle mantıga baglayabiliriz. aracla biraz bastıgımızda benzin ibresi cart diye düşüyor bazen iki cizgi arasında komple dusuyor sakin kullanıma gecince tekrar yukseliyor. o ibre hem şamandıraya baglı hem elektronik sanırım yoldaki gidişinize göre de indiriyor ibreyi


+1 Ön tekerlerdeki sensörlerden aldığı bilgiye göre ayarlıyor benzin ibresini



o zaman benim arabada sorun var çünkü dediğiniz gibi benim benzin ibresi düşmüyor.:D en kısa zamanda servise gidip tamir ettireyim bari.

2006 Fabia Sedan 1.4 16V Ambiante + landirenzo omegas
Kullanıcı avatarı
grey_wolf
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 665
Kayıt: 18 Eyl 2009, 18:10
Ad Soyad: EROL YÜKSEL
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2006 FABİA AMBIANTE SEDAN 1.4 16V

İleti delidolu » 05 Eyl 2010, 18:06

grey_wolf yazdı:bu sorun tamamen lpg kiti ile alakalı sizinkiler atiker yada bir başka marka olmalı. bende landirenzo var. bu konuyo lpg taktırmadan önce çok taktığım için araştırdım. bazı kitlerde bu sorun oluyor. ama bende yok.:)

eğer lpg taktıktan çok sonra olmuş ise başka sorun var demektir.

yani tekrar ediyorum normal bir durum değil. insan arabasında nekadar yakıt olduğunu sürekli nasıl aklında tutsun.

lpg markası: brc
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti delidolu » 05 Eyl 2010, 18:08

zurna1788 yazdı:özkan abi. benzin ibren düşüyor ama benzinin bitmiyor ki... o benim hep başıma gelen bir olaydır. adana dan antebe giderken 50 tl lik benzin aldım. yaklaşık 100 km benzinde gittim. antebe gittiğimde ibre dipte ve menzil 0 ı gösteriyordu. daha sonra 30 tl lik benzin aldım. ibre yarım depoya yaklaştı... mesela şuan arabmda 20 tl lik benzin var. ama ibre dipte ve 0 km menzil gösteriyor.ama ben içindeki benzini biliyorum.yani canını sıkma... bizim arabalarda çok normal bi durum bu.

aracı alalı 2 yıl oldu. 2 yılda 40bin küsür km yol kat ettim, hepsi de lpg ile ama ilk defa bu durumla karşılaştım. mesela şu an her şey normal. sık sık arabayı çalıştırdığım halde ilk çalışmada benzin ile çalışmasına rağmen benzer durumla tekrar kaşılaşmadım.
sadece 500 km lik yolu ort 120-140 km/h hızla giderken ilk ve son kez oldu.
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti delidolu » 05 Eyl 2010, 18:13

lazianke yazdı:bazı araçlarda belli bir hızın üzerine çıkınca gazdan benzine geçiyor diye bir şey hatırlıyorum. ya da benzinden destek mi alıyor öyle bir şey. eğer yüksek hızla sürdüyseniz olabilir...

mantıklı geldi. ort 120-140 araası hızla geldim. hatta yeri geldi 170-180' i bile gördüm.
ama en güzeli (bu 500 km lik yolculuktan çok önceydi) aydın-izmir otobanında daimi olarak 180-190-200 km yi koruyarak yaklaşık 45 dk yol almak oldu.
kim ne derse desin bu hızla giderken sadece 2 parmağımla direksiyonu kullanıyor ve zırnık tırsma, sarsıntı, dengesizlik yaşamadım. hatta bi ara sanki araba gitmiyo hissine kapılıp acaba 6. vitesi neden koymamışlar diye de içimden geçirdim. hem de lpg ile.. yol var 50 ile gidince adama 3,5 attırıyor; yol var daha yetmedi daha da istiyorum dedirtiyor..
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti delidolu » 05 Eyl 2010, 18:15

derude yazdı:Sıralı sistemlerde benzin akışını kesen ventil ya da selenoid valf bulunmaz. Bu mikserli sistemlerde vardır.

Sıralı sistemde lpg akışı iki valf (ventil) ile kontrol edilir. Şamandıra çıkışı ile regulatör girişi.

Sıralı sistemde araç lpgye geçtiği anda benzin enjektörleri susar. (Benzin enjektör sinyalleri lpg enjektörlerine kopyalanır, araç ecusu ise kendi enjektörlerinin çalıştığını zanneder). Ama benzin pompası çalışmaya devam eder. Ve benzin geri dönüş hortumu ile depoya döner.

Eğer enjektörlerde kaçırma var ise bu lpg ile birlikte benzinin de azalmasına neden olacaktır. Çözüm ise pompanın uyutulmasıdır.

dün 1 lpg ciye götürdüm ventil felan dedim güldü bana h.içi gel bilgisayarı bağlayıp bakalım dedi ama sorun daimi ise bu lpg beyninden kaynaklanır ve pahalıdır dedi.. allahtan bi daha yaşamadım.
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti delidolu » 05 Eyl 2010, 18:16

oguz yazdı:ben emrenin anlattıgı olaya oyumu veriyorum. ben lpgli araç kullanmadım ama forumda hep okudum lpgli skodalarda benzin ibresi harcanmadıgı halde kendiliginden dusuyor benzin alımında tekrar yerine oturuyor. onuda şöyle mantıga baglayabiliriz. aracla biraz bastıgımızda benzin ibresi cart diye düşüyor bazen iki cizgi arasında komple dusuyor sakin kullanıma gecince tekrar yukseliyor. o ibre hem şamandıraya baglı hem elektronik sanırım yoldaki gidişinize göre de indiriyor ibreyi

dünkü lpg ustası bu durumun skoda grubunda asla olmadığını megan2 ve bazı diğer araçlarda olduğunu söyledi.
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti derude » 07 Eyl 2010, 02:56

delidolu yazdı:
derude yazdı:Sıralı sistemlerde benzin akışını kesen ventil ya da selenoid valf bulunmaz. Bu mikserli sistemlerde vardır.

Sıralı sistemde lpg akışı iki valf (ventil) ile kontrol edilir. Şamandıra çıkışı ile regulatör girişi.

Sıralı sistemde araç lpgye geçtiği anda benzin enjektörleri susar. (Benzin enjektör sinyalleri lpg enjektörlerine kopyalanır, araç ecusu ise kendi enjektörlerinin çalıştığını zanneder). Ama benzin pompası çalışmaya devam eder. Ve benzin geri dönüş hortumu ile depoya döner.

Eğer enjektörlerde kaçırma var ise bu lpg ile birlikte benzinin de azalmasına neden olacaktır. Çözüm ise pompanın uyutulmasıdır.

dün 1 lpg ciye götürdüm ventil felan dedim güldü bana h.içi gel bilgisayarı bağlayıp bakalım dedi ama sorun daimi ise bu lpg beyninden kaynaklanır ve pahalıdır dedi.. allahtan bi daha yaşamadım.


Zaten ben de benzin akışında ventil olmadığını söyledim.

Biraz detaylı olduğu için sanırım anlaşılmamış.

Sorun sizin benzin enjektörlerinizin kaçırmasından kaynaklanıyor.

Bunun çözümü ise bir röle ile benzin pompasının uyutulmasıdır. Bu bilinen bir sorundur ve başka yerlerde sorun aramayın. (İlk etapta)

Ama dediklerim tamamen sizin benzin azalıyor yargısına bağlı. (Depoda azalma, ibre düşmesi değil)

İbre düşmesi ise yol bilgisayarı ile alakalı. Kontak açılıp kapatılınca düzelir.
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti delidolu » 14 Eyl 2010, 21:39

sorunum bugün çözüldü.
promlemin sebebi; lpg mantajı sırasında motor kulağının altından kablo geçirilerek metal aksamdan "şase" alınmış. bu da zamanla arabaya gaz verilip kesildikçe kablonun ezilmesine ve zaman içinde kablonun kopmasına sebep olmuş. ara ara çalışmasının sebebi işe gaza yüklenildiğinde motor bölümün ileri-geri hareketi sırasında kablo 1 çalışıp 1 durması sonucu lpg-benzin geçişi tamamen motorun hareketine endexlenmiş :) Allahtan ustanın detaylı aramaları sonucunda sorun kablonun yerini değiştirerek ve tekrardan bağlayarak çözüldü. Yani epi-topu tek bir kablonun temassızlığı neredeyse beni dağ başında benzinsiz koyacaktı!
Bana geçmiş, sizlere tecrübe olsun istedim.

Özet:
Parça masrafı: 0 TL
İşçilik: 50 TL
Eş dost indirimi 10 TL
Ödenen miktar: 40 TL
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti sampionibo » 15 Eyl 2010, 10:55

delidolu yazdı:
lazianke yazdı:bazı araçlarda belli bir hızın üzerine çıkınca gazdan benzine geçiyor diye bir şey hatırlıyorum. ya da benzinden destek mi alıyor öyle bir şey. eğer yüksek hızla sürdüyseniz olabilir...

mantıklı geldi. ort 120-140 araası hızla geldim. hatta yeri geldi 170-180' i bile gördüm.
ama en güzeli (bu 500 km lik yolculuktan çok önceydi) aydın-izmir otobanında daimi olarak 180-190-200 km yi koruyarak yaklaşık 45 dk yol almak oldu.
kim ne derse desin bu hızla giderken sadece 2 parmağımla direksiyonu kullanıyor ve zırnık tırsma, sarsıntı, dengesizlik yaşamadım. hatta bi ara sanki araba gitmiyo hissine kapılıp acaba 6. vitesi neden koymamışlar diye de içimden geçirdim. hem de lpg ile.. yol var 50 ile gidince adama 3,5 attırıyor; yol var daha yetmedi daha da istiyorum dedirtiyor..



Heeh sen şunu söyle işte sabhtan beri okuyorum Allah allah nie bu kadar benzin tüketmiş diye düşünüyorum bizim octavia bir arkadaşımda vardı.Uzun yolda giderken 150-160 dan sonra yani 5000 devirden sonra araba bezine geçiyormuş.Bizde ankaraya giderken aşağı yukarı 10 litre benzin sarf ettik sonra montajcınıa gittiğimizde ,adam arabaya altına üstüne baktıktan sonra siz kaçla gittiniz bakayım dedi:D bizde yolun hakkın yeri geldi 150 yeri geldi 180 yaptık dedik işte dedi nedeni bu aracınız 5000-5500 devirden sonra benzine geçir kaybettiğiniz yakıtın nedenide bundan kaynaklanmıyor dedi:D
2012 VW Passat 1.4 TSİ Highline DSG
+
2004 Skoda Octavia Collection Plus
Kullanıcı avatarı
sampionibo
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 548
Kayıt: 06 Tem 2010, 01:59
Ad Soyad: halil ibrahim üvet
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2004 Octavia Collection Plus

Önceki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir