Nostaljik bir sohbet ...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Nostaljik bir sohbet ...

İleti syossett » 27 Ekm 2010, 23:13

Merhabalar sevgili forumdaşlar.. selamlar hepınıze.. Bir sohbet konusu açmak istedim. Benim gibi nostaljik konuları seveler katılım yapar yazarlarsa sevınırım .. Evet hepimizin şoförlüğü öğrendiği, çarpa çarpa boza yapa kullandığımız ilk arabamız olmuştur. Üstüne ne kadar araba almış olursak olalım, şu an ne kadar son model kullananlarımız varsa da, o ilk göz ağrısı arabalarımız unutulmaz. Ben ehliyetimi yaşıma gore gec aldım. (32 yaş) hemen hemen 19 yıllık şoförüm ama ilk aldığım 1972 model yeşil murat 124 umu asla unutmam. Antep plakalı idi ve yeşil kaput uzerınde , kaput buyuklugunde siyah bir kartal arması vardı. Belki şimdi komık gelebılır ama o zamanlar cok havalı ıdı. hey beeee depoyu depo kaca doluyo dıye dusunmezdım walla baya da yakardı kerata . Frene bastıgımda pedalların oradan pembe&kırmızı karısımlı renklı bır ışık yanardı. Vites topuzunda da mavi bir ışık yanardı. Oğlum o zamanlar 3 yasındaydı ve sureklı vıtes topuzundaki ışıya bakardı )) Yağan yağmurun buyuk bolumu arabamın ıcıne akardı ve ne yapsam bunu kesemezdim :) sonunda tabanda bır kac delık acıp sorunu halletmıstım. Bır keresınde de debriyaj telının kaputa gırdıgı delıktekı takoz curuk nedenı ıle ıcerı gırmıstı ve o takozun onune penseyı koyarak devam etmıstım yola. Ama inanın o zamanlar bıle 20 yaşında olan muratım sorun cıkartmadı bana. Yokuşta kalkmayı, dur kalk yapmayı, ilk acemılıgımı atmayı hep onda ogrenmıstım. Gecenlerde merak edıp plaka sorgulamaya baktım araç afyondaymıs .. sevindim ya hala trafıkte olmasına.. Haydı bakalım siz de yazın ilk göz ağrınızı ama , gencler yazmasınlar yanlıs anlamayın gencler gunumuzde en kotusu felıcıaya bınıyorlar. Mesela oğlum, direk hyundai getz e atladı bu cocuk sımdı ne yazsın :D? onun yerıne gencler babalarının ebeveynlerının arabalarını yazarlarsa, hoş ve takip edilesi bir sohbet başlar. Hepınıze saygılar...
 
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti SKODA 135 » 28 Ekm 2010, 08:22

Ben şu an 41 yaşındayım. Anlattıklarınız beni 20 yıl öncesine götürdü. Küçük yaşta evlendim ve işim gereği eşim ve çocuklarımla beraber uzun yıllar ailemizden ayrı önce Ankara'da sonra Antalya'da ikamet etmek zorunda kaldık Eskiden otobüs terminalleri, yollar ve otobüsler şimdiki gibi modern değildi. Hatta birde otobüslerde sigara içmek serbestti..... Çok rahatsız oluyorduk...İki çocuk ve eşyalarımız, sık-sık ailelerimizin yanına ziyarete gitmek zorunda oluşumuz bizi bir araç almaya mecbur bıraktı.....

Yaklaşık 20 yaşlarımda ilk arabamı çalışarak biriktirdiğim 140.000 lira veya 140 milyon neyse...:D böyle bir paraya bir öğretmenden aldım. O zamanlar bu arabalar çok kıymetliydi ve enflansyon hızına yetişmek mümkün değildi.....Arabalar ise bir yatırım malıydı.

Biz henüz küçük çocuklara sahip olduğumuzdan çok fazla eşyamız oluyordu, bu araç 5 kapı bir Anadol marka arabaydı....Çok işimizi gördü ve kullanışlı idi. Deposu devamlı benzin ile dolu dururdu. Çünkü büyüklerimiz öyle tavsiye ederdi deposu pas tutmasın diye, 20.000 liraya falan depoyu fullerdim.:D
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

İleti hetepe » 28 Ekm 2010, 08:50

sene 1990, yaş 19...peder bana 16 milyon liraya gri renkte, 1973 model vw kaplumbağa almıştı.34 VT 003 plakalı araç oldukça temiz kullanılmış ama bir o kadar da çürüktü.Malum istanbul arabası...debriyaj pedalının ayarı devamlı değişirdi, garç gurç vites değiştirirdim.aküsü arka koltuğun altındaydı ve orası da çürüdüğünden akü neredeyse düşecek gibi duruyordu.
1300 cc lik motoru ferrari gibiydi, cinnahtan çıkarken araba dip gazda sağa sola yanlamaya çalışarak süper bir havayla çıkıyordu.
Kabak lastikleriyse arabanın mükemmel dengesi nedeniyle karda kışta hiç yolda bırakmadı.
Cam yıkama suyu, iç basıncını bagajdaki stepne havasından alıyordu.Bagaj ise torpidonun içindeki kol ile açılıyordu.
Virajlara, yonca kavşaklara hız kesmeden 70-80 le girdiğim çok oldu, o derece güvenli bir yol tutuşu vardı.
Kavşaklarda kırmızıda beklerken hava atacağım tuttuğunda sağa ya da sola dönüşümü tam gazla yapar, arabayı yanlayarak yola devam ederdim, milletin alkışladığı zamanları çok bilirim.
Kaloriferi, motorun soğutma havasıyla ısıtırdı, koltuk yanlarında kumanda kolları vardı.Keşfedene kadar çok dondum içinde.
Hava filtresi ise içinde motordan gelen bir yağ ile havayı temizlerdi, periyodik olarak sökülüp, içindeki yağ atılırdı.aracın en önünde yağ soğutucu radyatörü vardı, motor yağı burada soğuyup motora dönerdi.-Emin değilim- 10-20 liralık benzinle gezerdim, deposu hiç dolmadı.
Şu an hurdalıkta bile değildir herhalde yokolmuştur.Zamanının ilerisinde bir teknoloji sunan bir araçtı.
Güzel arabaydı...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti SKODA 135 » 28 Ekm 2010, 09:42

Hayalimdeki araba, Fort Taunus Sport...........:D
Bu arabalar ülkemizde hiç üretilmedi. Gurbetçi vatandaşlarımız getirip satarlardı. Mükemmel konfor (O zaman için) Mustang tarzı tasarım, iki kapı havalı bir araba......Büyüdüğümde mutlaka bundan alacaktım! Gel görki büyüdüğümde bu araçlar Avrupa'da bile üretimden kaldırılmıştı.....
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

İleti Osmanlı » 28 Ekm 2010, 09:56

sanırım bu sohbete katılamayacam...
yaş henüz 27 ye doğru ilerliyor...:)
benim 3 arabam oldu ilk arabam 99 model mazda 323 tü.ilk göz ağrım...
ilk kullandığım araba ise renault flash:)
Kullanıcı avatarı
Osmanlı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 342
Kayıt: 15 Eyl 2010, 16:05
Ad Soyad: 25/06/1984 Niğde
Nereden: Adana
Arabanız: Octavia II 1.6 SW

İleti cihanne » 28 Ekm 2010, 10:39

2000 senesinden beri aktif olarak araba kullanmayı bilsemde, 2004 yılında babamın bana aldığı 1993 model kıpkırmızı tofaş serçe ile başladı herşey. Önce dış görünümünü orjinaline kavuşturduğum arabamın daha sonra da mekanik bakımını kendim yaptım. manifoldlara kadar kendim söktüm, temizledim ve topladım. Bu işlem benim yaklaşık 2 haftamı aldı ama yaşadığım keyfe de diyecek yoktu. Arabamı üç dört gün kullanmayacaksam kriko ile her lastiği tek tek kaldırır arabanın altına ahşap takoz koyardım. 3-4 günde arabaya ne olacaksa :)
Daha sonra ekonomik nedenlerden dolayı sattığım arabamda trafik konusunda baya bi deneyim yaşamıştım. İlk göz ağrımdı hakikaten...
Saygılarımla,

Cihan ÜRÜT / BURSA




___________________


TR 16 CVP 30
Kullanıcı avatarı
cihanne
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 210
Kayıt: 12 Ekm 2010, 22:11
Ad Soyad: Cihan ÜRÜT
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Felicia GLX 1.3 MPi

İleti gbasara » 28 Ekm 2010, 10:41

bak bu konuya katılırım işte,

94'de bir kaplumbağa almıştım 66 model.. silecek düzeni yoktu. bir ev pencere kolunu içerden dışarı deli açarak çıkardım ve ucuna bir silecek kolu taktım. yağmurlu havalarda el ile çeviriyordum, bir sağa bir sola.. ya da yanda oturan co-pilot (!) yapıyordu bu işi.

rampa inişlerde kontağı kapatıyordum. frenler kuru fren, tutuyordu. kaloriferi çalışmıyordu. kışın gazete yakarak camı açıyordum. avans ayarını kendim yapıyordum, başka da bir ayarı yoktu. en az bir litre yağ yedekte dururdu. ancak o araçla bile yolda kaldığınızda hemen birkaç vosvos ilgileniyordu. ön çamurluğunu söktüm çekiçledim, kabaca boyadım.

en sıcak anlarım geçti o arabada, o haldeyken bile popüler olmayı başarıyordu çünkü..
gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti delidolu » 28 Ekm 2010, 10:45

Ben de sohbete kendi açımdan değil de henüz 4 yaşındaki oğlumun ilk gözağrısı arabsı açısından bakmak isterim, umarım mahsuru yoktur...
Kerata trasformers filmindeki "Bumble Bee"in araba versiyonuna hasta (chevrolet camaro), doğal olarak da chevroleyi bayağı bi araba zannediyor :) 2de1 baba biz de aynısından alalım deyip duruyor... Octimizi bile sokaktaki chevy'nin (siyah chevy epica)yanına parkettiriyor... Neymiş, beraber arkadaş olacaklarmış, sabaha kadar (epika-octi) 2si konuşacakmış... o kadar yani...
Yıllar sonra da hatırlayacağını düşündüğüm, hayranı olduğu araba...
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti furunotr » 28 Ekm 2010, 11:15

http://tr.wikipedia.org/wiki/Ford_Granada

İlk gözağrım; Ford Granada Ghia 2,3 L V6 Otomatik 1976 (sanıyorum 180 beygir falandı)... Daha da böyle bir aracım olmadı... 70 litrelik deposu 2400 liraya mı ne doluyordu (yeni TL.ye göre yaklaşık 2,5 lira).. Birçok araçta bugün bile yok böyle konfor ve emniyet; bir tek klima ile airbag yoktu ve elektrikli cam...
furunotr
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 198
Kayıt: 02 Eyl 2010, 17:05
Ad Soyad: Haluk Pirinç
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Combi GLXİ

İleti hdoner » 28 Ekm 2010, 11:52

İlk kullandığım araba pederin fiat 129 du.Diyeceksiniz böle bi araba var mı evet vardı fiatın ürettiği chevy kasasına yakın 185 ibreli bi arabaydı .Ama araba kullanmayı vw kablumbağa 1300 ile öğrendim.Gerçektende yol tutuşu arkadaşın dediği gibi süper bi arabaydı zamnına göre .Kamyon gibi direksiyonu vardı dönüş açısı öyle geniştiki....:D En çokta tosbağada şu hoşuma giderdi vites değitirirken bile ayağımı dib gazda olurdu:D :D Cok zor hızlanan araba dip gaz yapıp pedalı yere yapıştırınca birde vites değiştirirken bile full gaza devam edınye ıyı fırlıyordu:D Kullananlar bilir tospağanın kendine has eksoz kokusu vardı hele bir de yağ yakıyosa duman altı ederdi ortalığı:D

Bu serinin minibüsleri ise yolda görünce hayranlıkla bakardık.Emrahın filminde uçurumdan aşağı uçtuğu sahneyş hatırlarsınız içim cız etmişti:D
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti diseqc » 28 Ekm 2010, 12:22

benimde ilk göz ağrım 1985 model doğan görünümlü şahinimdi 1996 da onunla tanıştık 1998 de ehliyet alarak kullandım o tarihe kadar kaç göçektik arabanın 4 ileri şanzumanı sökülüp doğan L nin 5 ileri şanzumanı takılmıştı ilk zamanlar benzinle binerdik ozamanlar lpg yoktu yıl 1999 da arabaya tüp taktık 5 milyona yani şimdiki parayla 5 liraya ankarada gez gez bitirememiştim sonrasında onuda benzinin seviyesine getirdiler son sattığım zamanlarda 300 kr gazda yakıyordu hiç karnını doyuramadım ama yedek parçadan hiç korkum olmazdı birgün eve bir gün sanayide takılırdık elimin girmediği vidası kalmamıştı babamla beraber freninden manifoltlarına kadar söktük şimdiki az uz araba tecrübemi ozamanlara borçluyum, arabanın 1.000.000 km yi devirip km saatinin 000.000.00 gösterdiğini gördüm bizdeyken 1 kere motor yapıldı 1 kerede üst silindir kapağı çürüdüğünden değiştirilip sekman atılmıştı ama hiç baskı balatanın açıldığına şahit olmadım onca yıl hep aynı baskı balatayı kullandık tek sökülmeyen yeri orasıydı 4 defa ağır kaza atlattı ve yarısı yeniden yapıldı sadece tavanı değişmemişti ama oralarda da muhtelif macunlar vardı çürükleri hiç saymıyorum uzun yolda farları hiç göstermezdi yanımdan biri beni solladımı yolu görürdüm, uzun yolda kamyonlar ne kadar hızlı gidiyorlar yaf derdim, fenleri canı isteyince tutardı çok yakardı ama içine 7 yetişkin ve 4 çocula bindiğimiz olmuştu en son eve vardğımda egsoz yerinde yoktu ama 11 yıl kahrımı çekti şimdi avuç dolusu para harcıyoruz yedek parçaya neymiş az yakıyor hikaye doğanımı özlüyorum...
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti syossett » 28 Ekm 2010, 12:37

Dedim ya şu an en lüks arabaya dahi binsek, unutamıyoruz ilk göz ağrımızı otolarımızı.. Ve hala araştırıyoruz trafiktemıdır diye :) Başka bir başlıktada belirtmiştim , o kelebek camlarını özlüyorum ben ankara nın sıcağına karşı o kadar güzel bir çözümdü ki, bir de hani bakkalda bile yedek parçası var diye konuşurlar ya, gerçekten öyledir... WV tosbağa nostaljik arabalara güzel bir örnek. Kendine has bir eksoz sesi vardı. Çalıştığım zamanlarda daire başkanımla konusurken , başkan birden döndü arkasından gecen bir wv ye baktı .Ne oldu başkanım dedım.. ya tosbagamı sattım ya, hala sesini duydugumda özlemle bakarım dedi .
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti Balıkcı » 28 Ekm 2010, 22:20

Selamlar;

Buraya yazmasam olmayacak sanırım :D

İlk arabam, bir çoğunun olduğu gibi Woswos'du, hemde 1962 model :) Ama ben onu pek iyi anamıyorum maalesef. 1986'da 600.000 Liraya, 3 taksit (200.000x3) almıştım. 2 gün bindim, üçüncü gün motor patlattım, tık peşin 800.000 Liraya motor yaptırıp, 800.000 Liraya satmıştım. Bayağı bir yormuştu beni o yüzden bende iyi bir anısı yok.

Amaaaa ondan sonraki 1971 model, 20M V6 motor Ford Taunus'umu unutamam, ona derim ilk arabam diye, araba gibi arabaydı. 1986'nın sonu 1987'nin 6. ayına kadar (askere gidene kadar) kullandım. Tadına doyamadığım, hala andığım bir arabadır. İlk sürat deneyimini onunla yaşamıştım. O yıllarda saatte 170 kilometre hıza ulaşmak her arabanın ve her babayiğitin yapabileceği iş değildi. Hele hele Anadolu yollarında:) Bir link buldum, umarım görebilirsiniz:

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-k ... v6-1/detay

Buradaki aracın aynısı, sadece renk farklı (metalik sütlü kahverengi idi benim arabam). En çok hoşlandığım arka kapıların iç kolları idi, aynen verdiğim linkte fotoğraflanmış kapı kolları. Ortadaki farlar uzunlarla birlikte yanardı. Gaza asıldığınız zaman gelen motor sesi dünyalara bedeldi. Eh tabi serde gençlikte vardı. Daha fazla yaptıklarımı yazmayayım, o zamanlar trafikte bu kadar araba yoktu, dilediğiniz gibi araç kullanabiliyordunuz. Şimdi en ufak kural ihlalinde hadi kendinizi bırakın birilerine sebep olmamak içten bile değil. O yüzden bu kadar açıklama yeter, kimseyi heveslendirmek istemem delidolu araç kullanmaya.

Unutmadan, 1.500.000 liraya almış, askere giderken (son gün) 1.800.000 Liraya satmıştım. O zamanlar araç alıp satarken çok güzel karlar ediliyordu. Piyasada araç mı azdı neydi :)

Daha fazla derine dalmayayım, şimdi elimdeki Felişi satıp 20M taunus almaya kalkarım falanda :D
Kullanıcı avatarı
Balıkcı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 30 Eyl 2010, 12:33
Ad Soyad: Serdar
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia Combi 1.3 LX

İleti syossett » 28 Ekm 2010, 22:45

Balıkçıı dostum şimdi o taunus dursa idi 20 000 edermıydı ? Ederse düşünsene , iki feliş parası :)
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti yexplorer » 28 Ekm 2010, 22:53

yıl 2002 kıbrıs ta askerlik yapıyorum vişne çürüğü 1974 model 124 aldım 500.000 liraya ozaman 700.000 de maaş alıyoruz. askerlik bitince de satıp geri dönülüyor moda buydu. 124 ler süper araba hastasıydım. vites kolunda boşluk vardı. taş devrindeki gibi ayağımı çıkartıp freb yapabilirdim. sonra egsoz delindi duman olduğu gibi içerde. havluyla kapatıp binmeye devam ettim. silecekler çalışmazdı. yağmurda yanımda arkadaş varsa sileceği ona verirdim. yandan uzanıp benim önümü silerdi. bi keresinde kavşağa girdim frene bastım küt diye bir ses geldi. inip baktım bişey yok ertesi gün arkadaş istedi verdim olayı anlattım göster öyle çık yola dedim sağ ön balata kopmuş o halde bile gitti. teskere zamanı geldi. 475. 000 verdiler vermedim 525000 aşağı olmaz dedim son 1 ay biner giderim dedim. girneden lefkoşaya gidiyorum daha öncesinde kırmızı ışıkla PRESS diye uyarı çıktı ekranda askerler sorum akudendir dediler. vurdum rampaya PRESS yazısı yine çıktı araba PRESS dedikçe ben bastım ben bastıkça o PRESS dedi. rampanın yarısında duman çıktı. döndüm geriye vurdurup çalışırmı diye olmadı. arkadaşın arabasıyla çektik tamirciye. yatak sarmış 275000 lira masraf yaptırıp 450000 ye sattım. ama onnun benzin kokusu hala burnumda
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti syossett » 28 Ekm 2010, 23:02

Benim ilk murat 124 um ( başlıkta bahsettiğim) inanılmaz yakıyordu gercı o zamanlar depoyu fullemek hıc sorun değildi ama yakıyordu ve buna acaip takmıştım kafayı. O zamanlar 124 lerin karbüratörleri ve direksiyon kutuları bulunmuyordu . Bulunsada çıkma olarak işe yaramıyordu. Bana italyaya giden tırlarla getırelebılecegı soylendı ama o kadar para vermek ıstememıstım. Bır gun aklıma bır fıkır geldı . Onemlı olan benzının debisini düşürmek değilmi? diyerek benzin filtresinden sonra ki hortumu kelepceden cıkartıp içine bir sigara filtresi koymustum. Çekiş azıcık düştü ama yakıt baya farketmişti :D o zamanlar bana gülen arkadaşlar çaktırmadan kendileri de denemişler. Yalnız sigara filtresi 1 hafta 0n gun sonra felan benzin ile taşlaşmış hale geliyordu . Turkıye burası nereye baksan sigara izmariti bol :) değiştire değiştire uzun süre sürdüm muratımı. Benımle maytap gecen arkadaslarım sonunda kendılerının de bunu denedıklerını ve yakıttan tasarruf ettıklerını soyleyınce kendımle gurur duydum :P eyy gidi günlerr eyyy ...
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti Henien » 29 Ekm 2010, 00:16

81 model 131'im vardı. Bir kez bile yolda bırakmamıştı. Parçası ucuz, bir şey olmaz nasılsa diye eşşek gibi kullanmama rağmen.
KANITIN YOKLUĞU, YOKLUĞUN KANITI OLAMAZ
Kullanıcı avatarı
Henien
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1032
Kayıt: 20 Şub 2010, 14:40
Ad Soyad: Hakan
Nereden: Ankara
Arabanız: Mitsubishi ASX

İleti sleepp » 30 Ekm 2010, 00:55

............. .............
sleepp
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 57
Kayıt: 21 May 2010, 21:38
Nereden: Erzurum
Arabanız: fabia

Sonraki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir