BEYGİR ARTIŞI ???

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

BEYGİR ARTIŞI ???

İleti BEKİR_34 » 27 Kas 2010, 16:55

merhabalar forum halkı..bi konu aklıma takıldı sizlere sormak istedim...araçların yazımları değiştirilerek beygir artışı sağlanabilirmi??? biraz araştırdım ve bunun mmkün olduğunu gördüm özellikle turbo dizellerde çok işe yarıyormuş % 30 kadar bir artış sağlanabiliyormuş. 100 beygirlik bir araç 140 beygire yukseltilebiliyormuş...sizin bu konudaki fikirleriniz nelerdir doğrumudur acaba??????
 
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MAKİNE BÖLÜMÜ
Kullanıcı avatarı
BEKİR_34
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 21 May 2010, 17:36
Ad Soyad: BEKİR TANYEL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: SKODA-FAVORİT-136L

İleti kages » 27 Kas 2010, 17:03

Evet beygir artışı mümkündür. Bunun için de aracın yakıtını artırmak ve yanış süresini kısaltmak gerekir bu da daha fazla oksijen anlamına gelir ki Egzantrikler, daha hacimli karbüratörler veya valfler, porting, emme manifoldu, egzost headersları, superchargerlar, turbochargerlar, bir motorun nasıl hava aldığını gösteren açık örneklerdir ve bu size artan beygir gücü verir. Açık hava filtresi uygulanabilir. Yeni bir yöntem olan Chip vardır ki bu da aracın beyin programları değiştirilerek yapılır. Turbolu araçlarda %20-30 arası bir değişiklil gösterir ancak bunu yaptırırken işinin ehli birtinie yaptırmanız lazım yoksa eskisinden de kötü sonuçlar alınabilir. Naçizane bildiklerim bu yönde. Gerisi size kalmış
kages
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 27 Kas 2010, 16:24
Nereden: Konya
Arabanız: Skoda Fabia 2001 1.4 Comfort

İleti BEKİR_34 » 27 Kas 2010, 17:08

cevabınız için çok teşekkürler açıklayıcı olmuş..peki yakıt konusunda fikir verebilirmisiniz yakıt artarmı acaba ??
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MAKİNE BÖLÜMÜ
Kullanıcı avatarı
BEKİR_34
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 21 May 2010, 17:36
Ad Soyad: BEKİR TANYEL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: SKODA-FAVORİT-136L

İleti BEKİR_34 » 27 Kas 2010, 17:10

BEKİR_34 yazdı:cevabınız için çok teşekkürler açıklayıcı olmuş..peki yakıt konusunda fikir verebilirmisiniz yakıt artarmı acaba ??



daha doğrusu aracın yakışı artarmı..ortalama ne kadar artar..
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MAKİNE BÖLÜMÜ
Kullanıcı avatarı
BEKİR_34
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 21 May 2010, 17:36
Ad Soyad: BEKİR TANYEL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: SKODA-FAVORİT-136L

İleti Esmeralda » 09 Arl 2010, 14:15

bir arkadaşım cady wolkswageni yaptırdı performansı süper olmuş ama kısa zamanda motoru yemş şimdi tekrar normale döndürdü.selamlar
Esmeralda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 06 Mar 2010, 15:37

İleti quickcan » 09 Arl 2010, 15:49

yakıt azalıyor..


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti ozantavsan » 09 Arl 2010, 16:08

Her motorun belli bir güç üretme ve çalışma sınırı vardır.Araca daha çokperformans kazandırayım derken motor elde kalabilir bence.Ki motordada bir çok değişiklik yaparak oluşacak extra gücü kaldırabilecek konuma getirilmeli bence.Bana kalırsa doping almak gibi birşey , daha fazla koşarsınız , daha hızlı koşarsınız , doping sizi tolere eder.
Bir süre sonra sorunlar başlar.Bahsi geçen extra güç sistemleri için bence çok harcama yapmak gerek.Onun yerine beygiri yüksek araç almak daha sağlıklı diye düşünüyorum.Sonuçta sizin motorunuz kullandığınız güce göre geliştirilmiş.

Örneğin bilgisayarınızıda normal işlemci gücünün üzerinde kullanmanız mümkün.Ama bir kaç mhz artış için voltajı arttırmanız gerek , aynı fazla yakıt vermeniz gibi , voltaj artışı demek yüksek ısı demek.Yüksek ısı iyi bir soğutma sistemi demek.Ama buna rağmen işlemciyi gün gelir elinize alırsınız.Ömrü kısalır.Motorunuzda böyle.

Bundan önce 98 hyundai accent gls vardı bende 1500 motor 90 beygir 9650 tl'ye verdim
Şu an skoda favorit 94 GLX var 1300 motor 68 beygir 6200'e aldım.
Şimdi favomua güç katmaya para harcamak yerine hyundai alsam aradaki fark 3450 TL..

1300 / 68 beygir yerine 1500/90 beygir....... Zorlamaya gerek yok bence araçları.. Kaş yapayım derken göz çıkarmayalım.En iyi araç çalışma satandartında düzenli çalışan araçtır.

Bunlar naçizane benim görüşlerim..
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir