Taksi fiyatına 24 saat kiralık otomobil

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Taksi fiyatına 24 saat kiralık otomobil

İleti lazianke » 24 Haz 2007, 13:34

5 yıl içinde yurtiçinde uçakla seyahat eden sayısının 4 kat artması günlük araç kiralayan şirketlerin iştahını kabarttı.
 


Özel havayolu şirketlerinin yaygınlaşmasıyla başlayan ve fiyatlarda ucuzlamayı beraberinde getiren rekabetle geçen yıl Türkiye'de 32 milyondan fazla iç hat uçak bileti kesildi. Özellikle coğrafi yapısı sebebiyle Türkiye'nin karayolu ile seyahatte pek avantajlı olmaması insanları uçağa yönelten sebeplerin başında geliyor. Ancak uçak yolcusu bu kez başka bir sorunla karşı karşıya. Pek çok havaalanının şehir merkezlerine uzak olması havaalanı, şehir arasındaki ulaşımın nasıl yapılacağı konusunu gündemde tutuyor. Kiralama şirketlerini büyümeye yönelten filoları güçlendirip fiyatları aşağı çekmelerine yol açan işte bu açık nokta oluyor.

 


Havaalanlarından ya da herhangi bir ofisten araç kiralayanlar bugüne kadar genellikle şirket müşterisi ya da sadece zengin yabancı müşteri oluyordu. Çünkü günlük kiralama bedelleri yüksek, prosedür ise fazla oluyordu. Şimdi rakamlar birçok tüketici için cazip olabilecek düzeye indi. Üstelik önümüzdeki birkaç yıl içinde rekabetin bu fiyatları daha da aşağı çekip daha cazip kılması mümkün. Örneğin geçen hafta Koç şirketlerinden Otokoç ile ortaklığa giden Amerikalı şirket Budget'ta C sınıfı bir otomobilin günlük kiralama bedeli benzin hariç her şey dahil 72 yeni liradan başlıyor. Sanıyorum, bu fiyat pazarın rekabet gücü yüksek birkaç şirketinde de benzer bir düzeydedir. Rakam bu olunca ister istemez alternatif olarak görülen taksilerle kıyaslama yapmak gerekiyor; Ankara'da Esenboğa, İzmir'de Adnan Menderes ya da Denizli'de Çardak havaalanından şehir merkezine taksi ile gidip tekrar geri dönmenin bedeli günlük kiralama fiyatından daha yüksek oluyor. Birçok havaalanında şehre olan mesafe az değil.

Türkiye'de bugün birçok şirket bünyesinde 15 bin civarında günlük kiralama yapılan araç bulunuyor. Bunların büyük bir kısmı tatil bölgelerinde kullanılıyor. Bu rakam İngiltere'de 240 binin üzerinde, İspanya'da 216 bin, Yunanistan'da ise 52 bin civarında. Kiralık araç sayısı nüfusla kıyaslandığında ekonomik yapısı bize benzeyen İspanya'da oran binde 5, Türkiye'de ise binde 0,2 çıkıyor. Yani kiralama işi yapan şirketlerin planlarına göre bu alanda 25 kat daha büyüme potansiyeli var! Bu alanda en fazla üzerinde durulan konu ise imaj; tıpkı uçaklarda olduğu gibi pek çok insan günlük araç kiralamanın halen çok pahalı olduğunu ve sıkı prosedür uygulandığını düşünüyor. Bunu değiştirmek ise şirketlerin vizyonuna ve kendilerini doğru anlatmalarına bağlı.

Uluslararası büyük şirketlerin her alanda yerel oyuncuları yerinden ettiğini düşünenlere bizzat yetkilisinden bir dipnot: "Avrupa'da kiralama sektörü ciddi büyüklüğe ulaşmış durumda ve oldukça profesyonel çalışılıyor. Dünya devi birkaç şirketin cirosu 6-7 milyar Euro'yu buluyor. Ancak her şeye rağmen irili ufaklı yerel oyuncuların pazardan aldığı pay % 50'nin üzerinde."


ZAMAN
 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir