İkinci el araç almanın püf noktaları

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

İkinci el araç almanın püf noktaları

İleti m.ünal » 25 Haz 2007, 05:49


Otomobil alımı her ne kadar kolay gözükse de zor bir karardır. Daha önce hiç otomobil sahibi olmamış iseniz vereceğiniz karar daha da zorlaşır. Hele hele ikinci el araç almayı düşünüyorsanız çok daha dikkatli ve seçici olmanızda fayda var.

Eğer ikinci el bir otomobil almayı düşünüyorsanız yapacağınız en akıllıca iş, satın almayı düşündüğünüz araç için test yaptırmanızdır. Söz konusu testte, araç birçok cihaza bağlanarak bilgisayar ortamında kontrolden geçirilir. Önce motor testine alınan aracın burada gücü, yıpranma payı ve aşınma durumu belirlenir. Sonraki aşamada bilgisayarla boya, kaporta, değişen parçalar, hangi parçalarda boya olup olmadığı, kazaya karışıp karışmadığı kontrol edilir. Daha sonra sırasıyla hidrolik, benzin boruları, şase, amortisörler, fren düzenekleri, elektrik aksamı gibi bütün bölümleri detaylı olarak incelenir. Tüm incelemeler sonucunda kişiye aracın hangi bölümlerinde hasar olduğu ve olası fiyat aralığı söylenmektedir. Böylece otomobilinizi alırken en başından her şeyini tanıma imkanına sahip olursunuz.


İkinci el otomobil alırken test yaptırma imkanına sahip değilseniz aşağıda sıralanan unsurlara dikkat etmenizde büyük fayda vardır. İkinci el bir otomobil almadan önce 4 unsuru çok iyi araştırmanız gerekir. Bunlar;


- Dış görünüş ve kaporta
- İç görünüş
- Motor
- Sürüş özellikleri


Bu sayımızda bunlardan dış görünüş ve kaporta konusuna değineceğiz. Diğer konuları bir sonraki bültenimizde bulacaksınız.


Dış görünüş ve kaporta


- Otomobilin etrafında gezerek pas, çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın.


- Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın, otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir otomobilin çıtaları düz bir hat izler ve boya üzerindeki yansımalar düzgündür. Onarım görmüş bir otomobilde ise kaporta üzerindeki yansımalar düzgün değildir.


- Otomobilin kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır.


- Cam kenarını, kapı açma kollarını ve kilitleri gözden geçirin. Buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk ve metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın. Bu tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.


- Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı, kapı fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı menteşelerindeki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izlerine bakın.


- Mıknatısınızı otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırın. Mıknatıs, değişik çekim gücü gösteriyorsa bu boyanın altında macun tabakası olduğunu ve aracın onarıma girdiğini gösterir.


- Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın. Sağlıklı bir süspansiyon 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır.


- Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.


- Otomobile dışardan bakın, düz bir zeminde öne arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun olabilir.


 
m.ünal
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Mar 2007, 20:42

İleti 10TOPRAK » 25 Haz 2007, 12:10

Teşekkürler....
10TOPRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 23 May 2006, 13:41

İleti lazianke » 25 Haz 2007, 12:17

galericilerin elinde 1000 yuroluk bir cihaz var aracın yüzeyinde gezdirip boya kalınlığını ölçüyor ve böylece boyalı yer ortaya çıkıyor.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti isnilgiz » 25 Haz 2007, 12:31

O cihazlardan 800 ytl ye satıyorlar artık. Bir de ikinci el almanın altın kuralı: mecbur kalmadıkça asla galericiden araba alma, çok kötü arabayı altınmış gibi gösterirler. kilometre oynama onlardadır ve kesinlikle sattıkları arabalarda sigara içilmemiştir. Zaten ellerindeki araba iyi olsa size makul fiyata vermeleri de mümkün değildir. Hele sizin bu işlerden anlamadığınızı anlarlarsa işiniz hepten bitmiştir. Hele bir de arabanızı gelericiye vermeye kalkın o zaman da 50 yerden kusur bulurlar. yok kapıyla oynanmış , yok motor devirsiz kullanıılmış, yok arabanın kusurları gözükmesin diye vernik kullanılmış falan filan.
isnilgiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 30 Ekm 2006, 02:10

İleti lazianke » 25 Haz 2007, 12:47

haklısınız isnilgiz.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir